| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vizualizacija na gradbišču s pomočjo BIM in razširjene resničnosti : magistrsko delo
Kaja Pevec, 2024, magistrsko delo

Opis: V zadnjem letu je veliko govora o BIM pristopu v gradbeništvu v Sloveniji, saj bo ta kmalu zakonsko obvezen (po GZ-1) za vse projekte financirane z javnimi sredstvi, in sicer od 1. januarja 2025. V tujini, v posameznih državah, je BIM pristop že nekaj let v stalni uporabi v praksi, zaradi boljšega razumevanja in upravljanja gradbenih procesov. Pri nas pa smo se začeli zavedati pomena in prednosti BIM pristopa v zadnjih nekaj letih, predvsem zaradi mednarodnih smernic, evropskih projektov in strategij ter vedno večjega poudarka na digitalizaciji. Vedno večji pomen na gradbišču ima tudi razširjena resničnost (extended reality), ki zajema VR (virtual reality), AR (augmented reality) in MR (mixed reality), saj predvsem slednji dve omogoča interaktivno vizualizacijo na gradbiščih, kar vpliva na izboljšanje produktivnosti, kakovosti in varnosti gradbenih projektov. V magistrskem delu smo za vizualno spremljanje skladnosti načrtov oziroma BIM modela z dejanskim stanjem na gradbišču uporabili čelado Trimble XR10 z vizirjem HoloLens 2, ki sta jo razvili podjetji Trimble in Microsoft za gradbeno industrijo. Primerjali smo tudi prednosti in slabosti tradicionalnega pristopa v primerjavi z naprednim pristopom, ki vključuje uporabo BIM in MR.
Ključne besede: gradbeništvo, vizualizacija, BIM pristop, razširjena resničnost, gradbišče
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 211; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (6,05 MB)

2.
XR tehnologije in 360-stopinjski posnetki na področju turizma
Peter Kopić, Tjaša Alegro, 2021, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: V tem strokovnem prispevku bodo prestavljene tehnologije tako imenovane podaljšane resničnosti (ang. Extended Reality) ali XR, pod katero uvrščamo VR, AR in MR tehnologije ter 360-stopinjski posnetki. Gre za tehnologije, ki se pojavljajo v turistični industriji in so vsako leto bolj razširjene, njihova uporaba pa vse bolj priljubljena zaradi dodane vrednosti, ki jo prinašajo uporabniški izkušnji. Opredelili bomo XR tehnologije in 360-stopinjske posnetke ter kako se med seboj razlikujejo. Izpostavili bomo tudi problematiko poimenovanja VR tehnologij v strokovni in znanstveni literaturi in pomembno razlikovanje med njimi, glede na stopnjo potopitvene izkušnje, ki jo določena VR tehnologija ponuja uporabniku. V prispevku se bomo prav tako dotaknili doprinosa teh tehnologij pri spremembah v turizmu v povezavi s pandemijo Covid-19 in novih trendov poto-vanj oziroma vedenja turistov ter smernic za ponovni zagon turizma, ki so povezani tudi z uporabo sodobnih tehnologij. Predstavljeni bodo že uveljavljeni načini in možnosti uporabe v turizmu oz. kako prispevajo k izkušnji na destinaciji, kot tudi izbrani primeri dobrih praks uporabe omenjenih tehnologij na primeru Slovenije in širše regije.
Ključne besede: podaljšana resničnost, XR, VR, AR, 360-stopinsjki ogledi, tehnologija, turizem, virtualna resničnost, razširjena resničnost, navidezna resničnost
Objavljeno v DKUM: 24.01.2024; Ogledov: 122; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (24,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Vpliv mešane resničnosti na poslovanje podjetja
Nastja Demirovič, 2023, magistrsko delo

Opis: Mešana resničnost je tehnologija, ki združuje fizični in digitalni svet ter ustvarja novo resničnost. Mešana resničnost se vse bolj uporablja v poslovnem svetu in pomembno vpliva na uspešnost poslovanja. Podjetjem omogoča ustvarjanje poglobljenih izkušenj, ki pritegnejo stranke in zaposlene na načine, ki prej niso bili mogoči. Ena od ključnih prednosti je, da izboljša uporabniško izkušnjo. Podjetja strankam lahko zagotavljajo poglobljeno in interaktivno izkušnjo, ki jim omogoča ogled in interakcijo z izdelki ali storitvami na bolj privlačen način. To lahko vodi do povečanega zadovoljstva strank in zvestobe blagovni znamki. Poleg izboljšanja uporabniške izkušnje pomembno vpliva tudi na uspešnost zaposlenih. Z uporabo mešane resničnosti za usposabljanje in razvoj se lahko zaposleni naučijo novih veščin in procesov v poglobljenem in interaktivnem okolju. To vodi do višjih stopenj zadrževanja in izboljšane učinkovitosti. Poleg tega lahko izboljša sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ekipam omogoča, da delajo skupaj v virtualnem okolju, ne glede na njihovo fizično lokacijo. To omogoča večjo prilagodljivost in produktivnost, saj lahko ekipe sodelujejo učinkoviteje in uspešneje. Mešana resničnost je zelo primerna za poslovne procese, ki zahtevajo kombinacijo fizičnih in digitalnih interakcij, kot so oblikovanje izdelkov, prodaja in trženje, usposabljanje in izobraževanje ter sodelovanje na daljavo. Na splošno ima uporaba mešane resničnosti pozitiven vpliv na poslovno uspešnost. Izboljšuje uporabniško izkušnjo, povečuje učinkovitost zaposlenih ter omogoča boljše sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ker se še naprej razvija in postaja bolj dostopna, je verjetno, da bo njen vpliv na poslovno uspešnost le še naraščal.
Ključne besede: Umetna inteligenca, razširjena resničnost, računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, internet stvari, ključni kazalnik uspešnosti, mešana resničnost, virtualna resničnost
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 270; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

4.
Uporaba očal navidezne resničnosti v logistiki
Miha Vogel, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na uporabo očal navidezne resničnosti v različnih delovnih procesih znotraj logističnega oddelka. Ob tem opišemo tudi uporabno vrednost takšne in podobnih tehnologij v različnih sektorjih, pri čemer je ena od takšnih tehnologij tudi razširjena resničnost. Na začetku pisanja naloge smo dobili priložnost preizkusa očal navidezne resničnosti. V tem času smo pregledali trenutni nabor orodja, ki ga je mogoče uporabiti v delovne namene. Zaradi dostopnosti očal je povpraševanje po programski opremi naraslo, posledično pa je tudi čedalje več razvijalcev, ki razvijajo tovrstna orodja. Z uporabo očal smo dobili občutek za delo z njimi, zato bomo v nadaljevanju lažje presodili njihovo uporabnost za določene naloge, pa tudi težave, s katerimi se sreča uporabnik. Sledi predstavitev obeh aktualnih tehnologij, njunih prednosti in strojne opreme, ki ju poganja. To poznavanje je pomembno za razvrščanje tehnologije za posamezne naloge. Nato predstavimo uporabnost teh tehnologij na različnih področjih, ki niso povezana z logistiko, da bi bolje razumeli dodano vrednost ob implementaciji. Za področje logistike pa poiščemo primere podjetij, ki so navidezno resničnost uporabila za določene namene v svojih procesih. V zadnjem poglavju s pomočjo pridobljenega znanja skozi raziskavo virov in študijskih primerov podamo primere, kako bi se obravnavana tehnologija lahko uporabila v prihodnosti.
Ključne besede: navidezna resničnost, razširjena resničnost, logistika, industrija 4.0, usposabljanje, vizualizacija
Objavljeno v DKUM: 14.01.2020; Ogledov: 983; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

5.
Upravljanje objektov znotraj razširjene resničnosti s pomočjo prepoznavanja kretenj
Niko Jernejšek, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili področje razširjene resničnosti in prepoznavanja gest. Pridobljeno znanje bomo aplicirali na izdelku, in sicer na aplikaciji, ki bo združevala obe področji. Aplikacija bo izdelana na Unity 3D-platformi v programskem jeziku C#. Razširjena resničnost bo delovala na osnovi prepoznave in sledenja unikatnega markerja, za prepoznavo kretenj pa bo uporabljala napravo Leap Motion. Aplikacija bo delovala tako, da bo prek uporabnikove kamere najprej poiskala marker in s pomočjo tega razširila resničnost s 3D-modelom. Nato bo s pomočjo naprave Leap Motion sledila uporabnikovim kretnjam in smiselno animirala 3D-objekt, odvisno od tipa kretenj.
Ključne besede: razširjena resničnost, prepoznava kretenj, Unity 3D, Leap Motion
Objavljeno v DKUM: 19.02.2015; Ogledov: 1465; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

6.
Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici