| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 32
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza dobrih praks pri izvedbi ujemanja gibanja.
Nastja Bučak, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava proces ujemanja gibanja. Modeli in objekti so bili izdelani s pomočjo programskega orodja Cinema 4D, umestitev objekta in ujemanje gibanja pa sta bila izvedena s pomočjo programa Adobe After Effects. Samostojne scene so bile v celoten posnetek povezane v programu Adobe Premiere Pro. Skozi proces izvedbe so bile analizirane ključne dobre prakse tovrstnih postopkov. Rezultati so pokazali, da lahko uporabnik s pomočjo tehnologije in pravilne računalniške opreme uspešno izvede ujemanje gibanja in natančno umesti izbrani animiran objekt v realno sceno.
Ključne besede: ujemanje gibanja, računalniška animacija, modeliranje, dobre prakse
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 13; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

2.
Animacija z uporabo zajema gibanja
Andi Poplas, 2021, diplomsko delo

Opis: Na področju računalniške grafike in animacije je mogoče določena, navadno zahtevnejša dejanja kot so npr. človeški liki, animirati s pomočjo tehnologije zajema gibanja. Ta omogoča pretvorbo gibanja iz resničnega v virtualno okolje. Večina sistemov za tovrsten zajem je vsakdanjim uporabnikom praktično nedostopna zaradi prostorskih zahtev in zahtev po posebni opremi. V diplomskem delu je skozi teoretično raziskovanje in poskusno animacijo preizkušen eden izmed dostopnejših pristopov zajema gibanja – optični zajem brez označevalcev. Slednji nudi določene prednosti pri animaciji človeških likov, vendar ni brez slabosti, katere je sicer mogoče v določeni meri popraviti v post-produkciji.
Ključne besede: zajem gibanja, optično, brez označevalcev, animacija, računalniška grafika
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 7; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

3.
Računalniška animacija kot orodje za povečevanje družbenega ozaveščanja
Veronika Verhnjak, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskali možnost vpliva računalniške animacije na ozaveščenost ljudi o ogroženosti določenih živalskih vrst. To smo želeli doseči z vplivanjem na čustva gledalca. V ta namen smo izdelali animacijo, ki prikazuje zgodbo dečka ter mladičkov tigra, severnega medveda in želve, ki so zaradi različnih dejavnikov, povezanih z delovanjem človeka, ogroženi. Da bi preverili, ali smo uspešno vplivali na gledalce, smo opravili tudi anketo o razumevanju ogroženosti pred in po ogledu animacije. V diplomskem delu smo tako poiskali podobne raziskave, opisali okolje Blender 2.8 ter proces ustvarjanja naše animacije in prikazali rezultate ter ugotovitve, pridobljene s pomočjo ankete.
Ključne besede: računalniška animacija, ozaveščanje gledalcev, ogroženost živalskih vrst
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 168; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

4.
Fotorealistična vizualizacija ognja v animacijskem paketu Blender
Dominik Štrakl, 2018, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega dela je izdelati fotorealistično animacijo ognja v odprtokodnem animacijskem paketu Blender. Pri izdelavi smo uporabili metode, ki se v računalniški grafiki uporabljajo za vizualizacijo posebnih učinkov. Postopek izdelave in uporabljene metode smo podrobneje opisali. Na koncu smo analizirali različne vplive na doseganje realizma in vplive na časovno zahtevnost pri upodabljanju.
Ključne besede: vizualizacija, računalniška grafika, animacija, 3D grafika, Blender
Objavljeno: 06.07.2018; Ogledov: 1044; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (7,54 MB)

5.
Implementacija 3D simulatorja za učenje igranja bobnov
Damjan Zrnec, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj simulatorja igranja bobnov. V ta namen smo s pomočjo računalniškega programa Cinema 4D najprej izdelali 3D-model bobnov, dveh palic in pedalke. Simulator smo izdelali v vizualnem programskem jeziku XPresso, kjer smo izvedli povezavo med komponento za obdelavo zvoka in animacijskimi orodji. Glasbene datoteke smo pripravili za vsak boben posebej ter jih uvozili v izdelano ogrodje in tako izvedli samodejno gibanje. Rezultati so pokazali, da se s predstavljenim postopkom dovolj dobro približamo realnemu gibanju palic. Vseeno pa zaradi omejene uporabe geometrijskih transformacij ni bilo mogoče posnemati vseh detajlov. Simulator je tako v prvi vrsti namenjen začetnikom, ki se šele spoznavajo z igranjem bobnov.
Ključne besede: računalniška animacija, 3D-modeliranje, simulator, bobni
Objavljeno: 24.10.2017; Ogledov: 735; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (3,09 MB)

6.
Vizualizacija izbruha vulkana z uporabo sistema pametnih delcev
Taša Šegula, 2017, diplomsko delo

Opis: V tej diplomski nalogi obravnavamo sistem pametnih delcev, s pomočjo katerega vizualiziramo izbruh vulkana. V tem kontekstu najprej predstavimo teoretično ozadje sistemov delcev, njihovo predstavitev in strukturne lastnosti. V praktičnem delu naloge opišemo izdelavo scene ter predstavimo uporabo sistema pametnih delcev. Dobljene rezultate pa s primerjavo s profesionalnim izdelkom tudi ovrednotimo. Pri tem ugotovimo, da so omejitve pri končnem izdelku povezane predvsem s tehnološkimi zmožnostmi uporabljenega računalniškega sistema in se kažejo v vizualni kvaliteti svetlobnih učinkov. Iz geometrijskega vidika in vidika pravilnosti dinamike animacije lahko trdimo, da je izdelek primerljiv z referenčnim posnetkom.
Ključne besede: sistem pametnih delcev, izbruh vulkana, geometrijsko modeliranje, računalniška animacija
Objavljeno: 31.08.2017; Ogledov: 1258; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

7.
POSTOPEK IZDELAVE ANIMIRANEGA FILMA Z ORODJEMA BLENDER IN GIMP
Sebastjan Mlekuž, 2016, diplomsko delo

Opis: Osnovna ideja diplomske naloge je spoznati, osvojiti in preučiti ključne in pomembne korake, ki so potrebni za izdelavo računalniške animacije. Ker je področje računalniške animacije preširoko, da bi lahko vse obdelali v nalogi, se osredotočimo na izdelavo računalniške animacije v zabavni industriji. Raziskali in preizkusili bomo tudi na praktičnem primeru, ali je mogoče kreirati računalniško animacijo na dostojnem nivoju z odprtokodnimi in zastonjskimi orodji. Uporabili bomo le Blender, ki je največji odprtokodni konkurent Mayi, in GIMP, ki konkurira Photoshopu.
Ključne besede: računalniška animacija, blender, gimp, 3D grafika
Objavljeno: 09.09.2016; Ogledov: 1349; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

8.
IZDELAVA ANIMIRANIH GRAFIKONOV ZA IZBOLJŠANJE PREDSTAVITVE ŠTEVILČNIH PODATKOV
Špela Čučko, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je izdelava animiranih grafikonov za izboljšanje predstavitve številčnih podatkov. V diplomskem delu smo izpostavili pomen vizualizacije. Ta je bila do nedavnega statična, danes pa poznamo številne tehnike, ki razširjajo primarne funkcionalnosti in nudijo možnosti za izboljšavo. Med njimi je računalniška animacija, ki je učinkovito sredstvo pri predstavitvi podatkov. Na podlagi preučene literature in analize že obstoječih rešitev vizualizacije številčnih podatkov smo izdelali 3D modele grafikonov in jih animirali. Izvedli smo eksperiment in ugotovili, da animacija resnično vpliva na pomnjenje podatkov. Pritegne in pomaga usmerjati pozornost ter naredi avdiovizualne vsebine veliko bolj zanimive, dinamične in atraktivne.
Ključne besede: animirani grafikoni, računalniška animacija, vizualizacija, številčni podatki
Objavljeno: 18.08.2016; Ogledov: 862; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (18,16 MB)

9.
Študija uporabnosti računalniških simulacij in animacija oblačil za potrebe manjših podjetij
Andreja Slakonja, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil preučiti uporabnost računalniške simulacije in animacije oblačila za potrebe manjšega podjetja, izdelati kroj, simulacijo in animacijo oblačila na virtualnem parametričnem modelu v programu Marvelous Designer 3 ter zašiti realni model oblačila in ju primerjati. Nadalje je bil namen izdelati spletno stran za modno oblikovalko Barbaro F. V uvodnem delu je opisano modno oblikovanje in konstrukcija oblačil ter predstavitev oblikovalke Barbare F. V nadaljevanju so opisani računalniško podprti informacijski sistemi za oblačilno industrijo, kjer je poudarek na virtualizaciji in simulaciji oblačil. Predstavljen je virtualen parametrični model, imenovan avatar, in opis programa Marvelous Designer. Sledijo osnove oblikovanja spletnih strani in opis spletne aplikacije Wix. Cilj diplomskega dela je bil izdelava in prikaz oblačila na avatarju v programu Marvelous Designer, šivanje realnega oblačila in prikaz na realnem modelu človeškega telesa ter primerjava rezultatov in oblikovanje spletne strani z uporabo spletne aplikacije Wix .
Ključne besede: oblačila, Marvelous Designer, računalniška simulacija oblačil, animacija, spletne strani, Wix
Objavljeno: 20.06.2016; Ogledov: 1241; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (5,13 MB)

10.
PRODUKCIJSKA TEHNIKA S STOP ANIMACIJO
Tea Brezovec, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu preučujemo, ali bo stop animacija kot ena od mnogih tehnik animacije preživela. Obravnavamo zgodovino stop animacije, njen razvoj in vzporedni razvoj tehnologije, potrebne za izdelavo stop animacije. Preučujemo tudi 4 animirane filme, izdelane z različnimi tehnikami, njihovo izdelavo, priljubljenost pri gledalcih, čas in potrebno tehnologijo za ustvarjanje teh filmov. Preučujemo še dva animirana filma, prvi je izdelan s tradicionalno animacijo, drugi pa z stop animacijo, ki so čez čas predelani v računalniško animacijo. Preučujemo, zakaj je ta pretvorba postala vseprisotna in popularna, na katero občinstvo cilja in ali se občinstvo odzove na te predelave. Za pridobitev ustreznih rezultatov smo uporabili anketo, ki je usklajena z rezultati anket in različnih raziskav, objavljenih na svetovnem spletu. Na koncu smo se odločili, da tudi sami ustvarimo stop animacijo, da bi iz prve roke izvedli, ali je povprečen uporabnik sposoben ustvariti dobro stop animacijo z vidika financ, potrebne tehnologije in porabljenega časa. Končni rezultati bodo pokazali, kakšna je verjetnost, da se stop animacija popularizira pri povprečnih uporabnikih in ali bo preživela kot ena izmed tehnik animacije.
Ključne besede: stop animacija, računalniška animacija, digitalna fotografija, stereoskopska fotografija, Dynamation, projekcija v ozadju
Objavljeno: 30.10.2015; Ogledov: 1354; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (2,30 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici