| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 74
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Zgledi računovodenja poslov s kriptovalutami
Petra Puklavec, 2019, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja so predstavljene kriptovalute vse od njihovega začetka v letu 2008. V literaturi najdemo tudi različne opredelitve kriptovalut. Te so si različne, glede na namen, za kaj se kriptovaluta uporablja in s katerega vidika gledamo nanjo. Kriptovalute temeljijo na tako imenovani blockchain tehnologiji, kjer gre za potrjevanje blokov, ki imajo zelo kompleksen algoritem. Vse delo potrjevanja blokov pa opravijo rudarji. Rudarjenje pa poteka prek računalnikov in posebne programske opreme. Pri tehnologiji blockchain ni nobenega posrednika, ki bi dostopal do podatkov. Zato morajo lastniki kriptovalut svoje kriptovalute zaščititi. Najbolj varno je, da jih shranjujejo v tako imenovanih virtualnih denarnicah, svoje naprave pa imajo zaklenjene s geslom. Če geslo za vstop pozabijo, ne morejo več uporabljati oziroma dostopati do svojih kriptovalut, saj ni nobenega posrednika, ki bi jim povrnil dostop ali spremenil geslo. Po svetu ni enotne pravne razlage, v nekaj državah pa je uporaba oziroma poslovanje s kriptovaluto celo zakonsko prepovedano. Tudi glede davčnega vidika nimamo enakih zakonov z drugimi državami. Glede obdavčitve je zelo pomembno, komu odmerjamo davek. Lahko je to fizična oseba, fizična oseba z dejavnostjo ali pa pravna oseba. Davek na kriptovalute v Sloveniji določa več zakonov. Fizične osebe se obravnavajo po Zakonu o dohodnini, pravne osebe pa po Zakonu o davku na dohodek pravnih oseb. Omemba kriptovalut je tudi v Zakonu o davku na dodano vrednost, Zakonu o davčnem potrjevanju računov in v Zakonu o davku na finančne storitve. Predstavljeni so tudi zgledi knjiženja kriptovalut v posameznih primerih. Kriptovalute namreč ne obravnavamo enako, če jo imamo z namenom naložbenja ali z namenom trgovanja. Pri naložbenju umestimo kriptovalute pod neopremetena sredstva, pri trgovanju z njimi in v primerih, ko jih imamo samo za poplačilo dolgov, pa jih umestimo med zaloge.
Ključne besede: Kriptovalute, računovodstvo, knjiženje, računovodski standardi, zgledi.
Objavljeno: 16.03.2020; Ogledov: 814; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

2.
Rezervacije in časovne razmejitve s primeri
Barbara Medved, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili rezervacije in časovne razmejitve, ki so predvidene in dovoljene v skladu z računovodskimi standardi. Ker evidentiranje, pripoznanje, razvrščanje in odprava teh postavk pomembno vpliva tudi na druge postavke računovodskih izkazov, je zato pravilno obravnavanje teh postavk bilance stanja bistvenega pomena pri medletnem evidentiranju poslovnih dogodkov kakor tudi ob zaključku poslovnega leta, ko organizacija sestavlja računovodske izkaze. Pravilno obravnavanje rezervacij in časovnih razmejitev je pomembno za računovodske izkaze družb, saj se na podlagi le – teh odločajo tako notranji kot zunanji uporabniki računovodskih izkazov za nadaljnje usmeritve v prihodnosti. Evidentiranje rezervacij in časovnih razmejitev vpliva na poslovni izid organizacije in ima s tem pomemben vpliv na davek od dohodka pravnih oseb. Gospodarska organizacija lahko na takšen način prikrije pravilni rezultat poslovanja, tako pa zavaja vse uporabnike računovodskih izkazov glede resničnosti in poštenosti računovodskih izkazov. V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili vse primere rezervacij ter aktivnih in pasivnih časovnih razmejitev, ki so v skladu s Slovenskimi računovodskimi standardi (2016), predvidene in dovoljene. Na podlagi definicij posameznih rezervacij in časovnih razmejitev, smo nato s praktičnimi in računskimi primeri pojasnili in razložili vpliv teh postavk na evidentiranju v poslovnih knjigah organizacije.
Ključne besede: rezervacije, aktivne časovne razmejitve, pasivne časovne razmejitve, Slovenski računovodski standardi, računovodski izkazi, notranji in zunanji uporabniki računovodskih izkazov.
Objavljeno: 16.07.2019; Ogledov: 706; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

3.
Analiza metodologije revizijske družbe x pri revidiranju opredmetenih sredstev na primeru proučevanega podjetja y
Blaž Velcl, 2017, magistrsko delo

Opis: V večini primerov predstavljajo opredmetena osnovna sredstva pomemben delež premoženja podjetja in tudi velik del strukture bilance stanja. Zaradi tega revidiranje opredmetenih osnovnih sredstev predstavlja strokovni izziv tako z vidika vrednotenja sredstev, kakor tudi z vidika pravilnosti izkazovanja posameznih sredstev. Po Zakonu o gospodarskih družbah so srednje in velike družbe zavezane k reviziji. V Sloveniji je pri Slovenskem inštitutu za revizijo v register vpisanih 50 revizijskih družb. Večji del revizij v Sloveniji izvedejo tako imenovane revizijske družbe iz »Big Four«, to so Ernst & Young, Pricewaterhousecoppers, KPMG in Deloitte. Zato smo na proučevanem primeru Y analizirali metodologijo revizijske družbe X (eno izmed »Big Four«) pri revidiranju opredmetenih osnovnih sredstev. Zanima nas, ali je metodologija revizijske družbe X zastavljena tako, da ugotovi pomembnejše nepravilnosti, in ali metodologija revizijske družbe X omogoča revizorju izbiro na podlagi strokovne presoje. V delu smo predstavili računovodenje opredmetenih osnovnih sredstev in opredelitev revizije. Predstavili smo tudi metodologijo revizijske družbe X pri revidiranju opredmetenih osnovnih sredstev. Nato smo na primeru proučevanega podjetja Y izvedli revizijske postopke na podlagi metodologije revizijske družbe X ter podali mnenje pooblaščenega revizorja. Delo smo zaključili s sklepom.
Ključne besede: Opredmetena osnovna sredstva, revidiranje, metodologija revizijske družbe X, Slovenski računovodski standardi, Zakon o gospodarskih družbah, pooblaščen revizor
Objavljeno: 20.02.2018; Ogledov: 553; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

4.
RAČUNOVODSKI VIDIK UVEDBE CELOVITEGA INFORMACIJSKEGA SISTEMA V PODJETJU
Alenka Štrucl, 2016, diplomsko delo

Opis: Za uspešno poslovanje na trgu potrebujemo kvalitetne in pravočasne informacije. V podjetjih govorimo o veliki količini podatkov, ki jih je potrebno zbrati in obdelati v različnih poročilih. Celovite in kvalitetne podatke s povezovanjem posameznih področij v podjetju nam zagotavlja dober in celovit računalniški sistem. Takšni celoviti informacijski sistemi morajo biti zakonsko ustrezni, temeljiti morajo na dobri računovodski praksi ter biti skladni z računovodskimi standardi, predpisi in načeli. Poznamo tudi druga sodila za vrednotenje informacijskih sistemov. V nalogi predstavljamo značilnosti integriranih informacijskih sistemov, prednosti in slabosti ter pomembnejše dejavnike, na katere moramo biti pozorni pri izbiri in implementaciji takšnega sistema. V drugem delu predstavljamo določene računovodske standarde ter druga sodila dobrih informacijskih rešitev. Upoštevanje navedenih sodil in standardov smo preverili tudi na ERP rešitvi iScala. Ugotavljamo, da je iScala zasnovana tako, da upošteva SRS ter računovodska načela in predpise. Vendar pa je za optimalno delovanje rešitve potrebno tudi dodatno računalniško informacijsko dopolnjevanje in prilagajanje.
Ključne besede: računovodstvo, računovodski informacijski sistem, ERP sistem, uvedba ERP sistema, Slovenski računovodski standardi
Objavljeno: 26.08.2016; Ogledov: 706; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (524,91 KB)

5.
ODLOČANJE O REVIZIJSKIH DOKAZIH V POGOJIH VISOKEGA IN NIZKEGA TVEGANJA PREVARE V RAČUNOVODSKIH IZKAZIH
Vesna Žorman, 2015, magistrsko delo

Opis: Poslovna prevara je ena izmed najbolj razširjenih težav v poslovnem svetu. David. S. Baglia (2000, str. 6) se je leta 2000 odločil, da v doktorskem delu razišče, kateri dejavniki imajo največji vpliv na odločitev revizorja pri načrtovanju in izvedbi postopkov za odkrivanje prevare pri poročanju v računovodskih izkazih. Baglia (2000, str. 6) je v svoji raziskavi zajel tudi nekatera odkritja iz preteklih raziskav (Baglia 2000, povzeto po Marwick, str. 6). Da bi raziskali dejavnike, ki imajo vpliv na odločitev revizorja, smo se odločiti, da to storimo z anketnim vprašalnikom oz. dvema. In sicer prvi, ki v uvodnih informacijah nakazuje na nizko tveganje prevare v računovodskih izkazih, in drugi, ki nakazuje na visoko tveganje. Pridobljene rezultate smo obdelali s pomočjo naslednjih statističnih metod v programu SPSS: t-test za dva neodvisna vzorca, regresija in Pearsonov koeficient. Rezultati so nam pokazali, da obstaja možnost, da spremenljivke: časovni obseg izvedbe revizijskega postopka, izkušenost revizorja in prehodna ocena niso nujen dejavnik pri odkrivanju prevar v računovodskih izkazih. Glede na pridobljene rezultate bi lahko v raziskavo vključili še dodatne dejavnike, ki bi lahko imele vpliv na odločitev revizorja ter v sklopu tega preizkusili še kakšno drugo statistično metodo.
Ključne besede: revizor, prevara, revizija, računovodski izkazi, mednarodni standardi revidiranja
Objavljeno: 03.03.2016; Ogledov: 801; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (596,78 KB)

6.
HIERARHIJA PRAVNIH AKTOV IN PRAVIL RAČUNOVODENJA
Nina Pulko, 2015, diplomsko delo

Opis: Računovodstvo se zaradi tehnoloških sprememb vedno bolj modernizira, kar pomeni, da prehajajo na izvajanje aktivnosti preko računalnikov in spleta. Podjetniki lahko vse potrebne zadolžitve opravijo na daljavo, uporablja se e-bančništvo, uvedeni so e-računi, ki zmanjšujejo ročnost in podobno. Računovodska stroka je v svetu nujno potrebna dejavnost za vse, ki želijo delovati na gospodarskem trgu. Da bi bili vsi subjekti, ki delujejo na trgu enakopravno obravnavani, računovodje izvajajo aktivnosti, pri katerih morajo sledijo pravilom in zakonom, ki jih narekuje stroka. Tako so v računovodski stroki vsa moralna in etična pravila razvrščena in opredeljena v treh različnih kodeksih, ki jih mora upoštevati vsak, ki odgovorno deluje v računovodstvu. V diplomskem projektu bom uvodoma pojasnila pojem in delitev računovodstva ter za boljše razumevanje vsako od »podzvrsti« računovodstva tudi podrobno opisala. V sklopu diplomskega projekta bom preučila pravne podlage, ki jih je potrebno upoštevati v računovodski stroki. Prav tako bom preučila kodekse, povezane z računovodstvom in raziskala njihove pravne podlage. V nadaljevanju jih bom medsebojno primerjala. V praktičnem delu bom podala primere različnih kršitev pravnih pravil ali kodeksov z opredelitvijo zadeve, postopkom in zaključno odločitvijo sodišča. Na podlagi vseh ugotovitev bom prikazala hierarhičnost (razvrstitev po pomembnosti) vseh pravil in kodeksov, ki jih računovodja upošteva pri svojem delovanju.
Ključne besede: računovodstvo, računovodski kodeksi, etika, zakoni, kršitve, računovodski standardi
Objavljeno: 22.10.2015; Ogledov: 1088; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (627,07 KB)

7.
STANJE PODLAG ZA RAZVIDOVANJE AKTIVNIH ČASOVNIH RAZMEJITEV V SLO DRUŽBAH
Kaja Smiljanec, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem se ukvarjala s proučevanjem strokovnih okvirjev razvidovanja aktivnih časovnih razmejitev in analiziranjem prakse razvidovanja aktivnih časovnih razmejitev v petih slovenskih podjetjih. Problem naloge je, da ni znano, kakšne podlage uporabljajo izbrana podjetja za razvidovanje aktivnih časovnih razmejitev. Odločila sem se, da to izvem s pomočjo anket, ki so mi jih rešili odgovorni v računovodstvu. Anketirala sem dve manjši podjetji, eno večje, en majhen računovodski servis in en javni zavod. Najprej sem iz proučitve strokovnih okvirov spoznala, kaj je pojem in pomen aktivnih časovnih razmejitev in kako se razvidujejo aktivne časovne razmejitve v podjetjih. Nato sem s pomočjo anket spoznala, kako razvidovanje aktivnih časovnih razmejitev dejansko poteka v izbranih podjetjih. Ugotovila sem, da se razvidovanje aktivnih časovnih razmejitev med podjetji ne razlikuje in da vsa podjetja to delajo na enak način. Prav tako za razvidovanje uporabljajo enake podlage oziroma listine in te so naslednje: pogodba, prejet račun na osnovi pogodbe, pravilnik o računovodstvu v podjetju in temeljnica za knjižbo. Zelo pomembno je, da se praksa in teorija za razvidovanje aktivnih časovnih razmejitev, ne razlikujeta. V nasprotnem primeru bi prišlo do zmede, saj ne bi vedeli, kdo to počne pravilno, kdo pa ne. S tem, ko je točno določeno, kako naj podjetja to delajo, prihaja le do manjših napak. Podjetju ostane več časa za popravek večjih napak in reševanje problemov, katerih posledica bi lahko bilo neuspešno in neučinkovito poslovanje
Ključne besede: aktivne časovne razmejitve, razvidovanje, knjiženje, odloženi stroški, prehodno nezaračunani prihodki, Slovenski računovodski standardi
Objavljeno: 21.10.2015; Ogledov: 733; Prenosov: 297
.pdf Celotno besedilo (4,71 MB)

8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici