1. Ali znajo računovodski servisi predstaviti cene svojih storitev?Veronika Pisnik, 2022, diplomsko delo Opis: Računovodski servisi v Sloveniji opravljajo dejavnost računovodenja, mnogi pa jim dodajo še finančno in davčno svetovanje. Njihove storitve potrebujejo podjetja ali osebe, ki opravljajo dejavnost in nimajo zadostnega strokovnega znanja, da bi računovodenje opravljali sami. Ker je računovodskih servisov na trgu veliko, ti pa ponujajo podobne storitve, morajo svojim potencialnim strankam predstaviti svoje storitve in cene le-teh na najboljši možen način. Posredovati jim morajo prave informacije na pravi način. V diplomskem delu smo raziskali, kako računovodski servisi predstavljajo storitve in cene storitev. Ključne besede: računovodstvo, računovodski servisi, predstavljanje cen, predstavljanje storitev Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 689; Prenosov: 93
Celotno besedilo (1,11 MB) |
2. Sodelovanje računovodskih servisov z Ekonomsko-poslovno fakulteto Maribor: primer praktičnega usposabljanjaKatja Kesner, 2022, magistrsko delo Opis: Obvezen sestavni del visokošolskih strokovnih študijskih programov je praktično izobraževanje v delovnem okolju, katerega namen je, da se študent konkretno seznani s svojim bodočim strokovnim delom v praksi in hkrati poglablja in dopolnjuje študijske vsebine. Na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru (v nadaljevanju EPF) ne obstaja baza podjetij, ki bi s fakulteto dolgoročno sodelovala za namene praktičnega usposabljanja (v nadaljevanju PrU) študentov in se v sklopu le tega udeleževala srečanj na fakulteti v obliki izobraževanj za mentorje, diskusij o zaznanih pomanjkljivostih v znanju študentov med PrU ali med samim izvajanjem PrU študentov ter vsega ostalega, kar bi pripomoglo k izboljšanju kompetenc študentov, ki predstavljajo bodoči zaposlitveni kader. V magistrskem delu smo proučevali raven zanimanja računovodskih servisov v Mariboru za dolgoročno sodelovanje z EPF s ciljem, da bi vzpostavili informacijsko bazo podjetij, ki bi študentom študijske usmeritve »Računovodstvo in davščine« olajšala izbiro računovodskega servisa za pridobitev najboljših možnih praktičnih izkušenj za kasnejše opravljanje poklicne dejavnosti. 40 % računovodskih servisov v Mariboru je izrazilo zanimanje za dolgoročno sodelovanje z EPF za namene PrU študentov. 76 % teh računovodskih servisov bi se bilo pripravljenih udeleževati rednih letnih srečanj v obliki izobraževanj za mentorje na temo o morebitnih pomanjkljivosti in možnosti izboljšanja kakovosti PrU. 94 % sodelujočih v raziskavi je kot ključne motivacijske dejavnike za sprejetje študenta na PrU izpostavilo usposabljanje strokovnega kadra, prenos znanja in razvoj stroke. Med glavnimi mentorskimi znanji (znanja, spretnosti in veščine, ki jih mentorji potrebujejo za PrU študentov) (Ramsarghey, 2020, str. 233) je 93 % sodelujočih v raziskavi izpostavilo splošno razgledanost in delovne izkušnje, 95 % pa dobre komunikacijske sposobnosti. Za kakovostno sodelovanje med študentom in mentorjem je bistvenega pomena vnaprej opredeljen in usklajen načrt PrU (88 %), 95 % vprašanih pa je to zadevno izpostavilo pomen povratne informacije mentorja študentu o zadovoljstvu z njegovim delom. Ključne besede: Računovodstvo, računovodski servisi, mentorstvo, praktično usposabljanje, Ekonomsko-poslovna fakulteta Univerze v Mariboru. Objavljeno v DKUM: 06.06.2022; Ogledov: 715; Prenosov: 128
Celotno besedilo (1,92 MB) |
3. PRITISKI STRANK IZBRANIH RAČUNOVODSKIH SERVISOV Z PRIREJANJEM POSLOVNIH IZIDOVJožica Oprešnik, 2016, diplomsko delo Opis: podjetje, pa naj bo to majhen samostojni podjetnik oziroma vsak drug gospodarski subjekt, mora imeti urejeno vodenje računovodstva. Glede na njihovo velikost ter sam obseg dela se gospodarski subjekti odločajo za notranje oziroma zunanje računovodstvo. Mirko in male gospodarske družbe se po večini odločajo za zunanje računovodstvo, ker so stroški računovodstva bistveno nižji. Vendar ni edini razlog za zunanje računovodstvo cena, veliko strank se odloča za računovodstvi servis na podlagi priporočil o njihovi strokovnosti, izkušenosti in raznolikosti v ponudbi. Vsak večji računovodski servis ima različni segment strokovnjakov za svoje področje, ki svoje kvalitete kažejo v praksi. Ogromno izkušenj izvira iz prakse, saj imajo računovodski servisi več izkušenj zaradi večjega števila različnih strank, tako po dejavnostih, velikosti in različnih načinov in pristopov poslovanja.
Računovodski servisi ugotavljajo, da se pojavljajo vse večji pritiski in zahteve s strani strank po prirejanju računovodskih podatkov. Računovodje ta pritisk vse večkrat doživljajo kot pogoj, da stranko obdržijo, zato tudi za ceno preživetja njihovega podjetja takim željam ugodijo.
Žal se ugotavlja, da je davčna in posledično tudi poslovna morala v Slovenji zelo slaba, razlogov za to je seveda veliko. Veliko podjetnikov z razočaranjem opazuje delovanje naše vlade, njihovih koruptivnih dejanj in si večino njih misli, zakaj bi jaz dal če oni ne. Večino podjetnikov je mnenja, da so stopnje obdavčitve previsoke in ne dovoljujejo gospodarskega razvoja, zato delno stvari preko različnih prirejanj jemljejo v svoje roke.
Rešitev vidimo v povezavi računovodskih servisov, kot boj proti tovrstnim pritiskom. Servisi bi se morali dogovoriti, da tovrstnih dejanj za stranke pod nobenim pogojem ne bi izvajali, oziroma bi jih izvajali v čim manjši meri. Na ta način bi tudi preprečili strah računovodskih servisov, da bi stranka zamenjala servis z namenom, da mu bodo v novem računovodskem servisu zagotovili željni rezultat.
Dejstvo pa je, da bo davčna utaja obstajala tako dolgo, kot bodo obstajale davčne obveznosti. Lahko pa bistveno pripomoremo k njihovemu zmanjšanju, z boljšo davčno moralo ter upoštevanjem poklicne etike računovodij. Računovodstva v podjetju ne smemo dojemati kot nujno zlo, ki ne pripomore k dodani vrednosti podjetja. Temveč prav kot njegovo dodano vrednost, saj računovodja razpolaga z zakladnico podatkov, ki lahko pripomorejo k boljšemu poslovanju podjetja in pripeljejo k boljšim poslovnim rezultatom. Ključne besede: računovodski servisi, prirejanje poslovnih izidov, davčna disciplina, pritiski Objavljeno v DKUM: 26.09.2016; Ogledov: 1226; Prenosov: 94
Celotno besedilo (1,47 MB) |
4. POSLANSTVO IN VIZIJA RAČUNOVODSKEGA SERVISAMojca Valenta, 2012, diplomsko delo Opis: Tema mojega diplomskega seminarja je poslanstvo in vizija računovodskega servisa. Glede na to, da je dejavnost računovodskih servisov mlada dejavnost me je zanimalo nekaj splošnih informacij o panogi računovodskih servisov pri nas. Predstavila sem zgodovino le teh v Sloveniji, možne načine organiziranosti znotraj podjetja ali kot outsourcing.
Proučila sem vlogo upoštevanja Kodeksa poklicne etike računovodij in vpliv uporabe le tega na zaupanje naročnikov in splošne javnosti. Glede na to, da pri nas niso posebej določeni pogoji, kdo sme delati kot računovodja v računovodskem servisu sem opredelila, na kaj mora biti pozoren naročnik pri izbiri računovodskega servisa in tudi, kako naj kakovosten računovodski servis izbira odjemalca svojih storitev.
Žal se v Sloveniji premalo pozornosti posveča preverjanju kakovosti računovodskih servisov in postavljanju omejitev za njihovo ustanavljanje. V tem času, ko je ključnega pomena za preživetje podjetij dobro načrtovanje na podlagi resničnih računovodskih analiz menim, da je nujno uvesti poostrene kontrole na tem področju.
Nato sem opredelila, kaj sploh pomenita opredeljena poslanstvo in vizija za podjetje na splošno in kaj za računovodski servis. Posebno pozornost sem v praktičnem delu posvetila temu ali obstaja kakšna povezava pri postavljanju jasnega poslanstva in vizije med računovodskimi servisi in njihovimi odjemalci, naročniki računovodskih storitev. Izbrala sem si računovodske servise, ki imajo opredeljeno vizijo in poslanstvo ter jih medsebojno primerjala, preverila ali je viden jasen vpliv na njihove odjemalce. Ključne besede: Računovodski servisi, knjigovodenje, organiziranost, kodeks, kakovost, poslanstvo, vizija. Objavljeno v DKUM: 12.12.2012; Ogledov: 2400; Prenosov: 270
Celotno besedilo (493,55 KB) |
5. RAČUNOVODSKI SERVISI KOT DRUŽINSKA PODJETJABrigita Krt, 2012, diplomsko delo Opis: Tema diplomskega seminarja je računovodski servisi kot družinska podjetja. Računovodski servisi so pri nas precej mlada dejavnost, družinska podjetja pa precej neraziskana. Največji problem je v odsotnosti planiranja nasledstva, zato veliko družinskih podjetij propade ravno ob prehodu iz ene generacije v drugo.
V diplomskem seminarju proučujemo računovodske servise, njihovo dejavnost, družinska podjetja, predvsem planiranje nasledstva, prednosti in slabosti družinskega podjetja in poslovanje v družinskem podjetju.
Izvedla sem raziskavo med računovodskimi servisi z anketnim vprašalnikom zaprtega tipa. V raziskavi sem proučevala, koliko računovodskih servisov po njihovi definiciji meni, da spadajo v skupino družinskih podjetij in koliko jih ima zaposlene samo družinske člane. Dobila sem tudi podatke o nasledstvu, koliko jih je že prešlo v drugo generacijo in koliko računovodskih servisov planira svojega potencialnega naslednika ter ga temu primerno tudi izobražuje in uvaja v podjetje.
Planiranje nasledstva je še vedno premalo razvito in je ključni problem pri obstoju in razvoju družinskih podjetij. Še vedno več kot polovica družinskih podjetij ne planira nasledstva, kar pa podjetju ne prinaša nič dobrega, saj je potem kritična faza prenos oz. upokojitev sedanjega lastnika. Ravno zaradi tega veliko podjetij ne »preživi«. Ključne besede: računovodski servisi, družinsko podjetje, nasledstvo, poslovanje, zaposleni, družina, podjetje Objavljeno v DKUM: 11.12.2012; Ogledov: 1218; Prenosov: 120
Celotno besedilo (955,98 KB) |