1. Simulacija in vizualizacija ekosistema z uporabo genetskega algoritma in naključnega generiranja podatkovŽan Mišič, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo raziskali uporabo genetskega algoritma v kombinaciji z naključnim generiranjem podatkov v razvoju simulacijskega programa. V prvem delu so razloženi pojmi, kot so računska inteligenca, genetski algoritem, naključno generiranje podatkov in šum. V drugem delu so predstavljena orodja, uporabljena pri izdelavi programa. Na koncu, v tretjem delu, je razložena sama izdelava simulacijskega programa. Ustvarjen program lahko ustvari naključno generirano simulacijsko okolje na podlagi vnesenih parametrov, nastavljenih v glavnem meniju. V programu smo uspešno implementirali genetski algoritem in na koncu izpisali vse potrebne podatke za pregled simulacije. Ključne besede: naključno generiranje podatkov, genetski algoritem, računska inteligenca, Godot Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17
Celotno besedilo (1,98 MB) |
2. Primerjava metod za avtomatsko načrtovanje športnih treningov : magistrsko deloTara Gašić, 2019, magistrsko delo Opis: Ljudje imamo izjemno sposobnost za tek, ki ima na naš organizem tako s psihičnega kot fizičnega vidika blagodejne učinke. Vendar se v sodobnem svetu vse bolj pojavlja problem telesne neaktivnosti in pomanjkanja motivacije. Vzroki so različni, med pomembnejšimi je pomanjkanje znanja o učinkovitem pristopu k športnemu treniranju. Učinkovitega športnega treniranja se lahko lotimo s pomočjo rešitev, ki temeljijo na računski inteligenci. V magistrskem delu smo poiskali in pregledali obstoječe metode, ki omogočajo avtomatsko načrtovanje športnih treningov. Izbrane metode smo med seboj primerjali. Na podlagi primerjave smo izbrali eno obstoječo metodo, jo modificirali in implementirali. Končni rezultat je bil uspešno generiran tekaški športni trening. Ključne besede: avtomatsko načrtovanje, računska inteligenca, športni trening, tek Objavljeno v DKUM: 11.11.2019; Ogledov: 1478; Prenosov: 138
Celotno besedilo (1,83 MB) |
3. Primerjava različnih algoritmov po vzoru obnašanja netopirjev : diplomsko deloŽan Grajfoner, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na algoritme po vzorih iz narave. Opisujemo evolucijske algoritme, katerih navdih je bila Darwinova teorija o boju za obstanek, in algoritme inteligence roja, ki črpajo navdih iz obnašanja roja živali v naravi. Primerjali smo osnovni algoritem po vzoru obnašanja netopirjev in hibridno različico algoritma po vzoru obnašanja netopirjev. Raziskali smo razlike med osnovnima arhitekturama obeh algoritmov, pripadajoče parametre, kot tudi področja uporabe obeh algoritmov. Primerjavo smo izvedli na praktičnem primeru optimizacije desetih testnih funkcij na treh različnih dimenzijah problema (10, 20, 30). Prav tako smo raziskali vpliv različnih velikosti populacije (20, 30, 50) pri obeh algoritmih. Ugotovili smo, da so rezultati optimizacije hibridne različice algoritma boljši od standardne različice algoritma. Ključne besede: algoritem po vzoru obnašanja netopirjev, evolucijski algoritmi, hibridizacija, inteligenca roja, računska inteligenca. Objavljeno v DKUM: 04.09.2019; Ogledov: 1817; Prenosov: 164
Celotno besedilo (1,53 MB) |
4. Primerjava in razvoj pristopov računske inteligence za spletno platformo igre Travian: KingdomsMitja Šantl, 2018, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu se ukvarjamo z nalogo spletnih agentov za igro Travian: Kingdoms. V ta namen razvijemo razširitev za brskalnik, ki deluje v brskalniku Google Chrome in ima sposobnost opravljanja osnovnih akcij v igri, na primer: gradnja, napadanje in trgovanje. Posebno pozornost posvetimo gradnji, kjer želimo poiskati optimalen vrstni red gradbenih nalog. Zaradi kompleksnosti naloge izdelave takega agenta preučimo aplikativnost domene računske inteligence za naš primer. Za spletno platformo igre Travian: Kingdoms tako razvijemo in primerjamo pristope s petimi algoritmi: algoritmom mehke logike, algoritmom diferencialne evolucije, naključnim algoritmom, algoritmom izčrpnega iskanje in požrešnim algoritmom. Na podlagi primerjave rezultatov pristopov ugotovimo, da ima vsak algoritem svoje prednosti in slabosti. V okviru naše naloge se najbolje odreže pristop z algoritmom diferencialne evolucije. Ključne besede: računska inteligenca, spletni agent, razširitev spletnega brskalnika, računalniška igra Travian: Kingdoms, spletni brskalnik, večkriterijska optimizacija, računska inteligenca Objavljeno v DKUM: 08.11.2018; Ogledov: 2331; Prenosov: 148
Celotno besedilo (2,86 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |