1. |
2. Obogatitev 3D upodobitve z globalnim osvetlitvenim modelom z uporabo generativnih nasprotniških nevronskih mrežMarko Zmazek, 2024, magistrsko delo Opis: V računalniški grafiki je upodabljanje z globalnim osvetlitvenim modelom v realnem času še vedno aktualen izziv. Pri upodabljanju z globalnim osvetlitvenim modelom upodobitev izgleda bolj realistično, saj lahko dodamo učinke, kot sta odboj in lom svetlobe. V magistrskem delu smo implementirali in naučili generativno nasprotniško nevronsko mrežo, da obogati sliko 3D scene z globalnim osvetlitvenim modelom na podlagi slike 3D scene, upodobljene z lokalnim osvetlitvenim modelom, in dodatnih informacij o sceni, ki jih lahko hitro izračunamo že pri uporabi lokalnega osvetlitvenega modela. Ustrezno načrtovana in naučena nevronska mreža lahko na scenah, uporabljenih v fazi učenja, daje rezultate primerljive s klasičnimi metodami upodabljanja z globalnim osvetlitvenim modelom, kot je sledenje potem. Predvsem pa je lahko pri delovanju hitrejša, zato bi se lahko uporabljala za aplikacije v realnem času. Ključne besede: računalniška grafika, osvetlitev, generativne nasprotniške nevronske mreže, PyTorch, Blender Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 61
Celotno besedilo (19,56 MB) |
3. Modeliranje in animiranje las : diplomsko deloJulija Pestiček, 2022, diplomsko delo Opis: Znotraj področja računalniške grafike je modeliranje las eden izmed temeljnih del za ustvarjanje virtualnih ljudi. Te lahko ustvarimo s pomočjo programske opreme, kot je npr. Blender. Namen diplomskega dela v teoretičnem delu je s pomočjo deskriptivne in kompilacijske metode predstaviti računalniško grafiko, modeliranje ter animiranje las. Prav tako smo predstavili sistem delcev in programsko opremo Blender. V praktičnem delu smo z eksperimentalno metodo preizkusili način modeliranja las s pomočjo sistema delcev znotraj Blenderja. Izdelali smo animacijo, pri kateri lasje plapolajo v vetru. Ključne besede: računalniška grafika, lasje, Blender, sistem delcev Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 606; Prenosov: 124
Celotno besedilo (1,63 MB) |
4. Animacija z uporabo zajema gibanja : diplomsko deloAndi Poplas, 2021, diplomsko delo Opis: Na področju računalniške grafike in animacije je mogoče določena, navadno zahtevnejša dejanja kot so npr. človeški liki, animirati s pomočjo tehnologije zajema gibanja. Ta omogoča pretvorbo gibanja iz resničnega v virtualno okolje. Večina sistemov za tovrsten zajem je vsakdanjim uporabnikom praktično nedostopna zaradi prostorskih zahtev in zahtev po posebni opremi. V diplomskem delu je skozi teoretično raziskovanje in poskusno animacijo preizkušen eden izmed dostopnejših pristopov zajema gibanja – optični zajem brez označevalcev. Slednji nudi določene prednosti pri animaciji človeških likov, vendar ni brez slabosti, katere je sicer mogoče v določeni meri popraviti v post-produkciji. Ključne besede: zajem gibanja, optično, brez označevalcev, animacija, računalniška grafika Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1147; Prenosov: 113
Celotno besedilo (2,45 MB) |
5. Prikaz kulturnih dediščin s pomočjo holograma : zaključno deloTomaž Kralj, 2021, diplomsko delo Opis: V današnjem času srečamo računalništvo v najrazličnejših strokovnih vedah, ne pa toliko v muzejih, kjer srečamo največ kulture in zgodovine v različnih oblikah, kot so makete, modeli, artefakti, slike, kulturna dediščina, eksponati. Cilj diplomske naloge je predstaviti različne fotorealistične makete, modele ali eksponate s pomočjo 3D računalniške grafike in holografske tehnologije. Ključne besede: računalniška grafika, 3D objekti, kulturna dediščina, hologram Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 940; Prenosov: 74
Celotno besedilo (1,88 MB) |
6. Inovativni pristop k predstavitvi muzejske zbirke in gradnja virtualne zbirke eksponatov : končno poročilo o doseženih ciljihJasmin Kaljun, Andrej Cupar, Karlo Ambrožič, Anja Pipić, Sara Kurbus, Tamara Grašič, Rok Zdolšek, Luka Šauperl, Taja Recek, Lea Grešovnik, Uroš Rozmarič, Denis Štajdohar, Viktor Ajd, 2019, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: računalniška grafika, virtualne zbirke Objavljeno v DKUM: 29.10.2020; Ogledov: 1083; Prenosov: 76
Celotno besedilo (285,74 KB) |
7. Pregled razvoja standarda OpenGLDenis Selčan, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo naredili pregled razvoja standarda OpenGL. Pregled temelji na uradni dokumentaciji, ki je bila izdana ob vsaki verziji standarda. Za vsako izdano verzijo smo opisali glavne oz. poglavitne dodane funkcionalnosti k standardu in na tak način dobili dober vpogled, kako se je razvijal standard kot tudi računalniška grafika na splošno. Za demonstracijo razvoja standarda smo z uporabo različnih verzij standarda izrisali enako sceno. Pri zasnovi scene smo si zadali cilj, da z vsako novo verzijo dodamo k realnosti scene, zato smo pri vsaki nadgradnji dodali tudi nekakšen vizualni element k sceni, ki poveča njeno realističnost. Izrisovanje je bilo implementirano v programskem jeziku C++ in OpenGL standardom samim. Pri vsaki implementaciji scene smo izmerili tudi število izrisov na sekundo in primerjali spremembe zmogljivosti standarda. Ključne besede: OpenGL, računalniška grafika, C++ Objavljeno v DKUM: 18.02.2019; Ogledov: 1661; Prenosov: 131
Celotno besedilo (2,60 MB) |
8. |
9. RAZVOJ MOBILNE TRETJEOSEBNE STRELSKE IGRE S POGONOM UNREAL ENGINE 4Rok Pušnik, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu raziščemo pogon Unreal Engine 4, ki služi kot orodje za izdelovanje iger na več platformah.
Spoznamo osnovno delovanje orodij, ki jih pogon ponuja razvijalcem in pridobljeno znanje uporabimo na praktičnem primeru mobilne igre. Najprej si ogledamo razvoj programa skozi različne generacije in stanje aktualne različice. Sledi raziskava delovanja urejevalnikov stopenj, uporabniških vmesnikov, animacij, zvoka in materialov. Podrobneje si ogledamo pogonov lasten vizualni skriptni sistem Blueprint. V drugem delu razvijemo tretjeosebno strelsko igre za ciljno platformo Android. Ključne besede: grafični pogoni, računalniška grafika, Android, Unreal Engine Objavljeno v DKUM: 23.09.2016; Ogledov: 3612; Prenosov: 211
Celotno besedilo (3,33 MB) |
10. POSTOPEK IZDELAVE ANIMIRANEGA FILMA Z ORODJEMA BLENDER IN GIMPSebastjan Mlekuž, 2016, diplomsko delo Opis: Osnovna ideja diplomske naloge je spoznati, osvojiti in preučiti ključne in pomembne korake, ki so potrebni za izdelavo računalniške animacije. Ker je področje računalniške animacije preširoko, da bi lahko vse obdelali v nalogi, se osredotočimo na izdelavo računalniške animacije v zabavni industriji.
Raziskali in preizkusili bomo tudi na praktičnem primeru, ali je mogoče kreirati računalniško animacijo na dostojnem nivoju z odprtokodnimi in zastonjskimi orodji. Uporabili bomo le Blender, ki je največji odprtokodni konkurent Mayi, in GIMP, ki konkurira Photoshopu. Ključne besede: računalniška animacija, blender, gimp, 3D grafika Objavljeno v DKUM: 09.09.2016; Ogledov: 2150; Prenosov: 216
Celotno besedilo (2,83 MB) |