| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza zaupanja v računovodje
Laura Panič, 2016, diplomsko delo

Opis: Računovodstvo se je skozi zgodovino zelo spreminjalo, ob tem pa tudi odgovornost in zahtevnost poklica računovodje, ki si je gradil spoštovanje in zaupanje v očeh javnosti. Spremembe in škandali, ki so se dogajali v drugi polovici 20. stoletja, so na področje računovodstva prinesli vprašanje o zaupanju javnosti v računovodje. Glede na prihajajoče premike v prihodnosti se bo moral poklic računovodje prilagajati zelo hitro. Sodobni računovodja bo tako moral vzdrževati svoje etične vrednote in razširiti svoje sposobnosti, da bo lahko stroka preživela in si hkrati povrnila zaupanje javnosti. Diplomski projekt je razdeljen na dva dela. V prvem delu so navedene definicije računovodstva, opredeljene so funkcije računovodstva in s kratkim poglavjem je opredeljeno zaupanje. Drugi del obsega analizo strokovnih člankov, ki razkrivajo goljufiva dejanja na področju računovodstva in posledično zlome velikih ameriških in evropskih podjetij. Pridobljeno zaupanje javnosti je po številnih omenjenih spremembah postavljeno pod vprašaj.
Ključne besede: računovodstvo, zaupanje, računovodski škandali, zaupanje javnosti
Objavljeno v DKUM: 02.12.2016; Ogledov: 1240; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (1008,08 KB)

2.
POUČEVANJE ETIKE V RAČUNOVODSKEM IZOBRAŽEVANJU
Anja Kramberger, 2016, magistrsko delo

Opis: V zadnjih letih smo priča veliko računovodskim škandalom, ki so se zgodili pri nas in po svetu. Škandali so računovodsko pa tudi revizijsko stroko negativno zaznamovali, saj se je javnost začela spraševati o etičnosti izvajalcev računovodskega in revizijskega poklica. Za ponovno pridobitev zaupanja javnosti in ugleda obeh strok, so se pojavili strožji zakoni in pravila, računovodske organizacije pa so povečale poudarek etičnemu izobraževanju bodočih računovodij. Avtorji so različnega mnenja glede smiselnosti/koristnosti poučevanja etike v računovodskem izobraževanju. Nasprotniki tega poučevanja menijo, da se etike preprosto ne dá naučiti, saj je vsak posameznik etičen ali ne, podporniki pa menijo, da se študenti etike in etičnega razmišljanja lahko in morajo naučiti. Več razlogov za in proti vključevanju poučevanja etike v računovodsko izobraževanje opisujemo v magistrskem delu. Opisujemo tudi cilje, ki jih želimo doseči s poučevanjem etike. Poučevanje etike lahko vključimo na različne ravni študija. Ugotovili smo, da je pomembno vključevanje etike na dodiplomsko in podiplomsko raven študija. Na dodiplomskem študiju se študenti skupaj z začetnim spoznavanjem računovodske stroke naučijo, kako močno je s stroko povezana etika, ter razmišljati o osnovnih etičnih vprašanjih, kasneje, na podiplomskem študiju pa tudi o kompleksnejših etičnih vprašanjih in dilemah. Poleg vključevanja etike v različne ravni študija, smo opisali tudi različne oblike njenega vključevanja. Poznamo integrirano in diskretno obliko vključevanja. Pri integrirani obliki gre za vključitev etike v vse računovodske predmete, pri diskretni pa za vključitev etike kot samostojnega predmeta. Nekateri avtorji menijo, da je vključevanje etike v obeh oblikah najbolj priporočljivo, saj se tako študenti naučijo dovolj o teoriji etike in se hkrati zavedajo, da je etika v računovodstvu močno povezana z drugimi področji računovodstva. Ukvarjali smo se tudi z vprašanji primernih nosilcev poučevanja etike v računovodstvu. Lahko so to le računovodski strokovnjaki, le strokovnjaki iz etike ali pa kombinacija obojih. Nosilci poučevanja etike pa morajo izbrati primerni pristop in metode poučevanja. Odločijo se lahko med aktivnim in pasivnim pristopom, ter različnimi metodami poučevanja. O izbiri pristopa in metod morajo profesorji temeljito premisliti, saj obstajajo študenti, ki jim odgovarjajo različni stili poučevanja in zato je učinkovitost izbranih pristopov in metod različna. Priporočamo uporabo kombinacije obeh pristopov poučevanja, saj bodo tako zadovoljni študenti obeh stilov učenja in dosegli bomo željene cilje poučevanja etike v računovodskem izobraževanju. V praktičnem delu magistrskega dela smo izvedli raziskavo med dodiplomskimi in podiplomskimi študenti o obstoju in uporabljenih načinih poučevanja etike v računovodskem izobraževanju na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru. Z analizo rezultatov smo med drugim ugotovili, da študenti menijo, da je pomembno vključevanje etike v računovodsko izobraževanje in v povprečju tudi, da ga je v njihovo računovodsko izobraževanje vključeno malo premalo.
Ključne besede: Računovodski škandali, zaupanje javnosti, etika v računovodskem izobraževanju, pomen etike, cilji, pristopi in metode poučevanja etike.
Objavljeno v DKUM: 14.06.2016; Ogledov: 1342; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

3.
REVIZORJEVI POSTOPKI V ZVEZI S PREVARAMI
Maja Banovšek, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Prevaro MSR 240 (2009) opredeljuje kot namerno dejanje enega ali več članov poslovodstva, pristojnih za upravljanje, zaposlenih ali tretjih oseb, da z goljufijo pridobijo neupravičene ali nezakonite koristi. Glavno odgovornost za preprečevanje in odkrivanje prevar imajo tako pristojni za upravljanje organizacije kot poslovodstvo. Pomembno je, da daje poslovodstvo ob nadziranju, ki ga izvajajo pristojni za upravljanje, velik poudarek preprečevanju prevar, kar lahko zmanjšuje priložnosti za prevare, in svarilo pred prevarami, kar lahko prepriča posameznike, da jih ne zagrešijo zaradi verjetnosti, da bodo odkrite in kaznovane. V skladu z ZRev – 2 in MSR je namen revizije računovodskih izkazov omogočiti revizorju izraziti mnenje, ali so računovodski izkazi v vseh pomembnih pogledih pripravljeni v skladu z opredeljenim okvirom računovodskega poročanja in dati utemeljeno zagotovilo, da so računovodski izkazi kot celota brez pomembnih napačnih navedb, kakršne povzročajo tudi prevare. Revizor se mora revidiranja lotiti s pravo mero dvoma, saj lahko računovodski izkazi oziroma poslovne knjige revidirane družbe vsebujejo prevare ali napake. Revizorjeva naloga v zvezi z odkrivanjem prevar oziroma napak pa je, da oceni tveganje njihovega nastanka in tej oceni prilagodi revizijske postopke. Revizor mora podati neodvisno strokovno mnenje o tem, ali računovodski izkazi v vseh pomembnejših pogledih resnično in pošteno prikazujejo finančno stanje in poslovni izid pravne osebe v skladu s slovenskimi računovodskimi standardi.
Ključne besede: prevara, napaka, MSR 240, dolžnost poslovodstva, revizorjevi postopki, notranje kontrole, računovodski škandali.
Objavljeno v DKUM: 21.11.2011; Ogledov: 2167; Prenosov: 255
.pdf Celotno besedilo (941,99 KB)

4.
PREDLOGI SPREMEMB KODEKSA POKLICNE ETIKE NOTRANJEGA REVIZORJA
Nina Tuš, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Danes ima vsak uglednejši poklic svoj kodeks poklicne etike. Tako ima svoj kodeks tudi poklic notranjega revizorja. Ta jim služi kot vodilo pri opravljanju nalog revidiranja v smislu zapovedovanja kaj je prav in kaj narobe. V poslovnem svetu so nastali in še nastajajo razni računovodski škandali, ki jih kodeks kot ga poznamo sedaj, ni predvideval. Kodeks poklicne etike notranjega revizorja potrebuje spremembe in dopolnitve predvsem na področju prilagodljivosti. Načela, ki se nanašajo na strokovnost, neodvisnost in določila, ki se nanašajo na kršitve kodeksa bi potrebovala spremembe in dopolnitve v smislu večje prilagodljivosti na spreminjajoče se razmere v poslovnem svetu. Kodeks pri nas ni spoštovan v tolikšni meri kot bi moral biti. Da bi revizorji vsa načela lažje spoštovali, bi jih bilo potrebno malo spremeniti. Nekatera načela potrebujejo le majhne dopolnitve ali spremembe, nekatera pa so potrebna temeljite prenove.
Ključne besede: Notranji revizor, kodeks poklicne etike, neodvisnost, strokovnost, računovodski škandali.
Objavljeno v DKUM: 03.12.2010; Ogledov: 2407; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (479,55 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici