1. Ravnanje z okoljem v podjetju SIJ Acroni Jesenice - študija primera : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloTjaša Pirih, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi pišemo o ravnanju z okoljem v podjetju SIJ Acroni Jesenice, ki je s svojo lego prvo podjetje Industrijskega polmeseca v Sloveniji, saj so območje in pogoji za obratovanje podjetja idealni. Industrija se vse bolj razvija, povečuje se število delavcev in narašča število novih produktov, posledično pa se nabira vse več strupenih snovi, škodljivih okolju in človeku, saj onesnaženje ne vpliva le na klimatske spremembe in izčrpavanje naravnih virov temveč tudi na zdravje ljudi. Skrb za zdravje in počutje ljudi se povezuje z okoljsko politiko, a se jima ljudje posvečamo ločeno. Ugotovili smo, da se na Jesenicah mnogo ljudi ukvarja s polemikami o tem ali je podjetje SIJ Acroni Jesenice glavni povzročitelj onesnaženja okolice, saj je največje podjetje v Občini. Sprašujemo se ali vsi ti izpusti prinašajo psihične in fizične bolezni, ne samo na delavce ampak tudi na prebivalce. Problematike smo se lotili s pomočjo literature, saj temelji na teoretičnem delu. Z metodo spraševanja pa smo naredili intervju z ekologinjo, ki nam je pomagala pri vprašanjih o ravnanju z okoljem in varstvu ter zaščiti delavcev v podjetju. Zato smo se v diplomski nalogi zaradi povezave okolja in človeka posvetili tudi varstvu in zaščiti delavcev .
Z vidika pomena okoljske politike smo analizirali politiko varstva okolja v podjetju SIJ Acroni Jesenice. Skozi zgodovino podjetja smo pretehtali razlike varstva okolja in delavcev nekoč in danes razvidno je kako se je podjetje vedno bolj dvigovalo na vrh slovenske industrije jekla. Na koncu smo analizirali zbrane podatke in v prilogo dodali okoljsko Zakonodajo, ki jo podjetje mora upoštevati, da lahko obratuje. Te podatke želimo predstaviti prebivalcem Jesenic, da bodo videli kako se je ravnanje z okoljem in varstvo delavcev izboljšalo. Ključne besede: diplomske naloge, ravnanje z okoljem, SIJ Acroni Jesenice, onesnaževanje, okoljska politika Objavljeno v DKUM: 20.06.2019; Ogledov: 1419; Prenosov: 164
Celotno besedilo (1,22 MB) |
2. Posodobitev sistemov vodenja kakovosti in ravnanja z okoljem v podjetju Oprema Intercom d.o.o.Dario Kovačić, 2017, magistrsko delo Opis: Standardi serij ISO 9000 in 14000 so v današnjem času zelo pomembna podloga za vodenje kakovosti in ravnanje z okoljem v podjetjih po vsem svetu. Brez njih je v sodobnem obdobju podjetjem skorajda nemogoče poslovati na trgu. Standardi se posodabljajo vsakih nekaj let, da bi spremljali trende in spremembe v gospodarstvu. V tem delu je podrobno analiziran obstoječi sistem vodenja kakovosti in ravnanja z okoljem v podjetju Oprema Intercom d. o. o., skrajšano SUKO, ki izpolnjuje vse zahteve aktualnih standardov ISO 9001:2008 in ISO 14001:2004. Ker je prišlo do spremembe obstoječih standardov oziroma do njihove posodobitve, so v drugem delu magistrske naloge te spremembe analizirane in opisane, podani pa so tudi predlogi potrebnih sprememb, da bi podjetje ohranilo certifikate za navedene standarde. Ker podjetje želi kontinuirano izboljševanje kakovosti svojih izdelkov in poslovanja nasploh, so v zadnjem delu naloge raziskane metode ter podani predlogi za uvedbo določenih modernih metod zagotavljanja kakovosti, da bi podjetje ostalo konkurenčno na trgu ter da bi zagotovilo pogoje za nadaljnje širjenje. Ključne besede: kakovost, vodenje kakovosti, ravnanje z okoljem, certifikacija sistemov vodenja Objavljeno v DKUM: 03.07.2017; Ogledov: 1179; Prenosov: 173
Celotno besedilo (2,23 MB) |
3. Sistem ravnanja z okoljem ISO 14001 v podjetju Kopur d. o. o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko deloDenis Skralovnik, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Sistem ravnanja z okoljem ISO 14001 v podjetju KOPUR, d. o. o., obravnava skupino standarda ISO 14000 in standarda ISO 14001. Del dela temelji na spoznanjih iz strokovne literature, kjer smo definirali in opisali pojme: standardizacija, standard, ISO 14000 in ISO 14001. Delo ravno tako temelji na aplikativnem delu, kjer smo predstavili podjetje KOPUR, d. o. o., ter postopek vpeljave in izvedbe standarda ISO 14001 v podjetje. Raziskava je pokazala, da je sistem varovanja okolja podjetju prinesel nekaj pozitivnih sprememb. Poleg prepoznavnosti na tujih trgih so tudi minimalno zmanjšali stroške ter negativne vplive na okolje.
Pregled literature potrjuje, da država ter drugi zunanji subjekti vplivajo, da podjetje posluje okolju prijazno. Pridobljen certifikat ISO 14001 je le eden izmed dejavnikov varovanja okolja. Ne glede na velikost podjetja ali pridobljen certifikat morajo podjetja poslovati okolju prijazno. ISO 14001 je ne le za podjetja, temveč tudi javnost dokaz, da so njegove storitve in proizvodi ter samo delovanje organizacije okolju prijazni. Z uvedbo sistema varovanja okolja podjetja skušajo odpraviti slabosti, ohraniti pa želijo prednosti, ali ji še celo izboljšati. Da je sistem uspešen in učinkovit, je treba nenehno vzdrževanje in prilagajanje spremembam. Podjetja, ki bodo uspešno sledila zahtevam standarda, so na dobri poti za učinkovito in uspešno poslovanje na tujih trgih.
Podjetjem, ki že imajo pridobljen certifikat, svetujemo, da se čim prej začnejo pripravljati na uvedbo novega certifikata ISO 14001:2015, saj ISO 14001:2004 poteče septembra leta 2018. Nov standard ISO 14001:2015 prinaša nekaj novih zahtev, ki naj bi izboljšale varovanje okolja, tako da bo sistem vključen v vse poslovne procese ter strateško načrtovanje. Ključne besede: standardi, ISO 14001, okolje, varstvo okolja, okoljska politika, ravnanje z okoljem, podjetja, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 20.12.2016; Ogledov: 3254; Prenosov: 1680
Celotno besedilo (720,31 KB) |
4. POSLOVNO ORGANIZACIJSKI KONCEPT RAVNANJA Z OKOLJEM V MALEM STORITVENEM PODJETJUBožidar Kastelic, 2016, magistrsko delo Opis: Z obremenjevanjem naravnega okolja in s pomanjkanjem skrbi za okolje se srečujemo vsak dan, na vsakem koraku. Najhuje se posledice v zadnjem času kažejo v klimatskih spremembah. Vendar tudi druga področja, kot so onesnaženost tal, voda in zraka, ne zaostajajo veliko. Pomemben delež onesnaženja in pomanjkanje skrbi za okolje je moč pripisati podjetjem, tudi malim storitvenim podjetjem. Medtem ko večja podjetja upoštevajo zakonodajo in razvijajo prostovoljne pobude v skrbi za okolje, srednja ter mala podjetja zaradi omejenih virov temu vidiku ne namenjajo dovolj pozornosti.
Poslovna podjetniška politika bo v prihodnosti morala vključevati širše dimenzije, kot je to veljalo v preteklosti. Ne samo zasledovanje ekonomskih, temveč tudi okoljskih in socialnih dimenzij. Poslovno organizacijski koncept ravnanja z okoljem v podjetniški praksi malih storitvenih podjetij naj bi bolj upošteval spoznanja, da je potrebno ob učinkovitosti bolj kot doslej upoštevati celovitost pristopa, znanje, okoljsko osveščenost, za ustvarjalnost spodbudne medosebne odnose, okoljsko odličnost poslovanja, podporni in skrben odnos do naravnega ter drugega okolja. Gre za celoviti več- in medstrokovni pristop, ki v malem podjetju predstavlja problem. Zaradi omejenih človeških virov sta vloga in pomen lastnika oziroma managerja na področju ravnanja z okoljem še toliko bolj izpostavljena.
Predlagani managerski model z vključenim ravnanjem z okoljem izhaja iz Lipovec-Rozmanove teorije organizacije in dodanim Kraljevim pristopom k okoljski odličnosti. Poudarek temelji na planiranju, uveljavljanju in kontroli poslovanja ter planiranju, uveljavljanju in kontroli organizacije, ki v vseh korakih vključuje skrb za okolje v malem storitvenem podjetju. V raziskavi preučujemo posamezne sestavine ravnanja z okoljem v managerskem procesu, in sicer v poslovanju ter organiziranju, in kako se vključujejo v vsakodnevne podjetniške aktivnosti planiranja, izvajanja in kontroliranja v avtopralnicah.
V zaključkih magistrske naloge smo lahko ugotovili, da smo z nalogo, izvedeno raziskavo in analizo raziskovalne ankete izpolnili nekatere cilje, ki smo si jih zastavili v nalogi. Glavno sporočilo naloge je, da stalno in nenehno prilagajanje podjetij za ohranjanje konkurenčnosti postavlja zahtevo o skrbi za okolje ter ravnanju z njim med prednostne cilje v poslovanju in tudi organiziranju podjetja. Med cilje poslovanja in organiziranja se tako kot nepogrešljiva stalnica uvrščajo tudi cilji ravnanja z okoljem.
Vse tri hipoteze, ki smo jih postavili v uvodnem delu naloge in se nanašajo na poslovno organizacijski koncept ravnanja z okoljem v malem storitvenem podjetju, smo z analizo anketnega vprašalnika ter analizo dobljenih odgovorov ob ustreznem razmisleku in natančni primerjavi dikcije hipotez z dikcijo vprašanj na koncu uspešno potrdili. Ključne besede: kontrola, management, malo storitveno podjetje, planiranje, ravnanje z okoljem, uveljavljanje Objavljeno v DKUM: 13.12.2016; Ogledov: 1569; Prenosov: 128
Celotno besedilo (10,56 MB) |
5. |