SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 51
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Okoljska vzgoja v prvem triletju osnovne šole : diplomsko delo
Maja Balažic, 2008, diplomsko delo

Ključne besede: razredni pouk, okoljska vzgoja, prvo triletje, osnovne šole, učitelji, diplomska dela
Objavljeno: 22.01.2009; Ogledov: 4334; Prenosov: 913
.pdf Celotno besedilo (911,56 KB)

2.
Vključimo gozd v pouk Podružnične šole Kog
Jasna čurin, 2009, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomske naloge je bil priprava in izvedba aktivnosti na temo Gozd na območju Podružnične šole Kog. V nalogi so opisane možne aktivnosti v gozdu in izvedba naravoslovnega dneva. Za splošno obravnavo teme gozd je možno uporabiti več metod dela, od verbalno-tekstualnih metod do izkustvenega in sodelovalnega učenja. Predstavljene so nekatere oblike dela, primerne za aktivnosti v gozdu in izvedbo naravoslovnega dela: projektno učno delo, raziskovalno delo, problemski pouk, terensko delo, ekskur
Ključne besede: Gozd, metode dela, oblike dela, naravoslovni dan, ekskurzija, sodelovalno učenje, prvo triletje.
Objavljeno: 17.02.2009; Ogledov: 2999; Prenosov: 668
.pdf Celotno besedilo (11,99 MB)

3.
OZAVEŠČANJE UČENCEV O SPREMEMBAH V OKOLJU S POMOČJO SODOBNIH DIDAKTIČNIH STRATEGIJ V PRVEM TRILETJU
Andreja Rečnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V praktičnem diplomskem delu z naslovom Ozaveščanje učencev o spremembah v okolju s pomočjo sodobnih didaktičnih strategij v prvem triletju je teoretični del razdeljen na okoljski in pedagoško-didaktični vidik. V okoljskem vidiku so predstavljene splošne okoljske spremembe in težave v ravnanju z okoljem v današnjem času ter okoljska vzgoja kot pomemben dejavnik vzgoje za dolgoročno prihodnost. Pedagoško-didaktični vidik predstavlja sodobne didaktične strategije pouka in didaktične pristope za pouk okoljske vzgoje ter opredelitev predmeta spoznavanje okolja z vidika okoljske vzgoje. Empirična raziskava nam prikaže, kako učiteljice uresničujejo cilj, pri katerem učenci spoznavajo, da so spremembe v okolju za živali ali rastline včasih ugodne, včasih pa škodljive, in katere didaktične strategije uporabljajo. Rezultati so pokazali, da nekatere učiteljice cilj obravnavajo površinsko, da pa v proces poučevanja vnašajo elemente odprtega pouka. V praktičnem delu je priložena priprava na učno uro, ki sem jo z elementi izkustvenega in problemskega pouka izvedla tako, da so učenci izbrani cilj iz raziskave usvojili z neposrednim opazovanjem narave in človekovega vpliva nanjo ter da so s praktičnimi dejavnostmi samostojno prišli do novih spoznanj.
Ključne besede: Spremembe v okolju, okoljska vzgoja, predmet spoznavanja okolja, sodobne didaktične strategije, prvo triletje.
Objavljeno: 03.06.2009; Ogledov: 3032; Prenosov: 442
.pdf Celotno besedilo (5,00 MB)

4.
PREDLOG MODELA USPOSABLJANJA STROKOVNIH KADROV NA PODROČJU REKREATIVNE GIMNASTIKE
Karmen Grabar, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V pričujočem diplomskem delu je predstavljen predlog modela usposabljanja za naziv Vaditelj rekreativne gimnastike. Gimnastika velja za eno temeljnih športnih panog, ki koristi razvoju otrok in jim ponuja razvijanje sposobnosti, ki jim bodo prišle prav tudi pri drugih športih in vsakdanjem življenju. Gimnastična zveza Slovenije izvaja na številnih osnovnih šolah po Sloveniji projekt »Gimnastika v osnovni šoli« in s tem pomaga omogočiti gimnastično udejstvovanje učencem prvega triletja v vseh slovenskih regijah. V diplomskem delu so bile uporabljene predvsem metode zbiranja podatkov. Temeljni inštrument zbiranja pomembnih podatkov je bila obsežna literatura (Zakon o športu, Pravilnik o usposabljanju strokovnih delavcev v športu, Statut Gimnastične zveze Slovenije, Poročilo regionalizacije GZS 2005–2008 in program dela za 2009 …), ki je bila natančno in kritično prebrana in selekcionirana. Glavni namen in cilj naloge sta bila pripraviti predlog modela usposabljanja za naziv Vaditelj rekreativne gimnastike, ki bi bil v skladu s Pravilnikom o usposabljanju strokovnih delavcev v športu, saj Gimnastična zveza Slovenije trenutno nima ustreznega potrjenega programa za vaditelje rekreativne gimnastike. Takšen model usposabljanja bo v prihodnje Gimnastični zvezi Slovenije omogočil povečati število usposobljenih strokovnih kadrov, posledično se bo povečalo število vadečih, ki se vključujejo v gimnastično vadbo. Diplomsko delo natančno opredeljuje pogoje, vsebine in postopke za pridobitev strokovnega naziva Vaditelj rekreativne gimnastike ter ponuja široko paleto teoretičnega in praktičnega znanja, ki ga bomo poskušali prenesti v realno gimnastično okolje.
Ključne besede: Ključne besede: športna vzgoja, prvo triletje, gimnastika, usposabljanje, program
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 1918; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (412,90 KB)

5.
JABOLKO V ŠOLI IN TRAJNOSTNI RAZVOJ
Natalija Ožek, 2009, diplomsko delo

Opis: Trajnostni razvoj je pomembno vodilo k boljšemu življenju za vse in na vseh področjih življenja. V diplomskem delu je pokazana povezava med trajnostnim razvojem in uživanjem jabolk v šoli. Osnova naše raziskave je bil projekt Jabolko v šoli, ki ga je razpisalo Ministrstvo za šolstvo in šport Republike Slovenije. Na petih šolah iz okolice Celja smo izvajali polstrukturirani intervju o prehranjevalnih navadah učencev prvega triletja. Hkrati nas je zanimalo kaj učitelji naredijo za to, da bi učenci pojedli več jabolk. Ugotovili smo, da je kar nekaj šol s ponudbo jabolk na ožjem področju celjske okolice. Rezultati so pokazali, da učenci v šoli jedo jabolka v katerikoli obliki, najpogosteje celo. Na šolah, ki ponujajo jabolka, kar 70 % učencev poseže po jabolku, medtem ko to stori na šoli brez ponudbe jabolk le 25 % učencev. Spodbujanje uživanja jabolk poveča pogostost uživanja tega nadvse koristnega sadeža.
Ključne besede: trajnostni razvoj, zdrav življenjski slog, prehrana, sadje, jabolka, prvo triletje
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 1975; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (601,62 KB)

6.
POUK NA DVOJEZIČNI OSNOVNI ŠOLI
Gyoengyi Sekereš, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Model dvojezične vzgoje in izobraževanja, ki ga razvijamo na z Madžari in Slovenci poseljenem območju Prekmurja, sodi med dvosmerne modele ohranjanja dveh jezikov. Natančneje gre za model enakovrednega ohranjanja dveh jezikov. Značilnost takšnega modela je dvojezični pouk, ki ga obiskujejo učenci dveh narodnosti in dveh maternih jezikov v enem skupnem oddelku. Tako imata oba jezika enak status pri vseh predmetih, kar se udejanja s prehajanjem iz enega jezika v drugega v določenem časovnem zaporedju. Oba jezika sta enakovredni sredstvi sporazumevanja pri pouku in zunaj njega ter pri delovanju šole. Model je primeren zlasti za okolja, ki omogočajo mešano narodno sestavo oddelkov. Izvajati ga je mogoče le tam, kjer družbena klima in družbeno-politične odločitve omogočajo skupno izobraževanje otrok različne narodnosti in jezikovne pripadnosti v skupnih oddelkih. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu opišemo zgodovino dvojezičnega šolstva. Teoretični del zaključujemo z opredelitvijo dvojezičnosti in dvojezičnega pouka. V drugem, empiričnem delu, pa smo ugotavljali razlike med učnimi pripravami Dvojezične osnovne šole Dobrovnik in Osnovno šolo Beltinci. Rezultati so pokazali, da so razlike med enojezičnimi in dvojezičnimi učnimi pripravami pri uporabi učnih jezikov, pri številu učiteljev v enem razredu ter pri vsebini učnih tem. Pri uporabi učnih ciljev in načinu izvajanja pouka ni razlik.
Ključne besede: Ključne besede: dvojezičnost, dvojezični pouk, prvo triletje, model ena oseba en jezik, učne priprave
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 3405; Prenosov: 272
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

7.
DIDAKTIČNE ZNAČILNOSTI POUKA NARAVOSLOVJA V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE Z VIDIKA PEDAGOGIKE MONTESSORI
Marija Kotnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Didaktične značilnosti pouka naravoslovja v prvem triletju osnovne šole z vidika pedagogike Montessori, sem predstavila pedagogiko Montessori ter jo umestila med alternativne koncepte šole. Opisala sem vključevanje elementov pedagogike Montessori na dveh osnovnih šolah v Sloveniji, kjer so ali pa še vključujejo elemente pedagogike Montessori v reden pouk. S pomočjo teoretičnih spoznanj sem pripravila učno uro z elementi pedagogike Montessori pri predmetu Spoznavanje okolja, ki sem jo izvedla v oddelku drugega razreda redne osnovne šole. V učni uri sem želela nekatera teoretična spoznanja preizkusiti v praksi in otroke preko igre spodbuditi za učenje ob uporabi čutov ter ponuditi lastno aktivnost pri pridobivanju novega znanja. Rezultati predtesta in potesta kažejo, da lahko uspešno vključujemo elemente pedagogike Montessori v pouk javnih šol, saj otroci ob primerni pripravi zmorejo samostojno delati in se učiti drug od drugega.
Ključne besede: Montessori pedagogika, igra, elementi pedagogike Montessori v javni šoli, prvo triletje
Objavljeno: 09.07.2009; Ogledov: 3425; Prenosov: 518
.pdf Celotno besedilo (3,51 MB)

8.
GIBALNA AKTIVNOST OTROK GLEDE NA BIVALNO OKOLJE
Urška Obrovnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalni aktivnosti otrok med Podravsko, Osrednjeslovensko in Obalno-kraško regijo Slovenije. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 655 otrok, od tega je bilo 324 deklic in 331 dečkov. Otroci so v času anketiranja obiskovali vrtec, prvi, drugi, tretji, četrti, peti in šesti razred osnovnih šol v Obalno-kraški, Podravski in Osrednjeslovenski regiji. Gibalno aktivnost otrok so ocenjevali starši na podlagi anonimnega vprašalnika v sklopu raziskave "Otrok med vplivi sodobnega življenjskega sloga". Razlike v gibalni aktivnosti otrok med zgoraj omenjenimi regijami smo izračunali z analizo variance (ANOVA), statistično značilnost razlik pa smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05. Slednje smo natančneje opredelili s Post-Hoc preizkusom po metodi Scheffe. Rezultati kažejo, da v gibalni aktivnosti otrok med Obalno-kraško, Podravsko in Osrednjeslovensko regijo ni statistično pomembnih razlik. Prav tako ni statistično pomembnih razlik med deklicami iz Obalno-kraške, Podravske in Osrednjeslovenske regije, obstajajo pa te med dečki.
Ključne besede: Gibalni razvoj, telesni razvoj, bivalno okolje, gibalna aktivnost, vrtec, prvo in drugo triletje.
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2750; Prenosov: 867
.pdf Celotno besedilo (893,81 KB)

9.
ELEMENTARNE IGRE V UVAJANJU UČENJA ODBOJKE
Jasmina Valente, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljene elementarne igre, ki jih uporabljamo pri pripravi na začetno učenje odbojke v prvi triadi osnovne šole. Namen diplomske naloge je bil predstaviti nekaj sklopov elementarnih iger, ki jih uporabljamo v šoli za uvajanje v učenje odbojke, sestaviti tri učne priprave in izvesti učne ure, ki vključujejo te igre, ter jih nato samoanalizirati. Za lažje razumevanje težavnostne stopnje in zahtevnosti nalog so na začetku predstavljene otrokove razvojne značilnosti. Za izbor in členitev sklopov iger je bil potreben tudi pregled splošnih značilnosti odbojke in motoričnih sposobnosti, ki so potrebne pri učenju tovrstne športne panoge. Praktični del diplomske naloge je sestavljen iz treh učnih priprav pri predmetu didaktika športne vzgoje za prvo triado osnovne šole in treh samoanaliz teh ur. Izbor uporabljenih elementarnih iger se je izkazal kot dober, učne ure so bile izpeljane tekoče in v celoti. Podrobnejši pregled izpeljanih učnih ur in njihove analize kažejo, da je najpomembnejše načelo uvajanja določenega športa pri otrocih, v našem primeru odbojke, načelo postopnosti. Večino osnovnih spretnosti in sposobnosti, ki so potrebne pri odbojki, lahko otroci osvojijo s pomočjo elementarnih iger, če so jim le-te posredovane postopoma, so težavnostno prilagojene in katerih zahtevnost se stopnjuje.
Ključne besede: Razvojne značilnosti, otroci, odbojka, prvo triletje, elementarne igre, učne priprave.
Objavljeno: 09.10.2009; Ogledov: 6095; Prenosov: 1624
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

10.
VARNO RAZISKOVANJE PRI POUKU V PRVEM IN DRUGEM TRILETJU KOROŠKIH OSNOVNIH ŠOL
Nina Rožej, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava varnostni vidik dela tekom učnega procesa na razredi stopnji pri naravoslovnih predmetih. V uvodnem delu so najprej predstavljene potencialne nevarnosti, na katere naj bi bil pripravljen učitelj, v nadaljevanju pa je raziskano, kolikšno pozornost namenjajo učitelji razrednega pouka sami varnosti pred in med samim učnim procesom, koliko so na nevarnosti, ki se lahko zgodijo, pripravljeni, ter v kolikšni meri predvidevajo (potencialne) nevarnosti, ki bi se med delom lahko zgodile. V empiričnem delu smo s pomočjo kavzalno-neeksperimentalne metode raziskali, kateri viri in v kolikšni meri vplivajo na samo znanje učiteljev glede varnosti v razredu in na terenu; kako učitelji ocenjujejo svoje znanje glede varnosti v razredu in na terenu ter v kolikšni meri se učitelji zavedajo (ne)varnosti oziroma so na le-to pripravljeni. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo za to diplomsko delo pripravljenega vprašalnika. Anketni vprašalnik sta rešila 102 učitelja koroških osnovnih šol, ki poučujejo na razredni stopnji. Podatki teh anketnih vprašalnikov so bili analizirani glede na vrsto izobrazbe, trajanje pedagoške prakse, glede na razred poučevanja ter vrsto šole. Spremenljivka za spol ni bila vključena zaradi premajhnega števila učiteljev moškega spola. Ugotovljeno je bilo, da so učitelji pri oceni svojega znanja o varnosti v razredu in na terenu zelo samozavestni; pozorni so na samo varnost tekom učnega procesa, vendar ne v tolikšni meri, kot to stanje izražajo njihove ocene znanja glede varnosti. Njihovo znanje o varnosti velikokrat temelji na osnovi neformalnih virov.
Ključne besede: Varnost v razredu, varnost na terenu, prvo triletje, drugo triletje, kombiniran pouk, izkustveno učenje.
Objavljeno: 08.10.2009; Ogledov: 2411; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici