1. Dinamika rasti v sodobnem gospodarstvu: primerjava podjetij iz sektorja stavbnega pohištva in aluminijastih izdelkovEva Cesarec, 2024, diplomsko delo Opis: V sodobnem dinamičnem gospodarstvu se podjetja srečujejo z izzivi, priložnostmi in nevarnostmi, ki zahtevajo nenehno prilagajanje in inovativnost. Ključen dejavnik za doseganje uspešnega poslovanja je sposobnost podjetja, da učinkovito upravlja podjetniško rast, pri čemer dinamično podjetništvo predstavlja gonilo inovacij ter ustvarjanja vrednosti. Sodobna podjetja morajo uporabljati različne strategije rasti za oblikovanje konkurenčnega podjetja, ki lahko vključujejo notranje in zunanje pristope ter se prepletajo med seboj. Rastoče podjetje, kot sta Roletarstvo Medle d.o.o. in Aluminium Kety Emmi d.o.o., mora ustvarjati pozitivne denarne tokove ali dobiček, ki raste hitreje kot celotno gospodarstvo. To omogoča reinvestiranje dobička v razširitev poslovanja, razvoj produktov in storitev ter raziskave trga in odjemalcev. Obe podjetji sta v fazi rasti svojega življenjskega cikla, kjer se osredotočata na povečanje učinkovitosti, inovacije in pridobivanje novih trgov. Roletarstvo Medle d.o.o. se osredotoča na kakovost proizvodov, zadovoljstvo kupcev in vlaganja v raziskave ter razvoj novih tehnologij. Ključne strategije vključujejo optimizacijo proizvodnih procesov in motivacijo zaposlenih. Aluminium Kety Emmi d.o.o. pa je usmerjeno v avtomobilsko industrijo in uvajanje naprednih tehnologij ter digitalizacijo proizvodnje. Obe podjetji bosta morali ohraniti prilagodljivost, inovativnost ter uspešno upravljati s tveganji v spremenljivem poslovnem okolju, da bi lahko nadaljevali svojo rast in razvoj. Ključne besede: strategija rasti, rast podjetja, razvoj, rast, konkurenčna analiza, tržna analiza Objavljeno v DKUM: 14.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
Celotno besedilo (1,22 MB) |
2. Vpliv tveganega kapitala na uspešnost rasti podjetjaJernej Cankar, 2024, diplomsko delo Opis: V sodobnem poslovnem okolju je financiranje ključnega pomena za rast in razvoj podjetij, zlasti za mlada in inovativna podjetja v zgodnjih fazah razvoja. Tvegani kapital predstavlja eno od oblik financiranja, ki omogoča tem podjetjem pridobitev potrebnih sredstev za širitev, inovacije in vstop na trg. Kljub pomembnosti tveganega kapitala ostajajo odprta vprašanja o dejanskem vplivu tovrstnega financiranja na rast in uspešnost podjetij.
Diplomska naloga obravnava vprašanje, kako pridobitev tveganega kapitala vpliva na različne vidike rasti in uspešnosti podjetij. S primerjavo podatkov, ki se nanašajo na rast prihodkov, rast vrednosti podjetij in na rast zaposlenosti v obdobju petih let (od 2019 do 2023), smo na podlagi vzorca štirih podjetij (dveh, ki sta prejeli tvegani kapital in dveh, ki ga nista prejeli), ugotovili, da sta stopnja rasti prihodkov in stopnja rasti zaposlenosti v podjetjih, ki sta prejela tvegani kapital, višja kot v podjetjih, ki ga nista, medtem ko tvegani kapital ne vpliva na rast vrednosti podjetij. Ključne besede: Podjetje, tvegani kapital, rast prihodkov, rast vrednosti podjetja, rast števila zaposlenih. Objavljeno v DKUM: 14.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17
Celotno besedilo (2,17 MB) |
3. Analiza in primerjava dinamičnosti dveh podjetij, ki sta neposredna konkurenta v panogiSara Iseinoski, 2024, magistrsko delo Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge smo opredelili teoretična izhodišča za življenjski cikel podjetja, njegovo rast in razvoj. Nato sledi poglavje o modelu razvoja podjetij po avtorjih Pümpinu in Prangeju, kjer avtorja razlikujeta štiri tipe podjetij, in sicer pionirsko, rastoče in zrelo podjetje ter podjetje v preobratu. Sledila je opredelitev dinamičnosti oziroma dinamičnega podjetja in deset posebnosti, ki opredeljujejo dinamično podjetje. V tem delu naloge opredelimo tudi teorijo dinamičnih zmožnosti, kjer dinamična sposobnost predstavlja zmožnost podjetja, da integrira, gradi in konfigurira notranje in zunanje kompetence za reševanje hitro spreminjajočih se okoljih.
V empiričnem delu najprej predstavimo obe opazovani podjetji, in sicer podjetje X in podjetje Y ter njuno poslovno uspešnost. Sledi raziskovanje razvojnega cikla po Pümpinu in Prangeju, s čimer želimo ugotoviti, kakšni elementi so prisotni v opazovanih podjetjih. Pri analizi odstopanja dinamičnosti podjetij od ciljne ugotovimo, da dinamičnost podjetij ne odstopa od ciljne, to smo zaznali le v primeru elementa razvoj promotorjev dinamike. Magistrsko delo zaključimo s primerjavo dinamičnosti obeh podjetij, sintezo spoznanj ter s predlogi ukrepov za dinamizacijo, in sicer se osredotočimo na element promotorjev dinamike, saj smo tukaj zaznali odstopanje. Ključne besede: življenjski cikel podjetja, rast, razvoj, model razvoja, dinamičnost, dinamično podjetje Objavljeno v DKUM: 04.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 23
Celotno besedilo (2,13 MB) |
4. Analiza dejavnikov rasti podjetja z uporabo pestel: okoljski in drugi vpliviNuša Sobočan, 2024, diplomsko delo Opis: PESTEL-analiza je pomembno orodje za vsako podjetje, ki želi razumeti in obvladovati zunanje- dejavnike, ki vplivajo na njegovo poslovanje. S pregledom političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okoljskih in pravnih dejavnikov podjetja pridobijo vpoglede, ki jim omogočajo prilagajanje strategij in sprejemanje odločilnih poslovnih odločitev. Živimo v času, ko trajnost postaja ključni element konkurenčne prednosti, zato je razumevanje okoljskih vplivov še posebej pomembno.
Diplomska naloga se osredotoča na analizo dejavnikov rasti podjetja z uporabo PESTEL-analize, s posebnim poudarkom na okoljskih dejavnikih. PESTEL-analiza omogoča celovit pregled zunanjih dejavnikov, ki vplivajo na poslovno okolje in rast podjetja. Pregled posameznih komponent PESTEL-analize vključuje politične, ekonomske, socialne, tehnološke, okoljske in pravne dejavnike, pri čemer so okoljski dejavniki še posebej podrobno obravnavani glede na njihov pomen in vpliv na podjetja. Okoljski dejavniki, kot so energetska učinkovitost, ravnanje z odpadki, trajnostni razvoj izdelkov, okoljske regulative in zakoni, tržne zahteve ter vpliv podnebnih sprememb, imajo pomembno vlogo pri oblikovanju poslovnih strategij. Integracija teh dejavnikov v poslovno strategijo je ključna za doseganje dolgoročne rasti in konkurenčne prednosti. Poleg okoljskih dejavnikov so za rast podjetja pomembni tudi notranji dejavniki, kot so inovacije in razvoj izdelkov, organizacijska kultura in vodenje, človeški viri ter finančno upravljanje, ter zunanji dejavniki, kot so tržne razmere, tehnološki napredek, dostop do trgov in regulativno okolje. V empiričnem delu naloge je podrobno predstavljen primer podjetja Pipistrel. Obravnavani so dejavniki rasti podjetja, vključno s finančnimi kazalniki, tržnim položajem, širitvijo na tuje trge, inovacijami in razvojem, zeleno tehnologijo, zaposlenimi, uvedbo trajnostnih praks in zmanjševanjem okoljskega odtisa. Analiziran je vpliv posameznih dejavnikov PESTEL-analize na rast podjetja Pipistrel, pri čemer so okoljski dejavniki izpostavljeni kot ključni za njegovo dolgoročno uspešnost. Okoljski dejavniki, kot so energetska učinkovitost, trajnostni razvoj izdelkov in okoljske regulative pomembno vplivajo na rast podjetja Pipistrel. Integracija okoljskih dejavnikov v poslovno strategijo in uvedba trajnostnih praks so ključni za dolgoročno rast in uspešnost podjetja na konkurenčnem globalnem trgu na katerem posluje. Primeri uspešnega vključevanja okoljskih strategij, kot so IKEA, Tesla in Unilever, dodatno potrjujejo pomembnost teh dejavnikov za trajnostno rast podjetij. Trajnostna usmeritev je na podlagi analize in empiričnih podatkov ključna za dolgoročno rast in konkurenčnost za podjetje Pipistrel in tudi druge. Ključne besede: PESTEL-analiza, rast podjetja, trajnost, varstvo okolja, konkurenčnost, okoljski dejavniki, podjetje Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 39
Celotno besedilo (1,18 MB) |
5. Strateške možnosti rasti podjetja x: analiza generične in diverzificirane rastiNina Skrivarnik, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo preučevali strategije rasti v podjetju X. Obravnavano podjetje se v glavnem ukvarja z elektro inštalacijami in je na trgu prisotno že 28 let.
Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov; teoretičnega in aplikativnega. V teoretičnem delu smo obravnavali faze razvoja podjetja in koncepte ter strategije rasti v podjetju. Povzeli smo definicije različnih avtorjev in jih med seboj primerjali. Opisali smo značilnosti generične in diverzificirane rasti in izpostavili nevarnosti, ki lahko pretijo podjetju ob njegovi rasti. Pojasnili smo še ostale izvedbene rasti v podjetju in našteli možnosti povezovanja z ostalimi podjetji, za boljši konkurenčni položaj. Nato smo se dotaknili še ekonomskih kazalnikov v podjetju, ki so pomembni pri ocenjevanju uspešnosti njegovega poslovanja.
V drugem, aplikativnem delu naloge smo zbrana teoretična izhodišča uporabili na primeru podjetja X. Po osnovni predstavitvi podjetja, smo zanj sestavili vizijo in politiko podjetja, ki smo jo lahko določili na podlagi intervjuja s lastnikom. Za podjetje X smo izdelali SWOT matriko, nato pa s pomočjo orodja GVIN opravili konkurenčno analizo. S tem smo ugotovili, da je podjetje X v svoji panogi in regiji konkurenčno ostalim. Po konkurenčni je sledila še tržna analiza, ki je pokazala, da podjetje X kljub svoji mikro obliki, posluje uspešno. V nadaljevanju smo za podjetje X s pomočjo intervjuja povzeli dosedanjo generično in diverzificirano rast, nato pa zapisali nadaljnje potencialne strateške možnosti. Strateške možnosti smo ocenili na podlagi različnih vidikov in izbrali tri najboljše, ki bi jih podjetje X lahko implementiralo v prihodnje. Magistrsko delo smo zaključili z napotki za implementacijo teh strategij.
Podjetju X bomo z izdelavo magistrske naloge pomagali pri ustvarjanju novih strateških možnosti za razširitev poslovanja in nadaljnjo rast. Ključne besede: rast podjetja, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast, strateške možnosti Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 191; Prenosov: 68
Celotno besedilo (1,91 MB) |
6. Analiza razvoja izbranega hitro rastočega podjetja v obdobju od leta 2017 do 2020Nina Kohek, 2022, diplomsko delo Opis: Za hitro rastoča podjetja, med katera spada tudi proučevano podjetje VIRS, d. o. o., je značilno, da se stalno razvijajo, inovirajo, rastejo in so uspešna na vseh področjih svojega poslovanja. V teoretičnem delu smo preučili hitro rastoča podjetja, posebej slovenske gazele in inovacije, ter nato pridobljeno teoretično znanje uporabili v aplikativnem delu diplomske naloge. V njem smo analizirali rast in razvoj podjetja VIRS, d. o. o, izdelali SWOT analizo ter za proučevano podjetje opredelili strategijo rasti. Ugotovili smo, da podjetje raste z diverzificirano strategijo rasti, saj povečuje svojo velikost na trgu z novimi inovativnimi proizvodi, ki so plod inženirjev oziroma razvojnega tima zaposlenega v podjetju. Avtomatizacija in robotizacija sta v zadnjih letih zelo pomembni, saj svetovni trg robotov ekstremno hitro raste, kar ima vpliv tudi na poslovanje proučevanega podjetja. Ugotovili smo tudi, da je proučevano podjetje vse do sedaj poslovalo trajnostno, družbeno odgovorno in ekonomsko uspešno. Trajnostna poslovna strategija in trajnostni poslovni model bosta podjetju v naslednjih letih predstavljala temelje njihovih nadaljnjih odločitev, podlago za doseganje zastavljenih ciljev, uspešno poslovanje, konkurenčnost in dodano vrednost. Ključne besede: rast podjetja, hitro rastoča podjetja, gazele, razvoj, inovacije. Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 574; Prenosov: 83
Celotno besedilo (2,11 MB) |
7. Dinamično podjetništvo in pomen hitro rastočih podjetij za gospodarstvoAnđela Teslić, 2021, diplomsko delo Opis: Podjetništvo je dinamičen proces povečevanja bogastva. Zato pravimo, da je podjetništvo družbena funkcija ustvarjanja novih vrednot s kreativnim kombiniranjem poslovnih virov. Podjetništvo se kaže kot pripravljenost prevzeti pobudo, aktivirati socialno-ekonomski mehanizem in zavestno tvegati pri pretvorbi idej v nove poslovne podvige. Pomeni opažanje poslovnih priložnosti in vlaganje v nov poslovni podvig, ki bi prispeval ne le podjetniku, temveč tudi gospodarstvu države, v kateri deluje (Avlijaš & Avlijaš, 2018).
Podjetništvo je samo po sebi pomembno ne le za podjetnike same in industrijo, v kateri delujejo, temveč tudi za gospodarstvo države, v kateri delujejo. Z naraščajočim pomenom podjetništva smo prišli do izjemnega pomena tipa podjetništva, ki mu rečemo dinamično podjetništvo. V teoretičnem delu smo razložili pomen dinamičnega podjetništva in dinamičnega podjetnika. Dinamično podjetništvo je termin, ki se nanaša na hitro rastoča podjetja in je v zadnjem obdobju dodatno vplivalo na rast in razvoj gospodarstva. Prav zato je treba biti pozoren na dinamično podjetništvo, hitro rastoča podjetja in njihov pomen za gospodarstvo. Pojasnili smo opredelitev hitro rastočih podjetij in vpliv na njihovo ustvarjanje in preživetje, pa tudi ključne kazalnike, ki kažejo, da je podjetje postajalo hitro rastoče.
V empiričnem delu smo analizirali razpoložljive podatke iz AJPES-a v različnih korakih, s katerimi smo lahko prikazali vpliv in pomen dinamičnega podjetništva za gospodarstvo. Osredotočili smo se na primerjavo ključnih kazalnikov skozi določena obdobja.
Ključne besede: dinamično podjetništvo, rast podjetij, gospodarstvo, hitro rastoča podjetja Objavljeno v DKUM: 16.11.2021; Ogledov: 813; Prenosov: 108
Celotno besedilo (1009,92 KB) |
8. Predlog strategije rasti na primeru športnega društvaJure Andolšek, 2021, diplomsko delo Opis: 99 % vseh podjetij v Evropski uniji predstavljajo mikro, mala in srednja podjetja. Skupaj zagotavljajo dve tretjini delovnih mest v zasebnem sektorju in prispevajo k več kot polovici skupne dodane vrednosti, ki jo ustvarijo podjetja v EU (Evropski parlament, 2021). Hitrorastoča in srednjerastoča podjetja sicer niso zelo številna, vendar so pomembna za ustanavljanje novih delovnih mest. Zato je pomembno, da poznamo poslovanje podjetja in tudi načine ter strategije, s katerimi podjetja rastejo.
V diplomskem delu smo preučevali rast podjetja in nato v aplikativnem delu podali predlog strategije rasti za teniško športno društvo Portovald. Tenisu v zadnjih letih raste popularnost, kar posledično vpliva na mlade, ki si ga želijo trenirati. Popularnost tenisa se je povečala tudi med rekreativnimi igralci, saj je postal veliko bolj dostopen kot včasih, ko so ga igrali samo premožnejši meščani.
Cilj raziskave je bil, da pripravimo dober predlog strategije rasti, s katerim bo klub začel poslovati bolj dobičkonosno. Skupaj s teoretičnim znanjem, ki smo ga pridobili ob pisanju diplomskega dela in analizo poslovanja, smo pripravili predlog strategije rasti, ki bi ga društvo po mnenju predsednice in vodje kluba lahko uporabilo že v letu 2022.
Diverzificirana rast je bolj zapletena od drugih strategij rasti, ampak je v večini primerov bolj dobičkonosna, če je izvedena pravilno. Pri tem je pomembno razumeti, v kateri fazi razvoja je v danem trenutku podjetje oziroma v našem primeru društvo in kam ga pelje pot v prihodnosti, če nadaljuje s trenutnim načinom delovanja, oziroma kaj je treba spremeniti, da se preusmeri na drugačno pot, na kateri je možna želena rast. Ključne besede: rast podjetja, podjetništvo, neprofitne organizacije, strategije rast, tenis. Objavljeno v DKUM: 15.10.2021; Ogledov: 1158; Prenosov: 109
Celotno besedilo (1,43 MB) |
9. Model dinamične tržne diverzifikacije kot instrument internacionalizacije in tržne rasti podjetjaAlenka Naglič, 2020, doktorska disertacija Opis: Sodobni čas zaznamujejo nenehne spremembe, ki se odražajo tako na družbenem kot ekonomskem področju. Še posebej dinamične so na področju mednarodnega poslovanja. Hitro spreminjanje tržnega in institucionalnega okolja, tehnološki napredek ter razgibana struktura trgov silijo podjetja, ki želijo preživeti in ustvarjati pogoje za rast, k dinamični čeznacionalni širitvi poslovanja. Stagniranje gospodarske rasti v evroobmočju in EU poraja številna vprašanja o možnostih izbire strategij rasti slovenskih podjetij ter nadomestitve zmanjšanega povpraševanja po njihovih izdelkih in storitvah v evroobmočju in EU. Temeljni cilj doktorske disertacije je usmerjen v ugotavljanje, kako se na dinamične procese globalizacije, pospešene internacionalizacije in liberalizacije poslovanja odzivajo slovenska podjetja, ki so umeščena v domači institucionalni okvir (post)tranzicije gospodarskega sistema in institucij.
Doktorsko disertacijo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se, po uvodni opredelitvi raziskovalnega področja oziroma problema, ki je usmerjen v pretirano izvozno odvisnost slovenskih podjetij od le nekaj držav, najpomembnejših izvoznih partneric ter relativno slabe razpršenosti izvoznih aktivnosti na strateške, hitro razvijajoče se trge držav skupine BRIK, kot tudi druge trge hitro razvijajočega se posameznega nacionalnega gospodarstva oziroma regij, v drugem poglavju disertacije osredinjamo na navedbo ključnih značilnosti fenomena globalizacije in internacionalizacije, razčlenjujemo regionalizacijo svetovnega gospodarstva, pojasnimo teoriji oziroma modela internacionalizacije, in sicer model iz nabora klasičnih stopenjskih modelov internacionalizacije – t. i. uppsalski model ter novodobni model globalno rojenih podjetij.
Tretje poglavje je namenjeno pregledu literature s področja izdelčne in tržne diverzifikacije. Slednja je tudi osrednja tema doktorskega dela. Po pregledu temeljnih strategij rasti podjetja in opredelitvi pojma diverzifikacije se usmerimo v preučevanje znanstvenih dognanj o motivih za tržno diverzifikacijo poslovanja ter tveganja, ki ga omenjena strategija predstavlja podjetjem. Razdelek vključuje razčlenjevanje odnosa med tržno diverzifikacijo in uspešnostjo podjetja ter ugotavljanje strateških prednosti podjetij, ki izhajajo iz izdelčne in tržne diverzifikacije tudi v povezavi s povezljivostjo tehnologij, ki omogočajo hiter pretok podatkov in informacij ter s tem lažje premagovanje časovnih in krajevnih vrzeli.
V četrtem poglavju na podlagi teoretičnih izhodišč strnemo posamezne vsebine ter sintetiziramo teoretični model dinamične tržne diverzifikacije kot instrument internacionalizacije in tržne rasti podjetja. Podjetja, ki želijo dosegati optimalne poslovne rezultate, so bila od nekdaj postavljena pred številne pomembne strateške izzive in sprejemanje odločitev, ki so v sodobnem času pospešene globalizacije trgov, naraščajoče prisotnosti in krepitve moči gospodarstva v razvoju, hitrega razvoja digitalizacije in drugih tehnoloških novosti še pridobile na zahtevnosti in pomenu. Čeprav so nacionalne meje še vedno ovira pri mednarodnem poslovanju, globalizacija trgov podjetja vse bolj spodbuja k širitvi poslovnih aktivnosti na tuje trge.
V empiričnem delu doktorske disertacije, ki je razdeljen na kvalitativni in kvantitativni del raziskave, preverjamo osem hipotez. Na podlagi kvalitativnega dela empirične raziskave ugotavljamo, da se narava tržnih priložnosti od trga do trga bistveno razlikuje, kar od podjetij zahteva veliko mero prilagodljivosti in iznajdljivosti pri poslovanju. Učinkovit poslovni model mora biti oblikovan tako, da podjetju v vse bolj policentrično naravnanem svetu zagotavlja mednarodno in hkrati lokalno prepoznavnost ter poslovno uspešnost. Rezultati študije primerov potrjujejo, da se slovenska podjetja soočajo s težavami pri sledenju spremembam v globalnem okolju, kar se odraža tudi v težavah pri prilagajanju njihovih poslovnih modelov delovanja in absorpcijske sposobnost Ključne besede: gospodarska tranzicija, tržna rast podjetja, tržna diverzifikacija, netradicionalni tuji trgi, hitro razvijajoče se države, industrija 4.0, izvozna uspešnost Objavljeno v DKUM: 22.04.2021; Ogledov: 1380; Prenosov: 146
Celotno besedilo (3,29 MB) |
10. Analiza dejavnikov rasti in razvoja na primeru družinskega podjetjaNina Fujs, 2020, diplomsko delo Opis: Družinsko podjetništvo predstavlja eno od pomembnih oblik podjetništva. Večina podjetij v Sloveniji je še mladih, saj so še vedno v okviru prve generacije. Raziskave namreč kažejo, da jih pri prenosu iz ene generacije v drugo preživi le ena tretjina. Za diplomsko delo smo si za študijo primera izbrali družinsko podjetje, ki je prestalo prenos in uspešno posluje, se razvija ter raste.
Najprej smo opredelili pojem družinsko podjetje. Zavedati se moramo, da se družinsko podjetje zelo razlikuje od nedružinskih podjetij. Menimo, da so družinska podjetja ključna za razvoj gospodarstva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti družinskega podjetja, razloge za ustanovitev in prenos družinskega podjetja. Naše diplomsko delo temelji na analizi dejavnikov rasti in razvoja družinskega podjetja. Za lažje razumevanje smo predstavili štiri faze življenjskega cikla rasti ter jih podrobneje opisali. V tabeli smo prikazali tudi razlike med pojmoma rast in razvoj.
Temo smo si izbrali z namenom, da ugotovimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na rast in razvoj družinskega podjetja. V diplomskem delu najprej predstavimo splošno teorijo posameznih pojmov, nato pa se osredotočimo na študijo primera, kjer smo teorijo uporabili in prikazali na praktičnem primeru.
Izbrali smo si družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o. Podjetje dobro poznamo in nam je bilo pripravljeno zaupati želene podatke. Družinsko podjetje se nahaja v Prekmurju in spada med večja družinska podjetja v tej regiji. Zanimivo je zaradi same dejavnosti, saj se ukvarjajo s proizvodnjo in prodajo kleparsko-krovskih izdelkov ter storitev. Podjetje se nahaja v fazi rasti; na podlagi letnega dobička namreč reinvestirajo v rast in razvoj podjetja. V izbranem družinskem podjetju je potekal tudi prenos, saj je leta 2013 podjetje prevzela hči ustanovitelja. S tem lahko omenimo tudi žensko podjetništvo, kjer ima upravljalno-vodstvene sposobnosti v rokah ženska.
Ugotovili smo, da je ključnega pomena pri razvoju in rasti podjetja odnos družine, zagotovo ima ključno vlogo tudi konkurenca, saj brez nje podjetje ne bi vlagalo in skušalo postati še boljše, kot je bilo. Družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o., se iz leta v leto razvija, prenavlja in raste. Vse podrobnosti smo prikazali v življenjskem ciklu rasti.
V diplomskem delu smo si zastavili tudi tri teze, ki smo jih potrdili oziroma ovrgli. Podrobnejše opredelitve in razložitve smo predstavili v sklepu. Ključne besede: družina, družinsko podjetje, rast in razvoj družinskega podjetja, življenjski cikel rasti podjetja, nasledstvo, vizija in poslanstvo podjetja. Objavljeno v DKUM: 19.10.2020; Ogledov: 1566; Prenosov: 334
Celotno besedilo (1012,90 KB) |