SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Proučitev življenjskega cikla podjetja in vzpostavljanje njegove dinamičnosti: Primer podjetja Komunala Ormož d.o.o.
Nataša Cvoernjek, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Cilj dinamičnih podjetij ni preživeti, temveč uspeti. Dinamično podjetje se mora, da bi bilo uspešno, intenzivno razvijati, obvladovati razvojne krize in jih pravočasno predvideti, predvsem pa mora biti sposobno nenehno izkoriščati prave poslovne možnosti na čim bolj inovativen način. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu magistrske naloge ugotavljamo posebnosti razvoja in rasti podjetja. V sklopu tega predstavljamo nekatere izbrane modele rasti in razvoja ter obravnave življenjskih ciklov podjetja. Nadalje smo se dotaknili tudi obravnave podjetniških kriz ter opredelitve dinamičnosti podjetja. V aplikativnem delu magistrske naloge proučujemo življenjski cikel podjetja in vzpostavljanje njegove dinamičnosti. Raziskava je bila izvedena na primeru podjetja Komunala Ormož d.o.o. V tem aplikativnem delu je bila pozornost namenjena tudi proučevanju krize podjetja. Za izbrano podjetje smo proučevali tudi stanje dinamičnosti, ugotavljali odstopanja dejanskega stanja izbranega podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti ter podali predlog ukrepov za dinamizacijo podjetja. Diagnozo razvojne stopnje podjetja, s pomočjo katere smo ugotavljali v kateri fazi življenjskega cikla se proučevano podjetje nahaja, smo izvedli s pomočjo Pümpin in Prangejeve metode (Pümpin, Prange 1995). Raziskava o kriznem stanju izbranega podjetja je potekala na osnovi spoznanj kriznih modelov po Pümpin in Prangeju (Pümpin, Prange 1995) ter Kropfbergerju (2003).
Ključne besede: rast in razvoj, življenjski cikel, rastoče podjetje, kriza podjetja, krizno stanje podjetja, dinamično podjetje, Komunala Ormož d.o.o.
Objavljeno: 13.05.2011; Ogledov: 3656; Prenosov: 777
.pdf Celotno besedilo (917,63 KB)

2.
DINAMIČNOST PODJETJA S PROUČITVIJO NJEGOVEGA RAZVOJNEGA IN KRIZNEGA STANJA
Miran Jerenec, 2012, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi smo za obravnavano zavarovalnico s pomočjo izbrane metode določili življenjsko fazo in krizno stanje ter ugotovili doseženo stopnjo njegove dinamičnosti. Nesporno je, da bo proučevano podjetje le s potrebno dinamičnostjo in sprotnim prilagajanjem kos vse zahtevnejšim izzivom, ki se obetajo v prihodnje. Magistrsko nalogo sestavljata teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu smo pojasnili nastanek, rast in razvoj podjetja ter njegov življenjski cikel. Raziskavo smo nadaljevali s predstavitvijo izbranih razvojnih modelov podjetja, opredelitvijo kriz v življenjskem ciklu podjetja in z opisom idealnotipskega dinamičnega podjetja. Aplikativni del naloge smo zasnovali na študiji primera. Najprej smo opredelili zavarovalniško panogo s poudarkom na slovenskem zavarovalniškem sektorju, zlasti v kontekstu mednarodnega prostora in pogojih finančno-gospodarske krize. V nadaljevanju raziskave smo predstavili proučevano družbo, nato diagnosticirali fazo razvojnega cikla obravnavanega podjetja in analizirali dobljene rezultate. Kasneje smo se lotili ugotavljanja kriznega stanja zavarovalnice in ga sklenili s sintezo spoznanj. Zadnji del raziskave smo namenili ugotavljanju in analiziranju odstopanja dejanskega stanja dinamičnosti izbranega podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti. Magistrsko nalogo smo sklenili s predlogi ukrepov za dinamizacijo obravnavane zavarovalnice.
Ključne besede: zavarovalnica, podjetje, življenjski cikel, rast podjetja, razvoj podjetja, pionirsko podjetje, rastoče podjetje, zrelo podjetje, podjetje v preobratu, podjetniška kriza, dinamično podjetje
Objavljeno: 22.05.2012; Ogledov: 1643; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (608,49 KB)

3.
RAZISKOVANJE ŽIVLJENJSKEGA/RAZVOJNEGA CIKLA IN OCENA KRIZNEGA STANJA PODJETJA S PRIMEROM IZBRANEGA PODJETJA
Jure Grizold, 2013, magistrsko delo

Opis: Globalizacija poslovanja in vse ostrejša konkurenca na trgu zahtevajo od podjetij, da se nenehno prilagajajo, iščejo ter pridobivajo nove poslovne možnosti in rešitve. V svetu se srečujemo s podjetji, ki so prerasla nacionalne meje ter se razvila v mednarodna, večnacionalna in globalna podjetja. Vse hitrejši razvoj znanosti, tehnologije in komunikacije ter želja po nenehni rasti podjetja so pripomogli, da so nastala takšna podjetja. S svojimi proizvodi, storitvami in tehnološkimi rešitvami so prisotna na globalnem trgu. Le ta jim predstavlja okolje s katerim poslujejo, zanj iščejo, razvijajo ter ponujajo nove rešitve. Magistrsko delo smo razdelili na dva sklopa, prvi sklop zajema podajanje teoretičnih spoznanj o obravnavani tematiki, drugi sklop zajema aplikativni del raziskovanja podjetja Messer Slovenija d.o.o., hčerinskega podjetja globalne skupine Messer Group. Teoretični del magistrskega dela smo pričeli z obravnavno življenjskega cikla podjetja v okviru katerega smo opredelili posamezne faze le tega, nadalje smo poskušali narediti ločnico med rastjo podjetja kot pozitivno ali negativno spremembo obsega podjetja in razvojem podjetja kot kontinuiran, k smotrom in ciljem usmerjen proces spreminjanja kakovosti podjetja. Sledila je obravnava kriz podjetja, kot procesov, ki pozitivno ali negativno vplivajo na življenjski cikel podjetja, nadalje smo podali vzroke za njihov pojav ter opredelili značilne razvojne krize v življenjskem ciklu podjetja. Teoretični del smo zaključili z obravnavo posameznih oblik kriznega managementa, kot načina vodenja podjetja za preprečitev ter reševanje pojava kriznega stanja v podjetju. Aplikativni del magistrskega dela smo pričeli s predstavitvijo Messer Slovenija, podjetja za proizvodnjo in distribucijo tehničnih plinov d.o.o., nadalje smo podali strukturno analizo podjetja, poslovnih ter upravljano – vodstvenih funkcij podjetja, ki so nam služile za nadaljnjo proučitev podjetja. Sledilo je raziskovanje življenjskega / razvojnega cikla podjetja s pomočjo Pümpin – Prangejeve (1995) metode za proučevanje elementov faz življenjskega cikla podjetja. Oceno kriznega stanja podjetja smo podali na podlagi Pümpin – Prangejevega (1995) opisa obvladovanja podjetniških kriz. Ocenjevanje faz kriznega stanja smo izvedli na podlagi Kropfbergerjevega (2003) modela faz podjetniških kriz. Aplikativni del smo zaključili s sintezo spoznanj o kriznem stanju podjetja ter predlogom ukrepov za ohranjanje uspešnega rastočega podjetja Messer Slovenija d.o.o. v prihodnosti.
Ključne besede: življenjski cikel, rast, razvoj, krize v podjetju, krizno stanje podjetja, rastoče podjetje, krize v življenjskem / razvojnem ciklu podjetja, optimalna velikost podjetja, krizni management, Messer Slovenija, podjetje za proizvodnjo in distribucijo tehničnih plinov d.o.o.
Objavljeno: 06.01.2014; Ogledov: 705; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

4.
IZBOLJŠANJE DINAMIČNOSTI KOT POMEMBEN DEJAVNIK USPEHA PODJETJA VARNOST MARIBOR D.D.
Diana Pernek, 2014, magistrsko delo

Opis: Dinamična podjetja so gonilo današnjega gospodarskega razvoja, saj ustvarijo večino novih delovnih mest in imajo najvišjo dodano vrednost. Obstajajo pa številna podjetja, ki so prisotna na trgu in jim manjka nekaj pogojev, da bi bila dinamična in posledično tudi uspešnejša podjetja. V tej magistrski nalogi smo preučevali dinamičnost v podjetju Varnost Maribor d.d.. Magistrska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu najprej opredelimo teoretična izhodišča za življenjski cikel podjetja. Sledijo poglavja glede rasti in razvoja podjetja, pri čemer poudarimo, da ne gre za isti pojem in predstavimo tudi razliko med razvojem in rastjo. V nadaljevanju s teoretičnega vidika obdelamo še dinamično podjetje, pri čemer najprej navedemo kriterije za uvrstitev med dinamična podjetja, in sicer po Pümpinu in Prangeju ter po konceptu hitro rastočih podjetij. V tem delu naloge opredelimo še nekaj ostalih segmentov dinamičnosti. V empiričnem delu magistrske naloge najprej predstavimo podjetje Varnost Maribor d.d.. Sledi raziskava življenjskega cikla podjetja, kjer ugotovimo, da podjetje izkazuje elemente rastočega podjetja, ki prehaja v fazo zrelosti. V poglavju o raziskavi dinamičnosti v podjetju Varnost Maribor d.d. predstavimo ugotovitve, da dejansko stanje dinamičnosti podjetja ne odstopa od ciljnega stanja dinamičnosti, z izjemo slabe zastopanosti promotorjev dinamike. Ugotovimo pa, da kljub temu podjetje ne izpolnjuje kriterijev, da bi bilo uvrščeno med hitro rastoča podjetja, pri čemer je glavni neizpolnjen kriterij prenizka dodana vrednost na zaposlenega. Magistrsko nalogo zaključimo s predlogi ukrepov za dinamizacijo podjetja.
Ključne besede: Ključne besede: rast podjetja, razvoj podjetja, življenjski cikel podjetja, dinamično podjetje, inovativnost in dinamičnost, hitro rastoče podjetje.
Objavljeno: 09.10.2014; Ogledov: 928; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

5.
ANALIZA IZBRANIH DEJAVNIKOV RASTI NA PRIMERU HITRO RASTOČEGA DRUŽINSKEGA PODJETJA X
Barbara Klemenčič, 2015, diplomsko delo

Opis: Dinamični podjetnik, njegov način vodenja in upravljanja podjetja, njegove osebnostne lastnosti, hitro rastoče družinsko podjetje, rast podjetja se prepletajo v diplomskem projektu. Opravljena raziskava daje ugotovitve, kakšna je prepletenost in vpliv dinamičnega podjetnika oziroma ključnega člena v podjetju, ki vodi posel, njegovimi osebnostnimi lastnostmi, s tem vpliv na rast podjetja in vpliv same družine na vse odločitve v podjetju. Cilj diplomskega projekta je bil poiskati temeljne in realistične odgovore na temeljno raziskovalno vprašanje: »Obravnavano dinamično družinsko podjetje uspešno vodi in upravlja dinamični podjetnik skupaj s svojim podjetniškim timom, saj s pomočjo tega dejavnika rasti, podjetje raste«. Ne glede na to za kakšno podjetje gre, ima podjetnik pri tem vedno temeljno vlogo, saj se vsak podjetnik sam odloči, ali želi rasti ali ne. Vendar pa pri tem odločitev podjetnika o rasti ni dovolj, saj na podjetje vplivajo tako notranji kot tudi zunanji dejavniki rasti, ki lahko bistveno vplivajo na rast in razvoj samega podjetja. Poleg vseh dejavnikov pa so ključnega pomena osebnostne lastnosti, ki so eden izmed ključnih elementov za rast. Kadar pa gre za družinsko podjetje, na odločitve v podjetju vplivajo tudi družinski člani, ki so posredno ali neposredno vključeni v podjetje. Hitro rastoče podjetje mora biti naravnano v inovativnost in kreativnost, saj to za podjetje predstavlja konkurenčno prednost pred drugimi podjetji. Kreativnost in inovativnost sta najpomembnejša vira razvoja vsakega podjetja. Podjetje mora težiti k inovativnosti svojih zaposlenih, saj se le tako lahko generirajo nove ideje, s katerimi nastane invencija. Brez inovativnosti podjetniškega tima in samega dinamičnega podjetnika, bodo podjetje konkurenti prehiteli in posledično se bodo odjemalci raje odločali za konkurentove izdelke/storitve kot pa za naše. V diplomskem projektu smo poiskali tudi povezavo med družinskim podjetjem in hitro rastočim podjetjem. Hitro rastoča podjetja predstavljajo največjo moč v majhnem podjetništvu. Hitro rastoča podjetja namenijo tudi več sredstev za raziskave in razvoj. Hitro rastoča družinska podjetja v večini pripravljajo formalne plane poslovanja. Večina družinskih podjetij sodeluje z zaposlenimi, z njimi delijo določene informacije in jim posredujejo odstopanja poslovanja od planiranega. S tem dajejo zaposlenim jasne signale, kaj od njih pričakujejo. Manj zanimive se jim zdijo poslovne strategije nizkih stroškov. V primeru prisotnosti novih proizvodov na trgu, ta podjetja zavzamejo strategijo vodilnega na trgu ali strategijo prvega zasledovalca. Rast podjetja, na katero vplivajo tako notranji kot zunanji dejavniki rasti, smo proučevali na vzorcu izbranega hitro rastočega družinskega podjetja. Zakaj prav na tem vzorcu? Ker gre za podjetje, ki v današnjem turbulentnem okolju ostaja dinamično, fleksibilno in pri tem nenehno želi ohranjati konkurenčno prednost pred drugimi, saj se je zaradi dinamike pripravljeno hitro prilagajati zahtevam, ki jih neprestano narekuje trg. To uresničujejo z učinkovito izrabo idej, znanja in informacij, kjer ima dinamični podjetnik temeljno vlogo. Predvsem so to podjetja, ki so usmerjena v visokotehnološke procese in v današnjem gospodarstvu ustvarjajo največ novih delovnih mest. Prispevek diplomskega projekta je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela, kjer smo pregledali tako domačo kot tujo literaturo s tega področja, si zastavili raziskovalne hipoteze, opisali, kakšne bodo metode dela, predstavili izvedbo raziskovalnega intervjuja, analizirali vse odgovore, ki smo jih pridobili iz intervjuja ter na koncu povzeli sklepne ugotovitve. Pri analiziranju pa je potrebno biti prividen, saj ni nujno, da je dinamični podjetnik tisti, ki je temeljni dejavnik rasti, ampak lahko na rast vplivajo tudi drugi notranji in zunanji dejavniki, kot na primer podjetniški tim, inovativnost itd. Tematika, ki smo jo proučevali, je aktualna v današnjem svetu.
Ključne besede: dinamični podjetnik, osebnostne lastnosti dinamičnega podjetnika, družinsko podjetje, rast, hitro rastoče podjetje – gazela, inovativnost, kreativnost, žetvena strategija, znanje, položaj v družini, vizija, prevzemanje tveganje, potreba po dosežkih, vključevanje družinskih članov v vodenje in upravljanje, dejavniki rasti.
Objavljeno: 10.11.2016; Ogledov: 473; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

6.
7.
SPREMINJANJE ORGANIZACIJE V IZBRANEM PODJETJU IN VZROKI ZA NJIHOVO RAST
Leon Rebrica, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt obsega analizo spreminjanja organizacije in vzrokov za rast podjetja na primeru izbranega podjetja Plastika Skaza d.o.o., ki ima sedež v Velenju. V podjetju se ukvarjajo z razvojem in izdelavo izdelkov iz plastičnih mas, naročniku pa zagotavljajo celostno izvajanje projekta. V podjetju razvijajo tudi izdelke, ki niso sestavljeni samo iz plastike, ampak tudi iz kovine, lesa in gume. Svoje izdelke ponujajo na različne trge, kot so pohištvena industrija, elektroindustrija, bela tehnika in avtomobilska industrija. Razvili so tudi dve lastni blagovni znamki, pod katerima tržijo svoje izdelke za končne kupce. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo opredelili pomen rasti in razvoja v hitro rastočem podjetju ter predstavili, kaj hitro rastoče podjetje (gazela) sploh je. Preučili smo načine za rast in razvoj podjetja ter kakšni so vzroki za to oziroma zakaj se podjetje odloči za rast in razvoj. Ker so z rastjo povezane tudi določene težave, ki pri tem nastanejo, smo predstavili tudi te. Prav tako smo pojasnili tudi, na kakšne načine se lahko hitro rastoče podjetje financira med rastjo. Nato smo se osredotočili na to, kako se med rastjo v podjetju spreminja organizacijska struktura, zakaj pride do spremembe organizacijske strukture in kaj so prednosti ter slabosti spreminjanja organizacije. Navedli smo še, kaj je reorganizacija podjetja in nazadnje opisali še ključne dejavnike, ki pomagajo podjetju pri rasti in razvoju. V praktičnem delu diplomskega projekta smo predstavili izbrano podjetje Plastika Skaza d.o.o. in ugotovili, da gre za podjetje, ki je pomembno odvisno od izvoza, saj delež izvoza znaša več kot 97 %. Poglobili smo se v trenutno organizacijsko strukturo podjetja in proučili, kako se je organizacija v podjetju spreminjala od samega začetka. Ugotovili smo, da se je organizacijska struktura najbolj spremenila, ko je podjetje začelo hitro rasti in se razvijati, zato smo opredelili še rast in razvoj v podjetju ter naredili konkurenčno in tržno analizo podjetja. Poleg tega smo proučili tudi oblike financiranja podjetja skozi čas in ugotovili, da se podjetje v največji meri financira s pomočjo lastniškega kapitala. Na koncu smo navedli še dejavnike, ki so vplivali na uspeh rasti podjetja, in prišli do zaključka, da je na uspeh pomembno vplival razvoj lastnih blagovnih znamk.
Ključne besede: rast in razvoj podjetja, hitro rastoče podjetje, financiranje rastočega posla, spreminjanje organizacije, organizacijska struktura, reorganizacija
Objavljeno: 16.11.2016; Ogledov: 633; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (967,02 KB)

8.
Analiza življenjskega cikla in dinamizacije za preprečevanje podjetniških kriz: primer podjetja x
Nina Leš, 2018, magistrsko delo

Opis: Nenehne spremembe v poslovnem okolju silijo podjetja k pravočasnim ukrepom prilagajanja poslovne politike k obvladovanju razvojne krize. Skozi delovanje samega podjetja sta potrebna določeno znanje ter izkušnje usposobljenega najvišjega managementa za dosego konkurenčne prednosti, katera je povezana s prepoznavanjem poslovnih priložnosti. Da bi lahko dosegli pričakovano rast in razvoj podjetja, je pomembno prepoznati stanje podjetja. Torej v kateri fazi razvoja življenjskega cikla je, saj na podlagi te ocene lahko uporabimo ustrezno politiko, ki pomaga k sprejemanju premišljenih odločitev za izboljšanje strukture in dogajanja v podjetju. Podjetja, ki želijo dosegati dolgoročno uspešnost skupaj s kombinacijo lastnosti pionirskega in rastočega podjetja, dosežejo dinamičnost. Dinamična podjetja aktivno spremljajo dogajanja na trgu ter tako s tehtanimi odločitvami vodstvenih delavcev z iskanjem profitnega motiva ustvarjajo novo vrednost in nova delovna mesta. Lahko bi rekli, da so vedno v koraku pred konkurenco, ter da njihov cilj ni preživeti, ampak uspeti. V analitičnem delu magistrske naloge smo tako za izbrano podjetje izvedli diagnozo razvojne stopnje podjetja, kjer smo s pomočjo Pümpin in Prangejeve (1995) metode ugotovili, v kateri fazi življenjskega cikla se proučevano podjetje nahaja. Nato smo na podlagi dobljenih rezultatov raziskali, ali je mogoče v življenjskem ciklu obravnavanega podjetja zaznati tipično razvojno krizo, kot sta jo opredelila Pümpin in Prange (1995) ter opredelitev faz podjetniških kriz po Kropfbergerju (2003). S sintezo spoznanj o kriznem stanju obravnavanega podjetja smo podali nadaljnje ukrepe, ki so pomembni za razvoj podjetja. Zadnji del raziskave smo sklenili z analizo odstopanja dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti in podali predloge ukrepov za dinamizacijo podjetja.
Ključne besede: hitro rastoče podjetje, dinamizacija, razvojne faze podjetja, krizni management
Objavljeno: 12.03.2018; Ogledov: 274; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici