| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
PRIMERJAVA CEN STORITEV V SLOVENIJI IN SRBIJI
Klavdija Bračko, 2011, diplomsko delo

Opis: Slovenija in Srbija sta bili nekoč povezani v skupnem gospodarstvu. Po razpadu Jugoslavije sta se državi začeli razvijati z različno intenzivnostjo. Slovenija se je leta 2004 pridružila EU in v začetku leta 2007 sprejela skupno evropsko valuto evro. Srbija in EU sta že začeli polno izvajati trgovinski del sporazuma o stabilizaciji in pridruževanju, vendar se njena pridružitev k EU pričakuje šele leta 2014 ali 2015. Finančna in gospodarska kriza je močno prizadela slovensko in srbsko gospodarstvo. Srbska vlada je bila prisiljena zmanjšati javno porabo, da bi omejila proračunski primanjkljaj na 3 % BDP. Gospodarska kriza je Srbiji povzročila močan upad izvoza v zahodno Evropo in zmanjšanje proizvodnje. Slovensko gospodarstvo počasi okreva, vrednosti kazalnikov gospodarskih aktivnosti se še izboljšujejo, vendar počasneje kot v povprečju evrskega območja. Slovensko gospodarstvo je razvitejše od srbskega, saj je BDP na prebivalca po pariteti kupne moči leta 2009 v Sloveniji znašal 86 % povprečja EU-27, toliko pa je tudi znašala nacionalna raven cen. V Srbiji je BDP na prebivalca znašal 37 % povprečja EU-27, raven cen pa je dosegla 56 % povprečja EU-27. V diplomskem delu smo primerjali cene 96 storitev med Slovenijo in Srbijo, ki smo jih razdelili v 10 skupin. Pri primerjavi 2189 cen storitev smo prišli do naslednjih ugotovitev: • raven censke paritete storitev znaša 172, kar pomeni, da so cene v Sloveniji za 72 % višje v primerjavi s Srbijo; • vse skupine storitev v naši raziskavi so v Sloveniji dražje kot v Srbiji. Najdražja skupina storitev so osebne in druge storitve (127 %), najdražja storitev pa je telegram. Telegram je v Sloveniji dražji za 247 % v primerjavi s Srbijo; • izmed vseh desetih preučevanih skupin storitev, so se cenam v Srbiji še najbolj približale storitve komunikacij, ki so v Sloveniji za 34 % dražje kot v Srbiji. Najcenejša storitev je v Sloveniji pogovor v tujino, ki je za 50 % cenejši kot v Srbiji.
Ključne besede: Ključne besede: storitve, raven cen, BDP, censka pariteta, konvergenca.
Objavljeno: 09.05.2011; Ogledov: 2948; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (923,87 KB)

3.
GOSPODARSKA GIBANJA IN PRIMERJAVA CEN STORITEV MED SLOVENIJO IN MADŽARSKO
Tomaž Kokot, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju smo s pomočjo popisa cen storitev na Madžarskem in v Sloveniji ter z izračuni dokazali, da je slovensko gospodarstvo bolje razvito od madžarskega. Vsi podatki o gospodarstvih držav kažejo na večje približevanje Slovenije k povprečju EU-27. Naši izračuni kažejo, da je bila raven cen storitev marca 2010 v Sloveniji za 28 % višja kot na Madžarskem. Obenem je imela Slovenija za 36 % višji BDP na prebivalca od Madžarske. Ugotavljamo, da je višja gospodarska razvitost države povezana z višjo ravnijo cen.
Ključne besede: Slovenija, Madžarska, stopnja razvitosti, storitve, raven cen, censka pariteta, censka dispariteta, bruto domači proizvod in inflacija.
Objavljeno: 22.11.2011; Ogledov: 1902; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

4.
ANALIZA ODPIRANJA TRGA POŠTNIH STORITEV V DRŽAVAH EVROPSKE UNIJE
Rajko Jerenec, 2012, magistrsko delo

Opis: Analiza odpiranja trga poštnih storitev v državah Evropske unije (v nadaljevanju EU) je delo, ki je nastajalo v letu pred in v letu po formalnem odprtju slovenskega poštnega trga. Trenutna sintetična ugotovitev je, da gre pri liberalizaciji trga univerzalnih poštnih storitev za dolgotrajen proces, njeni učinki pa so po posameznih državah EU dokaj različni. Države iščejo znosno razmerje med sorazmerno svobodnim vstopom na prej monopolno regulirane trge in zahtevo po izvajanju ter zagotavljanju kakovostne univerzalne poštne storitve. Slovenija je pri definiranju teh razmerij še v izhodiščnem položaju. Kljub temu izpostavljamo tri ugotovitve, ki izhajajo iz analize: 1. Izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji bo izvajal cenovne pritiske, saj z izvajanjem univerzalne poštne storitve ustvarja negativen poslovni rezultat, istočasno pa mu prihajajoča konkurenca odvzema pozitivne učinke ekonomij obsega in onemogoča subvencioniranje iz nizkostroškovnih urbanih središč v visokostroškovna območja podeželja. Ugotovitev je podkrepljena s historičnimi podatki in z ugotovitvami iz primerjave cen, ki pokažejo, da relativna raven cen storitev iz prejšnjega rezerviranega področja občutno zaostaja za nacionalno ravnijo cen in da je slovenska raven cen teh poštnih storitev med najnižjimi v EU. 2. Z vstopom konkurence bo izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji doživel velik pritisk na svoje stroške izvajanja univerzalne storitve, ki mu glede na izbor načina financiranja ne bodo povrnjeni. V primeru, da racionalizacija poslovanja in zviševanje učinkovitosti ne bosta zadoščala, bodo nekatera področja doživela slabšanje kakovosti univerzalne storitve, česar za Slovenijo sicer še ne moremo potrditi, se pa to delno potrjuje skozi krčenje skupnega števila poštnih enot v EU. 3. Izvajalci univerzalne storitve so v spremenjenih tržnih razmerah prisiljeni k višji učinkovitosti, večji inovativnosti, boljši organiziranosti in k uvajanju novih, boljših storitev. Ugotovitev se nam je potrdila skozi horizontalno povezovanje, vertikalno konsolidacijo, diverzifikacijo in čezmejno širjenje dejavnosti izvajalcev univerzalne storitve. Izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji je trendom v EU v glavnem sledil, in to ob istočasnem zviševanju kakovosti prenosa pošiljk korespondence, racionalizaciji poslovanja, zviševanju produktivnosti ter uvajanju novih storitev z integracijo elektronskih in informacijskih storitev.
Ključne besede: trg poštnih storitev, univerzalna poštna storitev, regulacija trga, financiranje univerzalne poštne storitve, raven cen
Objavljeno: 21.02.2013; Ogledov: 1149; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

5.
Analiza cen prometnih in komunikacijskih storitev v izbranih državah srednje in vzhodne Evrope
Valerija Završek, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu predstavlja makroekonomsko aktivnost in raven gospodarske razvitosti izbranih držav. Vse štiri države so relativno majhne in zunanjetrgovinsko odprte ekonomije. Tri države so članice Evropske unije, kar jim pri njihovem razvoju omogoča mnogo več kot bi jim le njihovi lastni tržni potenciali. To so Češka, Slovaška in Slovenija, ki so leta 2004 vstopile v EU. Hrvaška je kot država pristopnica, ki naj bi k EU pristopila leta 2013. Po bruto domačem proizvodu na prebivalca po pariteti kupne moči, je bila v letu 2011 prva najbolj razvita država Slovenija, sledile so ji Češka, Slovaška in Hrvaška. Drugi del predstavlja raziskavo oziroma primerjalno analizo cen prometnih in komunikacijskih storitev v izbranih državah. Tudi ta analiza pokaže gospodarsko razvitost posamezne države. V raziskavi so slovenske cene prometnih in komunikacijskih storitev presegle raven cen ostalih držav.
Ključne besede: gospodarska razvitost, prometne storitve, komunikacijske storitve, raven cen.
Objavljeno: 03.11.2012; Ogledov: 882; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

6.
ANALIZA RAZMERIJ CEN STORITEV MED SLOVENIJO IN ČEŠKO REPUBLIKO
Marcel Gajzer, 2012, diplomsko delo

Opis: Ugotovili smo, da sta Slovenija in Češka podobni državi. Pri obeh storitveni sektor predstavlja glavni gospodarski sektor in obe sta odprti ekonomiji. Finančna kriza je imela učinek na obe gospodarstvi, vendar je slovensko bolj prizadelo in počasneje okreva. Slovensko gospodarstvo je še vedno bolj razvito od Češkega, saj imamo višji BDP per capita in tudi raven cen je višja kot v referenčni državi. Skozi analizo primerjave cen v drugem delu diplomskega seminarja smo izračunali, da je splošna raven cen storitev višja v Sloveniji kot na Češkem. Višja je za 26 %. Tudi vseh deset storitvenih skupin je bilo dražjih od tistih na Češkem. Najbližje češkim cenam so bile cene komunikacije.
Ključne besede: Slovenija, Češka Republika, storitve, raven cen, censka pariteta, censka dispariteta, raven razvitosti, BDP.
Objavljeno: 20.12.2012; Ogledov: 1242; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

7.
UGOTAVLJANJE SPECIFIČNOSTI RAZMERIJ CEN STORITEV NA PRIMERU SLOVENIJE, NEMČIJE IN HRVAŠKE
Brigita Podkrajšek, 2014, magistrsko delo

Opis: Evropska unija je gospodarska in politična povezava 28. evropskih držav, ki svojim članicam omogoča ekonomsko sodelovanje, enotni trg in skupno institucionalno okolje. Nemčija je ena od ustanoviteljic te povezave, Slovenija spada med mlajše članice, Hrvaška pa se je Evropski uniji pridružila komaj leta 2013. Kljub nekaterim skupnim točkam pa obstaja med njimi mnogo razlik. Nemško gospodarstvo je razvitejše od slovenskega in hrvaškega, saj je bruto domači proizvod na prebivalca po pariteti kupne moči za leto 2012 v Nemčiji bil višji od evropskega povprečja za 23 %, v Sloveniji je bil za 18 % nižji od povprečja EU-28, hrvaški pa je zaostajal za evropskim povprečjem za kar 39 %. V tej raziskavi smo želeli ugotoviti, ali se omenjeni razvojni razkorak med Slovenijo in Nemčijo ter Hrvaško kaže skozi razmerja ravni cen storitev. V ta namen smo v tem delu primerjali cene 101 storitve med Slovenijo, Nemčijo in Hrvaško, ki smo jih razdelili v 10 skupin. Na podlagi izračunov smo prišli do naslednjih zaključkov: • Cene storitev so bile v Sloveniji v marcu in aprilu 2012 v povprečju za 30 % nižje kot v Nemčiji. Slovenski potrošnik je v povprečju za opazovano skupino storitev plačal le 70 % zneska, ki ga je plačal nemški potrošnik. • Primerjava cen storitev med Slovenijo in Hrvaško pokaže, da so bile v enakem opazovanem obdobju cene storitev v povprečju za 20 % višje kot na Hrvaškem. • Relativno najcenejša skupina storitev, ko primerjamo Slovenijo z Nemčijo, so obrtne storitve in popravila, relativno najdražja skupina storitev, ko primerjamo Slovenijo s Hrvaško, pa so komunalne storitve. • Obstaja večja stopnja podobnosti cen preučevanega vzorca storitev med Slovenijo in Hrvaško, kot pa med Slovenijo in Nemčijo.
Ključne besede: storitve, stopnja razvitosti, raven cen, censka pariteta, censka dispariteta, podobnost cen.
Objavljeno: 09.03.2015; Ogledov: 684; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici