| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 51
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Detekcija plovil v zavarovanih morskih območjih v sistemu BlueTraker
Peter Mastnak, 2019, diplomsko delo

Opis: Ta diplomska naloga obravnava problematiko tehnološke podpore trajnostnemu ribolovu. Evropske komisija, direktorat za pomorske zadeve in ribištvo (DG MARE), je za dosego ciljev trajnostnega ribolova vzpostavila sistem imenovan VMS (ang.: Vessel Monitoring System). Podjetje EMA d.o.o s svojimi rešitvami sledi tej iniciativi in ponuja takšen sistem pod lastno blagovno znamko BlueTraker VMS. Z namenom nadgradnje obstoječe rešitve, smo v okviru tega diplomskega dela najprej izvedli podrobno analizo sistema BlueTraker. Na tej osnovi smo implementirali detekcijo prehoda mej programskih geoograd. Zasnovali in izvedli smo tudi sistemski in funkcionalni test delovanja na plovilu. Z rezultati testiranja smo pokazali, da dosegamo prag natančnosti podan v specifikacijah naprave BlueTraker.
Ključne besede: geografski informacijski sistemi, računalniška geometrija, geoograde, BlueTraker
Objavljeno: 03.02.2020; Ogledov: 771; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (4,62 MB)

2.
Izdelava vtičnika za proceduralno generiranje mesta v programskem orodju za 3D modeliranje Autodesk Maya
Tadej Stošić, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo tehnike proceduralnega generiranja vsebine in njihovo uporabo za opis objektov iz resničnega sveta. Iz teoretičnega vidika zato podrobneje predstavimo metodo L-Sistemov ter pristop s sestavljanjem ploščic in opišemo sam postopek implementacije vtičnika za generiranje mesta. Rezultate naše implementacije analiziramo iz vidika časovne zahtevnosti in natančnosti. Na tej osnovi lahko potrdimo dejstvo, da je uporaba takšnih pristopov, v primerjavi s tradicionalnim digitalnim kiparjenjem, hitra in preprosta. Vseeno pa je izvedba takšnega algoritma časovno zahtevna, njegova implementacija pa zahteva veliko znanja o problemu, ki ga rešujemo. Domensko znanje namreč bistveno pripomore k natančnosti izvedbe.
Ključne besede: proceduralno modeliranje, računalniška geometrija, vizualizacija, modeliranje mest
Objavljeno: 21.12.2018; Ogledov: 347; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)

3.
Aplikacija trapezne delitve mnogokotnika
Alen Masel, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu opišemo algoritem za trapezno delitev mnogokotnika in njegovo uporabo za dodeljevanje oznak mnogokotnikom. Predstavimo problem trapezne delitve, opišemo algoritem trapezne delitve mnogokotnika z množico odprtih trapezov ter algoritem za dodeljevanje oznak. Algoritem trapezne delitve testiramo na množici mnogokotnikov in analiziramo rezultate. Preverimo, če je možno s pomočjo trapezne delitve mnogokotnika najti ugoden položaj za vpis oznake.
Ključne besede: Računalniška geometrija, delitev mnogokotnika, trapezna delitev z množico odprtih trapezov, označevanje mnogokotnikov
Objavljeno: 24.10.2018; Ogledov: 353; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

4.
Delaunayeva triangulacija s prebirnim krogom
Gal Meznarič, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi predstavimo problem Delaunayeve triangulacije na ravninski množici točk in njene pomembnejše lastnosti. Naredimo splošen pregled obstoječih metod izgradnje Delaunayeve triangulacije, več pozornosti pa namenimo metodi Delaunayeve triangulacije s prebirno premico, ki služi kot osnova algoritmu s prebirnim krogom. Glavni del diplomske naloge obsega podrobnejšo predstavitev vseh faz algoritma Delaunayeve triangulacije s prebirnim krogom, implementacijo tega algoritma in primerjavo hitrosti izvajanja z Žalikovim algoritmom s prebirno premico. Ugotovimo, da se poenostavljena verzija algoritma s prebirnim krogom obnese bolje od izvirne, a ne prehiti Žalikovega algoritma s prebirno premico.
Ključne besede: Delaunayeva triangulacija, algoritmi, računalniška geometrija
Objavljeno: 12.07.2017; Ogledov: 1135; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

5.
Konstrukcija vgnezdenih izbočenih lupin
Luka Markuš, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu preučimo različne algoritme za konstrukcijo izbočenih lupin. Najprej opravimo pregled algoritmov za konstrukcijo izbočenih lupin, nato pa se osredotočimo na algoritme za konstrukcijo vgnezdenih izbočenih lupin. V praktičnem delu smo za primerjavo implementirali tri različne algoritme, med njimi tudi optimalni algoritem za iskanje vgnezdenih izbočenih lupin.
Ključne besede: izbočene lupine, računalniška geometrija, algoritmi
Objavljeno: 26.05.2017; Ogledov: 738; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

6.
Primerjava 3D modelov z vgnezdenimi izbočenimi lupinami
Boštjan Tučič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu opisujemo postopek primerjave 3D geometrijskih modelov s pomočjo vgnezdenih izbočenih lupin. Na začetku definiramo izbočeno lupino in podrobneje preučimo najpogosteje uporabljene algoritme za njeno gradnjo. To so algoritem zavijanja daril, algoritem s strategijo deli in vladaj in inkrementalni algoritem. Za zadnjega predstavimo izboljšavo, ki jo v našem programu tudi implementiramo. Sledi predstavitev programa, njegovih funkcionalnosti in uporabniškega vmesnika. Na koncu določimo cenilke za primerjavo 3D geometrijskih modelov, nad katerimi so zgrajene vgnezdene izbočene lupine. Cenilke ovrednotimo na različnih 3D geometrijskih modelih.
Ključne besede: računalniška geometrija, 3D izbočena lupina, primerjava geometrijskih modelov
Objavljeno: 28.09.2016; Ogledov: 558; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (4,19 MB)

7.
ISKANJE NAJBLIŽJE TOČKE V 3D PROSTORU
David Balažic, 2016, diplomsko delo

Opis: Iskanje najbližje točke je temeljni problem v računalniški geometriji. Diplomsko delo obravnava Bentleyev algoritem z delitvijo prostora na celice v različici za 3D prostor ter razširitev z rekurzivno delitvijo celic na podcelice. Algoritem je preizkušen na različnih množicah točk, tako sintetičnih kot praktičnih. Za primerjavo so testirani tudi naivna metoda iskanja ter metoda z osmiškim drevesom. Ugotovljeno je, da je Bentleyev algoritem učinkovit na različnih vhodnih podatkih in ima v večini primerov linearno časovno zahtevnost tako pri predobdelavi podatkov kot pri iskanju vseh najbližjih sosedov. Metoda z rekurzivno delitvijo celic izboljša hitrost iskanja na množicah z močno neenakomerno porazdelitvijo točk v prostoru, kjer prejšnja dosega slabše rezultate.
Ključne besede: algoritmi, računalniška geometrija, najbližja točka, delitev prostora
Objavljeno: 18.03.2016; Ogledov: 853; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

8.
STISKANJE TRIKOTNIŠKIH MREŽ PO METODAH DE FLORIANIJEVE S SODELAVCI IN GUMHOLD-STRASSERJA
Patrik Kokol, 2015, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomske naloge je implementirati dve metodi za stiskanje trikotniških mrež, ki so shranjene v datotekah STL (STereoLithography). V nalogi je predstavljena struktura datoteke STL in opisani dve metodi za stiskanje trikotniških mrež: metoda De Florianijeve s sodelavci in metoda Gumhold-Strasserja. Obe temeljita na principu rezanja robov. Delovanje metod in pravilnost implementacije prikažemo na konkretnih primerih.
Ključne besede: algoritmi, računalniška geometrija, algoritmi stiskanja, trikotniške mreže, stiskanje mrež
Objavljeno: 27.08.2015; Ogledov: 915; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

9.
SPREMEMBA DELAUNAYEVE TRIANGULACIJE V REALNEM ČASU
Domen Mori, 2015, diplomsko delo

Opis: Delaunayeva triangulacija je eden izmed najbolj uporabnih elementarnih algoritmov v računalniški geometriji. V tem diplomskem delu se ukvarjamo s spremembo Delaunayeve triangulacije pri premikanju že vstavljenih točk v realnem oziroma v doslednem času. V diplomskem delu predstavimo inkrementalni algoritem Delaunayeve triangulacije ter predlagano rešitev za pospešitev dinamičnega spreminjanja triangulacije s pomočjo štiriškega drevesa. Predlagano rešitev smo testirali na različnih množicah točk, štiriško drevo primerjali z naivno metodo in prikazali rezultate. Iz njih je razvidno, pri koliko točkah je še možno posodabljanje v realnem času ter učinkovitost štiriškega drevesa v primerjavi z naivno metodo.
Ključne besede: računalniška geometrija, realni čas, Delaunayeva triangulacija, štiriško drevo, sprememba Delaunayeve triangulacije
Objavljeno: 27.08.2015; Ogledov: 972; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (2,92 MB)

10.
INTERAKTIVNO NAČRTOVANJE ŽITNIH KROGOV
Matej Kozinc, 2015, diplomsko delo

Opis: Žitni krogi temeljijo na osnovnih geometrijskih likih, največkrat pravilnih mnogokotnikih in krogih. V diplomskem delu se osredotočamo na izdelavo aplikacije, s katero je mogoče žitne kroge interaktivno načrtovati. V ta namen razvijemo različna orodja, s katerimi določimo osnovno geometrijsko strukturo žitnih krogov, nad katero s pomočjo Boolovih operacij upodobimo žitne kroge na računalniškem zaslonu.
Ključne besede: žitni krogi, računalniška geometrija, računalniška grafika
Objavljeno: 14.07.2015; Ogledov: 558; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (4,43 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici