1. Analiza dejavnikov rasti in razvoja na primeru družinskega podjetjaNina Fujs, 2020, diplomsko delo Opis: Družinsko podjetništvo predstavlja eno od pomembnih oblik podjetništva. Večina podjetij v Sloveniji je še mladih, saj so še vedno v okviru prve generacije. Raziskave namreč kažejo, da jih pri prenosu iz ene generacije v drugo preživi le ena tretjina. Za diplomsko delo smo si za študijo primera izbrali družinsko podjetje, ki je prestalo prenos in uspešno posluje, se razvija ter raste.
Najprej smo opredelili pojem družinsko podjetje. Zavedati se moramo, da se družinsko podjetje zelo razlikuje od nedružinskih podjetij. Menimo, da so družinska podjetja ključna za razvoj gospodarstva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti družinskega podjetja, razloge za ustanovitev in prenos družinskega podjetja. Naše diplomsko delo temelji na analizi dejavnikov rasti in razvoja družinskega podjetja. Za lažje razumevanje smo predstavili štiri faze življenjskega cikla rasti ter jih podrobneje opisali. V tabeli smo prikazali tudi razlike med pojmoma rast in razvoj.
Temo smo si izbrali z namenom, da ugotovimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na rast in razvoj družinskega podjetja. V diplomskem delu najprej predstavimo splošno teorijo posameznih pojmov, nato pa se osredotočimo na študijo primera, kjer smo teorijo uporabili in prikazali na praktičnem primeru.
Izbrali smo si družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o. Podjetje dobro poznamo in nam je bilo pripravljeno zaupati želene podatke. Družinsko podjetje se nahaja v Prekmurju in spada med večja družinska podjetja v tej regiji. Zanimivo je zaradi same dejavnosti, saj se ukvarjajo s proizvodnjo in prodajo kleparsko-krovskih izdelkov ter storitev. Podjetje se nahaja v fazi rasti; na podlagi letnega dobička namreč reinvestirajo v rast in razvoj podjetja. V izbranem družinskem podjetju je potekal tudi prenos, saj je leta 2013 podjetje prevzela hči ustanovitelja. S tem lahko omenimo tudi žensko podjetništvo, kjer ima upravljalno-vodstvene sposobnosti v rokah ženska.
Ugotovili smo, da je ključnega pomena pri razvoju in rasti podjetja odnos družine, zagotovo ima ključno vlogo tudi konkurenca, saj brez nje podjetje ne bi vlagalo in skušalo postati še boljše, kot je bilo. Družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o., se iz leta v leto razvija, prenavlja in raste. Vse podrobnosti smo prikazali v življenjskem ciklu rasti.
V diplomskem delu smo si zastavili tudi tri teze, ki smo jih potrdili oziroma ovrgli. Podrobnejše opredelitve in razložitve smo predstavili v sklepu. Ključne besede: družina, družinsko podjetje, rast in razvoj družinskega podjetja, življenjski cikel rasti podjetja, nasledstvo, vizija in poslanstvo podjetja. Objavljeno v DKUM: 19.10.2020; Ogledov: 1566; Prenosov: 319
Celotno besedilo (1012,90 KB) |
2. POSEBNOSTI FINANCIRANJA DRUŽINSKEGA PODJETJA PRI RAZVOJU IN RASTIDušanka Poročnik, 2013, diplomsko delo Opis: Ker uvrščamo družinska podjetja med mala in srednje velika podjetja, se srečujejo s problemom pridobivanja potrebnih sredstev. Kljub številnim težavam, s katerimi se srečujejo, v povprečju bolje uspevajo kot nedružinska podjetja. Kratkoročna stabilnost in dolgoročna krepitev uspešnosti in konkurenčnosti slovenskega gospodarstva je odvisna tudi od tega, kako se bodo družinska podjetja sposobna soočati z globalnim in konkurenčnim okoljem. Zato morajo podjetja nenehno slediti inovacijam in novim potrebam na trgu. Potrebno je vlagati v razvoj podjetja, saj je uspešnost podjetja pogoj za njegov obstoj. Obstoj podjetja, njegova uspešnost, razvoj in rast, pa služijo k večji blaginji vseh udeležencev v procesu. Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, financiranje, zunanji viri financiranja, notranji viri financiranja, bančni kredit, državni viri, investicije, razvoj podjetja, rast podjetja. Objavljeno v DKUM: 27.11.2013; Ogledov: 3464; Prenosov: 131
Celotno besedilo (770,89 KB) |
3. Planiranje nasledstva kot dejavnost strateškega managementa človeških virov v družinskih podjetjihSebastian Petač, 2013, magistrsko delo Opis: V prvem delu magistrske naloge smo predstavili lastnosti družinskih podjetij, njihovo delovanje in razlike v primerjavi s podjetji nedružinskega tipa. Opredelili smo prednosti in slabosti družinskih podjetij ter njihovo rast in razvoj. V nadaljevanju smo opredelili strateški management človeških virov in spoznali značilnosti, pomen in cilje strateškega managementa človeških virov. V našem delu smo se posvetili tudi obravnavi različnih pristopov (in modelov) k strateškemu managementu človeških virov.
Predmet raziskave sta bila razvoj in vpeljava strateškega managementa človeških virov v podjetje (družinsko podjetje) ter proučevanje družinskih članov kot vodstvenega kadra v družinskih podjetjih. Spoznali smo tudi prednosti in ovire, s katerimi se srečujejo družinska podjetja v procesu strateškega managementa človeških virov ter ugotavljali pomen strateškega managementa človeških virov za poslovno uspešnost družinskih podjetij.
V nadaljevanju magistrske naloge smo preučevali planiranje nasledstva in nasledstvene možnosti družinskih podjetij. Podrobneje smo raziskovali planiranje nasledstvene generacije in se seznanili s strateškim planom nasledstva. Za primer vseh nepričakovanih dogodkov v družinskih podjetjih smo na tem mestu predstavili krizni plan nasledstva. Spoznali smo težave, s katerimi se srečujejo družinska podjetja pri uresničevanju nasledstva in ki so posledica nenaklonjenosti planiranja v družinskih podjetjih.
V drugem delu magistrske naloge smo izvedli empirično raziskavo (anketo) v okviru katere smo preučevali družinska podjetja v Sloveniji. Z anketo smo raziskali družinska podjetja, natančneje planiranje človeških virov (kadrov) in planiranje nasledstva v družinskih podjetjih. Analiza rezultatov raziskave nam je omogočila opredelitev medsebojne soodvisnosti med planiranjem nasledstva in planiranjem kadrov v družinskih podjetjih. Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, rast in razvoj družinskega podjetja, strateški management človeških virov, kadri, pristopi k strateškemu managementu človeških virov, družina, planiranje nasledstva, planiranje kadrov Objavljeno v DKUM: 20.03.2013; Ogledov: 2825; Prenosov: 336
Celotno besedilo (2,04 MB) |
4. MODEL RAZVOJA DRUŽINSKEGA PODJETJA ŽARN KRŠKO D.O.O.Anja Zorič, 2011, diplomsko delo Opis: Družinska podjetja, tako v Sloveniji kot po svetu, so pomemben sestavni del gospodarstva, saj vplivajo na razvoj celotne družbe. Tako kot družinska podjetja vplivajo na razvoj družbe, pa tudi sama sprejemajo določene vplive in dejavnike, brez katerih ne bi mogla rasti in se razvijati. Tu imajo pomembno vlogo člani družine, tako skupno kot individualno. V proučevanem podjetju je pomembno vlogo odigral oče, ustanovitelj, ob podpori soproge in kasneje celotne družine. Svoje norme, prepričanja, načela in vrednote, tako poslovne kot družinske, je uspešno prenesel na naslednjo generacijo, tako da so glavni cilji, prioritete in naloge družine ostali ves čas enaki. Da je podjetje doseglo današnjo stopnjo rasti in razvoja, je bil potreben tudi razvoj družine. Oče in mati sta svoja strokovna in pridobljena znanja prenašala na otroke in jih tako že v zgodnjih letih vključevala v poslovni proces. Tako je postalo jasno, da bodo potomci nekoč prevzeli podjetje in posel. S spremembo pravne oblike in s postavitvijo otrok na vodstvena delovna mesta so se v podjetju pojavile tudi nekatere spremembe. Prišlo je novo, sveže znanje in nekoliko drugačno, še uspešnejše opravljanje delovnih nalog. Posamezniki so tako s svojim znanjem zelo vplivali na razvoj in rast družinskega podjetja. Tudi kot družina so pripomogli k slovesu, ki ga žanjejo v ožji okolici. Uskladiti so uspeli interese družine in podjetja. Poznani so kot izjemno marljivi, delovni in zanesljivi podjetniki. Držijo se reka, da kri ni voda, kar lahko opazi vsakdo, ki je v njihovi družbi preživel vsaj malo časa. Menimo, da je ravno ta značilnost ena izmed njihovih glavnih značilnosti in prednosti.
Spoznali smo, da imajo proučevani modeli razvoja skupne lastnosti in razlike. Vsi modeli so pokazali, da je podjetje še vedno v fazi razvoja in rasti, vendar pa je vsak model zasnovan tako, da obravnava samo določeno vejo razvoja podjetja, kot je na primer vodenje. Naš glavni cilj je bil torej spoznati, kako je podjetje poslovalo in delovalo skozi posamezne razvojne faze. Ugotovili smo, da je podjetje trenutno še vedno v fazi rasti, in podali predloge za njegovo nadaljnjo rast in kako naj preide v naslednjo fazo rasti in razvoja. Menimo, da je v njem potrebnejša notranja rast kot pa zunanja, saj svoje storitve v celoti obvladajo in jih še ne nameravajo širiti na nove trge. Ustanovitelj razmišlja predvsem o reorganizaciji podjetja, kar trenutno predstavlja njihov največji problem.
Menimo, da smo uspešno dosegli zastavljene cilje in potrdili teze, ki smo si jih zastavili v prvem delu diplomskega seminarja. Ključne besede: Ključne besede:
• družinsko podjetje, • rast in razvoj družinskega podjetja, • vpliv posameznikov in družine na razvoj družinskega podjetja, • nasledstvo družinskega podjetja, • modeli razvoja družinskega podjetja, • Žarn Krško, d. o. o. Objavljeno v DKUM: 14.12.2011; Ogledov: 2961; Prenosov: 380
Celotno besedilo (384,57 KB) |
5. RAST IN RAZVOJ DRUŽINSKEGA PODJETJA: PRIMER PODJETJA AVTOHIŠA PETROVČIČSara Petrovčič, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljen primer uspešnega družinskega podjetja in njegove razvojne možnosti. Motiv za izbrano temo je bil, da je podjetje v družinski lasti in da bo diplomska naloga podjetju v korist. Praktični del diplomske naloge je sestavljen na osnovi internih podatkov podjetja Avtohiša Petrovčič.
Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. V prvem teoretičnem delu, so razloženi pojmi družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja in vloga družinskih podjetij v gospodarstvu. Drugi teoretični del, vključuje pojme strateškega planiranja razvoja družinskega podjetja, vizijo in poslanstvo podjetja, razvoj in rast družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, model razvoja družinskega podjetja, družino, kot pomemben dejavnik podjetja in razvojni management podjetja. V tretjem, praktičnem delu, je predstavljeno majhno družinsko podjetje Avtohiša Petrovčič, s.p., z naslednjimi pojmi: analiza okolja podjetja, cilji in strategije razvoja podjetja, projektni plan podjetja, ekonomičnost, eksploatacija in analiza tveganj projekta. Ključne besede: Ključne besede: družina, podjetje, družinsko podjetje, strateško planiranje, vizija in poslanstvo podjetja, razvoj in rast družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, model razvoja družinskega podjetja, razvojni management. Objavljeno v DKUM: 03.02.2011; Ogledov: 4376; Prenosov: 953
Celotno besedilo (466,31 KB) |