1. |
2. Ugotavljanje podobnosti rastrskih slik z vgnezdenimi 3D izbočenimi lupinami : diplomsko deloŽiga Pečar, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo izdelali metodo, ki s pomočjo 3D vgnezdenih izbočenih lupin ugotavlja podobnost med slikami. Najprej smo podali opis štirih že znanih metod za ugotavljanje podobnosti slik. Implementirana metoda prejme sivinsko rastrsko sliko, ki jo redči s Sobelovo zaznavo robov in nato sestavi 3D vgnezdene izbočene lupine te slike. Na podlagi teh izračuna cenilko, katere vrednost uporabimo za ugotavljanje podobnosti slik. Metodo smo testirali nad štirimi slikami in ovrednotili ustreznost rezultatov. Ključne besede: algoritem, računalniška geometrija, hitra izbočena lupina, zaznava robov, sivinske slike Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 566; Prenosov: 52
Celotno besedilo (1,71 MB) |
3. Detekcija plovil v zavarovanih morskih območjih v sistemu BlueTraker : diplomsko deloPeter Mastnak, 2019, diplomsko delo Opis: Ta diplomska naloga obravnava problematiko tehnološke podpore trajnostnemu ribolovu. Evropske komisija, direktorat za pomorske zadeve in ribištvo (DG MARE), je za dosego ciljev trajnostnega ribolova vzpostavila sistem imenovan VMS (ang.: Vessel Monitoring System). Podjetje EMA d.o.o s svojimi rešitvami sledi tej iniciativi in ponuja takšen sistem pod lastno blagovno znamko BlueTraker VMS. Z namenom nadgradnje obstoječe rešitve, smo v okviru tega diplomskega dela najprej izvedli podrobno analizo sistema BlueTraker. Na tej osnovi smo implementirali detekcijo prehoda mej programskih geoograd. Zasnovali in izvedli smo tudi sistemski in funkcionalni test delovanja na plovilu. Z rezultati testiranja smo pokazali, da dosegamo prag natančnosti podan v specifikacijah naprave BlueTraker. Ključne besede: geografski informacijski sistemi, računalniška geometrija, geoograde, BlueTraker Objavljeno v DKUM: 03.02.2020; Ogledov: 1743; Prenosov: 211
Celotno besedilo (4,62 MB) |
4. Izdelava vtičnika za proceduralno generiranje mesta v programskem orodju za 3D modeliranje Autodesk MayaTadej Stošić, 2018, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo tehnike proceduralnega generiranja vsebine in njihovo uporabo za opis objektov iz resničnega sveta. Iz teoretičnega vidika zato podrobneje predstavimo metodo L-Sistemov ter pristop s sestavljanjem ploščic in opišemo sam postopek implementacije vtičnika za generiranje mesta. Rezultate naše implementacije analiziramo iz vidika časovne zahtevnosti in natančnosti. Na tej osnovi lahko potrdimo dejstvo, da je uporaba takšnih pristopov, v primerjavi s tradicionalnim digitalnim kiparjenjem, hitra in preprosta. Vseeno pa je izvedba takšnega algoritma časovno zahtevna, njegova implementacija pa zahteva veliko znanja o problemu, ki ga rešujemo. Domensko znanje namreč bistveno pripomore k natančnosti izvedbe. Ključne besede: proceduralno modeliranje, računalniška geometrija, vizualizacija, modeliranje mest Objavljeno v DKUM: 21.12.2018; Ogledov: 1030; Prenosov: 165
Celotno besedilo (3,84 MB) |
5. |
6. Delaunayeva triangulacija s prebirnim krogomGal Meznarič, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi predstavimo problem Delaunayeve triangulacije na ravninski množici točk in njene pomembnejše lastnosti. Naredimo splošen pregled obstoječih metod izgradnje Delaunayeve triangulacije, več pozornosti pa namenimo metodi Delaunayeve triangulacije s prebirno premico, ki služi kot osnova algoritmu s prebirnim krogom. Glavni del diplomske naloge obsega podrobnejšo predstavitev vseh faz algoritma Delaunayeve triangulacije s prebirnim krogom, implementacijo tega algoritma in primerjavo hitrosti izvajanja z Žalikovim algoritmom s prebirno premico. Ugotovimo, da se poenostavljena verzija algoritma s prebirnim krogom obnese bolje od izvirne, a ne prehiti Žalikovega algoritma s prebirno premico. Ključne besede: Delaunayeva triangulacija, algoritmi, računalniška geometrija Objavljeno v DKUM: 12.07.2017; Ogledov: 2116; Prenosov: 216
Celotno besedilo (2,75 MB) |
7. Konstrukcija vgnezdenih izbočenih lupinLuka Markuš, 2017, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu preučimo različne algoritme za konstrukcijo izbočenih lupin. Najprej opravimo pregled algoritmov za konstrukcijo izbočenih lupin, nato pa se osredotočimo na algoritme za konstrukcijo vgnezdenih izbočenih lupin. V praktičnem delu smo za primerjavo implementirali tri različne algoritme, med njimi tudi optimalni algoritem za iskanje vgnezdenih izbočenih lupin. Ključne besede: izbočene lupine, računalniška geometrija, algoritmi Objavljeno v DKUM: 26.05.2017; Ogledov: 1365; Prenosov: 110
Celotno besedilo (3,05 MB) |
8. Primerjava 3D modelov z vgnezdenimi izbočenimi lupinamiBoštjan Tučič, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu opisujemo postopek primerjave 3D geometrijskih modelov s
pomočjo vgnezdenih izbočenih lupin. Na začetku definiramo izbočeno lupino in
podrobneje preučimo najpogosteje uporabljene algoritme za njeno gradnjo. To so
algoritem zavijanja daril, algoritem s strategijo deli in vladaj in inkrementalni algoritem. Za
zadnjega predstavimo izboljšavo, ki jo v našem programu tudi implementiramo. Sledi
predstavitev programa, njegovih funkcionalnosti in uporabniškega vmesnika. Na koncu
določimo cenilke za primerjavo 3D geometrijskih modelov, nad katerimi so zgrajene
vgnezdene izbočene lupine. Cenilke ovrednotimo na različnih 3D geometrijskih modelih. Ključne besede: računalniška geometrija, 3D izbočena lupina, primerjava geometrijskih
modelov Objavljeno v DKUM: 28.09.2016; Ogledov: 1199; Prenosov: 74
Celotno besedilo (4,19 MB) |
9. ISKANJE NAJBLIŽJE TOČKE V 3D PROSTORUDavid Balažic, 2016, diplomsko delo Opis: Iskanje najbližje točke je temeljni problem v računalniški geometriji. Diplomsko delo obravnava Bentleyev algoritem z delitvijo prostora na celice v različici za 3D prostor ter razširitev z rekurzivno delitvijo celic na podcelice. Algoritem je preizkušen na različnih množicah točk, tako sintetičnih kot praktičnih. Za primerjavo so testirani tudi naivna metoda iskanja ter metoda z osmiškim drevesom. Ugotovljeno je, da je Bentleyev algoritem učinkovit na različnih vhodnih podatkih in ima v večini primerov linearno časovno zahtevnost tako pri predobdelavi podatkov kot pri iskanju vseh najbližjih sosedov. Metoda z rekurzivno delitvijo celic izboljša hitrost iskanja na množicah z močno neenakomerno porazdelitvijo točk v prostoru, kjer prejšnja dosega slabše rezultate. Ključne besede: algoritmi, računalniška geometrija, najbližja točka, delitev prostora Objavljeno v DKUM: 18.03.2016; Ogledov: 1452; Prenosov: 96
Celotno besedilo (1,97 MB) |
10. |