SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 70
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA FERA AVTO, D.O.O. S POUDARKOM NA RAVNI STRATEŠKEGA MANAGEMENTA
Aleksander Burjan, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo planirali razvoj podjetja Fera avto, d.o.o., ki je mikro podjetje in se ukvarja z izdelavo prototipov in predelavo posebnih vozil ter tako imenovanim tuningom vozil. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2007 ter se razvija in raste. Vsako podjetje se mora razvijati in rasti ter biti dovolj inovativno, če hoče preživeti na trgu in ohraniti svoj tržni položaj. Da podjetju to uspe, mora skrbno planirati svojo vizijo, politiko podjetja ter izbrati primerne strategije in pripraviti program razvoja. V proučevanem podjetju smo zato najprej opredelili obstoječo vizijo in politiko podjetja. Za planiranje prihodnje politike podjetja smo za obravnavano podjetje predstavili vrednote ključnih udeležencev podjetja, ter predstavili prednosti in slabosti ter potencialne možnosti in nevarnosti za podjetje Fera avto, d.o.o. Vse to je osnova za planiranje prihodnje politike podjetja, dobro zasnovana politika podjetja pa je osnova za planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega managementa, kar je bila tudi osnovna naloga našega diplomskega dela. Pri planiranju razvoja na ravni strateškega managementa smo najprej opredelili programsko-tržna področja ter jih analizirali. Za proučevano podjetje smo tudi iskali in predlagali strateške možnosti in strategije. Za proučevano podjetje smo planirali tudi vrednostne izide za obdobje pet let. Strategije smo ekonomsko ovrednotili z uporabo statičnih in dinamičnih kazalnikov. V zaključni fazi planiranja razvoja podjetja na ravni strateškega managementa smo izdelali program razvoja podjetja in s tem razvoj proučevanega podjetja postavili v čas in prostor.
Keywords: razvoj in rast, planiranje, vizija, politika podjetja, strategije podjetja, program razvoja, vrednote ključnih udeležencev podjetja, prednosti in slabosti podjetja, možnosti in nevarnosti podjetja, strateški management, programsko-tržna področja, statični in dinamični kazalniki, vrednostni izidi, program razvoja.
Published: 17.12.2009; Views: 3121; Downloads: 443
.pdf Full text (1,25 MB)

2.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA INTERLES D.O.O. NA TEMELJU PROUČEVANJA STRATEŠKEGA MANAGEMENTA
Jožica Štelcar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo planirali razvoj podjetja Interles d.o.o., katerega osnovna dejavnost je proizvodnja, prodaja in montaža stavbnega pohištva. Podjetje uspešno posluje že od samega začetka leta 1993, ter se hkrati razvija in raste. Pri planiranju razvoja smo izhajali iz obstoječega stanja v podjetju, nato pa smo planirali njihov razvoj na ravni strateškega managementa, kar predstavlja osrednji del tega diplomskega dela. Pri planiranju razvoja na ravni strateškega managementa smo izhajali iz pomembnejših prednosti in slabosti podjetja ter tistih možnosti in nevarnosti, ki bi na njegov razvoj lahko pomembneje vplivale. Najprej smo se osredotočili na iskanje strateških možnosti in strategij, za predhodno opredeljena programsko-tržna področja. Na osnovi ekonomskega vrednotenja razvojne uspešnosti podjetja smo podjetju predlagali po našem mnenju primerne strategije in določili potrebne strateške potenciale za realizacijo izbranih strategij. V zaključni fazi planiranja na ravni strateškega managementa smo izdelali program razvoja podjetja Interles d.o.o. za prihodnjih pet let poslovanja. Na podlagi vrednotenja planirane razvojne uspešnosti proučevanega podjetja smo prišli do zaključka, da bo podjetje tudi v prihodnje uspešno poslovalo. Ugotavljamo, da k uspešnosti podjetja pripomorejo predvsem prednosti podjetja samega, iz okolja izhajajoče možnosti, kakovost proizvedenih izdelkov in storitev montaže, iznajdljivost ter izkušnje, ki so si jih v podjetju Interles d.o.o. z leti pridobili.
Keywords: Ključne besede: razvoj, rast, planiranje, politika podjetja, strateški management, strategija, strateški potenciali, program razvoja.
Published: 27.11.2009; Views: 1623; Downloads: 216
.pdf Full text (729,49 KB)

3.
RAZVOJ IN PLANIRANJE NASLEDSTVA NA PRIMERU DRUŽINSKEGA PODJETJA OČKO S.P.
Anja Očko, 2010, final seminar paper

Abstract: Diplomski seminar z naslovom Lastnosti in planiranje nasledstva na primeru družinskega podjetja Očko s.p. ima opisane lastnosti družinskih podjetij, prednosti in slabosti družinskih podjetij, planiranje nasledstva, ter tudi prakstičen primer podjetja, kjer je najprej opisano samo preučevano podjetje, nato sledijo prednosti in slabosti tega podjetja, življenjski cikel podjetja, družine in posameznikov, ter primeri planiranja nasledstva v družinskem podjetju Očko s.p.
Keywords: Nasledstvo, planiranje nasledstva, lastnosti družinskih podjetij, družina, podjetje, življenjski cikel podjetja, življenjski cikel posameznika, prednosti družinskih podjetij, slabosti družinskih podjetij, model življensjskega cikla podjetja, plan nasledstva, rast in razvoj podjetja.
Published: 18.11.2010; Views: 1862; Downloads: 222
.pdf Full text (396,26 KB)

4.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA SI. MOBIL D.D.
Simon Padar, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja se v želji po rasti dandanes poslužujejo mnogih različnih strategi. Za katero izmed strategij se podjetje odloči, je v veliki meri odvisno od dejavnosti podjetja, stanja trga in obstoječih sposobnosti ter znanj v podjetju samem. V diplomskem projektu smo tako obravnavali teoretična izhodišča rasti podjetij, kot tudi teoretična izhodišča določenih strategij rasti, izmed katerih smo se osredotočili predvsem na strategijo diverzificirane rasti. Diverzifikacija posla za podjetje predstavlja širitev svoje tržne ponudbe s storitvami ali proizvodi, ki niso nujno povezani z obstoječimi storitvami ali proizvodi podjetja. Pogosto se od obstoječih storitev ali proizvodov popolnoma razlikujejo. Opredelili smo različne oblike, kot tudi tveganja diverzifikacije, ter preučili razloge podjetij za diverzifikacijo posla. Med temi najpogosteje najdemo nasičenost trga osnovne dejavnosti podjetja, nezmožnost nadaljnje generične rasti, kot tudi dejstvo, da diverzifikacija posla načeloma omogoča višjo stopnjo rasti kot generična rast. Diverzifikacijo posla izvaja tudi podjetje Si.Mobil d.d.. V diplomskem delu smo natančneje preučili razvoj in pristop podjetja k izvajanju diverzifikacije posla, ter z analizo finančnih podatkov podjetja iz poslovanja ocenili uspešnost dosedanjega izvajanja strategije diverzificirane rasti.
Keywords: Strategije rasti, diverzifikacija, rast podjetja, Si.Mobil d.d.
Published: 30.10.2015; Views: 519; Downloads: 128
.pdf Full text (836,65 KB)

5.
VPLIV TEHNOLOŠKEGA RAZVOJA NA RAST IN RAZVOJ PODJETJA EURODESIGN APAČE D.O.O.
Marina Bevk, 2010, final seminar paper

Abstract: Tehnološki razvoj lahko razumemo kot uvajanje avtomatizacije v podjetje kot dopolnitev metod in proizvodnih procesov, ki so v uporabi, ali pri ustvarjanju novih, kakovostnejših proizvodov, hkrati pa racionalnejšo rabo surovin. Kadar gre v podjetju za zniževanje stroškov, lahko tudi le-to pospešuje razvoj tehnologije in omogoča pogoje za rast in razvoj podjetja. Značilnost sodobne ravni tehnološkega razvoja je še intenzivno izobraževanje kadrov, saj je znanje sestavna prvina novih, na znanosti zasnovanih tehnologij, pa tudi na sposobnosti njihovega izkoriščanja. Tehnološki razvoj označuje tudi uporaba novih metod pri organiziranju in upravljanju proizvodnih sistemov. Vse to v temeljih spreminja gospodarstvo in družbo (Pregrad in Musil, 2001). Namen diplomskega seminarja je ugotoviti, kakšen je vpliv tehnološkega razvoja na rast in razvoj podjetja Eurodesign Apače, d. o .o. Raziskavo smo omejili na delno proučevanje avtomatizirane tehnološke linije, ki bi morala zaradi narave dela biti popolnoma avtomatizirana in ne le delno, pri tem pa smo upoštevali tudi pomanjkanje ugodnih finančnih sredstev za posodobitev. S pomočjo študijske literature domačih in tujih avtorjev smo sprva ugotovili značilnosti tehnološkega razvoja ter pomen rasti in razvoja podjetja. Ugotovili smo, da ima tehnološki razvoj vpliv na gospodarstvo in družbo, saj zaostajanje v dinamiki tehnološkega razvoja povzroča gospodarsko zaostajanje in stagnacijo. Tehnološka podjetja pa lahko svoje prednosti v tehnologiji in znanju izkoristijo za razvoj konkurenčnejših izdelkov in storitev. V nadaljevanju smo podrobneje opisali tudi pogoje za rast podjetja in njihove ovire, prav tako pa tudi pomen znanja za rast in razvoj podjetja ter vpliv znanja na konkurenčnost podjetja, pri katerem mislimo na izboljševanje strukture izobrazbe prebivalstva ter dvig učinkovitosti izobraževanja in izboljšanje kakovosti pridobljenega znanja. Spoznali smo, da gre pri rasti podjetja za spremembo v velikosti ali v obsegu, ki je lahko tako pozitivna kot negativna ter da h gospodarski rasti vplivajo tudi raziskave in razvoj podjetja. Temu sledi lastna raziskava, kjer smo opredelili razloge in cilje vlaganja podjetja Eurodesign Apače, d. o. o., v tehnološki razvoj ter usklajenost tehnološkega razvoja s strategijami gospodarskega razvoja. Dodatno nas je zanimala še tržna prognoza z investicijo in planiran promet podjetja z investicijo v tehnološko opremo.
Keywords: tehnološki razvoj, tehnološka inovacija, invencija, inovacija, rast podjetja, razvoj podjetja, znanje
Published: 03.12.2010; Views: 2377; Downloads: 181
.pdf Full text (675,62 KB)

6.
VPLIV KLIME NA RAST IN RAZVOJ PODJETJA
Benjamin Babič, 2010, final seminar paper

Abstract: Tema, ki smo jo obravnavali v diplomski nalogi sodi na področje strateškega managementa in politike podjetja. V raziskavi nas je zanimalo predvsem ali se v razvojni fazi življenjskega cikla podjetja v kateri se nahaja podjetje Zlatorog Oprema d.o.o. pojavi vrsta klime, ki jo določa teorija. Zlatorog Oprema d.o.o je podjetje, ki ponuja storitve: proizvodnja in projektiranje pakirne tehnike in sistemov na osnovi avtomatizacije, paletizacije in robotizacije. Pri izvedbi diplomskega dela smo si pomagali s teoretičnimi dognanji domačih in tujih avtorjev s področja klime podjetja ter rasti in razvoja podjetja. V drugem delu, kjer smo v praksi obravnavali podjetje, smo na kratko opisali metode raziskovanja, predstavili smo tudi osnovne lastnosti podjetja Zlatorog oprema d.o.o., nakar smo izvedli raziskavo s pomočjo vprašalnikov oziroma anket. Nazadnje smo s pomočjo ugotovitev določili razvojno fazo v življenjskem ciklu podjetja ter klimo, ki se pojavlja v tej fazi v podjetju. Ugotovili smo, da je razvojna faza v kateri se nahaja podjetje Zlatorog Oprema d.o.o., faza preobrata podjetja. Vrsta klime, ki smo jo prav tako določili pa je klima interesov.
Keywords: klima podjetja, rast podjetja, razvoj podjetja, razvojni model, vpliv klime, vrsta klime, razvojna faza življenjskega cikla podjetja, podjetje Zlatorog Oprema d.o.o., anketni vprašalnik.
Published: 09.11.2011; Views: 1501; Downloads: 192
.pdf Full text (969,16 KB)

7.
ZNAČILNOSTI DINAMIČNIH PODJETIJ IN PRIMERJALNA ANALIZA RAZVOJA NA DVEH PRAKTIČNIH PRIMERIH
Damjan Heric, 2010, final seminar paper

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Značilnosti dinamičnih podjetij in primerjalna analiza razvoja na dveh praktičnih primerih smo s pomočjo teoretičnega in empiričnega dela analizirali dejavnike, ki vplivajo na uspešno rast, razvoj in konkurenčnost hitrorastočih podjetij. Pri tem smo se osredotočili tudi na pomen dinamičnih podjetij za slovensko gospodarstvo. Ker se nahajamo v obdobju svetovne gospodarske krize, je še toliko pomembnejša vloga dinamičnih podjetij, ki imajo nasproti ostalim podjetjem večjo sposobnost prilagajanja spremembam na trgu, sposobna so hitreje odkriti nove poslovne priložnosti, jih uresničiti in v relativno kratkem času doseči hitro rast ter jo tudi obdržati. Najpomembnejše pa je dejstvo, da so dinamična podjetja tudi največji ustvarjalec novih delovnih mest in bistveno pripomorejo tudi h gospodarski rasti. Empirična analiza potrjuje, da sta analizirani podjetji uspešni pred podelitvijo naziva »gazela« in prav tako po njem.
Keywords: dinamična podjetja, dinamični podjetnik, okolje podjetja, rast, konkurenčnost.
Published: 25.01.2011; Views: 2050; Downloads: 401
.pdf Full text (1,65 MB)

8.
RAST IN RAZVOJ DRUŽINSKEGA PODJETJA: PRIMER PODJETJA AVTOHIŠA PETROVČIČ
Sara Petrovčič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen primer uspešnega družinskega podjetja in njegove razvojne možnosti. Motiv za izbrano temo je bil, da je podjetje v družinski lasti in da bo diplomska naloga podjetju v korist. Praktični del diplomske naloge je sestavljen na osnovi internih podatkov podjetja Avtohiša Petrovčič. Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. V prvem teoretičnem delu, so razloženi pojmi družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja in vloga družinskih podjetij v gospodarstvu. Drugi teoretični del, vključuje pojme strateškega planiranja razvoja družinskega podjetja, vizijo in poslanstvo podjetja, razvoj in rast družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, model razvoja družinskega podjetja, družino, kot pomemben dejavnik podjetja in razvojni management podjetja. V tretjem, praktičnem delu, je predstavljeno majhno družinsko podjetje Avtohiša Petrovčič, s.p., z naslednjimi pojmi: analiza okolja podjetja, cilji in strategije razvoja podjetja, projektni plan podjetja, ekonomičnost, eksploatacija in analiza tveganj projekta.
Keywords: Ključne besede: družina, podjetje, družinsko podjetje, strateško planiranje, vizija in poslanstvo podjetja, razvoj in rast družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, model razvoja družinskega podjetja, razvojni management.
Published: 03.02.2011; Views: 2893; Downloads: 715
.pdf Full text (466,31 KB)

9.
Proučitev življenjskega cikla podjetja in vzpostavljanje njegove dinamičnosti: Primer podjetja Komunala Ormož d.o.o.
Nataša Cvoernjek, 2011, master's thesis/paper

Abstract: Cilj dinamičnih podjetij ni preživeti, temveč uspeti. Dinamično podjetje se mora, da bi bilo uspešno, intenzivno razvijati, obvladovati razvojne krize in jih pravočasno predvideti, predvsem pa mora biti sposobno nenehno izkoriščati prave poslovne možnosti na čim bolj inovativen način. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu magistrske naloge ugotavljamo posebnosti razvoja in rasti podjetja. V sklopu tega predstavljamo nekatere izbrane modele rasti in razvoja ter obravnave življenjskih ciklov podjetja. Nadalje smo se dotaknili tudi obravnave podjetniških kriz ter opredelitve dinamičnosti podjetja. V aplikativnem delu magistrske naloge proučujemo življenjski cikel podjetja in vzpostavljanje njegove dinamičnosti. Raziskava je bila izvedena na primeru podjetja Komunala Ormož d.o.o. V tem aplikativnem delu je bila pozornost namenjena tudi proučevanju krize podjetja. Za izbrano podjetje smo proučevali tudi stanje dinamičnosti, ugotavljali odstopanja dejanskega stanja izbranega podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti ter podali predlog ukrepov za dinamizacijo podjetja. Diagnozo razvojne stopnje podjetja, s pomočjo katere smo ugotavljali v kateri fazi življenjskega cikla se proučevano podjetje nahaja, smo izvedli s pomočjo Pümpin in Prangejeve metode (Pümpin, Prange 1995). Raziskava o kriznem stanju izbranega podjetja je potekala na osnovi spoznanj kriznih modelov po Pümpin in Prangeju (Pümpin, Prange 1995) ter Kropfbergerju (2003).
Keywords: rast in razvoj, življenjski cikel, rastoče podjetje, kriza podjetja, krizno stanje podjetja, dinamično podjetje, Komunala Ormož d.o.o.
Published: 13.05.2011; Views: 3624; Downloads: 777
.pdf Full text (917,63 KB)

10.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA ASS TUNING & AVTOSERVIS ZLATKO SENEKOVIČ S.P.
Niko Senekovič, 2011, final seminar paper

Abstract: Vedno več podjetnikov se odloča za rast podjetja, ki pomeni takšno spreminjanje velikosti podjetja in s tem razpoložljivih proizvodnih zmogljivosti, ki vodijo do maksimiranja dobička. Za uspešno rast je pomembno izredno natančno načrtovanje poslovanja, sposobnost prilagajanja na spremembe ter motivacija podjetnika. Zraven maksimiranja dobička so vzroki, da se podjetnik odloči za rast podjetja, tudi želja po povečanju obsega prihodkov, povečanje prodane količine izdelkov oziroma storitev, družbeni pritisk, stroški ipd. V svoji rasti gre podjetje skozi različne faze rasti. Podjetnik mora vedeti kaj je potrebno v posamezni fazi izpopolnjevati in usklajevati, saj mu to omogoča bolj učinkovito vodenje rastočega podjetja. V osnovnem faznem modelu rasti si sledijo; faza rojstva, faza preživetja, faza rasti in faza zatona. V podjetju je prav tako potrebno določiti strategijo rasti, kadar želi podjetje na trg pripeljati nov izdelek ali storitev ali pa želi izpolniti uporabno vrednost že obstoječe ponudbe. Obstaja veliko različnih strategij, dve osnovni pa sta generična rast ter diverzifikacija. V diplomskem seminarju smo se osredotočili na diverzifikacijo, ki pomeni dodajanje novih vrst proizvodov k poslovnemu programu, ki se bistveno razlikujejo od dosedanjih, sodijo v druge skupine dejavnosti in zadovoljujejo drugačne potrebe. Podjetje k diverzifikaciji vodijo različni razlogi. Ti so predvsem nezmožnost generične rasti, odprava konkurenčnih slabosti, zapolnitev kapacitet izven sezone, kontrola velikosti in fleksibilnosti. Obstaja tudi nekaj pasti oziroma nevarnosti diverzifikacije, zato je dobro, da podjetje upošteva nekaj načel oziroma pravil za večjo uspešnost diverzifikacije. Diverzifikacijo, kot izbrano strategijo rasti smo predstavili na podjetju ASS tuning & Avtoservis Zlatko Senekovič s.p., kjer smo predstavili načrt izvajanja diverzifikacije, analizo okolja ter SWOT analizo diverzifikacije.
Keywords: rast podjetja, fazni model rasti, strategije rasti, generična rast, diverzifikacija
Published: 09.11.2011; Views: 2614; Downloads: 471
.pdf Full text (873,13 KB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica