| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 36
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Obrazna animacija in animacija govora v programu Blender : diplomsko delo
Gal Ostanek, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava področje obrazne animacije in primerja različne pristope k njeni izvedbi. V teoretičnem delu so predstavljene osnove animacije obraza ter sodobne tehnologije zajema obrazne mimike. V praktičnem delu smo izdelali animacijo govora z dvema različnima metodama – z ročno animacijo in z uporabo tehnologije za zajem obraza. Na koncu smo metode primerjali glede na učinkovitost in primernost uporabe ter podali sklepne ugotovitve o prednostih in omejitvah posameznega pristopa.
Ključne besede: obrazna animacija, sinhronizacija govora, obrazni izrazi, zajem obrazne mimike, 3D računalniška grafika, Blender, Face-it
Objavljeno v DKUM: 15.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

2.
Računalniško podprta 2D animacija
Tamara Grabušnik, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo raziskuje uporabo računalniško podprte 2D animacije z osredotočenostjo na primerjalno analizo treh izbranih programov: Blender, Pencil 2D in Procreate Dreams. Naloga v teoretičnem delu predstavi zgodovino animacije, različne tipe animacij, osnovna načela, glasbo ter zvočne efekte v povezavi z animacijo in zgodboris ter scenarij. V praktičnem delu se osredotočamo na izdelovanje animacije in primerjanje treh omenjenih programov.
Ključne besede: animacija, 2D animacija, računalniška animacija
Objavljeno v DKUM: 22.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (5,15 MB)

3.
Izdelava animacij z zajemom gibanja in izrazov obraza
Žiga Pukl, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava izdelavo animacije z zajemanjem gibanja in izrazov obraza ter je razdeljeno na dva dela. Prvi del vključuje teoretični opis animacije, zajemanja gibanja ter ključnih mejnikov na obrazu in strategije za razporeditev označevalcev. V drugem delu je opisana izdelava dveh animacij v programu Blender z zajemanjem gibanja obraza. Pri čemer smo uporabili dve različni razporeditvi označevalcev, eno z več označevalci kot drug. V obeh animacijah smo izrazili šest opredeljenihuniverzalnih čustev. Po primerjavi smo ugotovili, da je animacija z več označevalci v našem primeru imela minimalno, ne takoj očitno vizualno razliko v primerjavi z drugo animacijo.
Ključne besede: zajemanje gibanja obraza, markerji, univerzalna čustva obraza, računalniška animacija
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

4.
Prenos človeške obrazne topologije na izmišljen 3D animiran lik ter prikaz čustev z obrazno mimiko v računalniškem okolju Blender
Veronika Zidar, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali anatomijo človeškega obraza, šest glavnih čustev ter njihov prikaz z mimiko obraza. Razložili smo kodirni sistem obrazne aktivnosti (FACS) in njegov kod aplicirali na šest osnovnih čustev ter primere dobrih praks v filmski industriji. Ustvarili smo 3D model izmišljenega lika v računalniškem okolju Blender ter teoretično znanje prenesli na topologijo, pripisovanje okostja ter animacijo modela, s katerimi smo prikazali šest človeških čustev. Svojo uspešnost smo preverili s spletno anketo, katere rezultate smo v svojem delu tudi predstavili in opisali ugotovitve, pridobljene na podlagi opravljene ankete.
Ključne besede: Računalniška animacija, obrazna mimika, topologija obraza
Objavljeno v DKUM: 08.08.2024; Ogledov: 78; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (8,95 MB)

5.
Analiza dobrih praks pri izvedbi ujemanja gibanja : diplomsko delo
Nastja Bučak, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava proces ujemanja gibanja. Modeli in objekti so bili izdelani s pomočjo programskega orodja Cinema 4D, umestitev objekta in ujemanje gibanja pa sta bila izvedena s pomočjo programa Adobe After Effects. Samostojne scene so bile v celoten posnetek povezane v programu Adobe Premiere Pro. Skozi proces izvedbe so bile analizirane ključne dobre prakse tovrstnih postopkov. Rezultati so pokazali, da lahko uporabnik s pomočjo tehnologije in pravilne računalniške opreme uspešno izvede ujemanje gibanja in natančno umesti izbrani animiran objekt v realno sceno.
Ključne besede: ujemanje gibanja, računalniška animacija, modeliranje, dobre prakse
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 890; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

6.
Animacija z uporabo zajema gibanja : diplomsko delo
Andi Poplas, 2021, diplomsko delo

Opis: Na področju računalniške grafike in animacije je mogoče določena, navadno zahtevnejša dejanja kot so npr. človeški liki, animirati s pomočjo tehnologije zajema gibanja. Ta omogoča pretvorbo gibanja iz resničnega v virtualno okolje. Večina sistemov za tovrsten zajem je vsakdanjim uporabnikom praktično nedostopna zaradi prostorskih zahtev in zahtev po posebni opremi. V diplomskem delu je skozi teoretično raziskovanje in poskusno animacijo preizkušen eden izmed dostopnejših pristopov zajema gibanja – optični zajem brez označevalcev. Slednji nudi določene prednosti pri animaciji človeških likov, vendar ni brez slabosti, katere je sicer mogoče v določeni meri popraviti v post-produkciji.
Ključne besede: zajem gibanja, optično, brez označevalcev, animacija, računalniška grafika
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1147; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

7.
Računalniška animacija kot orodje za povečevanje družbenega ozaveščanja : diplomsko delo
Veronika Verhnjak, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskali možnost vpliva računalniške animacije na ozaveščenost ljudi o ogroženosti določenih živalskih vrst. To smo želeli doseči z vplivanjem na čustva gledalca. V ta namen smo izdelali animacijo, ki prikazuje zgodbo dečka ter mladičkov tigra, severnega medveda in želve, ki so zaradi različnih dejavnikov, povezanih z delovanjem človeka, ogroženi. Da bi preverili, ali smo uspešno vplivali na gledalce, smo opravili tudi anketo o razumevanju ogroženosti pred in po ogledu animacije. V diplomskem delu smo tako poiskali podobne raziskave, opisali okolje Blender 2.8 ter proces ustvarjanja naše animacije in prikazali rezultate ter ugotovitve, pridobljene s pomočjo ankete.
Ključne besede: računalniška animacija, ozaveščanje gledalcev, ogroženost živalskih vrst
Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 1056; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

8.
Fotorealistična vizualizacija ognja v animacijskem paketu Blender
Dominik Štrakl, 2018, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega dela je izdelati fotorealistično animacijo ognja v odprtokodnem animacijskem paketu Blender. Pri izdelavi smo uporabili metode, ki se v računalniški grafiki uporabljajo za vizualizacijo posebnih učinkov. Postopek izdelave in uporabljene metode smo podrobneje opisali. Na koncu smo analizirali različne vplive na doseganje realizma in vplive na časovno zahtevnost pri upodabljanju.
Ključne besede: vizualizacija, računalniška grafika, animacija, 3D grafika, Blender
Objavljeno v DKUM: 06.07.2018; Ogledov: 2036; Prenosov: 319
.pdf Celotno besedilo (7,54 MB)

9.
Implementacija 3D simulatorja za učenje igranja bobnov
Damjan Zrnec, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj simulatorja igranja bobnov. V ta namen smo s pomočjo računalniškega programa Cinema 4D najprej izdelali 3D-model bobnov, dveh palic in pedalke. Simulator smo izdelali v vizualnem programskem jeziku XPresso, kjer smo izvedli povezavo med komponento za obdelavo zvoka in animacijskimi orodji. Glasbene datoteke smo pripravili za vsak boben posebej ter jih uvozili v izdelano ogrodje in tako izvedli samodejno gibanje. Rezultati so pokazali, da se s predstavljenim postopkom dovolj dobro približamo realnemu gibanju palic. Vseeno pa zaradi omejene uporabe geometrijskih transformacij ni bilo mogoče posnemati vseh detajlov. Simulator je tako v prvi vrsti namenjen začetnikom, ki se šele spoznavajo z igranjem bobnov.
Ključne besede: računalniška animacija, 3D-modeliranje, simulator, bobni
Objavljeno v DKUM: 24.10.2017; Ogledov: 1383; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (3,09 MB)

10.
Vizualizacija izbruha vulkana z uporabo sistema pametnih delcev
Taša Šegula, 2017, diplomsko delo

Opis: V tej diplomski nalogi obravnavamo sistem pametnih delcev, s pomočjo katerega vizualiziramo izbruh vulkana. V tem kontekstu najprej predstavimo teoretično ozadje sistemov delcev, njihovo predstavitev in strukturne lastnosti. V praktičnem delu naloge opišemo izdelavo scene ter predstavimo uporabo sistema pametnih delcev. Dobljene rezultate pa s primerjavo s profesionalnim izdelkom tudi ovrednotimo. Pri tem ugotovimo, da so omejitve pri končnem izdelku povezane predvsem s tehnološkimi zmožnostmi uporabljenega računalniškega sistema in se kažejo v vizualni kvaliteti svetlobnih učinkov. Iz geometrijskega vidika in vidika pravilnosti dinamike animacije lahko trdimo, da je izdelek primerljiv z referenčnim posnetkom.
Ključne besede: sistem pametnih delcev, izbruh vulkana, geometrijsko modeliranje, računalniška animacija
Objavljeno v DKUM: 31.08.2017; Ogledov: 2010; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici