| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ETIČNI KODEKS KOT MOŽNO PRAVILO O RUTINSKEM ODLOČANJU: PRIMER IZBRANE ORGANIZACIJE
Alen Vogrinčič, 2011, diplomsko delo

Opis: Kodeks poklicne etike računovodje je najpomembnejšo sodilo za rutinsko etično odločanje in spada v skupino pomembnih moralnih vodil, ki posamezniku nakažejo, kako ravnati pri določenih etično spornih situacijah. Skozi diplomski seminar smo poskušali s teoretičnega vidika opredeliti poslovno etiko, temeljna pravila odločanja, s poudarkom na rutinskem etičnem odločanju in naloge etike podjetja. Predstaviti smo želeli etične problemske ravni, etične dileme in razlogi za neetično ravnanje, s katerimi se srečujejo računovodski strokovnjaki pri opravljanju svojega poklica. Naš namen je bil, da prikažemo tudi nevarnosti, s katerimi se srečujejo računovodski strokovnjaki pri svojem delu. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo na organizaciji XXX, d.o.o. izvedli raziskavo o etiki in etičnih odločitvah. Ugotovili smo, da je kodeks poklicne etike največkrat uporabljeno sodilo za rutinsko etično odločanje računovodskih strokovnjakov. Ugotovilo smo tudi, da računovodski strokovnjaki zavestno sodelujejo v nezakonitih in nedovoljenih dejavnostih. S takšnim ravnanjem mečejo slabo luč na njihov poklic in na Zvezo računovodij, finančnikov in revizorjev.
Ključne besede: poslovna etika, etične dileme, neetična delovanja, pravila odločanja, Kodeks poklicne etike računovodje
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 2053; Prenosov: 459
.pdf Celotno besedilo (476,40 KB)

2.
ZAGOTAVLJANJE NADZORA NAD DELOM RAČUNOVODJE
Katja Janžič, 2014, diplomsko delo

Opis: Računovodja nosi veliko odgovornost, saj ima pomembno vlogo pri poslih, ki se odvijajo v gospodarstvu. Poročila, dostopna javnosti, morajo biti narejena v skladu s predpisi in zakoni. Računovodja mora biti obveščen o vseh zakonskih spremembah in novostih. Za pridobitev teh znanj je zaželeno dodatno usposabljanje izven podjetja, redno spremljanje novic na spletnih straneh (Računovodja.com, AJPES, DURS, Uradni list, PIS …), prebiranje časopisov (Finance), strokovnih revij (IKS) … Ker zaključna letna poročila predstavljajo pomemben vpogled v stanje podjetja, morajo predstavljati realno stanje podjetja. Informacije o tem zanimajo predvsem lastnike družbe, delničarje, zaposlene, kreditodajalce … Da bi javnosti predstavili realno stanje, opravljajo podjetja nadzor nad delom. Nadzor v samih podjetjih imenujemo kontroliranje. Nadzoru, ki ga opravlja zunanja strokovna oseba, pa pravimo revidiranje in inšpiciranje. Z revidiranjem si podjetja dvignejo ugled in raven zaupanja, zato se tudi podjetja, ki jim po zakonu ni potrebno, odločajo za ta način dokazovanja. Ugotovila sem, da tudi računovodska poročila niso vedno povsem realna, da tudi pri delu računovodje lahko pride do napak. V računovodstvu niso nujno zaposlene strokovne osebe, zato računovodskim poročilom ni moč popolnoma zaupati.
Ključne besede: računovodski nadzor, sodila in metode, zakon, odgovornost računovodje, računovodske napake.
Objavljeno: 24.10.2014; Ogledov: 1080; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (589,23 KB)

3.
PRIMERJAVA STRESA RAČUNOVODIJ V JAVNIH IN ZASEBNIH IZOBRAŽEVALNIH ZAVODIH
Sonja Polajžer, 2014, magistrsko delo

Opis: Številne knjige, članki, časopisi in revije opisujejo, da se v stresnih situacijah znajde vse več ljudi. Stres je stanje napetosti, v katerem se sproži obramba, v kateri se organizem sooči z vsem, kar ga ogroža. Vsak posameznik se različno sooča s stresnimi situacijami, ki ga obdajajo; nekateri jih uspešno premagujejo, drugi pa se nanje odzivajo z večjo stopnjo stresa. Zaradi stalnih sprememb na področju dela in delovnega okolja je danes močno prisoten tudi stres na delovnem mestu. Nas zanima predvsem to, kako so računovodje v javnih in zasebnih izobraževalnih zavodih izpostavljeni stresu na delovnem mestu in kako se z njim soočajo. Pričujoča magistrska naloga obravnava stres računovodij v javnih in zasebnih izobraževalnih zavodih po Sloveniji. V ta namen smo izdelali anketni vprašalnik ter računovodje v javnih in zasebnih izobraževalnih zavodih prosili, naj nam podajo oceno virov stresa, opažanj simptomov, ki so posledica stresnih situacij, in ocenijo, kako se spoprijemajo s stresom na delovnem mestu. Računovodje v zavodih in drugih organizacijah so med bolj obremenjenimi delavci, še posebej v času izdelav računovodskih poročil. Želeli smo pridobiti oceno računovodij iz javnih in zasebnih izobraževalnih zavodov. V ta namen smo izdelali analizo dobljenih rezultatov, da smo lahko primerjali stres računovodij v javnih in zasebnih izobraževalnih zavodih.
Ključne besede: stres, viri stresa, posledice stresa, obvladovanje stresa, računovodje pod stresom, javni zavod, zasebni zavod
Objavljeno: 07.10.2014; Ogledov: 923; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (975,69 KB)

4.
ANALIZA NEETIČNIH PRITISKOV NA POSLOVANJE RAČUNOVODSKEGA PODJETJA
Rok Neuvirt, 2014, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih smo priča povečanemu neetičnemu ravnanju v podjetjih. Etično in družbeno ravnanje postaja vse pomembnejše tako na zasebnem kot na poslovnem področju, kot tudi vprašanje, kaj je prav in kaj ne. S temi vprašanji so se zaradi pritiska javnosti podjetja začela intenzivno ukvarjati šele v zadnjem času. V diplomskem seminarju Analiza neetičnih pritiskov na poslovanje računovodskega podjetja smo se posvetili neetičnim vplivom na izbrano računovodsko podjetje XY, s.p. Skozi diplomski seminar smo poskušali s pomočjo teoretičnih pristopov opredeliti etiko, poslovno etiko in kakšna je koristnost in potrebnost etike za podjetje. Predstaviti smo želeli etiko v računovodskem podjetju, Kodeks poklicne etike računovodje in pomen etičnega računovodstva za računovodsko podjetje. Pozornost smo namenili temu, kaj so etične dileme v računovodskem podjetju, kateri so najpogostejši pritiski na računovodje za neetična ravnanja v računovodskih podjetjih in predstavili znane primere neetičnih ravnanj v računovodskih podjetjih pri nas in v tujini, da smo lahko predstavili svoje ugotovitve in predloge za zmanjšanje neetičnih pritiskov v računovodskih podjetjih. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo se posvetili izbranemu računovodskemu podjetju XY, s.p., kjer smo izvedli analizo neetičnih vplivov na podjetje. Ugotovili smo, da so v podjetju v večini seznanjeni z etiko in Kodeksom poklicne etike računovodij in da v izbranem podjetju ravnajo v skladu s tem kodeksom. V podjetju so do sedaj že bili deležni neetičnih pritiskov in to nas je pripeljalo do ugotovitev, kateri so najpogostejši neetični pritiski v tem podjetju in kako se na njih odzovejo ter kaj o njih menijo. Prav tako smo ugotovili, da se v zadnjem času v podjetju pojavljajo neetični pritiski, ampak niso pogosti. Te ugotovitve so nas pripeljale do odgovora, da se računovodja v večini primerov zavestno odloči, da ne bo upošteval etičnih pravil in bo ravnal neetično. S tem v daljšem časovnem obdobju dela škodo predvsem sebi in podjetju, v katerem je zaposlen.
Ključne besede: etika, etične dileme, etika v računovodstvu, Kodeks poklicne etike računovodje, neetični pritiski
Objavljeno: 27.10.2014; Ogledov: 869; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

5.
Percepcija dejanskih in potrebnih komunikacijskih veščin računovodij pri študentih magistrskega študija
Jasna Lorger, 2016, magistrsko delo

Opis: V računovodskem poklicu se vse pogosteje izpostavlja pomen ne-računovodskih veščin, ki omogočajo uspešnejšo uporabo strokovnih znanj računovodij v praksi. Med njimi izstopajo komunikacijske veščine, katerim največjo pomembnost pripisujejo računovodje in delodajalci. Zaradi splošne percepcije o nekomunikativnosti računovodij je raziskovanje na področju poslovnega komuniciranja v računovodstvu pretežno usmerjeno v ugotavljanje razlik med dejanskimi in potrebnimi komunikacijskimi veščinami in proučevanje strahu pred komuniciranjem. Raziskave so proučevale problem zadostne komunikativnosti predvsem pri diplomantih ob zaposlitvi v praksi. V slovenskem prostoru je tematika še neraziskana, zato smo želeli z našo raziskavo pri študentih proučiti razlike v percepciji njihovih dejanskih komunikacijskih veščin in potrebnih komunikacijskih veščin računovodij. Rezultati raziskave so potrdili, da obstajajo med študenti različnih študijskih usmeritev razlike v percepciji njihovih komunikacijskih veščin, medtem ko razlik v percepciji potrebnih komunikacijskih veščin računovodij med študenti niso potrdili. Pri študentih računovodstva so rezultati potrdili tudi razlike v percepciji njihovih dejanskih in potrebnih komunikacijskih veščin.
Ključne besede: računovodstvo, računovodje, študenti, poslovno komuniciranje, komunikacijske veščine
Objavljeno: 30.05.2016; Ogledov: 761; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

6.
Zaznani pritiski za prirejanje računovodskih informacij s strani strank v izbranih računovodskih servisih
Minka Sevšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Računovodski servis je organizacija, ki ima zaposlenega vsaj enega računovodjo, ki za naročnike opravlja računovodske in neračunovodske storitve. Računovodja in posledično računovodski servis je lahko za svoje namerno nestrokovno delo tudi kazensko odgovoren, zato mora v celoti upoštevati strokovno-etična načela, etične kodekse, ter vso davčno in pravno ter računovodsko zakonodajo. Računovodenje je nehvaležno delo, saj so računovodje nenehno pod socialnimi pritiski, zaradi rokov glede oddajanja obračunov in poročil raznim javnim ustanovam, organizacijskimi pritiski s strani delodajalca, s strani naročnika pa po večini pod pritiski za prirejanje računovodskih informacij zaradi ugodnejše predstavitve poslovanja organizacije in zaradi drugih naročnikovih osebnih interesov. Glede na manipuliranje v računovodenju ločimo realno in računovodsko (čisto) manipuliranje. Na realne manipulacije računovodja ne more vplivati, kar pa je nasprotno od čistih manipulacij, kjer gre za manipuliranje v okviru zakonsko dovoljenega, s pomočjo možnih izbir metod, med katerimi se računovodja lahko odloči in tako vpliva na poslovni izid organizacije. V diplomskem delu smo analizirali vrste, pogostost in razloge pritiskov za računovodske manipulacije s strani strank v računovodskih servisih po Sloveniji, ter izvajanje pritiskov glede manipulativnega ravnanja na zniževanje davčnih obveznosti le-teh. Analiza je pokazala, da se pogostost posameznih vrst prirejanj računovodskih informacij glede na pravno-organizacijsko obliko razlikuje, vendar so razlike minimalne. V največji meri naročniki izvajajo pritisk glede manipuliranja s pomočjo fiktivnih potnih nalogov, s popisom zalog, z evidentiranjem prejetih računov, ki so namenjeni lastni rabi, ter z osnovnimi sredstvi. Analiza razlogov, zaradi katerih naročniki nagovarjajo računovodje k manipulativnem ravnanju, je pokazala, da niso le-ti v največji meri prisotni zaradi zniževanja davčne osnove in s tem davčne obveznosti, temveč tudi zaradi pridobivanja posojil, kar je posledično povzročila kriza zadnjih let. Organizacije so večinoma poslovale z izgubo in tako izkazovale nepokrito davčno izgubo, ki jo lahko namenijo za pokrivanje davčne osnove v sedanjosti. Prav tako je analiza pokazala, da so naročniki storitev zunanjega izvajanja računovodenja v največjem odstotku davčno zelo disciplinirani. Razlog lahko najdemo v tem, da računovodski servisi opravljajo storitve za naročnike, ki se ne poslužujejo manipulacij, z ostalimi pa prekinejo pogodbeno razmerje, saj se bojijo kazenske odgovornosti. Drugi razlog lahko pripišemo kodeksu zaupnosti med računovodjo in naročnikom, kar pomeni, da anketirane računovodje niso podale realnih podatkov glede pritiskov strank na znižanje davčnih obveznosti, saj so le-ti delikatna tematika.
Ključne besede: računovodski servis, vloga računovodje, realne manipulacije, čiste manipulacije, gospodarske kategorije, odgovornost.
Objavljeno: 18.08.2016; Ogledov: 516; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

7.
KAZENSKA ODGOVORNOST RAČUNOVODIJ
Ines Matevžič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu sem obravnavala temo kazenska odgovornost računovodij. Pri poslovanju in vodenju podjetij, združb se zaposleni srečujejo z različnimi odgovornostmi. Strokovno etično odgovornost pri računovodjih prepoznamo v odnosu do poklica in dela ter v odnosih do notranjih in zunanjih sodelavcev, do nadrejenih in podrejenih, do javnosti. Vse o strokovno etični odgovornosti je zapisano v Kodeksu poklicne etike računovodij. Kazenska odgovornost se pojavi v primerih, kot so prevare iz naklepa, prevarantsko poročanje. To vrsto odgovornosti obravnava Kazenski zakonik. Kazenska odgovornost se ugotavlja na podlagi ugotovljene krivde. Odškodninsko in disciplinsko odgovornost delavcev in javnih uslužbencev obravnavata zakona Zakon o delovnih razmerjih in Zakon o javnih uslužbencih. V diplomskem projektu sem se posvetila še sami organiziranosti računovodske službe. Predstavila sem notranje in zunanje dejavnike organiziranja ter njihova temeljna načela. Obravnavala sem tudi organizacijske strukture, saj te določajo mesto računovodske službe v združbi in delovne naloge zaposlenih.
Ključne besede: kazenska odgovornost, računovodje, prevare, organiziranje računovodstva, strokovno etična odgovornost, javni uslužbenci, delovna razmerja
Objavljeno: 09.11.2016; Ogledov: 944; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (413,17 KB)

8.
BENFORDOV ZAKON IN RAČUNOVODSKI IZKAZI SLOVENSKIH ORGANIZACIJ
Nataša Omerzu, 2016, magistrsko delo

Opis: V današnjem času se pojavlja vedno več goljufij in koruptivnih dejanj pri prikazovanju dejanskih stanj v različnih podjetjih v svetu, kakor tudi pri nas, v Sloveniji. V tujini že kar nekaj časa pri odkrivanju nepravilnosti v računovodskih izkazih uporabljajo Benfordov zakon. To je zelo preprosta, objektivna in učinkovita digitalna analiza, ki revizorjem ter forenzičnim računovodjem pomaga odkriti sporna področja. Čeprav so nekateri želeli Benfordov zakon prikazati za neučinkovit način pri ugotavljanju dejanskega stanja, je Nigrini dokazal, da je Benfordov zakon uporaben pri ugotavljanju prevar. Ker je v Sloveniji njegova uporaba še dokaj neznana in v praksi redko uporabljena, smo preverili, če računovodski izkazi slovenskih podjetij, ki kotirajo na Ljubljanski borzi vrednostnih papirjev, prenesejo test Benfordovega zakona. Zanimala nas je podobnost oz. morebitna odstopanja med dejanskimi in dobljenimi deleži. Analizo smo izvedli v Excelu, pri čemer smo ugotovili, da se testirani podatki dobro ujemajo s teoretično porazdelitvijo po Benfordu, prav tako pa je to ujemanje iz leta v leto boljše. V celotnem sklopu proučevanih podjetij je tako skoraj nemogoče odkriti nepravilnosti, saj so odstopanja minimalna. Tudi v Sloveniji bi bilo smiselno in koristno uporabljati Benfordov zakon kot pomoč pri odkrivanju prevar oziroma pravilnosti prikazovanja podatkov. Če je odmik analiziranih podatkov od teoretične porazdelitve zelo velik, to še ne pomeni, da gre za prevaro. Benfordov zakon nam pomaga ugotoviti, katera področja je potrebno podrobneje pregledati.
Ključne besede: prevare, računovodski izkazi, odkrivanje prevar, Benfordov zakon, revizorji, forenzični računovodje
Objavljeno: 25.10.2016; Ogledov: 1482; Prenosov: 243
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici