| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 73
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Avtomatizacija stroja za zamaševanje pet plastenk s servo pogonom
Matic Munda, 2020, diplomsko delo

Opis: V podjetju GEA Vipoll smo avtomatizirali klasično zamašilno glavo, kjer je uporabljen navadni asinhronski motor, ki preko jermena žene zamašilno glavo, ta pa za zamaševanje uporablja torno varnostno sklopko, ki ob prekoračitvi vrtilnega momenta prekine zvezo med gonilnim in gnanim delom zamašilne glave. Ta sistem zamašitve smo avtomatizirali s servo pogonom, ki programsko, preko servo pogona in sinhronskega servo motorja omeji moment, da se izvrši pravilna zamašitev PET plastenk. Za servo pogon ima proizvajalec napisanih že veliko programskih funkcij za merjenje in reguliranje parametrov motorja, ki smo jih uporabili v programski kodi.
Ključne besede: servomotor, servo pogon, zamaševanje plastenk, industrijski računalnik, programsko okolje B&R, avtomatizacija
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 113; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

2.
Celovita primerjava orodij za virtualizacijo
Patrik Rebrica, 2020, magistrsko delo

Opis: Virtualizacija je postala priljubljen način za učinkovitejšo uporabo strežniških virov tako znotraj zasebnih podatkovnih centrov kot na javnih oblačnih platformah. V magistrskem delu so predstavljeni virtualizacija, njene prednosti in slabosti ter orodja za virtualizacijo. Z uporabo raziskovalnih metod eksperimenta in analize pridobljenih rezultatov so primerjana virtualizacijska orodja Hyper-V, VMWare in Citrix. Za vsako posamezno orodje so izvedeni različni testi na različnih operacijskih sistemih, s katerimi prikažemo učinkovitost delovanja vsakega orodja. Primerjalna analiza pripelje do zaključka, da ni popolnega hipernadzornika.
Ključne besede: hipernadzornik, navidezni računalnik, operacijski sistem, virtualizacija, virtualizacijska orodja
Objavljeno: 03.07.2020; Ogledov: 158; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

3.
Uporaba pametnih naprav študentov v študijske namene
Meta Šuštar, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi je opisano, katere pametne naprave za potrebe študija in obštudijskih dejavnosti študentje Fakultete za organizacijo in management najpogosteje uporabljajo ter kakšna je njihova uporaba v vsakdanjem življenju študentov. V diplomski nalogi smo analizirali razlike med klasičnim izobraževanjem in izobraževanjem na daljavo ter e-izobraževanjem. Predstavili smo vlogo učitelja v današnjih časih in v preteklosti, opisali bistvene razlike z vidika sodobnega poučevanja in z vidika poučevanja v preteklosti.
Ključne besede: Pametne naprave, prenosni računalnik, pametni telefon, e-izobraževanje, študijske dejavnosti
Objavljeno: 30.08.2018; Ogledov: 349; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

4.
Problem kvantnih računalnikov v kriptografiji in post-kvantna kriptografija
Dino Vlahek, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljen problem, ki ga kvantno računalništvo prinese v sodobno kriptografijo. Predstavljen je model kvantnega računalnika, ki temelji na kvantni teoriji, razložena je kvantna teorija, pojem kubita, kot bistven pojav kodiranja informacij s kvantnimi računalniki, osnovne kvantne kriptografije in koncepti sodobne kriptografije s poudarkom na najbolj priljubljenih asimetričnih algoritmih šifriranja. Razložene in analizirane so paradigme post-kvantnih asimetričnih šifrirnih algoritmov, implementiranih v okvir projekta Open Quantum Safe, njihova učinkovitost je primerljiva z najbolj popularnimi sodobnimi algoritmi. Za primerjavo učinkovitosti je narejen test časovne in komunikacijske zahtevnosti izbranih algoritmov. Rezultati so prikazani grafično in opisno. Rezultati eksperimenta so pokazali, da obstaja učinkovita kvantno odporna alternativa obstoječim asimetričnim šifrirnim algoritmom. Kvantni računalniki, ne kot evolucija klasičnih, ampak kot popolnoma nova vrsta računalnika, predstavljajo novo, fascinantno poglavje v računalništvu, ki se še mora razkriti.
Ključne besede: kriptografija, post-kvantna kriptografija, kvantni računalnik, kubit, asimetrični šifrirni algoritmi, ključi
Objavljeno: 13.08.2018; Ogledov: 773; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

5.
Primerjava strojnih in programskih krmilnikov Siemens
Ana Kerbler, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektni nalogi smo preučili in analizirali programsko nastavljive krmilnike podjetja SIEMENS, predstavili smo njihove osnovne podatke, prednosti in slabosti. Podrobneje je predstavljena strojna in programska oprema, potrebna za delovanje programsko nastavljivih krmilnikov. Opravljena je bila primerjava časovne zakasnitve analogno-digitalne in digitalno-analogne pretvorbe med programsko nastavljivim krmilnikom SIMATIC S7-300 Embedded Controller in pomnilniško programirljivim krmilnikom SIMATIC S7-300. Prikazana je tudi uporaba PID-bloka v TIA-portalu.
Ključne besede: pomnilniško programirljivi krmilnik, programsko nastavljivi krmilnik, industrijski računalnik, analogno-digitalna pretvorba, digitalno-analogna pretvorba
Objavljeno: 29.01.2018; Ogledov: 696; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

6.
Replikacija baze podatkov v MySQL
Tim Trojar Vidmar, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: V nalogi je obravnavana replikacija baze podatkov v sistemu za upravljanje z bazo podatkov MySQL. V teoretičnem delu so predstavljene vrste replikacij, principi delovanja, prednosti in pomanjkljivosti replikacij ter tipični problemi, ki jih rešuje replikacija. Eksperimentalni del naloge obsega opis konfiguracije več vrst replikacije. Replikacije smo izvedli z različnimi vmesniki (mysql, phpmyadmin in skripti v Pythonu). Preskusili smo tri vrste replikacije: glavni strežnik in en pomožni strežnik (master/slave replikacija), dva glavna strežnika (master/master replikacija) ter en glavni in trije pomožni strežniki, pri čemer v primeru izpada glavnega strežnika njegovo vlogo prevzame eden od pomožnih. Opisan je tudi mehanizem samodejnega spreminjanja vlog strežnikov (failover). Vsi preskusi so bili izvedeni v laboratorijskem okolju.
Ključne besede: Replikacija, MySQL, Podatkovna baza, Virtualni računalnik, Strežnik
Objavljeno: 21.09.2017; Ogledov: 534; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

7.
Odvisnost otrok in mladostnikov od sodobne IKT na primeru vrtca in OŠ Juršinci
Damjan Šimenko, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Odvisnost otrok in mladostnikov od sodobne IKT na primeru vrtca in Osnovne šole Juršinci. Naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je opredeljena informacijsko-komunikacijska tehnologija, podrobno je opisana družba v dobi informacijsko-komunikacijske tehnologije, predstavljen je stik otroka z IKT v vrtcu in šoli, vloga in pomen tehnologije za otrokov razvoj. Podrobno je opisano tudi, kdo so zasvojenci z IKT. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki raziskave. Namen naloge je bil raziskatiodvisnost otrok in mladostnikov od sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije na primeru Vrtca Juršinci in Osnovne šole Juršinci. Vzorec 239 anketirancev je zajemal starše predšolskih otrok in mladostnikov iz Vrtca Juršinci in Osnovne šole Juršinci. Podatki so bili zbrani z anketnim vprašalnikom in obdelani s pomočjo statističnega programa SPSS. Odvisne spremenljivke so bile primerjane glede na to, ali otrok obiskuje šolo ali vrtec; spol otroka oziroma mladostnika, izobrazbo anketiranca in starost anketiranca oz. starša.
Ključne besede: IKT, informacijska, komunikacijska, tehnologija, internet, računalnik, tablica, telefon, odvisnost, otrok, mladostnik, vrtec, šola
Objavljeno: 28.07.2017; Ogledov: 1016; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (475,91 KB)

8.
Evalvacija i-učbenika za osnovne šole - Pisni algoritmi množenja in deljenja
Katarina Polovič, 2017, magistrsko delo

Opis: Zaradi vse hitrejšega napredka tehnologije na vseh področjih se čuti njen razvoj tudi v šolstvu. Začelo se je intenzivno uvajanje računalnika in interneta v sam pouk. Učilnice so opremljene z interaktivnimi tablami in računalniki ter internetnimi priključki. Prav zaradi tega so pričeli strokovnjaki z urejati spletna gradiva, učbenike za vse predmete. Spletni (interaktivni) ali tako imenovani e- oziroma i-učbenik je podoben tiskanim učbenikom, le da vsebuje veliko dodatnega besedilnega, zvočnega, slikovnega, animacijskega in simulacijskega gradiva. Učencem nudi kakovostnejši pogled na učno snov, čeprav je prav tako napisan in urejen, kot tiskani, po učnem načrtu. E-učbenik sledi ciljem učnega načrta. V delu nas je zanimalo poučevanje matematike po i-učbeniku v 4. razredu osnovne šole. Analizirali smo diplomske in magistrske naloge, ki vsebujejo preizkušanje i-učbenika za matematiko za različne vsebine v osnovni šoli in gimnaziji. Naredili smo povzetek vseh nalog in zapisali ugotovljene prednosti in pomanjkljivosti uporabe i-učbenika pri poučevanju matematike. Pozornost smo namenili tudi znani nizozemski metodi – realistični metodi poučevanja matematike. Gre za metodo, pri kateri moramo upoštevati učenčevo aktivnost in doprinos k rešitvam aritmetičnih problemov. Pri reševanju matematičnih problemov so pomembne učenčeve lastne življenjske izkušnje in njegovo predznanje. Primerjali smo realistično metodo daljšega načina deljenja z metodo, ki uporabljamo v Sloveniji pri poučevanju deljenja. V raziskovalnem delu smo preverili s pomočjo inicialnega in finalnega testa, ali drži, da je znanje kakovostnejše, če pri poučevanju uporabljamo računalnik, internet in i-učbenik.
Ključne besede: Računalnik, internet, spletna gradiva, e-učbenik, i-učbenik matematika, znanje, poučevanje.
Objavljeno: 18.04.2017; Ogledov: 845; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (3,21 MB)

9.
UPORABA RAČUNALNIKOV PRI PREDŠOLSKIH OTROCIH
Ženja Virtič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Dandanes si težko predstavljamo življenje brez računalnika. Odrasli ga uporabljamo tako v zasebnem življenju, kot tudi v poslovne namene. Veliko storitev opravljamo le preko računalnika in tudi šoloobvezni otroci naj bi za plakate, seminarske naloge itd. uporabljali računalnik. Vprašanje, ki se nam tukaj zastavi je, kako je z uporabo računalnika pri predšolskih otrocih oziroma malčkih, starih torej od 3 – 6 let. Kakšne so posledice in kako na splošno je v družbi sprejeta hipoteza, da je uporaba računalnika pri predšolskih otrocih nekaj povsem vsakdanjega. Ob pregledu literature smo ugotovili, da si raziskovalci in številni avtorji glede uporabe računalnika pri predšolskih otrocih niso enotni. Številni trdijo, da je to nekaj povsem običajnega in predvsem dobrodošlo, torej da ima veliko pozitivnih učinkov, spet drugi menijo, da je uporaba računalnika pri predšolskih otrocih povsem nepotrebna, škodljiva in ima negativne posledice. Zanimalo nas je, kako se starši predšolskih otrok srečujejo z uporabo računalnika doma. V empiričnem delu smo uporabili anketo, ki smo jo opravili pri 63-ih udeležencih. V teoretičnem delu smo prikazali različna mnenja avtorjev in strokovnjakov, prav tako pa se razlikujejo tudi mnenja staršev, ki so sodelovali v empirični raziskavi. Cilj diplomske naloge je ugotoviti, kdaj otroku predstaviti računalnik in preveriti ozaveščenost staršev o tem, kako lahko računalnik otroku škoduje in kaj lahko pridobi z uporabo računalnika.
Ključne besede: računalnik, predšolski otrok, razvoj, prednosti, slabosti
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 705; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

10.
RAČUNALNIK KOT UČNI PRIPOMOČEK V VRTCU
Katja Altintas, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Uporaba računalnika, ki so mu pred leti pripisovali ustreznost uporabe šele v osnovnih šolah, se že nekaj časa prenaša tudi v prostore vrtca. Naš cilj je bil, ugotoviti, v kolikšni meri so pedagoški delavci naklonjeni uporabi računalnika kot učnega pripomočka ter kaj vpliva na njihov odnos pri uporabi in vključevanju računalnika v povezavi s področji kurikuluma. Zanimale so nas tudi računalniške kompetence vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev, predvsem pri poznavanju primernih otroških računalniških programov, ki bodo otrokom omogočili nov način učenja, razvijanje socialnih veščin in večjo motivacijo. Rezultate smo pridobili z anonimno anketo in ugotovili, da pedagoški delavci pri svojem delu računalnik uporabljalo predvsem za pripravo na delo in evalvacijo, medtem ko se računalnika kot učnega pripomočka ne poslužujejo prav pogosto. Prav tako niso mnenja, da jim računalniškega znanja primanjkuje, čeprav je anketa pokazala, da otroških računalniških programov ne poznajo. Priporočljivo bi bilo, da bi izobraževalne institucije pedagoškim delavcem omogočile izobraževanje, ki ne bi vključevalo le predstavitev programov za odrasle, temveč bi bil poudarek bolj na predstavitvi primernih otroških računalniških programov ter kako jih vključevati v program Kurikuluma za vrtce.
Ključne besede: IKT, računalnik, predšolski otrok, učni pripomoček, anketa.
Objavljeno: 11.10.2016; Ogledov: 761; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici