| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 68
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava umetniškega dela in likovnih del predšolskih otrok z vidika likovno-formalne analize
Nastja Božak, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se ukvarjali z analizo likovnih del predšolskih otrok. V vrtcu smo jih spodbudili k reprodukciji umetniškega dela Gojmirja Antona Kosa Tihožitje s kozarcem. Ustvarjali so s pomočjo palet, s čimer se predhodno še niso srečali. Po slikanju smo vsa dela podrobno pregledali, zastavili merila in nato v skladu z njimi analizirali pridobljena dela. Ugotavljali smo, ali otroci sledijo likovnim zakonitostim in v kolikšni meri, če jih nanje predhodno ne opozorimo. Prav tako smo ugotavljali, ali otroci pri reproduciranju dodajajo lastne zamisli in ali sledijo svojim razvojnim značilnostim. Podatke smo zbrali v tabeli in jih opisno analizirali, razčlenili.
Ključne besede: reprodukcija, zlati rez, ritem, ravnotežje, barvna paleta
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 7; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (5,72 MB)

2.
Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrok
Maruša Fridrih, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrok smo s pomočjo pedagoškega eksperimenta želeli ugotoviti, v kolikšni meri lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih. Diplomsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorični razvoj in motorične sposobnosti, pri slednjih smo podrobneje opredelili sposobnost ravnotežja, kjer smo predstavili pojavne oblike ravnotežja, razvoj ravnotežja pri otrocih in čutilo za ravnotežje. Opredelili smo tudi metode in vadbo za razvijanje ravnotežja. V empiričnem delu smo predstavili pedagoški eksperiment in rezultate naše raziskave. Pri pedagoškem eksperimentu smo za testiranje otrok uporabili deset motoričnih testov, ki domnevno merijo ravnotežje. Uporabili smo jih na začetku in koncu eksperimenta, ki smo ga izvedli v obdobju dveh mesecev, in sicer od aprila do junija 2019. Za raziskovalni vzorec smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok. Ugotovili smo, da pred eksperimentom med skupinama ni statistično značilne razlike v gibalni učinkovitosti, prav tako ni statistično značilne razlike med skupinama glede na spol. Po eksperimentu je med skupinama obstajala statistično značilna razlika v gibalni učinkovitosti; pri deklicah ni statistično značilne razlike med skupinama, pri dečkih pa je razlika med skupinama statistično značilna. Prišli smo do zaključka, da lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja pomembno vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih.
Ključne besede: predšolski otrok, ravnotežje, motorični razvoj, motorične sposobnosti, motorični testi ravnotežja, vadba za razvijanje ravnotežja.
Objavljeno: 03.08.2021; Ogledov: 337; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

3.
Vpliv vadbe na razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju
Urška Krašovec, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vadbe na razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju je bilo ugotovljeno, da so otroci, ki so bili vključeni v gibalni program (eksperimentalna skupina), bolje razvili ravnotežje kot otroci, ki te dejavnosti niso izvajali (kontrolna skupina). Uporabljen je bil neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok, starih 3 in 4 leta. Vzorec 33 otrok je bil razdeljen po spolu (16 deklic in 17 dečkov) in glede na skupino (eksperimentalna in kontrolna). Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko. Za obdelavo podatkov, ki smo jih pridobili s pomočjo treh motoričnih testov za ravnotežje, smo uporabili deskriptivno statistiko. Za primerjavo med skupinama smo uporabili metodo analize razlik (t–test za neodvisne vzorce, t-test za odvisne vzorce). Rezultati so pokazali, da je eksperimentalna skupina pri finalnem merjenju dosegla boljše rezultate (GU = 0,344) kot kontrolna skupina (GU = -0,324). Pred in po eksperimentu med skupinama ni bilo statistično značilnih razlik. Ugotovili smo tudi, da so otroci, ki so imeli načrtovano in vodeno dejavnost za razvoj ravnotežja, gibalno učinkovitejši, saj je najnižja vrednost GU finalnega merjenja 0,212, najvišja vrednost GU pa 1,098.
Ključne besede: predšolski otroci, motorične sposobnosti, ravnotežje, motorični testi, vpliv vadbe
Objavljeno: 11.01.2021; Ogledov: 349; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (740,42 KB)

4.
Ekonomska presoja enakih in usklajenih ravnanj na oligopolnih trgih
Aleš Ferčič, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: V tem prispevku avtor obravnava vidike ekonomske presoje enakih in usklajenih ravnanj podjetij na oligopolnih trgih, ki so z vidika kontrole oz. institucionalnega varstva tržne konkurence najbolj problematični, saj je zaradi tržnih zakonitosti težko razmejiti enaka ravnanja podjetij, tj. zaradi njihovega medsebojnega usklajevanja ali koordinacije. Pri tej presoji si lahko pomagamo z nekaterimi ekonomskimi modeli. Glede na to avtor v tem prispevku analizira nekatere ekonomske modele za presojo domnevnih usklajenih ravnanj na oligopolnih trgih in jih kritično ovrednoti. Na tej podlagi ugotavlja, da so dobrodošel pripomoček pri razumevanju naravnih enakih ravnanj in usklajenih ravnanj v smislu konkurenčnega prava, vendar ob tem opozarja na njihov omejen domet, ki izvira zlasti iz okoliščine, da analizirani modeli večinoma temeljijo na predpostavki stabilnosti oz. ravnovesij, ki pa so v praksi prej izjema kot pravilo.
Ključne besede: konkurenčno pravo, usklajeno ravnanje, oligopoli, teorija iger, Nashevo ravnotežje, Bertrandov model oligopola, Cournotov model oligopola
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 520; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (184,57 KB)

5.
Vloga plesa pri senzomotoričnem razvoju predšolskega otroka
Maša Zečič, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, ali ukvarjanje s plesom v predšolskem obdobju vpliva na senzomotorični razvoj otroka. Zanimale so nas razlike v rezultatih testiranja senzomotoričnih sposobnosti med otroci, ki v prostem času plešejo, in otroci, ki v prostem času ne plešejo. Uporabili smo neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije 4–6 let starih otrok, ki so vključeni v vzgojno varstveno organizacijo (VVO) in vključeni v plesni tečaj (eksperimentalna skupina), ter otroci, ki ne obiskujejo plesnega tečaja (kontrolna skupina). V vsako skupino je bilo vključenih 35 otrok, skupaj torej 70 otrok. Podatke sem zbirala s kvantitativnimi tehnikami, testi ravnotežja in koordinacije. Pridobljene podatke smo analizirali z deskriptivno statistiko (aritmetična sredina, standardni odklon) in bivariatno analizo, tako da smo analizirali razlike v rezultatih senzomotoričnih testov s t-testom za neodvisne vzorce. Rezultati so pokazali, da obstajajo statistično značilne razlike med otroci, ki v prostem času plešejo, in otroci, ki v prostem času ne plešejo, in sicer pri dvanajstih senzomotoričnih sposobnostih od trinajstih, ki smo jih preizkušali. Pri motoričnem testu TSS, ki je preverjal koordinacijoagilnost, ni bilo ugotovljene statistično značilne razlike.
Ključne besede: Senzomotorični razvoj, ravnotežje, koordinacija, ples, predšolski otroci
Objavljeno: 29.05.2018; Ogledov: 768; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (972,50 KB)

6.
Razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju
Ines Luknjar, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so zapisana teoretična spoznanja o temi, ki jo obravnavamo. Opisan je gibalni razvoj ter gibalne sposobnosti, ravnotežje kot glavni del te naloge, čutilo za ravnotežje, kjer je opredeljena tudi občutljivost ravnotežnega organa. Opisano je tudi vzdrževanje ravnotežja, ohranjevanje telesnega težišča in motnje v ravnotežnostnem delovanju ter razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju. Na koncu teoretičnega dela pa so še opredeljene nekatere dosedanje raziskave in ugotovitve ravnotežja. V empiričnem delu so predstavljeni namen in cilj raziskovalne naloge, razčlenitev pedagoškega eksperimenta ter rezultati. Namen raziskave je bil raziskati sposobnost ravnotežja otrok starih od 1 do 3 let, torej s pomočjo pedagoškega eksperimenta ugotoviti, v kolikšni meri lahko v vrtcu v obdobju dveh mesecev s pomočjo načrtovane in vodene vadbe izboljšamo ravnotežje pri otrocih starih od 1 do 3 let. V neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije smo zajeli 25 otrok, starih 1–3 let. Od tega je bilo 9 otrok eksperimentalne skupine in 16 otrok kontrolne skupine. V raziskavo smo vključili šest motoričnih testov, ki domnevno merijo ravnotežje. Na podlagi rezultatov, ki smo jih pridobili, smo ugotovili, da na koncu pedagoškega eksperimenta ni statistično značilne razlike v rezultatih motoričnih testov med eksperimentalno in kontrolno skupino, prav tako pa tudi ni statistično značilne razlike med spoloma pri otrocih starih od 1 do 3 let.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj, motorične sposobnosti, ravnotežje, pedagoški eksperiment
Objavljeno: 21.11.2017; Ogledov: 2246; Prenosov: 557
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

7.
Criza sub-primelor
Nataša Špes, Sebastjan Strašek, Timotej Jagrič, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Prin abordarea generală examinăm geneze şi mecanismele în crizele financiare majore şi ne concentrăm pe criza sub-primelor. Considerăm că în epoca globalizării financiare crescute o abordare corectă trebuie să ia în considerare pe lângă factorii funamentali mai multe echilibre şi caractere autoîmplinite ale crizelor financiare. În criza globală recentă din nou globalizarea financiară implementată în perioade de mare mobilitate de capital internaţional se presupune că ar fi produs criza bancară internaţională. Integrarea progresivă şi sofisticarea ridicată a produselor şi pieţelor financiare a adus noi forme şi un character global evenimentelor crizei în recenta criza sub-primelor.
Ključne besede: globalizacija, krize, ekonomsko ravnotežje, mednarodne finance, liberalizacija, bančništvo, finance, finančni trg, gospodarski položaj, kapital, trg kapitala, mednarodni trg kapitala, mednarodni tokovi kapitala, mednarodne banke, kreditiranje
Objavljeno: 10.07.2017; Ogledov: 528; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (186,89 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Upravljanje gibanja pri otrocih s posebnimi potrebami
Natalija Kranjec, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Upravljanje gibanja pri otrocih s posebnimi potrebami je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili otroke s posebnimi potrebami, gibalni razvoj pri otrocih s posebnimi potrebami in spremljanje gibalnega razvoja. Namen diplomskega dela je bil raziskati upravljanje gibanja pri otrocih s posebnimi potrebami. Cilj empiričnega dela pa je bil raziskati eksplozivno moč, koordinacijo in ravnotežje pri otrocih s posebnimi potrebami. V empiričnem delu smo izvedli motorične teste na vzorcu iz konkretne populacije, in sicer na otrocih s posebnimi potrebami, ter rezultate primerjali z rezultati nekaterih raziskav, ki so bile narejene na zdravih otrocih. S kvantitativno obdelavo testov smo ugotovili, da imajo otroci s posebnimi potrebami pri upravljanju eksplozivnih gibov, pri upravljanju koordinacije gibov in pri upravljanju vzpostavljanja in ohranjanja ravnotežja večje težave kot zdravi otroci.
Ključne besede: upravljanje gibanja, otroci s posebnimi potrebami, koordinacija, ravnotežje, eksplozivna moč
Objavljeno: 25.05.2017; Ogledov: 959; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (796,06 KB)

9.
Razvoj pilotne naprave za optimizacijo kakovosti vode z uvajanjem ogljikovega dioksida
Andrej Mekiš, 2016, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil razviti pilotno napravo za kontrolirano uvajanje ogljikovega dioksida v vodo ter proučiti dejavnike, ki vplivajo na tvorbo vodnega kamna in učinkovitost dodajanja ogljikovega dioksida pri preprečevanju le-tega. Temu so sledili poskusi na pilotni napravi, izdelani za opazovanje izločanja vodnega kamna v cevovodih in v toplotnem prenosniku. V prvi fazi raziskave so bili izvedeni preliminarni poskusi na osnovni pilotni napravi. Meritve so bile izvajane periodično vsako uro na petih točkah procesa v časovnem razmiku desetih minut in so obsegale določitev sledečih parametrov: vsebnost proste ogljikove kisline, koncentracija kalcijevih ionov, koncentracija hidrogenkarbonatnih ionov, pH vrednost ter temperatura, tlak in pretok vode. Na osnovi rezultatov preliminarnih eksperimentov je bila pilotna naprava opremljena s senzorskim sistemom in ustrezno programsko opremo, ki omogoča on-line meritev raztopljenega ogljikovega dioksida, pH vrednosti, temperature in prevodnosti. Obratovalni pogoji pilotne naprave so ostali enaki kot pri preliminarnih poskusih. Ta serija je vključevala 35 meritev; sedem na vsaki od merilnih točk (MT) ob dodatku treh različnih količin ogljikovega dioksida (1 l/h, 3 l/h in 5 l/h), vse z in brez uporabe ultrazvoka. Kontrola dodajanja CO2 je bila volumetrična s pomočjo merilnika pretoka plina. V tretji fazi poskusov je bila pilotna naprava dograjena še z dodatnim rezervoarjem za plin in uvedena je bila gravimetrična kontrola dodajanja ogljikovega dioksida s pomočjo tehtanja plina; sistem je bil zaprt glede na dotok sveže vode. Ta serija je vključevala 9 meritev na eni merilni točki. Pridobljeni rezultati so smiselno urejeni, selekcionirani ter interpretirani. Rezultati so podani tabelarično, grafično in tekstovno. Na osnovi eksperimentalnega dela smo razvili primerno pilotno napravo za učinkovito uvajanje plinastega CO2, ki je potreben za vzpostavitev karbonatnega ravnotežja pitne vode. To nam je uspelo z več serijami eksperimentov pri različnih obratovalnih pogojih in sprotnim nadgrajevanjem pilotne naprave. Tako smo s pomočjo manometrične metode uvajanja CO2 v pitno vodo, z ultrazvočnim mešalom in s sodobno merilno-regulacijsko opremo v stanju točne določitve potrebne količine ogljikovega dioksida za optimizacijo kakovosti pitne vode.
Ključne besede: pilotna naprava, karbonatno ravnotežje, kakovost vode, ogljikov dioksid, kalcijev karbonat
Objavljeno: 26.10.2016; Ogledov: 1165; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

10.
BERLINSKI KONGRES (1878) ETAPA V ZGODOVINI RAZVOJA MEDNARODNEGA PRAVA
Aleksander Anđelić, 2016, diplomsko delo

Opis: Propad Napoleonovega cesarstva in posledičen konec francoske dominacije v Evropi je predstavljal priložnost in hkrati potrebo po vzpostavitvi novega ravnotežja moči med dominantnimi državami stare celine. Sklic kongresa na Dunaju je tako predstavljal implementacijo vsebin zavezniške pogodbe iz Chaumonta in določil Prvega pariškega miru – oblikovanje sistema trajnega ravnotežja moči med veliki silami evropskega kontinenta takratnega časa. Šele tok dogodkov v času trajanja in neposredno po formalnem zaključku kongresa (Napoleonova vrnitev v Francijo in dokončen vojaški obračun) je izpostavil potrebo po oblikovanju mehanizmov, ki bi zagotovili tako realizacijo sklepov Dunajskega kongresa, kakor tudi trajno delovanje sistema dogovorjenega ravnotežja moči. V ta namen sta bila vzpostavljena Sveta aliansa in Evropski koncert. Sveta aliansa (ohranjanje/varovanje zunanjega in notranjega »statusa quo« v Evropi, določenega na Dunajskem kongresu) je predstavljala prvi primer trajnega organiziranja velikih sil za koordiniranje njihovega delovanja glede pomembnih mednarodnih vprašanj. Čeprav brez stalno delujočih organov, je predstavljala predhodnico oziroma zametek tega, kar danes razumemo pod pojmom mednarodna vladna organizacija. Evropski koncert (kolektivno delovanje velikih sil na podlagi skupnega interesa, dogovor med veliki silami o pomembnih evropskih vprašanjih je predpogoj za delovanje sistema ravnotežja moči) je uvedel prakso sklicevanja periodičnih kongresov in konferenc. Sistem (»dunajski sistem«, »kongresni sistem«), ki ga je posredno vzpostavil Dunajski kongres in ki je temeljil na ohranjanju ravnotežja moči med petimi najpomembnejšimi državami Evrope, se je v svojem bistvu ohranil do izbruha prve svetovne vojne. Kongresa, ki sta sledila Dunajskemu kongresu – Pariški kongres leta 1856 in Berlinski kongres leta 1878 – sta predstavljala etapi v delovanju sistema, vzpostavljenega na Dunaju. Kongresni sistem je pospešil razvoj posameznih področij mednarodnega prava. Pravilnik o rangu diplomatskih predstavnikov (prva delna kodifikacija diplomatskega prava), trajna nevtralnost Švice, uveljavitev načela svobodne plovbe po mednarodnih rekah, Pariška pomorska deklaracija (kodifikacija pravil pomorskega vojskovanja) in Londonski protokol iz leta 1871 (mednarodne pogodbe se lahko spremenijo samo ob soglasju vseh pogodbenih strank) predstavljajo le del bogate pravne zapuščine kongresnega sistema.
Ključne besede: ravnotežje moči, Dunajski kongres, Pariški kongres, Berlinski kongres, Sveta aliansa, Evropski koncert, tajne pogodbe.
Objavljeno: 16.09.2016; Ogledov: 2761; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (697,61 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici