| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
POLNO ZASTRAŽENI GRAFI
Polona Pavlič, 2009, diplomsko delo

Opis: Množica X v grafu G je zastražena, če za vsako vozlišče iz GX v X obstaja enolično določeno vozlišče, preko katerega so razdalje do vozlišč iz X najkrajše. Diplomsko delo preučuje grafe, v katerih je vsaka konveksna množica grafa zastražena - polno zastražene grafe. Prva opazka glede teh grafov je, da morajo biti nujno dvodelni. S preprostim algoritmom, ki deluje v polinomskem času, lahko za poljuben (dvodelni) graf preverimo, ali je polno zastražen ali ne. Algoritem, ki temelji na zoženju preverjanja vseh konveksnih množic le na tiste, ki so konveksne lupine parov vozlišč, je predstavljen v 3. poglavju. Do prvih pravih primerov polno zastraženih grafov nas pripeljejo hiperkocke. Z nekaj ozadja iz teorije grafov lahko dokažemo tudi, da so medianski grafi natanko polno zastražene delne kocke. Iz znanih polno zastraženih grafov pa lahko nadalje s pomočjo nekaterih operacij nad grafi konstruiramo nove take. Hitro vidimo, da kartezični produkt ohranja polno zastraženost, prav tako je s konveksno amalgamacijo grafov. Iz danih polno zastraženih grafov prav take tvori tudi posplošena konveksna ekspanzija, nekaj več preglavic pa povzroča konveksna podvojitev, kjer so potrebne dodatne predpostavke. Polna zastraženost se ohranja le če konveksna množica, ki jo podvajamo, zadošča dodatnim predpostavkam podvojljivosti. Z znanjem o podvojitvi pa pridemo še do druge povezave dvodelnih in polno zastraženih grafov, namreč vsak dvodelni graf je izometrični podgraf nekega polno zastraženega grafa. Iz poljubnega povezanega dvodelnega grafa lahko tudi hitro, brez zgornjih operacij, dobimo polno zastražen graf - v vsako množico razbitja dodamo vozlišče, ki je sosednje z vsemi vozlišči iz druge množice razbitja (dvodelni dominator).
Ključne besede: Razdalja v grafu, dvodelni graf, konveksna množica grafa, zastražena množica
Objavljeno: 22.04.2009; Ogledov: 3033; Prenosov: 275
.pdf Celotno besedilo (663,08 KB)

4.
modifikacija avtobusa s sistemom za zagotavljanje varnostne razdalje
Janez Ferenc, 2011, specialistično delo

Opis: Modifikacija avtobusa z inteligentnim sistemom – ACC služi kot pomoč vozniku za zagotavljanje varnostne razdalje in s tem zmanjšanju števila prometnih nesreč. Ob upoštevanju, da je polovica vseh nesreč komercialnih vozil povzročena zaradi naleta enega v zadek drugega vozila, lahko trdim, da z vgradnjo ACC izredno izboljšamo vozilo in odločilno pripomoremo k varnosti na cesti. ACC je prvi korak v smeri vzdolžnega nadzora nad vozilom, je elektronski sistem zaznavanja prostora [27], ki opozori voznika in aktivno posreduje. ACC sistem minimalizira odzivni čas pri zaviranju vozila glede na premikajoča se vozila saj sistem reagira hitreje kot voznik. Sistem uporablja razne podatke o prometu na cesti, ki jih prejema od radar senzorja in drugih senzorjev, ki so nameščeni na vozilu. Te podatke ACC sistem sam procesira in zagotavlja varnostno razdaljo za hitrosti večje od 25 km/h. ACC sistem s pomočjo senzorjev razpoznava situacijo v prometu. ACC sistem tudi obvladuje informacije iz motorja [5], transmisije, sistema za kontrolo stabilnosti in drugih sistemov. ACC lahko razpozna ali se vozila premikajo, nadgrajen sistem AEB pa tudi ali stojijo. AEB lahko torej vozil povsem ustavi brez posredovanja voznika. Za ACC sem navedel ponudnike, uporabnike in nadgradnjo sistema, pogoje in koncept delovanja, algoritem krmiljenja, informacije za voznika, programski komunikacijski tok podatkov ter usposabljanje in izpopolnjevanje izvajalcev diagnosticiranja in servisiranja v Tovarni vozil Maribor. Iz proizvodnega programa v naši tovarni sem izbral družino vozil B3, na katero je omogočeno vgraditi ACC. Predstavil sem podjetje, tehnične podatke vozila in navedel direktive Evropske skupnosti, povezane s sistemom za zagotavljanje varnostne razdalje, ki opredeljujejo zaviranje in krmiljenje vozil. Pri izdelavi podiplomske naloge sem uporabil deskriptivno metodo s študijem domače in tuje literature. Metodologija vsebuje podrobnosti o uporabljenih sredstvih in postopkih, ki jih je mogoče ponoviti in dobiti podobne rezultate. Splošno znane standardne metode (npr. statistične) niso podrobno opisane. Ostale metode so opisane v splošno dostopnih virih, ki so citirani in opisana samo njihova načela. Za zbiranje podatkov in ugotavljanje obstoječega stanja sem kot instrument raziskovanja uporabil spletne strani uporabnikov in proizvajalcev.
Ključne besede: avtobus, varnost, varnostna razdalja
Objavljeno: 24.06.2011; Ogledov: 2707; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (8,66 MB)

5.
RAZVOJ IN GIBANJE TRANSPORTNIH STROŠKOV V MEDNARODNI TRGOVINI
Jasmina Sadek, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Transport je eden najbolj pomembnih faktorjev za mednarodno trgovanje. Vedno nižji stroški transporta so šele omogočili globalizacijo in takšno trgovino, ki jo danes poznamo. Zaradi visoke konkurenčnosti na mednarodnem trgu pa so transportni stroški lahko ključna konkurenčna prednost. V preteklosti se tega še nismo tako zavedali, danes pa se posveča temu področju večja pozornost, kot kažejo številne analize in raziskave. Iz raziskav lahko vidimo, kateri so glavni dejavniki, ki vplivajo na transportne stroške. Poznavanje teh dejavnikov je ključnega pomena za minimiziranje transportnih stroškov, tako lahko že napačna izbira transportnega nosilca, kot smo prikazali, pomeni nepotreben dodaten transportni strošek. Za države v razvoju in nerazvite države je prav transport ključni faktor, preko katerega se lahko vključijo na mednarodni trg. Zato so investicije v izgradnjo infrastrukture tako pomembne. Danes se pa vedno bolj soočamo s težavami v transportu kot so to zastoji in onesnaževanje. Trenutno najbolj diskutirani temi na politični ravni so ravno ti dve. Zato se tudi iščejo rešitve kot so to inteligentno zgrajene infrastrukture, ki zmanjšajo zastoje, nesreče in izpušne pline ali pa nove tehnologije v transportu, ki tudi zmanjšajo onesnaževanje. To so tudi glavne problematike, za katero skuša Evropska Unija najti primerne rešitve in strategije. Pomembnost transporta in vpliv transportnih stroškov se bo še povečala, predvsem ko se bodo še ostale države vključile na mednarodni trg.
Ključne besede: Transportni stroški, cena, mednarodna trgovina, Evropska Unija, razvite države, države v razvoju, stroškovne spremenljivke, kombinirani transport, infrastruktura, razdalja
Objavljeno: 04.08.2011; Ogledov: 1530; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (605,86 KB)

6.
METRIČNA DIMENZIJA GRAFA
Mateja Žuželj, 2011, diplomsko delo

Opis: V prvem poglavju diplomskega dela predstavimo osnovne pojme iz teorije grafov, podamo definicije in preproste primere grafov. V drugem poglavju definiramo metrično dimenzijo grafa. V tretjem poglavju se posvetimo grafom z majhno metrično dimenzijo. Poti so edini grafi z metrično dimenzijo ena. Ogledamo si lastnosti, ki so značilne za grafe z metrično dimenzijo dva. Ob koncu tega poglavja se seznanimo še z metrično dimenzijo ciklov, ki so predstavniki grafov z metrično dimenzijo dva. V četrtem poglavju obravnavamo metrično dimenzijo različnih primerov grafov. Najprej spoznamo metrično dimenzijo polnih grafov, nato dreves in na koncu še mrež pri katerih kot poseben primer pogledamo hiperkocke. Za drevesa podamo tudi enostaven algoritem za postavitev baznih vozlišč. V zadnjem poglavju se ukvarjamo z uporabo metrične dimenzije. Podamo primere uporabe metrične dimenzije v miselnih problemih in igrah, navigaciji, računalništvu in kemiji.
Ključne besede: Metrična dimenzija, razdalja v grafih, NP-težek problem, pot, cikel, polni graf, drevo, mreže, hiperkocke, Hammingov graf.
Objavljeno: 27.09.2011; Ogledov: 2040; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (607,74 KB)

7.
VISOKOHITROSTNI LASERSKI RAZREZ MATERIALA
Robert Rošer, 2011, magistrsko delo

Opis: V našem podjetju uporabljamo za izdelavo polizdelkov malih serij laserske obdelovalne sisteme, kateri omogočajo veliko fleksibilnost obdelave, poleg tega pa za izdelavo ne potrebujemo dragih namenskih orodij. V proizvodnji smo se hitro srečali s tehnološkim problemom, kako povečati produktivnost strojev in pri tem doseči ustrezno kvaliteto laserskega rezanja. Ugotovili smo, da kljub temu, da se celotni sistem obnaša zelo inteligentno, veliko časa izgubimo zaradi neustrezno definiranih tehnoloških parametrov rezanja in neustreznih nastavitev stroja. Glede na to smo se lotili optimizacije rezalnih parametrov, izdelali smo mikroskopsko analizo rezanih materialov ter izdelali ustrezne tehnološke baze materialov, katere obdelujemo na naših strojih. Z ustreznim definiranjem baz materialov v samem stroju ter izdelanimi tabelami napak smo povečali izkoristek naših rezalnih strojev do 20% in znižali porabo rezalnega plina. Na ta način sedaj programer in operater stroja uporabljata enake rezalne parametre, poleg tega pa je poenoten sam način nastavitve stroja med posameznimi operaterji.
Ključne besede: Laser, lasersko rezanje, laserski žarek, hitrost rezanja, moč laserja, goriščna razdalja, programiranje laserskega sistema, tehnološki parametri, natančnost obdelave, kvaliteta rezanja
Objavljeno: 14.11.2011; Ogledov: 2428; Prenosov: 440
.pdf Celotno besedilo (15,99 MB)

8.
9.
10.
Določanje strelne razdalje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varstvoslovje
Nataša Žlof, 2012, diplomsko delo

Opis: Pri strelu s strelnim orožjem se skupaj s kroglo izstreli del nezgorelih in izgorelih smodniških delcev, ki so zelo pomembni za določanje strelne razdalje in kvalifikacije kaznivega dejanja. Količina in sestava teh delcev sta odvisni predvsem od vrste orožja, vrste streliva, kvalitete streliva in stanja cevi orožja. Domet teh delcev je odvisen od njihove mase, hitrosti ter orožja. Pri kratkocevnem orožju je to do 100 cm, pri dolgocevnem orožju pa do 180 cm. Lokacija in porazdelitev smodniških delcev, ki se nahajajo na oblačilih žrtve ali ostalih predmetih, se pregledujejo in dokazujejo s kemijskimi testi. Pri le-teh uporabljamo različne reagente, ki podajo specifične barvne reakcije. Strelne poškodbe so tista vrsta mehanskih poškodb, ki so prav tako pomembne pri razjasnitvi kaznivega dejanja. Strelne rane ali streline, kot jih imenuje Milčinski (1956), se kažejo v treh oblikah: prestrelina, zastrelina in obstrelina.
Ključne besede: kazniva dejanja, strelno orožje, preiskovanje, strelna razdalja, kemijski testi, smodniški delci, strelne rane, diplomske naloge
Objavljeno: 16.05.2013; Ogledov: 1413; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (588,76 KB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici