| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 53
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj novih geometrij avksetičnih metamaterialov : magistrsko delo
Jan Cesar, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je zajeto modeliranje novih avksetičnih struktur, katere bi s svojim edinstvenim obnašanjem lahko v bodoče uporabili na širšem področju strojništva, medicine, tekstilstva idr. Avksetični metamateriali imajo to lastnost, da izkazujejo negativno Poissonovo razmerje. V delu je bilo na podlagi treh osnovnih oblik modalne analize Kelvinove celice opravljeno večje število potencialnih novih struktur, katere bi se lahko obnašale avksetično. Računalniške simulacije so bile izvedene znotraj programskega okolja LS-DYNA, kjer so bile nove strukture postavljene med dve plošči. Celotna struktura je bila tlačno obremenjena, nato je bil spremljan deformacijski odziv določene strukture. Zajeti so bili podatki o spremembah širine in dolžine posamezne strukture, čemur je sledil izračun napetosti in deformacij. V simulacijah je bila variirana debelina medceličnih povezav od 0,3 do 0,6 mm, nakar je bil spremljan deformacijski odziv. Na koncu so bili rezultati simulacij tudi obdelani in primerjani med seboj. Za vsako novo strukturo je bilo izračunano tudi pripadajoče Poissonovo razmerje, zatem je bilo ovrednoteno, ali je obnašanje avksetično ali ne.
Ključne besede: računalniške simulacije, Kelvinova celica, avksetične strukture, Poissonovo razmerje
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 218; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (6,55 MB)

2.
Zasnova in konstruiranje zobniškega gonila za električni avto : magistrsko delo
Tomaž Pesek, 2023, magistrsko delo

Opis: Zobniška gonila so zelo pomemben del strojev, ki služi za redukcijo ali multiplikacijo vrtljajev. Uporabljajo se za robustne kot tudi za preciznejše pogonske sisteme. V magistrskem delu smo se osredotočili na zasnovo in konstruiranje zobniškega gonila za električni avtomobil. Zasnova je potekala z analitičnim preračunom in računalniškim programom Kisssoft. Pridobljene rezultate iz obeh preračunov smo na koncu primerjali med seboj. Konstruiranje je potekalo v modelirniku Catia. Glavni namen je bil doseči optimalno zobniško gonilo. V magistrskem delu smo obravnavali teorijo zobniških gonil in računalniških simulacij ter potek konstruiranja zobniškega gonila, podkrepljenega z analitičnim in računalniškim preračunom.
Ključne besede: zobniki, računalniške simulacije, konstruiranje
Objavljeno v DKUM: 02.10.2023; Ogledov: 203; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

3.
Visokohitrostna karakterizacija mehanskih lastnosti celičnih metamaterialov : doktorska disertacija
Anja Mauko, 2022, doktorska disertacija

Opis: V doktorski raziskavi so bile karakterizirane visokohitrostne mehanske lastnosti novih celičnih metamaterialov z osnosimetrično avksetično kiralno strukturo, katerih geometrija temelji na tridimenzionalni štiri kiralni kvadratni enotski celici z ukrivljenimi medceličnimi povezavami sinusne oblike in prostorsko gradiranostjo v radialni smeri. Z napredno dodajalno tehnologijo 3D tiskanja so bili izdelani vzorci treh različnih osnosimetričnih geometrijskih struktur z različnimi relativnimi gostotami. Za celovito mehansko karakterizacijo v vseh obremenitvenih režimih (kvazi statičnem, prehodno dinamičnem in visokohitrostnem) so bile uporabljene napredne eksperimentalne in računalniško simulacijske metode, s katerimi so bile zajete vse deformacijske faze celičnih metamaterialov, in sicer: začetna faza, plato faza in faza zgoščevanja. S predhodno študijo odziva kiralnih preizkušancev je bilo ugotovljeno, da klasično SHPB preizkuševališče ne omogoča celovite visokohitrostne karakterizacije celičnih metamaterialov, zato je bila izvedena nadgradnja obstoječega SHPB preizkuševališča v preizkuševališče direktnega udarca DIHB. Ustrezno delovanje DIHB preizkuševališča je bilo potrjeno z mehansko karakterizacijo uveljavljene odprto celične kovinske pene m-pore®. Z vpeljavo optične metode sledenja digitalnih slik (DIC) je bila dosežena višja stopnja natančnosti eksperimentalnih opazovanj, ki je omogočila določitev polj pomikov, specifičnih deformacij in Poissonovih razmerij v vseh obremenitvenih režimih na mezo nivoju. Ustrezno potrjeno DIHB preizkuševališče je bilo uporabljeno za obsežno mehansko karakterizacijo novih osnosimetričnih metamaterialov pri različnih deformacijskih režimih. Dokazan je bil vpliv deformacijske hitrosti na utrjevanje metamateriala zaradi vpliva mikrovztrajnosti. Dokazano je bilo, da je lahko z gradirano notranjo kiralno strukturo osnosimetričnih celičnih metamaterialov dosežen konstanten napetostni plato brez oscilacij in postopoma naraščajoče Poissonovo razmerje. Obenem je bila opredeljena tudi geometrijska struktura z najvišjim avksetičnim odzivom, najvišjo togostjo glede na relativno gostoto strukture in najmanjšimi napetostnimi oscilacijami v plato fazi.
Ključne besede: celični metamateriali, prostorsko gradirana gostota, SHPB, visokohitrostna deformacija, test direktnega udarca, DIC, računalniške simulacije
Objavljeno v DKUM: 19.09.2022; Ogledov: 596; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (10,64 MB)

4.
Eksperimentalna karakterizacija in razvoj računalniškega modela štirikiralne avksetične strukture : diplomsko delo
Mihael Muršec, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so obravnavane različne vrste geometrij štirikiralnih avksetičnih struktur preizkušancev iz materialov PLA in TPU, ki so bile eksperimentalno karakterizirane in računalniško simulirane. S programom SolidWorks so bile parametrično modelirane tri različne geometrije, pri katerih se je spreminjala vrednost amplitude in debeline celične stene. Preizkušanci so bili nato narejeni z uporabo dodajalnih tehnologij. Izvedeni so bili enoosni natezni preizkusi in nato računalniške simulacije, pri katerih se je želelo približati eksperimentalnim rezultatom. Geometrija tri je pri obeh materialih dosegla največjo povprečno maksimalno natezno silo. Geometrija ena se je pri obeh materialih v smeri obremenitve povprečno raztegnila za največ.
Ključne besede: avksetične strukture, parametrično modeliranje, dodajalne tehnologije, natezni preizkus, računalniške simulacije
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 439; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (5,09 MB)

5.
Validacija numeričnega modela ohišja avtomobilskega baterijskega paketa pri tlačni obremenitvi : magistrsko delo
Domen Stamenov, 2022, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je izdelava in ovrednotenje numeričnih tlačnih računalniških simulacij ohišja baterijskega paketa in materialnih modelov z eksperimenti. Ohišja baterijskih paketov so v električnem vozilu pogosto integrirana v karoserijo avtomobila, kar pripomore k togosti in robustnosti le-tega. V notranjosti ohišja baterijskega paketa se nahajajo pomembne komponente električnega sistema vozila kot npr. baterijske celice, ki morajo biti ob morebitnem trku vozila tudi ustrezno zaščitene. Ker baterijski paketi najpogosteje predstavljajo del vozila, ki se razprostira čez celotno podvozje vozila, so le-ti lahko precej ranljivi v primeru bočnega trka avtomobila, ko je območje absorpcije energije trka zelo majhno. V tem primeru nosijo ključno vlogo stranski ekstrudirani profili baterijskih paketov, ki s svojo obliko in materialnimi lastnostmi omogočajo, da se energija trka ne prenese na ključne komponente baterijskega sistema, prav tako pa tudi na preostali del karoserije in posledično potnike v vozilu. Magistrsko delo opisuje pripravo numeričnega modela ohišja baterijskega paketa, ki je izpostavljen tlačni obremenitvi in sledi internim pravilom modeliranja v podjetju. Uporabljene so eksplicitne računalniške simulacije, ki so pripravljene v programskem okolju ANSA in Abaqus. V magistrskem delu je predstavljena tudi študija in analiza uporabe različnih vrst končnih elementov in koeficientov trenja kot tudi geometrijske in materialne nelinearnosti. Delo prav tako zajema karakterizacijo in kalibracijo materialnega modela aluminijeve zlitine AW-6060-T66, ki je v obravnavanem ohišju baterijskega paketa uporabljena kot material ekstrudiranih profilov. Magistrsko delo opisuje detajlno analizo nateznega preizkusa in implementacijo dobljenih rezultatov v materialni model. Zaključek in validacija kalibracije materialnega modela predstavlja primerjava rezultatov z eksperimenti, kjer je uporabljena sodobna 3D merilna oprema ARAMIS in metoda korelacije digitalnih slik. Delo vključuje razvoj zanesljivih numeričnih modelov, kjer validacijo le-teh predstavlja eksperimentalni del, s čimer so cilji magistrskega dela doseženi. Rezultati numeričnih simulacij pokažejo zelo dober približek eksperimentov, kar vključuje odziv sila-pomik, deformacijo ekstrudiranega profila in obnašanje zvarov v ohišju baterijskega paketa ter predstavlja validacijo numeričnega modela.
Ključne besede: ohišje baterijskega paketa, eksplicitne računalniške simulacije, tlačna obremenitev, kalibracija materialnega modela, alumijineve zlitine, eksperimenti
Objavljeno v DKUM: 26.08.2022; Ogledov: 525; Prenosov: 0

6.
Trdnostni preračun priklopa gradbene prikolice gravis 2000 : diplomsko delo
Tomaž Kapun, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen trdnostni preračun priklopa gradbene prikolice GRAVIS 2000, ki jo proizvaja podjetje FARMTECH d.o.o. Ker prikolica obratuje, kjer so slabi cestni pogoji, je potrebno ob razvoju novega priklopa zagotoviti, da konstrukcija prenese dovolj velike obremenitve, katere se pojavijo med samim obratovanjem. Statična analiza se je izvedla s pomočjo programa SolidWorks, kjer smo z uporabo MKE dobili vpogled v napetostno stanje konstrukcije priklopa ter vpetja na podvozje prikolice. Model priklopa smo obremenili na dva različna načina. Po analizi dobljenih rezultatov, smo ugotovil, da priklop ne ustreza našim zahtevam, zato smo ga ustrezno spremenili, da zagotavlja statično trdnost konstrukcije.
Ključne besede: trdnostni preračun, računalniške simulacije, metode končnih elementov (MKE), SolidWorks
Objavljeno v DKUM: 07.10.2021; Ogledov: 576; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (4,02 MB)

7.
Trdnostna analiza industrijske mešalne posode : diplomsko delo
Patrik Šavli, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisana trdnostna analiza industrijske mešalne posode, opravljene v programu SolidWorks. Gre za 30.000 litrsko že obstoječo posodo, za katero menimo, da bi jo bilo možno izboljšati in tako zmanjšati proizvodne stroške. Največji poudarek bomo namenili pozicioniranju nog posode, ker bi z manjšim zamikom montažnega mesta lahko olajšali sestavo posode. Obenem bomo poskušali spremeniti debelino komponent. Izboljšave bodo dale vpogled, kje bi bilo možno uvesti podobne spremembe pri drugih posodah. Po zaključenih simulacijah smo prišli do ugotovitve, da zamik nog ne bo mogoč, uspelo pa nam je znatno zmanjšati maso posode.
Ključne besede: Industrijska mešalna posoda, trdnostna analiza, računalniške simulacije, metoda končnih elementov
Objavljeno v DKUM: 10.09.2021; Ogledov: 1020; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

8.
Zasnova in dimenzioniranje orodja za tlačno litje : diplomsko delo
Tomaž Pesek, 2020, diplomsko delo

Opis: Litje najdemo skoraj v vseh gospodarskih panogah. Največ krat se uporablja za masovno proizvodnjo, ker z njim naredimo veliko serij enakih izdelkov v relativno kratkem časovnem obdobju. Za kakovosten končni izdelek je pomembna pravilna konstrukcija orodja. V diplomski nalogi smo se osredotočili na konstruiranje orodja za tlačno litje aluminijevih zlitin. Zraven konstruiranja, ki je potekalo v modelirniku Creo smo uporabljali program za računalniške simulacije litja Altair Inspire Cast. Glavni namen je bil doseči uspešno simulacijo polnjenja in strjevanja v konstruiranem orodju za tlačno litje. V diplomski nalogi smo obravnavali teorijo litja in računalniških simulacij, ter potek konstruiranja orodja in računalniških simulacij litja.
Ključne besede: litje, računalniške simulacije, konstruiranje
Objavljeno v DKUM: 29.09.2020; Ogledov: 835; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (4,15 MB)

9.
Trdnostna analiza tečaja za bolniške postelje : diplomsko delo
Kristjan Fridrih, 2020, diplomsko delo

Opis: V sodelovanju s podjetjem Aluminium Kety Emmi d. o. o. je bila z metodo končnih elementov analizirana nosilnost tečaja za bolniške postelje, ter izvedena primerjava predhodnega in izboljšanega tečaja. Z računalniškimi simulacijami, je bilo mogoče določiti kot naslonjala, pri katerem je bil tečaj najbolj obremenjen in pa dokazati, da lahko izboljšan tečaj prenese večje obremenitve kot predhodni. Prav tako je bilo mogoče v primeru izboljšanega tečaja uporabiti material z nižjimi trdnostnimi lastnostmi, saj je izboljšan tečaj prenašal višje obremenitve od zahtevanih.
Ključne besede: bolniška postelja, tečaj, trdnostna analiza, računalniške simulacije, metoda končnih elementov
Objavljeno v DKUM: 08.09.2020; Ogledov: 843; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Odprava površinskih napak na odkovku s spremembo oblike gravure utopa : diplomsko delo
Domen Stamenov, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava iskanje rešitev za pojavo razpok na površju ohišja kovanega volanskega končnika v podjetju Unior. S simuliranjem kovanja v programskem paketu DEFORM – 3D smo spremljali razporejanje materiala v utopu in iskali razloge za nastanek razpok. Na podlagi rezultatov računalniških simulacij smo spreminjali geometrijo gravure utopa in dodajali faze kovanja ter iskali najboljše možne variante. Preizkus končne verzije orodja in dodane vmesne faze kovanja v proizvodnji je pokazal, da se napake na odkovku ne pojavljajo več.
Ključne besede: utopno kovanje, geometrija gravure, računalniške simulacije, DEFORM – 3D, faze kovanja, testiranje orodja
Objavljeno v DKUM: 31.08.2020; Ogledov: 917; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici