1. Razvijanje naravoslovnih in digitalnih kompetenc v fiziki z bbc micro:bit-om : magistrsko deloPeter Bernad, 2022, magistrsko delo Opis: Načrtovanje osnovnošolskih fizikalnih poskusov je lahko velik izziv, če nas zanima ustrezna zahtevnost ter učinkovitost izvedbe. Pri tem si lahko pomagamo z razpoložljivimi orodji in pripomočki, saj lahko denimo kompleksne fizikalne poskuse podpremo z različnimi računalniškimi animacijami, videoposnetki in simulacijami. Menimo, da je pri fizikalnih poskusih ključnega pomena tudi razvijanje naravoslovne pismenosti, naravoslovnih kompetenc in povezovanje fizikalnih pojavov z vsakdanjim življenjem. Poleg krepitve naravoslovne pismenosti ne smemo pozabiti na digitalne kompetence, ki bi jih učenci morali usvajati pri vsakem predmetu. V magistrskem delu predstavimo razvoj naravoslovnih in digitalnih kompetenc skozi fizično računalništvo z uporabo mikrokrmilnika BBC Micro:bit. Najprej predstavimo namen in primere eksperimentalnega dela pri pouku osnovnošolske fizike s poudarkom na fizikalnem računalništvu. Nato predstavimo zbirko vaj, ki smo jo najprej pilotno testirali z devetošolci in glede na rezultate izboljšali za osrednje testiranje. Na koncu podamo rezultate glede učinkovitosti zbirke vaj in razmislek o možni vključitvi v pouk fizike. Rezultati kažejo, da je zbirka vaj učinkovita, vendar bi bila potrebna še bolj poglobljena analiza glede optimalne vključitve zbirke poskusov v obvezni predmet fizika zaradi časovnih omejitev. Ključne besede: BBC Micro:bit, eksperimentalno delo, fizično računalništvo, pouk fizike, naravoslovne kompetence, digitalne kompetence Objavljeno v DKUM: 15.06.2022; Ogledov: 51; Prenosov: 4
Celotno besedilo (2,94 MB) |
2. Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev Salesforce, HubSpot in MS Dynamics 365 Customer EngagementMatic Kocbek, 2022, magistrsko delo Opis: Vse več podjetij seli svoje aplikacije in storitve v oblak. Prehod na računalništvo v oblaku je bil eden najpomembnejših tehnoloških trendov zadnjih nekaj let. Dandanes za podjetja ni več ključno vprašanje izbrati oblak ali ne, ampak kako čim hitreje tja. Podjetja v različnih panogah posodabljajo svoje podatkovne platforme, da bi hkrati izkoristila novodobne aplikacije in napredno analitiko, medtem ko svoje podatke selijo v oblak. Pandemija COVID-19 je tudi eden izmed faktorjev, ki je povečala uporabo oblaka. COVID in nestabilno gospodarstvo sta veliko pripomogla pri pospeševanju k bolj digitalnemu poslovanju, ki bi podjetjem omogočilo, da se lažje odzovejo na spreminjajoče se okoliščine. Storitve v oblaku podjetjem pomagajo, da so sposobna preživeti, ter ostanejo povezana s svojimi strankami in partnerji. Storitve v oblaku so postala za podjetja ''nova normalnost'' in rast se bo nadaljevala saj se tudi vedno več vlaga v digitalno preobrazbo.
CRM rešitve, ki omogočajo celovit pogled nad strankami in upravljanje odnosov z njimi, so ključnega pomena za podjetja, da vzdržujejo kakovostne odnose s strankami. V magistrskem delu smo v poglavju Upravljanje odnosov s strankami predstavili zgodovino CRM rešitev, značilnosti, prednosti, njihovo arhitekturo, trende, glavne predstavnike rešitev ter zakaj se vedno več podjetij odloča za CRM rešitve v oblaku. V poglavju Računalništvo v oblaku smo med drugim podrobneje opisali kakšne so prednosti in slabosti ter zakaj uporaba oblaka za podjetja predstavlja manjše stroške kot lokalne rešitve.
V naslednjih treh poglavjih smo predstavili izbrane tri rešitve, njihove aplikacije, prednosti in funkcionalnosti, ki jih ponujajo. V zadnjem praktičnem poglavju Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev, smo naredili primerjalno analizo vseh treh rešitev glede na razlike v samih uporabniških vmesnikih, delovanje na mobilnih napravah, razlike v cenah in funkcionalnostih, ki jih ponujajo posamezni paketi ter ocenah uporabnikov. Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, oblačne CRM rešitve, računalništvo v oblaku, Salesforce, Hubspot, Microsoft Dynamics 365 CE Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 51; Prenosov: 4
Celotno besedilo (2,10 MB) |
3. Razvijanje kompetenc 21. stoletja s pomočjo izdelave računalniških iger : zaključno deloJernej Kotnik, 2021, magistrsko delo Opis: V tej nalogi smo raziskali tako digitalne kot ostale kompetence, ki so pomembne pri poučevanju računalništva. Pogledali bomo različne poznane metode poučevanja računalništva, med katerimi so učenje s pomočjo iger, projektno učenje in raziskovalno učenje. Prav tako bomo pregledali literaturo na temo računalniškega mišljenja in poučevanja računalništva v osnovni in srednji šoli. Pri tem se bomo osredotočili na izobraževalni sistem v Sloveniji, pa tudi v tujini. Predstavili bomo tudi programe, ki lahko pri računalništvu pomagajo pri doseganju višjih kognitivnih ciljev in razvijanju različnih kompetenc. Med temi programi se bomo posebej osredotočili na program GameMaker Studio, na katerem bo temeljil tudi tečaj učenja programiranja. Tečaj bo pomemben del magistrske naloge, v kateri bomo zapisali cilje tečaja ter opisali ciljno skupino in predviden način izvedbe tečaja. Ključne besede: IKT, računalništvo, GameMaker Studio, programiranje, algoritmično razmišljanje, »game-based learning« Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 260; Prenosov: 25
Celotno besedilo (2,28 MB) |
4. |
5. Primerjava orodij za izdelavo spletnih aplikacij v oblaku Wix, Weebly in Squarespace : diplomsko deloJakob Smolič, 2021, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je primerjati orodja za izdelavo spletnih aplikacij v oblaku. Na začetku diplomskega dela so opisana vsa tri orodja, nato pa smo raziskali glavne razlike med njimi. Primerjali smo njihove slabosti in prednosti ter izpostavili primere uporabe za vsako izmed njih. Diplomsko delo vsebuje tudi opis izgradnje demo okolij z naštetimi orodji, podane so funkcionalnosti in zmožnosti urejevalnikov, ki jih le-ta omogočajo. V zaključku diplomskega dela pa analiziramo orodja in podamo naše ugotovitve v sklepu. Ključne besede: spletna orodja, računalništvo v oblaku, Wix, Weebly, Squarespace Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 251; Prenosov: 28
Celotno besedilo (1,04 MB) |
6. Trendi crm sistemovMonika Šinjur, 2021, magistrsko delo Opis: Upravljanje odnosov s strankami (CRM) je poslovna strategija, ki je usmerjena k strankam in ustvarjanju dolgoročnega odnosa z njimi. Podjetja so danes na trgu konkurenčna le, v kolikor so sposobna vzpostaviti interakcijo s strankami in razumeti njihove potrebe. Na podlagi tega prilagajajo svoj izdelke in storitve, kar vpliva na donosnost in ohranjanje obstoječih strank, pridobivanje novih strank in posledično povečanje prodajnih prihodkov podjetja.
Podporo učinkovitemu izvajanju strategije upravljanja odnosov s strankami danes nudijo CRM sistemi. CRM sistemi so učinkovito programsko orodje, ki omogoča zbiranje, hranjenje in obdelavo vseh informacij o strankah. Avtomatizirajo procese prodaje in trženja ter nudijo podporo poprodajnim aktivnostim in servisiranju strank, zato je pomembno, da so integrirani z drugimi sistemi v podjetju. Poslovni procesi v podjetjih so specifični, zato je pomembna prilagodljivost funkcionalnosti CRM sistemov poslovanju podjetja.
V tem magistrskem delu smo opredelili koncept upravljanja odnosov s strankami in lastnosti CRM sistemov. Osredotočili smo se na proces implementacije CRM sistemov in kritične dejavnike uspeha takšnih projektov. Izpostavili smo prednosti in tudi slabosti CRM sistemov, ki se pojavljajo, kljub temu da lahko danes podjetja izbirajo med mnogimi ponudniki in njihovimi CRM rešitvami. Zanimali so nas predvsem trendi CRM sistemov, ki so nastali z razvojem napredne informatike in informacijsko-komunikacijskih tehnologij. CRM rešitve v oblaku, mobilnost CRM rešitev, njihovo povezovanje s socialnimi omrežji in nove funkcionalnosti so področja, na katera smo se pri tem osredotočili. Vključili smo analizo treh izbranih CRM rešitev: Intrix CRM, Salesforce CRM in Microsoft Dynamics 365 CRM. Skozi analizo CRM rešitev smo podkrepili teoretična izhodišča tega magistrskega dela. Ključne besede: e-poslovanje, upravljanje odnosov s strankami, računalništvo v oblaku, socialna omrežja, poslovna inteligenca Objavljeno v DKUM: 01.09.2021; Ogledov: 336; Prenosov: 63
Celotno besedilo (2,61 MB) |
7. Poučevanje računalništva v osnovni šoli - primerjava kurikulumov izbranih državKaja Beriša, 2020, magistrsko delo Opis: Računalništvo se kot predmet uvaja v kurikule mnogih držav, saj se sodobna družba vedno bolj zaveda pomena računalništva za to, da bi bila uspešna. Slovenski šolski sistem v osnovni šoli obveznega predmeta računalništvo nima, ponuja le izbirni predmet. V magistrskem delu smo obravnavali in primerjali kurikule predmetov, povezanih z računalništvom, v primarnem izobraževanju šestih evropskih držav. V vsebinski analizi smo posebno pozornost namenili uvajanju računalniškega mišljenja kot ene ključnih kompetenc 21. stoletja. Končna ugotovitev kaže, da Slovenija (slovenski šolski sistem) zaostaja za ostalimi državami in da je pomembno, da se spremembe na področju izobraževanja računalništva pričnejo takoj. Ključne besede: Kurikul, računalništvo, računalniško mišljenje. Objavljeno v DKUM: 28.01.2021; Ogledov: 497; Prenosov: 90
Celotno besedilo (934,67 KB) |
8. Odnos ravnateljev do uporabe informacijsko komunikacijske tehnologije v osnovni šoliKatja Krecenbaher Mernik, 2020, magistrsko delo Opis: Orodja informacijsko komunikacijske tehnologije s svojimi mnogimi načini uporabe pospešujejo razvoj vseh vidikov družbe. Pospešujejo in ob enem olajšajo delo velike večine ljudi na različnih področjih. Da lahko ta orodja resno uporabimo tudi za poučevanje in ne le popestritev učne ure, so v preteklem šolskem letu spoznali vsi organi vpleteni v izobraževanje mladih. S tem namenom je pomembno, da pri otrocih razvijamo potrebne kompetence in veščine, ki omogočajo učinkovito in produktivno uporabo teh orodij za namene učenja. Kot pristojni organ osnovne šole je ravnatelj tisti, ki se mora zavzemati za vključevanje IKT v šolske učilnice. V opravljeni raziskavi smo naredili pregled in analizo dejavnikov, ki vplivajo na ravnateljev odnos do uporabe IKT v šolah.
Za namene raziskave smo uporabili vprašalnik, razdeljen na štiri sklope. Prvi sklop je obravnaval splošne in demografske podatke, ki smo jih potrebovali za analizo, medtem ko so se ostali sklopi posvečali vsak svojemu dejavniku, ki lahko vpliva na odnos ravnatelja do IKT. Rezultati raziskave so bili nekoliko drugačni kot smo pričakovali, saj so pokazali, da je velika večina ravnateljev zelo zavzeta za uporabo IKT v šoli ter imajo do teh orodij pozitiven odnos. Ključne besede: IKT, računalništvo, osnovna šola, ravnateljstvo, računalniška pismenost, odnos Objavljeno v DKUM: 24.12.2020; Ogledov: 463; Prenosov: 49
Celotno besedilo (602,39 KB) |
9. Uporaba metod strojnega učenja za izboljšanje spletnega vprašalnikaDuško Rodić, 2020, magistrsko delo Opis: Zbiranje podatkov preko spletnega vprašalnika je v današnjem času pravzaprav stalnica,
saj gre za hiter in učinkovit način za zajemanje podatkov iz širše populacije. Pogosto pa
so vprašalniki predolgi in tudi kompleksne, zato ne zajemamo ciljne populacije in ne
dobimo prave slike o raziskovanem stanju. Poseben primer je zajemanje podatkov z
namenom ocene primernosti uporabe zalo-zmogljivega računalništva v oblaku za mala
in srednje velika podjetja. Ta vprašalnik je namenjen zajemu vhodnih podatkov za
večkriterijski model, ki omogoča oceno potenciala, ki v praksi ni v celoti zaživel. Izhajamo
iz predpostavke, da je tudi kompleksnost vprašalnika vplivala na šibek odziv
respondentov. Iz tega smo razvili raziskovalno vprašanje: »Ali je mogoče vprašalnik
skrajšati s pomočjo strojnega učenja?«. Cilj magistrske naloge je, da s pomočjo metod
strojnega učenja skušamo ugotoviti katera vprašanja največ prispevajo k oceni
potenciala ter na ta način skrajšati vprašalnik.
Problem smo reševali z uporabo metod strojnega učenja. V ta name smo analizirali
večkriterijski model, vprašalnik za zajemanje podatkov, odgovore respondentov ter v
programu Orange , ki poleg metod strojnega učenja vsebuje tudi vizualizacijo podatkov,
IV
analizirali prispevek posameznega vprašanja h končni oceni. Rezultati kažejo, da imajo
nekateri kriteriji večji vpliv na končno oceno potenciala uporabe zelo-zmogljivega
računalništva v oblaku, vendar se ti kriteriji nanašajo na splošne atribute primerov (npr.
država, vrsta organizacije). Ob izločitvi trivialnih kriterijev napoved modela še vedno ni
dovolj natančna, zato je edini zaključek, ki ga lahko potegnemo, da na pričujočih
podatkih ni bilo možno izbrati takega nabora kriterijev oziroma vprašanj, s katerimi bi
lahko natančno ocenili potencial uporabe zelo-zmogljivega računalništva v oblaku. Ključne besede: - zelo-zmogljivo računalništvo, - oblak, - strojno učenje, - podatkovno rudarjenje, - Orange (program). Objavljeno v DKUM: 23.12.2020; Ogledov: 427; Prenosov: 38
Celotno besedilo (4,63 MB) |
10. Poslovanje v oblaku na primeru vodilnih pisarniških rešitev G Suite in Microsoft Office 365Urška Krajnc, 2020, diplomsko delo Opis: Računalništvo v oblaku je temelj vseh pomembnih predpisov in nenehnega razvoja informacijskih tehnologij (v nadaljevanju IT) industrije že od samega začetka digitalne transformacije. V zadnjih dveh desetletjih pomaga pri rasti, dobičkonosnosti in rešitvah, rezultat pa so dobri poslovni izdelki in visoko učinkovite storitve, zato bo še naprej ena izmed najbolj iskanih tehnologij v prihodnosti. V današnjem spreminjajočem se poslovnem ozračju in trenutni krizi nam računalništvo v oblaku predstavlja veliko priložnost. Zdaj je čas, da organizacije odkrijejo zmogljivosti in prilagodljivosti, ki jih omogoča računalništvo v oblaku in s tem delajo na odkrivanju novih načinov dela in poslovanja.
V diplomskem delu smo se osredotočili na pomen digitalne transformacije in računalništva v oblaku za podjetja. Navedli smo prednosti in priložnosti, ki jih ta razvoj prinaša. Predstavili smo osnovne pojme računalništva v oblaku, ki jih je treba za nadaljnje primerjave razumeti in raziskali različne modele, ki nam povedo, kje se naše informacije nahajajo in kdo upravlja z njimi. V drugem delu predstavimo in primerjamo dve najbolj popularnih rešitvi: G Suite in Microsoft 365, ki sta tudi glavni poudarek tega diplomskega projekta. Ključne besede: računalništvo v oblaku, digitalna transformacija, pisarniške rešitve v oblaku, G Suite, Microsoft 365 Objavljeno v DKUM: 02.12.2020; Ogledov: 446; Prenosov: 47
Celotno besedilo (853,29 KB) |