| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Spremembe v rasni sestavi ameriškega prebivalstva ob popisu prebivalstva leta 2020 : magistrsko delo
Janez Flis, 2022, magistrsko delo

Opis: Popis prebivalstva je starodavna metoda zbiranja demografskih podatkov na izbranem območju. V modernem smislu se je popis prebivalstva uveljavil tekom 18. stol. Združene države Amerike so tudi na tem področju postavljale smernice v smislu tehnoloških in metodoloških novosti pri zbiranju ter predvsem pri obdelavi in uporabi pridobljenih podatkov. Svojevrstna sestava ameriškega prebivalstva je plod zasužnjevanja milijonov temnopoltih Afričanov ter večstoletnih ekonomskih, političnih in drugih migracij z vsega sveta. Zaradi tega je rasna sestava prebivalstva v ZDA izpostavljena bolj kot v kateri koli drugi državi na svetu. V zadnjih desetletjih prihaja do velikih sprememb, saj se delež tradicionalno prevladujočega belskega prebivalstva hitro zmanjšuje. Posledično se veča delež številnih rasnih manjšin, kot so npr. Afroameričani, azijski Američani in ameriški staroselci. Poseben primer pri tem predstavljajo Latinoameričani, ki so kategorizirani kot etnična skupina in že predstavljajo večino v nekaterih zveznih državah v ZDA. Družbeno-politično dogajanje v zadnjem popisnem desetletju (2010–2020) je povzročilo velik kulturno-družben premik v smislu rasne samoidentifikacije, kar je povzročilo izjemno povečanje prebivalstva dveh ali več ras oz. t. i. večrasnega prebivalstva. To dejstvo nakazuje nadaljnje spremembe, ki čakajo ameriško družbo in narekujejo morebitne korenite reforme popisa prebivalstva v prihodnje.
Ključne besede: Združene države Amerike, rasna sestava prebivalstva, popis prebivalstva, Afroameričani, Latinoameričani.
Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 494; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (9,89 MB)

2.
Prezentacije različnosti med ljudmi v učbenikih in delovnih zvezkih od 1. do 5. razreda osnovne šole
Tamara Šela, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na razlike med ljudmi. Cilj je bil raziskati zastopanost grafičnih in tekstovnih prezentacij različnosti med ljudmi v učbenikih in delovnih zvezkih za spoznavanje okolja in družbe od 1. do 5. razreda osnovne šole. Različnost med ljudmi se je v naši raziskavi nanašala na narodnostno, rasno, etnično in versko pripadnost, spolno usmerjenost in družine ter hendikepiranost. V empirični raziskavi smo uporabili deskriptivno metodo empiričnega raziskovanja. Raziskovalni vzorec je zajemal 39 učbenikov in delovnih zvezkov za spoznavanje okolja in družbo, podatke pa smo zbrali z analizo dokumentov. Ugotovitve kažejo, da se grafične in tekstovne prezentacije narodnostne, rasne in etnične pripadnosti pojavljajo pogosteje kot prezentacije verske pripadnosti. V večini analiziranih učbenikov in delovnih zvezkov se pojavljajo grafične in tekstovne prezentacije nuklearne družine, medtem ko se prezentacije družin z istospolnima partnerjema ne pojavijo nikoli. Tudi ostali tipi družin se pojavljajo redkeje kot nuklearna družina. Prav tako se v večini učbenikov in delovnih zvezkov pojavi prezentacija heteroseksualnega para, medtem ko je homoseksualni zastopan le enkrat. Grafične in tekstovne prezentacije, ki se nanašajo na hendikepiranost oseb, se skoraj v vseh prezentacijah nanašajo na telesno prizadete osebe. V šolah skoraj ni več razreda, ki ne bi imel vsaj enega hendikepiranega otroka, otroka druge narodnosti, Roma ali otroka, ki je pripadnik druge verske skupnosti. Učbeniki in delovni zvezki se vedno znova posodabljajo, zato bi bil čas, da se verska pripadnost, tematika istospolnih skupnosti in duševno prizadetih oseb vključuje v učbenike in delovne zvezke pogosteje. Magistrsko delo prikazuje grafične in tekstovne prezentacije različnosti med ljudmi v učbenikih in delovnih zvezkih za spoznavanje okolja in družbe, zato bi lahko to delo pomembno vplivalo na nadaljnje snovanje učbenikov in delovnih zvezkov za spoznavanje okolja in družbe od 1. do 5. razreda osnovne šole.
Ključne besede: različnost, narodnostna, rasna, etnična in verska pripadnost, družine, hendikepiranost
Objavljeno v DKUM: 24.10.2016; Ogledov: 1497; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

Iskanje izvedeno v 0.79 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici