1. Dinamika rasti v sodobnem gospodarstvu: primerjava podjetij iz sektorja stavbnega pohištva in aluminijastih izdelkovEva Cesarec, 2024, diplomsko delo Opis: V sodobnem dinamičnem gospodarstvu se podjetja srečujejo z izzivi, priložnostmi in nevarnostmi, ki zahtevajo nenehno prilagajanje in inovativnost. Ključen dejavnik za doseganje uspešnega poslovanja je sposobnost podjetja, da učinkovito upravlja podjetniško rast, pri čemer dinamično podjetništvo predstavlja gonilo inovacij ter ustvarjanja vrednosti. Sodobna podjetja morajo uporabljati različne strategije rasti za oblikovanje konkurenčnega podjetja, ki lahko vključujejo notranje in zunanje pristope ter se prepletajo med seboj. Rastoče podjetje, kot sta Roletarstvo Medle d.o.o. in Aluminium Kety Emmi d.o.o., mora ustvarjati pozitivne denarne tokove ali dobiček, ki raste hitreje kot celotno gospodarstvo. To omogoča reinvestiranje dobička v razširitev poslovanja, razvoj produktov in storitev ter raziskave trga in odjemalcev. Obe podjetji sta v fazi rasti svojega življenjskega cikla, kjer se osredotočata na povečanje učinkovitosti, inovacije in pridobivanje novih trgov. Roletarstvo Medle d.o.o. se osredotoča na kakovost proizvodov, zadovoljstvo kupcev in vlaganja v raziskave ter razvoj novih tehnologij. Ključne strategije vključujejo optimizacijo proizvodnih procesov in motivacijo zaposlenih. Aluminium Kety Emmi d.o.o. pa je usmerjeno v avtomobilsko industrijo in uvajanje naprednih tehnologij ter digitalizacijo proizvodnje. Obe podjetji bosta morali ohraniti prilagodljivost, inovativnost ter uspešno upravljati s tveganji v spremenljivem poslovnem okolju, da bi lahko nadaljevali svojo rast in razvoj. Ključne besede: strategija rasti, rast podjetja, razvoj, rast, konkurenčna analiza, tržna analiza Objavljeno v DKUM: 14.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3 Celotno besedilo (1,22 MB) |
2. Analiza in primerjava dinamičnosti dveh podjetij, ki sta neposredna konkurenta v panogiSara Iseinoski, 2024, magistrsko delo Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge smo opredelili teoretična izhodišča za življenjski cikel podjetja, njegovo rast in razvoj. Nato sledi poglavje o modelu razvoja podjetij po avtorjih Pümpinu in Prangeju, kjer avtorja razlikujeta štiri tipe podjetij, in sicer pionirsko, rastoče in zrelo podjetje ter podjetje v preobratu. Sledila je opredelitev dinamičnosti oziroma dinamičnega podjetja in deset posebnosti, ki opredeljujejo dinamično podjetje. V tem delu naloge opredelimo tudi teorijo dinamičnih zmožnosti, kjer dinamična sposobnost predstavlja zmožnost podjetja, da integrira, gradi in konfigurira notranje in zunanje kompetence za reševanje hitro spreminjajočih se okoljih.
V empiričnem delu najprej predstavimo obe opazovani podjetji, in sicer podjetje X in podjetje Y ter njuno poslovno uspešnost. Sledi raziskovanje razvojnega cikla po Pümpinu in Prangeju, s čimer želimo ugotoviti, kakšni elementi so prisotni v opazovanih podjetjih. Pri analizi odstopanja dinamičnosti podjetij od ciljne ugotovimo, da dinamičnost podjetij ne odstopa od ciljne, to smo zaznali le v primeru elementa razvoj promotorjev dinamike. Magistrsko delo zaključimo s primerjavo dinamičnosti obeh podjetij, sintezo spoznanj ter s predlogi ukrepov za dinamizacijo, in sicer se osredotočimo na element promotorjev dinamike, saj smo tukaj zaznali odstopanje. Ključne besede: življenjski cikel podjetja, rast, razvoj, model razvoja, dinamičnost, dinamično podjetje Objavljeno v DKUM: 04.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9 Celotno besedilo (2,13 MB) |
3. Analiza razvoja izbranega hitro rastočega podjetja v obdobju od leta 2017 do 2020Nina Kohek, 2022, diplomsko delo Opis: Za hitro rastoča podjetja, med katera spada tudi proučevano podjetje VIRS, d. o. o., je značilno, da se stalno razvijajo, inovirajo, rastejo in so uspešna na vseh področjih svojega poslovanja. V teoretičnem delu smo preučili hitro rastoča podjetja, posebej slovenske gazele in inovacije, ter nato pridobljeno teoretično znanje uporabili v aplikativnem delu diplomske naloge. V njem smo analizirali rast in razvoj podjetja VIRS, d. o. o, izdelali SWOT analizo ter za proučevano podjetje opredelili strategijo rasti. Ugotovili smo, da podjetje raste z diverzificirano strategijo rasti, saj povečuje svojo velikost na trgu z novimi inovativnimi proizvodi, ki so plod inženirjev oziroma razvojnega tima zaposlenega v podjetju. Avtomatizacija in robotizacija sta v zadnjih letih zelo pomembni, saj svetovni trg robotov ekstremno hitro raste, kar ima vpliv tudi na poslovanje proučevanega podjetja. Ugotovili smo tudi, da je proučevano podjetje vse do sedaj poslovalo trajnostno, družbeno odgovorno in ekonomsko uspešno. Trajnostna poslovna strategija in trajnostni poslovni model bosta podjetju v naslednjih letih predstavljala temelje njihovih nadaljnjih odločitev, podlago za doseganje zastavljenih ciljev, uspešno poslovanje, konkurenčnost in dodano vrednost. Ključne besede: rast podjetja, hitro rastoča podjetja, gazele, razvoj, inovacije. Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 574; Prenosov: 81 Celotno besedilo (2,11 MB) |
4. Analiza dejavnikov rasti in razvoja na primeru družinskega podjetjaNina Fujs, 2020, diplomsko delo Opis: Družinsko podjetništvo predstavlja eno od pomembnih oblik podjetništva. Večina podjetij v Sloveniji je še mladih, saj so še vedno v okviru prve generacije. Raziskave namreč kažejo, da jih pri prenosu iz ene generacije v drugo preživi le ena tretjina. Za diplomsko delo smo si za študijo primera izbrali družinsko podjetje, ki je prestalo prenos in uspešno posluje, se razvija ter raste.
Najprej smo opredelili pojem družinsko podjetje. Zavedati se moramo, da se družinsko podjetje zelo razlikuje od nedružinskih podjetij. Menimo, da so družinska podjetja ključna za razvoj gospodarstva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti družinskega podjetja, razloge za ustanovitev in prenos družinskega podjetja. Naše diplomsko delo temelji na analizi dejavnikov rasti in razvoja družinskega podjetja. Za lažje razumevanje smo predstavili štiri faze življenjskega cikla rasti ter jih podrobneje opisali. V tabeli smo prikazali tudi razlike med pojmoma rast in razvoj.
Temo smo si izbrali z namenom, da ugotovimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na rast in razvoj družinskega podjetja. V diplomskem delu najprej predstavimo splošno teorijo posameznih pojmov, nato pa se osredotočimo na študijo primera, kjer smo teorijo uporabili in prikazali na praktičnem primeru.
Izbrali smo si družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o. Podjetje dobro poznamo in nam je bilo pripravljeno zaupati želene podatke. Družinsko podjetje se nahaja v Prekmurju in spada med večja družinska podjetja v tej regiji. Zanimivo je zaradi same dejavnosti, saj se ukvarjajo s proizvodnjo in prodajo kleparsko-krovskih izdelkov ter storitev. Podjetje se nahaja v fazi rasti; na podlagi letnega dobička namreč reinvestirajo v rast in razvoj podjetja. V izbranem družinskem podjetju je potekal tudi prenos, saj je leta 2013 podjetje prevzela hči ustanovitelja. S tem lahko omenimo tudi žensko podjetništvo, kjer ima upravljalno-vodstvene sposobnosti v rokah ženska.
Ugotovili smo, da je ključnega pomena pri razvoju in rasti podjetja odnos družine, zagotovo ima ključno vlogo tudi konkurenca, saj brez nje podjetje ne bi vlagalo in skušalo postati še boljše, kot je bilo. Družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o., se iz leta v leto razvija, prenavlja in raste. Vse podrobnosti smo prikazali v življenjskem ciklu rasti.
V diplomskem delu smo si zastavili tudi tri teze, ki smo jih potrdili oziroma ovrgli. Podrobnejše opredelitve in razložitve smo predstavili v sklepu. Ključne besede: družina, družinsko podjetje, rast in razvoj družinskega podjetja, življenjski cikel rasti podjetja, nasledstvo, vizija in poslanstvo podjetja. Objavljeno v DKUM: 19.10.2020; Ogledov: 1566; Prenosov: 318 Celotno besedilo (1012,90 KB) |
5. Analiza rasti javnega podjetja marprom d. o. o.Tjaša Gašparič, 2019, diplomsko delo Opis: Zaradi hitrega razvoja in sprememb na trgu so podjetja primorana rasti in se razvijati. Spremembe lahko izhajajo iz zunanjega okolja ali notranjega okolja podjetja. Podjetja morajo vlagati svoja sredstva v rast in razvoj svojih dejavnosti.
V diplomskem delu smo proučevali analizo rasti Javnega podjetja Marprom d. o. o. Cilj naloge je bil opredeliti, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. Osnovna dejavnost podjetja je avtobusni prevoz potnikov v občini Maribor, svoje poslovanje pa so usmerili na upravljanje krožnokabinske žičnice in prevzem smučarskih prog na Pohorju.
V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo rasti izbranega podjetja po letih in na podlagi podatkov ugotovili, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. S SWOT analizo smo preučili prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz okolja. S konkurenčno analizo smo preučili izbrane kazalnike. Pri kazalniku sredstev in čistih prihodkov od prodaje smo ugotovili, da so z leti naraščali. Pri kazalniku čistega poslovnega izida pa smo ugotovili, da je ta v obdobju med letoma 2015 in 2016 upadel. Ključne besede: rast podjetja, diverzificirana rast, strategija rasti, konkurenčna analiza, razvoj podjetja Objavljeno v DKUM: 04.06.2019; Ogledov: 1298; Prenosov: 126 Celotno besedilo (978,37 KB) |
6. Rast in razvoj podjetja Belta d. o. o.Katja Pušnik, 2018, diplomsko delo Opis: V delu diplomskega projekta na podlagi teoretičnih predpostavk proučujemo rast in razvoj izbranega podjetja Belta, d. o. o. Če se vprašamo, kaj je rast podjetja se nam zdi vprašanje preprosto, ampak če skušamo nanj odgovoriti vidimo, da temu še zdaleč ni tako in tudi tako velja za razvoj. Čeprav veliko ljudi meni, da med rastjo in razvojem ni nobene razlike, vendar če se malenkost bolj poglobimo v teoretična izhodišča in primer podjetja ugotovimo, da temu ni tako. Rast je tesno povezana s povečano količino proizvodov in storitev, ki jih podjetja proizvajajo na trgu, vendar podjetje pa raste tudi takrat, kadar poveča svoj dohodek, poveča delovno silo, kupi nove proizvodne stroje itd. Razvoj pa je ciljno usmerjen proces spreminjanja podjetja na boljše. Razvoj se dotika področja procesov v podjetju. V diplomskem delu bomo proučili značilnosti rasti in razvoja, njune razlike, dejavnike rasti, dejavnike razvoja, ovire rasti in ovire razvoja. Osredotočili smo se tudi na življenjski cikel in življenjsko okolje podjetja, ki smo ga proučili glede na zunanje in notranje dejavnike, ki vplivajo na podjetje (s pomočjo tabel IFAS in EFAS), ter strateške dejavnike (s pomočjo matrike SFAS), ki smo jih nato proučili, kako vplivajo na rast in razvoj izbranega podjetja Belta, d. o. o. Vse štiri izbrane hipoteze smo potrdili, saj izbrano podjetje uspešno raste in se razvija, na to pa vplivajo notranji in zunanji dejavniki podjetja, pri svojem poslovanju pa je naletelo tudi na nekaj ovir. Ključne besede: rast podjetja, razvoj podjetja, ovire rasti, ovire razvoja, dejavniki rasti, dejavniki razvoja, življenjski cikel podjetja, življenjsko okolje podjetja Objavljeno v DKUM: 30.11.2018; Ogledov: 1922; Prenosov: 257 Celotno besedilo (841,05 KB) |
7. Planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja in strateškega managementaTamara Frece Ribič, 2018, magistrsko delo Opis: POVZETEK
Podjetja delujejo v okolju, ki se nenehno spreminja ter je nepredvidljivo. Naloga politike podjetja in strateškega managementa v podjetju je, da zazna priložnosti iz zunanjega okolja ter prednosti, ki jih ima podjetje pred konkurenco ter jih tudi izkoristi in tako podjetju omogoči konkurenčno prednost. Podjetja planirajo razvoj z namenom po izboljšanju kakovosti svojih struktur in resursov. Podjetja morajo slediti svojemu razvoju in rasti ter stremeti h vedno večjemu izboljšanju samega sebe.
Turizem je hitro rastoča gospodarska panoga, kjer se podjetja prav tako morajo prilagajati okolju ter v njem zaznati spremembe ob enem pa morajo podjetja v turizmu venomer raziskovati svoje konkurente, saj le-teh ni malo. Turizem je panoga, kjer morajo podjeta, ki delujejo v njem, slediti svojemu razvoju ter nenehnemu izboljšanju samega sebe, saj je konkurenčnost v tej panogi visoka. Po drugi strani pa udeleženci podjetja vedno več pričakujejo od storitev, ki jih ponuja turistična panoga. Tako se morajo podjetja prilagajati ali celo preseči konkurenco, slediti svojemu razvoju in zadovoljevati potrebe svojih udeležencev.
Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu bomo opredelili planiranje razvoja na ravni politike podjetja, kjer bomo opredelili vizijo podjetja, politiko podjetja ter procese in metode planiranja na ravni politike podjetja. Prav tako bomo opredelili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa, kjer bomo opredelili razvoj podjetja kot osrednjo strateško možnost in opredelili procese ter metode planiranja na ravni strateškega managementa.
V empiričnem delu bomo proučevali slovensko podjetje Terme Čatež d.d., in njegovo razvojno možnost. S pomočjo podatkov, ki jih bomo pridobili z razvojno proučitvijo podjetja samega, bomo za na konec dodali predloge razvojne vizije, politike podjetja in strategij. Ključne besede: rast in razvoj podjetja, vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, zunanje okolje podjetja, notranji dejavniki podjetja, Terme Čatež, d.d. Objavljeno v DKUM: 21.11.2018; Ogledov: 1377; Prenosov: 267 Celotno besedilo (1,84 MB) |
8. Strategije rasti in razvoja na primeru izbranega podjetjaNastja Stegne, 2017, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo smo razdelili na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu smo povzeli teoretična spoznanja različnih avtorjev o življenjskem ciklu, rasti in razvoju podjetja. Podrobneje smo proučili strateški management, ki je ključni del našega raziskovanja. Na kratko smo opredelili pojem strateški management ter se nato osredotočili na strategije in vrste strategij, ki se v okviru modela MER integralnega managementa delijo na temeljne, poslovne in splošne strategije. Podrobneje smo predstavili tudi nekatere možne metode proučevanja notranjega in zunanjega okolja podjetja ter celovite presoje podjetja in okolja. V drugem delu smo predstavili proučevano podjetje od njegovega nastanka do danes, ključne spremembe v rasti in razvoju podjetja ter njegovo politiko. Metode, ki smo jih pojasnili v prvem delu magistrskega dela, smo uporabili za proučevanje okolja proučevanega podjetja. Z njihovo pomočjo smo opredelili prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti podjetja, nakar smo s pridobljenimi ugotovitvami podali predlog strategij in oblikovali celovit uresničitveni program razvoja podjetja za petletno obdobje. Cilj vsakega podjetja je razvijati se in rasti, za kar se že vsa leta trudijo tudi v proučevanem podjetju, saj želijo biti med vodilnimi v svoji panogi. Zaradi trenutne neugodne gospodarske situacije in velike konkurence morajo biti inovativni in vedno korak pred konkurenco. S proučevanjem teme in podanimi predlogi smo jim želeli predstaviti ugotovitve, ki jim bodo v pomoč pri njihovi nadaljnji uspešnosti in dolgotrajnem obstoju. Ključne besede: življenjski cikel, strategije, splošne strategije, temeljne strategije, poslovne strategije, rast podjetja, razvoj podjetja, zunanje okolje podjetja, notranje okolje podjetja. Objavljeno v DKUM: 13.03.2017; Ogledov: 2154; Prenosov: 456 Celotno besedilo (1,80 MB) |
9. Pomen raziskovanja okolja za preprečevanje kriz podjetjaSara Jakupović, 2017, magistrsko delo Opis: Podjetja si v želji po uspehu nenehno postavljajo visoke cilje v rasti in razvoju. Ob vedno večjem razvoju znanosti in tehnologije je za podjetja zelo pomembno, da iščejo nove poslovne rešitve, se širijo in skrbijo za rast in razvoj.
Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, prvi zajema teoretična spoznanja o nastanku in delovanju podjetja v njegovem spreminjajočem se okolju. Predstavljamo življenjski cikel podjetja in model razvoja, ki sta ga razvila avtorja Pümpin in Prange (1995). Z vidika življenjskega cikla podjetja in njegovega spreminjanja izpostavljamo tipologije podjetniških kriz po Pümpinu in Prangeju (1995) in avtorju Kropfbergerju (2003). V boju proti krizam predstavljamo vzroke za njihov nastanek, proces njihovega zdravljenja in posebnosti, s katerimi se mora soočiti vodstvo v času vodenja podjetja v krizi. S proučevanjem razvoja podjetja je tesno povezano tudi proučevanje vplivnih dejavnikov na razvoj podjetja, ki podjetja spodbujajo k nenehnemu raziskovanju okolja, v katerem poslujejo. Pripravljenost na spremembe, ki jih ponuja okolje, je za podjetja ključnega pomena. V magistrskem delu natančneje povzemamo značilnosti notranjih in zunanjih vplivnih dejavnikov na razvoj podjetja.
Empirični del magistrskega dela smo pripravili na primeru izbranega podjetja. Predstavljamo njegov nastanek, opis ključnih sprememb v razvoju in rasti podjetja, analizo razvojne vizije, politike in strategij ter na splošno opis njegovega poslovanja danes, njegove družbene in okoljske odgovornosti. Na primeru izbranega podjetja raziskujemo njegov življenjski cikel s pomočjo Pümpin in Prange (1995) metode za proučevanje prisotnih elementov faz življenjskega cikla. Na podlagi ocene razvojne faze podajamo tudi oceno kriznega stanja podjetja. Ocenjevanje smo izvedli na podlagi spoznanj Pümpina in Prangeja (1995) in Kropfbergerja (2003). Empirični del zaključujemo z oceno managementa podjetja, natančneje predstavljamo proces soočanja vodilnih v podjetju s krizami. Dodajamo tudi analizo notranjih in zunanjih vplivnih dejavnikov na razvoj podjetja in s pomočjo EFAS in IFAS tabele predstavljamo njegovo konkurenčnost. Ključne besede: rast in razvoj podjetja, življenjski cikel podjetja, kriza, krizno stanje podjetja, vplivni dejavniki na razvoj podjetja. Objavljeno v DKUM: 09.03.2017; Ogledov: 1572; Prenosov: 218 Celotno besedilo (1,41 MB) |
10. Podjetništvo med željami in stvarnostjo : GEM Slovenija 2005Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, končno poročilo o rezultatih raziskav Opis: Globalni podjetniški monitor (GEM) ugotavlja razlike v ravni podjetniške aktivnosti med posameznimi državami, odkriva dejavnike, ki vodijo k primerni ravni podjetniške aktivnosti, ter predlaga ukrepe, ki bi lahko izboljšali podjetniško aktivnost posamezne države. Tokratna študija razširja vidike proučevanja podjetništva na več kategorij kot v preteklih letih. Novost je tudi spremljanje ustaljenih podjetij, to je podjetij, ki so starejša od treh let in pol. Podjetništvo je namreč preveč kompleksen pojav, da bi lahko zgolj z deležem prebivalstva, ki je vključen med nastajajoče in nove podjetnike (TEA) prikazali razpon podjetniške aktivnosti države. Raziskava GEM 2005 je pokazala razveseljiv napredek na nekaterih področjih: večja vključenost odraslega prebivalstva v podjetniške aktivnosti, več podjetništva zaradi priložnosti, večje vključevanje žensk v podjetništvo, manjšo stopnjo smrtnosti nastajajočih podjetij in še kaj. Pokazala pa je tudi na številne slabosti: nizko inovativnost ustaljenih podjetij, slabo izobrazbeno strukturo podjetnikov, podjetništvu nenaklonjene kulturne norme, manko primernega izobraževanja in usposabljanja za podjetništvo, ipd. Ključne besede: podjetje, podjetništvo, podjetnik, Slovenija, raziskave, razvoj, Globalni podjetniški monitor, ustaljena podjetja, inovacijska naravnanost, rast Objavljeno v DKUM: 18.01.2017; Ogledov: 1493; Prenosov: 205 Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |