1. Izdelava animacij z zajemom gibanja in izrazov obrazaŽiga Pukl, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava izdelavo animacije z zajemanjem gibanja in izrazov obraza ter je razdeljeno na dva dela. Prvi del vključuje teoretični opis animacije, zajemanja gibanja ter ključnih mejnikov na obrazu in strategije za razporeditev označevalcev. V drugem delu je opisana izdelava dveh animacij v programu Blender z zajemanjem gibanja obraza. Pri čemer smo uporabili dve različni razporeditvi označevalcev, eno z več označevalci kot drug. V obeh animacijah smo izrazili šest opredeljenihuniverzalnih čustev. Po primerjavi smo ugotovili, da je animacija z več označevalci v našem primeru imela minimalno, ne takoj očitno vizualno razliko v primerjavi z drugo animacijo. Ključne besede: zajemanje gibanja obraza, markerji, univerzalna čustva obraza, računalniška animacija Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 13
Celotno besedilo (2,37 MB) |
2. Prenos človeške obrazne topologije na izmišljen 3D animiran lik ter prikaz čustev z obrazno mimiko v računalniškem okolju BlenderVeronika Zidar, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskali anatomijo človeškega obraza, šest glavnih čustev ter njihov prikaz z mimiko obraza. Razložili smo kodirni sistem obrazne aktivnosti (FACS) in njegov kod aplicirali na šest osnovnih čustev ter primere dobrih praks v filmski industriji. Ustvarili smo 3D model izmišljenega lika v računalniškem okolju Blender ter teoretično znanje prenesli na topologijo, pripisovanje okostja ter animacijo modela, s katerimi smo prikazali šest človeških čustev. Svojo uspešnost smo preverili s spletno anketo, katere rezultate smo v svojem delu tudi predstavili in opisali ugotovitve, pridobljene na podlagi opravljene ankete. Ključne besede: Računalniška animacija, obrazna mimika, topologija obraza Objavljeno v DKUM: 08.08.2024; Ogledov: 78; Prenosov: 24
Celotno besedilo (8,95 MB) |
3. Analiza dobrih praks pri izvedbi ujemanja gibanja : diplomsko deloNastja Bučak, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava proces ujemanja gibanja. Modeli in objekti so bili izdelani s pomočjo programskega orodja Cinema 4D, umestitev objekta in ujemanje gibanja pa sta bila izvedena s pomočjo programa Adobe After Effects. Samostojne scene so bile v celoten posnetek povezane v programu Adobe Premiere Pro. Skozi proces izvedbe so bile analizirane ključne dobre prakse tovrstnih postopkov. Rezultati so pokazali, da lahko uporabnik s pomočjo tehnologije in pravilne računalniške opreme uspešno izvede ujemanje gibanja in natančno umesti izbrani animiran objekt v realno sceno. Ključne besede: ujemanje gibanja, računalniška animacija, modeliranje, dobre prakse Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 890; Prenosov: 34
Celotno besedilo (1,68 MB) |
4. Animacija z uporabo zajema gibanja : diplomsko deloAndi Poplas, 2021, diplomsko delo Opis: Na področju računalniške grafike in animacije je mogoče določena, navadno zahtevnejša dejanja kot so npr. človeški liki, animirati s pomočjo tehnologije zajema gibanja. Ta omogoča pretvorbo gibanja iz resničnega v virtualno okolje. Večina sistemov za tovrsten zajem je vsakdanjim uporabnikom praktično nedostopna zaradi prostorskih zahtev in zahtev po posebni opremi. V diplomskem delu je skozi teoretično raziskovanje in poskusno animacijo preizkušen eden izmed dostopnejših pristopov zajema gibanja – optični zajem brez označevalcev. Slednji nudi določene prednosti pri animaciji človeških likov, vendar ni brez slabosti, katere je sicer mogoče v določeni meri popraviti v post-produkciji. Ključne besede: zajem gibanja, optično, brez označevalcev, animacija, računalniška grafika Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1147; Prenosov: 112
Celotno besedilo (2,45 MB) |
5. Računalniška animacija kot orodje za povečevanje družbenega ozaveščanja : diplomsko deloVeronika Verhnjak, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo raziskali možnost vpliva računalniške animacije na ozaveščenost ljudi o ogroženosti določenih živalskih vrst. To smo želeli doseči z vplivanjem na čustva gledalca. V ta namen smo izdelali animacijo, ki prikazuje zgodbo dečka ter mladičkov tigra, severnega medveda in želve, ki so zaradi različnih dejavnikov, povezanih z delovanjem človeka, ogroženi. Da bi preverili, ali smo uspešno vplivali na gledalce, smo opravili tudi anketo o razumevanju ogroženosti pred in po ogledu animacije. V diplomskem delu smo tako poiskali podobne raziskave, opisali okolje Blender 2.8 ter proces ustvarjanja naše animacije in prikazali rezultate ter ugotovitve, pridobljene s pomočjo ankete. Ključne besede: računalniška animacija, ozaveščanje gledalcev, ogroženost živalskih vrst Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 1056; Prenosov: 122
Celotno besedilo (1,43 MB) |
6. |
7. Implementacija 3D simulatorja za učenje igranja bobnovDamjan Zrnec, 2017, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj simulatorja igranja bobnov. V ta namen smo s pomočjo računalniškega programa Cinema 4D najprej izdelali 3D-model bobnov, dveh palic in pedalke. Simulator smo izdelali v vizualnem programskem jeziku XPresso, kjer smo izvedli povezavo med komponento za obdelavo zvoka in animacijskimi orodji. Glasbene datoteke smo pripravili za vsak boben posebej ter jih uvozili v izdelano ogrodje in tako izvedli samodejno gibanje. Rezultati so pokazali, da se s predstavljenim postopkom dovolj dobro približamo realnemu gibanju palic. Vseeno pa zaradi omejene uporabe geometrijskih transformacij ni bilo mogoče posnemati vseh detajlov. Simulator je tako v prvi vrsti namenjen začetnikom, ki se šele spoznavajo z igranjem bobnov. Ključne besede: računalniška animacija, 3D-modeliranje, simulator, bobni Objavljeno v DKUM: 24.10.2017; Ogledov: 1383; Prenosov: 110
Celotno besedilo (3,09 MB) |
8. Vizualizacija izbruha vulkana z uporabo sistema pametnih delcevTaša Šegula, 2017, diplomsko delo Opis: V tej diplomski nalogi obravnavamo sistem pametnih delcev, s pomočjo katerega vizualiziramo izbruh vulkana. V tem kontekstu najprej predstavimo teoretično ozadje sistemov delcev, njihovo predstavitev in strukturne lastnosti. V praktičnem delu naloge opišemo izdelavo scene ter predstavimo uporabo sistema pametnih delcev. Dobljene rezultate pa s primerjavo s profesionalnim izdelkom tudi ovrednotimo. Pri tem ugotovimo, da so omejitve pri končnem izdelku povezane predvsem s tehnološkimi zmožnostmi uporabljenega računalniškega sistema in se kažejo v vizualni kvaliteti svetlobnih učinkov. Iz geometrijskega vidika in vidika pravilnosti dinamike animacije lahko trdimo, da je izdelek primerljiv z referenčnim posnetkom. Ključne besede: sistem pametnih delcev, izbruh vulkana, geometrijsko modeliranje, računalniška animacija Objavljeno v DKUM: 31.08.2017; Ogledov: 2010; Prenosov: 174
Celotno besedilo (2,66 MB) |
9. POSTOPEK IZDELAVE ANIMIRANEGA FILMA Z ORODJEMA BLENDER IN GIMPSebastjan Mlekuž, 2016, diplomsko delo Opis: Osnovna ideja diplomske naloge je spoznati, osvojiti in preučiti ključne in pomembne korake, ki so potrebni za izdelavo računalniške animacije. Ker je področje računalniške animacije preširoko, da bi lahko vse obdelali v nalogi, se osredotočimo na izdelavo računalniške animacije v zabavni industriji.
Raziskali in preizkusili bomo tudi na praktičnem primeru, ali je mogoče kreirati računalniško animacijo na dostojnem nivoju z odprtokodnimi in zastonjskimi orodji. Uporabili bomo le Blender, ki je največji odprtokodni konkurent Mayi, in GIMP, ki konkurira Photoshopu. Ključne besede: računalniška animacija, blender, gimp, 3D grafika Objavljeno v DKUM: 09.09.2016; Ogledov: 2150; Prenosov: 211
Celotno besedilo (2,83 MB) |
10. IZDELAVA ANIMIRANIH GRAFIKONOV ZA IZBOLJŠANJE PREDSTAVITVE ŠTEVILČNIH PODATKOVŠpela Čučko, 2016, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je izdelava animiranih grafikonov za izboljšanje predstavitve številčnih podatkov. V diplomskem delu smo izpostavili pomen vizualizacije. Ta je bila do nedavnega statična, danes pa poznamo številne tehnike, ki razširjajo primarne funkcionalnosti in nudijo možnosti za izboljšavo. Med njimi je računalniška animacija, ki je učinkovito sredstvo pri predstavitvi podatkov. Na podlagi preučene literature in analize že obstoječih rešitev vizualizacije številčnih podatkov smo izdelali 3D modele grafikonov in jih animirali. Izvedli smo eksperiment in ugotovili, da animacija resnično vpliva na pomnjenje podatkov. Pritegne in pomaga usmerjati pozornost ter naredi avdiovizualne vsebine veliko bolj zanimive, dinamične in atraktivne. Ključne besede: animirani grafikoni, računalniška animacija, vizualizacija, številčni podatki Objavljeno v DKUM: 18.08.2016; Ogledov: 1420; Prenosov: 260
Celotno besedilo (18,16 MB) |