1. |
2. Primerjava sistemov CAD (Solidworks in Onshape) pri 3D modeliranju : diplomsko deloJan Gabrijel, 2023, diplomsko delo Opis: Programska oprema za računalniško podprto konstruiranje je stalnica pri razvoju izdelkov in ima velik vpliv na različne tehnologije in sisteme proizvodnje v raznovrstnih panogah. Razvoj in uporaba teh sistemov je ključno spremenila tradicionalne metode razvoja izdelkov vse od prototipa do končne proizvodnje. Čeprav se teoretske metode modeliranja ne spreminjajo veliko, je njihov razvoj v zadnjem času predvsem usmerjen na prilagajanje vedno močnejši strojni opremi, kakovosti prikazovanja in predvsem soočanja s številnimi izzivi kot so dostopnost do skupnih podatkovnih baz, komunikacija preko računalniških mrež, težave z verzijami ter stroški strojne opreme in licenciranja.
Novejša programska oprema CAD v oblaku, uporabnikom ponuja novo in drugačno storitev, ki ne zahteva namestitve programske opreme in licenciranje, in je enostavno dosegljiva iz internetnega prikazovalnika. Programska oprema v oblaku na splošno sicer še ne odgovarja na vsa vprašanja, ki se ob pojavljajo ob uporabi, vendar že prinaša nove pristope, ki nakazujejo smernice drugačne uporabe sistemov CAD.
V diplomski nalogi smo na primeru geometrije sklopa parnega stroja primerjali sistema CAD: Solidwoks kot tradicionalni sistem CAD in Onshape kot primer sistema CAD v oblaku. Namen diplomske naloge je uporabniška izkušnja dveh programskih sistemov CAD na enakem izdelku katere rezultat so številni dejavniki, ki jih je potrebno upoštevati. Ugotovimo lahko, da je uporabniška izkušnja zelo podobna, a je prednost, ob zagotovljeni varnosti podatkov na strani oblačnih storitev. Ključne besede: sistemi CAD, modeliranje, računalništvo v oblaku Objavljeno v DKUM: 16.01.2024; Ogledov: 389; Prenosov: 21 Celotno besedilo (2,95 MB) |
3. Vpliv mešane resničnosti na poslovanje podjetjaNastja Demirovič, 2023, magistrsko delo Opis: Mešana resničnost je tehnologija, ki združuje fizični in digitalni svet ter ustvarja novo resničnost. Mešana resničnost se vse bolj uporablja v poslovnem svetu in pomembno vpliva na uspešnost poslovanja. Podjetjem omogoča ustvarjanje poglobljenih izkušenj, ki pritegnejo stranke in zaposlene na načine, ki prej niso bili mogoči. Ena od ključnih prednosti je, da izboljša uporabniško izkušnjo. Podjetja strankam lahko zagotavljajo poglobljeno in interaktivno izkušnjo, ki jim omogoča ogled in interakcijo z izdelki ali storitvami na bolj privlačen način. To lahko vodi do povečanega zadovoljstva strank in zvestobe blagovni znamki.
Poleg izboljšanja uporabniške izkušnje pomembno vpliva tudi na uspešnost zaposlenih. Z uporabo mešane resničnosti za usposabljanje in razvoj se lahko zaposleni naučijo novih veščin in procesov v poglobljenem in interaktivnem okolju. To vodi do višjih stopenj zadrževanja in izboljšane učinkovitosti. Poleg tega lahko izboljša sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ekipam omogoča, da delajo skupaj v virtualnem okolju, ne glede na njihovo fizično lokacijo. To omogoča večjo prilagodljivost in produktivnost, saj lahko ekipe sodelujejo učinkoviteje in uspešneje.
Mešana resničnost je zelo primerna za poslovne procese, ki zahtevajo kombinacijo fizičnih in digitalnih interakcij, kot so oblikovanje izdelkov, prodaja in trženje, usposabljanje in izobraževanje ter sodelovanje na daljavo.
Na splošno ima uporaba mešane resničnosti pozitiven vpliv na poslovno uspešnost. Izboljšuje uporabniško izkušnjo, povečuje učinkovitost zaposlenih ter omogoča boljše sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ker se še naprej razvija in postaja bolj dostopna, je verjetno, da bo njen vpliv na poslovno uspešnost le še naraščal. Ključne besede: Umetna inteligenca, razširjena resničnost, računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, internet stvari, ključni kazalnik uspešnosti, mešana resničnost, virtualna resničnost Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 479; Prenosov: 44 Celotno besedilo (1,23 MB) |
4. Delovanje erp rešitev v računalniškem oblakuNina Margon, 2013, diplomsko delo Opis: V 21. stoletju je tehnološki napredek dosegel že zelo veliko. Pojavljati so se začeli vedno novi in novi trendi, ki silijo podjetja k spreminjanju in posodabljanju svojega poslovanja in k novim trendom, ki jih narekuje trg. Podjetja, ki se slabo prilagajajo razmeram na trgu, so običajno tista, ki ne preživijo in jih pokoplje konkurenca. Ravno iz tega razloga je potrebno, predvsem za podjetja, spremljati trg na katerem se nahajajo in se mu prilagajati, zaznati spremembe in jih čim prej odpraviti, da podjetje lahko nemoteno posluje naprej ter jih konkurenca ne prehiti. Ključne besede: Računalništvo v oblaku, ERP rešitve, Cloud Computing, SAP, Microsoft Dynamics NAV Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 436; Prenosov: 13 Celotno besedilo (7,46 MB) |
5. Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetijSamo Bobek, Zdenko Deželak, Irena Šišovska Klančnik, Uroš Zabukovšek, Simona Sternad Zabukovšek, 2023 Opis: Znanstvena monografija Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetij obravnava področje trajnostne digitalne preozbrazbe, na katero vpliva tako izbira tehnološke platforme kot tudi informacijska arhitektura digitaliziranih organizacij. Evropska unija (EU) je opredelila digitalno preobrazbo kot eno od ključnih področij razvoja. Evropska komisija je oblikovala in objavila vizijo in smernice za digitalno preobrazbo, ki vključujejo tudi cilje EU na področju digitalne preobrazbe. EU se tudi zaveda izzivov, povezanih z onesnaževanjem in podnebnimi spremembami, ki jih onesnaževanje povzroča, ter njihove povezanosti z digitalno preobrazbo. EU je objavila “European Green Deal”, ki temelji na konceptih trajnostnega razvoja Združenih narodov. Celovita trajnostno usmerjena obravnava digitalne preobrazbe tako vključuje združitev poslovnih procesov in digitalnih tehnologij v digitalizirano poslovanje. Zato je v prvem delu znanstvene monografije poudarek na digitalni preobrazbi in odgovorih na vprašanje, kako lahko informacijske tehnologije in informacijske rešitve vplivajo na trajnostni razvoj podjetij in družbe. V drugem delu znanstvene monografije je opredeljen sodoben koncept informacijske arhitekture digitaliziranih organizacij. Pomembno vlogo pri digitalni preobrazbi organizacij imajo poslovne informacijske rešitve, ki jih organizacije uporabljajo za informacijsko podporo svojih poslovnih procesov in delovnih tokov. Najpomembnejši predstavnik poslovnih informacijskih rešitev so celovite informacijske rešitve (rešitve ERP). Poleg teh pa v skupino poslovnih informacijskih rešitev uvrščamo tudi rešitve za upravljanje odnosov s strankami (rešitve CRM), rešitve za upravljanje dokumentnih sistemov (rešitve DMS), rešitve digitalnega marketinga ter mnoge druge. Za omenjene poslovne informacijske rešitve so v drugem delu znanstvene monografije opisane opredelitve in njihove značilnosti, ponudniki teh poslovnih informacijskih rešitev in podrobnejši opis posameznih poslovnih informacijskih rešitev, prisotnih na slovenskem trgu. Tako si lahko bralec za vsak sklop raziskanih informacijskih rešitev ustvari začetni vtis o uporabnosti posameznih rešitev za posamezno podjetje oz. organizacijo. Ključne besede: digitalna preobrazba (transformacija), trajnostni razvoj, tehnološka platforma, računalništvo v oblaku, informacijska arhitektura, celovita informacijska rešitev (ERP), rešitve za upravljanje odnosov s strankami (CRM), rešitve za upravljanje z dokumenti (DMS), rešitve digitalnega marketinga Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 643; Prenosov: 103 Celotno besedilo (22,87 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Računovodski informacijski sistemi v oblakih s primerom uvedbe v podjetju XYNejc Strnad, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu s pomočjo razpoložljive literature in na dejanskem primeru uvedbe računovodskega informacijskega sistema v oblakih opisujemo širok nabor značilnosti in posamezne korake uvedbe omenjenega sistema. Številni strokovnjaki namreč menijo, da predstavljajo računovodski informacijski sistemi v oblakih naslednji pomemben mejnik za računovodsko stroko, pri čemer ugotavljamo, da v slovenskem prostoru ni na razpolago dovolj literature, ki bi podjetjem pomagala pri uvedbi takšnega informacijskega sistema. Navedeno predstavlja osrednjo problematiko, ki jo s pomočjo tuje literature in dejanskega primera uvedbe računovodskega informacijskega sistema v oblakih rešujemo. Delo ponuja celovit vpogled na razvoj računovodskih informacijskih sistemov skozi čas, s poudarkom na tem, da se je vloga računovodje skozi razvoj informacijske tehnologije spreminjala. V skladu z navedenim ugotavljamo, da bo morda tudi tehnologija računalništva v oblakih ponovno nekoliko spremenila vlogo računovodje v podjetju, ki se bo s čedalje višjo stopnjo avtomatizacije določenih računovodskih procesov vedno bolj spreminjala v vlogo svetovalca poslovodstvu. Delo prav tako ponuja kritično oceno tehnologije računalništva v oblakih, ker se v njem posvečamo tako prednostim kot slabostim, pri čemer povzemamo različne strokovnjake, ki nimajo enakega mnenja o računalništvu v oblakih. V delu se še posebej posvečamo vidiku varovanja podatkov in obvladovanju tveganj, ker gre za pomembni temi, ki bi ju vsak uporabnik računalniških informacijskih sistemov v oblakih moral proučiti. Zaključek dela ponuja primerjavo štirih računovodskih informacijskih sistemov v oblakih, ki so bili v času pisanja na voljo slovenskim podjetjem, ter študijo primera uvedbe enega izmed v tem delu navedenih računovodskih informacijskih sistemov. Vpogled v postopek uvedbe računovodskega informacijskega sistema v oblakih na dejanskem primeru in podaja kritične ocene opisanega postopka uvedbe lahko slovenskim podjetjem nudita pomoč pri uvedbi takšnega informacijskega sistema v njihovo poslovanje, kar predstavlja enega izmed ciljev tega magistrskega dela. Ključne besede: računalništvo v oblaku, računovodski informacijski sistemi, varovanje podatkov v oblaku, trg računovodskih informacijskih sistemov Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 624; Prenosov: 92 Celotno besedilo (2,60 MB) |
7. Industrija 4.0 in spremembe učnega programa za računovodje in revizorjeDiana Špilak, 2022, magistrsko delo Opis: Industrija 4.0 prinaša na področje računovodstva in revizije številne spremembe, zaradi česar je eno izmed najpomembnejših vprašanj razprava o razvoju interdisciplinarnega znanja in veščin računovodij ter revizorjev. Namen magistrskega dela je bil raziskati, kakšne spremembe prinaša četrta industrijska revolucija na področje računovodstva in revizije ter kako bi v povezavi z le-temi bilo potrebno spremeniti učni program za omenjena poklica. Na podlagi pregleda literature ugotavljamo, da bodo v prihodnosti računovodje in revizorji morali razvijati veščine in znanja, ki se nanašajo predvsem na masovne podatke ter z njimi povezano podatkovno analitiko, umetno inteligenco, tehnologijo veriženja blokov, računalništvo v oblaku, spletno varnost, prav tako pa bo zaradi spremenjene vloge računovodij, ki bodo v večji meri nudili podporo poslovodstvu pri sprejemanju poslovnih odločitev, poudarek na razvoju mehkih veščin. V magistrskem delu ugotavljamo, da bi bilo potrebno glede na spremembe, ki jih prinaša Industrija 4.0, preoblikovati učni program za računovodje in revizorje na način, da bi navedene teme integrirali v že obstoječe predmete ali pa jih v učni program vključili kot samostojne predmete. Prav tako ugotavljamo, da bi v času študija moral biti večji poudarek na praktičnem izobraževanju in spodbujanju vseživljenjskega učenja. Ključne besede: Industrija 4.0, računovodstvo, revizija, učni program, masovni podatki, podatkovna analitika, umetna inteligenca, tehnologija veriženja blokov, računalništvo v oblaku, etika, mehke veščine. Objavljeno v DKUM: 03.10.2022; Ogledov: 577; Prenosov: 99 Celotno besedilo (1,27 MB) |
8. Analiza podatkov sistema SUMO s pomočjo storitev računalništva v oblaku : magistrsko deloMiha Lenko, 2022, magistrsko delo Opis: V želji po izboljšanju napovedi vremenskih podatkov, ki jih za svoje delovanje potrebuje sistem za ugotavljanje meja obratovanja SUMO, smo v sodelovanju s podjetjem Operato d.o.o. raziskali možnosti uporabe računalništva v oblaku za izvajanje strojnega učenja napovednih modelov. Prvi del magistrske naloge je namenjen predstavitvi različnih vrst podatkovnih baz za hrambo podatkov v oblaku ter ponudnikov računalništva v oblaku, ki ponujajo navidezne računalniške vire kot spletno storitev, drugi del pa predstavitvi procesa vzpostavitve izvajalnega okolja za izvedbo analize in strojnega učenja v oblaku. Ključne besede: računalništvo v oblaku, podatkovne baze, analiza podatkov, strojno učenje Objavljeno v DKUM: 07.07.2022; Ogledov: 792; Prenosov: 91 Celotno besedilo (6,90 MB) |
9. Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev Salesforce, HubSpot in MS Dynamics 365 Customer EngagementMatic Kocbek, 2022, magistrsko delo Opis: Vse več podjetij seli svoje aplikacije in storitve v oblak. Prehod na računalništvo v oblaku je bil eden najpomembnejših tehnoloških trendov zadnjih nekaj let. Dandanes za podjetja ni več ključno vprašanje izbrati oblak ali ne, ampak kako čim hitreje tja. Podjetja v različnih panogah posodabljajo svoje podatkovne platforme, da bi hkrati izkoristila novodobne aplikacije in napredno analitiko, medtem ko svoje podatke selijo v oblak. Pandemija COVID-19 je tudi eden izmed faktorjev, ki je povečala uporabo oblaka. COVID in nestabilno gospodarstvo sta veliko pripomogla pri pospeševanju k bolj digitalnemu poslovanju, ki bi podjetjem omogočilo, da se lažje odzovejo na spreminjajoče se okoliščine. Storitve v oblaku podjetjem pomagajo, da so sposobna preživeti, ter ostanejo povezana s svojimi strankami in partnerji. Storitve v oblaku so postala za podjetja ''nova normalnost'' in rast se bo nadaljevala saj se tudi vedno več vlaga v digitalno preobrazbo.
CRM rešitve, ki omogočajo celovit pogled nad strankami in upravljanje odnosov z njimi, so ključnega pomena za podjetja, da vzdržujejo kakovostne odnose s strankami. V magistrskem delu smo v poglavju Upravljanje odnosov s strankami predstavili zgodovino CRM rešitev, značilnosti, prednosti, njihovo arhitekturo, trende, glavne predstavnike rešitev ter zakaj se vedno več podjetij odloča za CRM rešitve v oblaku. V poglavju Računalništvo v oblaku smo med drugim podrobneje opisali kakšne so prednosti in slabosti ter zakaj uporaba oblaka za podjetja predstavlja manjše stroške kot lokalne rešitve.
V naslednjih treh poglavjih smo predstavili izbrane tri rešitve, njihove aplikacije, prednosti in funkcionalnosti, ki jih ponujajo. V zadnjem praktičnem poglavju Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev, smo naredili primerjalno analizo vseh treh rešitev glede na razlike v samih uporabniških vmesnikih, delovanje na mobilnih napravah, razlike v cenah in funkcionalnostih, ki jih ponujajo posamezni paketi ter ocenah uporabnikov. Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, oblačne CRM rešitve, računalništvo v oblaku, Salesforce, Hubspot, Microsoft Dynamics 365 CE Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 857; Prenosov: 107 Celotno besedilo (2,10 MB) |
10. |