| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Načrtovanje in izvedba ustvarjalnih rajalnih iger v prvem starostnem obdobju : diplomsko delo
Zoya Gamze Peter, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Načrtovanje in izvedba ustvarjalnih rajalnih iger v prvem starostnem obdobju obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature opredelili gibalni razvoj otrok v prvem starostnem obdobju, ples v prvem starostnem obdobju, elemente plesa, vlogo vzgojitelja pri plesnih dejavnostih v prvem starostnem obdobju, kaj so rajalne igre in kaj so ustvarjalne rajalne igre, opredelili smo tudi načrtovanje plesnih dejavnosti ter spodbude za gibanje. Na koncu smo opredelili še, kaj je to SWOT analiza, saj smo jo uporabili pri analizi izvedenih dejavnostih. V empiričnem delu smo v vrtcu Ravne na Koroškem izvedli devet ustvarjalnih rajalnih iger, za katere smo zapisali besedilo, melodijo in gibalne motive. Neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije je zajemal 13 otrok. Uporabili smo kvalitativno raziskovalno metodo raziskovanja, pri čemer smo podatke zbrali z analizo evalvacij in sprotnih zapisov dejavnosti v obliki analize SWOT. Ustvarjalne rajalne igre smo napisali po težavnosti od najlažje do najtežje in jih tako tudi izvajali. Naše ugotovitve prednosti, pomanjkljivosti, priložnosti in ovir izvedbe ustvarjalnih rajalnih iger predstavljajo izhodišče za nadaljnje izboljšave pri načrtovanju in izvedbi plesnih dejavnosti v prvem starostnem obdobju.
Ključne besede: ples, ustvarjalne rajalne igre, prvo starostno obdobje, vrtec Ravne na Koroškem, SWOT analiza.
Objavljeno v DKUM: 26.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (2,99 MB)

2.
Načrtovanje glasbenih dejavnosti v vrtcu v prvem starostnem obdobju : diplomsko delo
Lina Košič, 2023, diplomsko delo

Opis: Glasba je za razvoj otroka zelo pomembna, ključno pa je tudi, da vzgojitelji čimbolj kakovostno načrtujemo glasbene dejavnosti že v prvem starostnem obdobju otrok. Cilj izvajanja glasbenih dejavnosti je predvsem, da pri otrocih vzbujamo interes in veselje do glasbe ter hkrati vplivamo na glasbeni razvoj otrok. Namen diplomskega dela je ugotoviti kvantiteto in kvaliteto načrtovanja glasbenih dejavnosti v vrtcih in v prvem starostnem obdobju otrok. V teoretičnem delu obravnavam teoretična izhodišča o načrtovanju in izvajanju glasbenih dejavnosti ter pomen le-teh za optimalen razvoj predšolskega otroka. V empiričnem delu pa sem s pomočjo anketnega vprašalnika za vzgojitelje, zaposlene v prvem starostnem obdobju prišla do ugotovitev, da anketirane vzgojiteljice v večini usmerjene glasbene dejavnosti načrtujejo vsaj enkrat tedensko, neusmerjene pa več kot dvakrat tedensko. V največji meri se poslužujejo procesno-razvojnega modela načrtovanja, za pisanje priprav pa največkrat uporabljajo dnevne priprave, ki so del širše didaktične enote. Prav tako sem ugotovila, da otroci največ interesa izražajo do petja pesmi in igranja na glasbila ter da se vzgojiteljice pri načrtovanju s težavami ne srečujejo.
Ključne besede: glasbene dejavnosti, načrtovanje, predšolski otrok, kurikulum za vrtce, prvo starostno obdobje
Objavljeno v DKUM: 26.05.2023; Ogledov: 663; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

3.
Plesno ustvarjanje otrok prvega in drugega starostnega obdobja na različne zvrsti glasbe : diplomsko delo
Jana Pisnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Plesna vzgoja je v Kurikulumu za vrtce umeščena v področje umetnosti. Z umetnostjo se otrok izraža in komunicira, razvija svojo sposobnost ustvarjanja in domišljijo. Namen diplomske naloge je raziskati in ugotoviti, kako se otroci ustvarjalno izražajo skozi ples na različne glasbene zvrsti. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu smo predstavili ples v povezavi z improvizacijo, ustvarjalnost predšolskih otrok ter podrobneje opisali metode plesne vzgoje. Osredotočili smo se na plesno ustvarjalnost otrok prvega in drugega starostnega obdobja, saj so nas v praktičnem delu zanimale razlike, ki se bodo pojavljale pri plesnem ustvarjanju med obema starostnima skupinama. Na koncu teoretičnega dela smo izpostavili glasbo kot spodbudo za ples ter opisali zvrsti glasbe, ki smo jih uporabili v praktičnem delu naloge: klasično, ljudsko, zabavno in narodnozabavno glasbo. V praktičnem delu naloge so prikazane priprave dejavnosti, izvedba in evalvacije. V plesne dejavnosti so bili vključeni otroci 1. starostnega obdobja, stari 1–2 leti, in otroci 2. starostnega obdobja, stari 5–6 let. Ugotovili smo, da so bile med starostnima skupinama pri plesni improvizaciji velike razlike predvsem v ustvarjanju gibalnih motivov in uporabi prostora. Skozi dejavnosti je bilo pri obeh skupinah otrok mogoče opaziti napredek pri uporabi plesnih elementov.
Ključne besede: plesna ustvarjalnost otrok, prvo starostno obdobje, drugo starostno obdobje, različne zvrsti glasbe.
Objavljeno v DKUM: 05.09.2022; Ogledov: 752; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (878,40 KB)

4.
Rokovanje in igra otrok z naravnimi materiali v prvem starostnem obdobju
Jasna Crnolič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo uvodoma predstavlja razvojne značilnosti otrok v prvem starostnem obdobju, definira aktivno učenje ter vlogo vzgojiteljev in staršev pri tem. Predstavljena je tudi igra otroka in njen pomen za otroke v prvem starostnem obdobju, področje naravoslovja, otrokov odnos do narave ter pomen igre z naravnimi materiali. Empirični del diplomskega dela zajema dejavnosti otrok oz. igro z naravnimi materiali. Otrokom smo ponudili različne naravne materiale in jim omogočili spontano igro z njimi. S tem smo želeli ugotoviti, kako bodo otroci pristopili k igri, kaj bodo pri tem odkrili, kakšni bodo njihovi odzivi in kako dolgo bodo za dejavnost motivirani. Ob izvajanju dejavnosti odrasli pripravimo material, poskrbimo za dobro vzdušje in varnost ter opazujemo in si zapisujemo opažanja, v dejavnost se aktivno vključimo le po potrebi. Ugotovili smo, da so otroci na podlagi teh dejavnosti razvijali domišljijo, pokazali so zanimanje za igro z naravnimi materiali. Motivacija otrok je bila dolga in med samo igro ni prihajalo do konfliktov. Otrokom smo vzbudili zanimanje do narave v tej meri, da so spoznali, da je tudi brez industrijskih igrač igra lahko zabavna in poučna, kar bo nedvomno dobro vplivalo na oblikovanje otrokovega pozitivnega odnosa do narave.
Ključne besede: naravni materiali, prvo starostno obdobje, igra, rokovanje z naravnimi materiali
Objavljeno v DKUM: 03.05.2021; Ogledov: 1426; Prenosov: 306
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

5.
Gibalne igre s področja plesne vzgoje v 1. starostnem obdobju
Saša Križman, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Gibalne igre s področja plesne vzgoje v prvem starostnem obdobju smo se v teoretičnem delu osredotočili na gibalni razvoj predšolskega otroka ter njegove značilnosti v prvem starostnem obdobju. Tu smo izpostavili ključno vlogo vrtca, ki pomembno vpliva na otrokov osebni, čustveni, socialni in seveda gibalni razvoj. Otroška igra je v vrtcih prevladujoča dejavnost. Otrok se preko igre uči, prilagaja, razvija govor, se giblje, se druži z vrstniki in se čustveno odziva. V nalogi smo zato opredelili različne vrste igre, kjer smo izpostavili spoznavne vrste igre in pomen igralnega partnerja. V prvem starostnem obdobju potekajo otrokove gibalne dejavnosti pretežno skozi igro in zato smo se osredotočili predvsem na gibalne igre s plesnega področja. Razdelili smo jih v štiri skupine: bibanke, ustvarjalne rajalne igre, spretnostne igre in gibalne igre z malimi orodji. V praktičnem delu smo te sklope gibalnih iger na podlagi skrbno načrtovanih dejavnosti izvedli z otroki, starimi 1-2 leti ter jih nato evalvirali. Ugotovili smo, da otroci preko gibalnih iger razvijajo gibalne sposobnosti in spretnosti ter krepijo pozitivne medsebojne odnose, kar se kaže v vsakodnevni pozitivni skupinski dinamiki.
Ključne besede: gibalni razvoj, prvo starostno obdobje, gibalne igre, skupinska dinamika
Objavljeno v DKUM: 18.02.2021; Ogledov: 1677; Prenosov: 340
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

6.
Uporaba NTC metode s strani odraslih in njen vpliv na razvoj otroka v prvih treh letih
Anita Kirbiš, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen magistrske naloge je spoznati NTC metodo s poudarkom na uporabi pri delu z mlajšimi otroki ter pomembnost zgodnjega razvoja pri otrocih od rojstva do tretjega leta starosti. V teoretičnem delu smo predstavili NTC (Nurture of Talented Children) metodo učenja, ki zelo poudarja pomembnost zgodnjega razvoja pri otrocih, predvsem v prvem starostnem obdobju. Pojasnili smo, kako se razvijajo otroški možgani in s čim lahko vplivamo na razvoj sinaps v možganih, ki prispevajo k razvoju bioloških potencialov. Preučili smo tudi ovire oz. pasti pri vzgoji, ki lahko zavirajo otrokov razvoj in onemogočajo razvoj bioloških potencialov v polnem obsegu. V empiričnem delu smo raziskali odnos in poznavanje NTC metode s strani strokovnih delavcev. Zanimalo nas je njihovo mnenje o zgodnjem razvoju. Poslužili smo se deskriptivne in kavzalno-neeksperimentalne metode empiričnega pedagoškega raziskovanja. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo pridobili podatke, ki smo jih obdelali na ravni deskriptivne in inferenčne statistike. Ugotovili smo, da vzgojiteljice v večini poznajo NTC metodo učenja in jo tudi uporabljajo pri svojem delu, saj se zavedajo pomembnosti zgodnjega razvoja pri otroku.
Ključne besede: NTC sistem učenja, prvo starostno obdobje, zgodnji razvoj, ovire pri razvoju.
Objavljeno v DKUM: 01.09.2020; Ogledov: 1327; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

7.
Sposobnost vidnega zaznavanja otrok v prvem starostnem obdobju
Tanja Lepej, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali sposobnosti vidnega zaznavanja otrok prvega starostnega obdobja ter njihov napredek v obdobju enega meseca. V teoretičnem delu so predstavljene sporazumevalne dejavnosti – poslušanje, govorjenje, branje ter pisanje. Eno poglavje pa smo posvetili zaznavanju, kjer smo podrobneje predstavili vidno zaznavanje. V empiričnem delu so predstavljeni in interpretirani individualni rezultati otrok začetnega in končnega preverjanja. Namen raziskave je bil ugotoviti sposobnost vidnega zaznavanja pri otrocih v prvem starostnem obdobju. Raziskava je temeljila na neslučajnostnem, konkretnem vzorcu 9 otrok, starih 15–30 mesecev. Raziskava je potekala s pomočjo vaj vidnega zaznavanja, ki smo jih izvedli dvakrat, in sicer v razmiku enega meseca. Otrokovo vidno zaznavanje in njegov napredek smo preverjali preko konkretnih predmetov ter slik. Rezultate otrok smo sproti zapisovali v tabelo ter ugotovili, da so se rezultati, ki smo jih dobili pri končnem preverjanju, izboljšali.
Ključne besede: Vidno zaznavanje, vidno razločevanje, prvo starostno obdobje.
Objavljeno v DKUM: 13.08.2020; Ogledov: 4396; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

8.
Vpliv pesmi in izštevank na prepoznavanje rim v prvem starostnem obdobju
Nives Lazar, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv pesmi in izštevank na prepoznavanje rim v prvem starostnem obdobju smo želeli raziskati in ugotoviti, ali se pri otrocih v prvem starostnem obdobju pojavi napredek v prepoznavanju rim v obdobju dveh mesecev ter kolikšen bo napredek pri kontrolni ter kolikšen pri eksperimentalni skupini, ki bo deležna vaj za spodbujanje glasovnega zavedanja o rimah. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj govora, vlogo vzgojitelja in staršev pri govornem razvoju otrok, področje jezika v Kurikulumu za vrtce (1999), glasovno zavedanje in rime ter njihovo prepoznavanje in dovzetnost zanje. V empiričnem delu smo s pomočjo sličic preverjali prepoznavanje rim pri otrocih kontrolne in eksperimentalne skupine. V raziskavi je sodelovalo 14 otrok (7 otrok kontrolne in 7 otrok eksperimentalne skupine), ki obiskujejo enega izmed vrtcev v Spodnji Savinjski dolini. Pri preverjanju nas je zanimalo, koliko rim oziroma vsiljivcev bodo našli ter kakšna bo razlika med začetnim in končnim preverjanjem. Z otroki eksperimentalne skupine smo dva meseca izvajali dodatne dejavnosti za spodbujanje glasovnega zavedanja (pesmi in izštevanke). Končni rezultat je bil nad pričakovanji, saj so otroci eksperimentalne skupine vidno napredovali in izboljšali svojo dovzetnost za rime.
Ključne besede: razvoj govora, pesmi in izštevanke, glasovno zavedanje, rime, prvo starostno obdobje
Objavljeno v DKUM: 09.03.2020; Ogledov: 1727; Prenosov: 357
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

9.
Ozaveščanje otrok o ekologiji skozi likovne dejavnosti v prvem starostnem obdobju
Klaudija Vivod, 2019, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Ozaveščanje otrok o ekologiji skozi likovne dejavnosti v prvem starostnem obdobju je predstaviti primerne likovne dejavnosti, ki otroke v prvem starostnem obdobju ozaveščajo o ekologiji, in ugotoviti, kako otrokom na zanimiv način skozi likovne dejavnosti približati ekologijo. Zanimalo nas je, kakšne so spretnosti in znanje otrok v prvem starostnem obdobju. V diplomskem delu smo predstavili možnosti, kako lahko odpadni material ponovno uporabimo pri likovnih dejavnostih v prvem starostnem obdobju. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvojne stopnje likovnega izražanja otrok in načrtovanje likovnih dejavnosti v predšolskem obdobju. Opisali smo vsa likovna področja in predstavili, kako se ekologija vključuje v vrtce. V praktičnem delu smo načrtovali, izvedli in evalvirali pet likovnih dejavnosti z različnih likovnih področij. V dejavnosti smo vključili odpadne materiale, katere smo ponovno uporabili pri likovnih dejavnostih. Velik poudarek smo namenili ponovni uporabi odpadnih materialov in pravilnemu ravnanju z njimi.
Ključne besede: predšolski otrok, prvo starostno obdobje, odpadni materiali, likovne dejavnosti, likovna področja.
Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 4542; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

10.
Razvrščanje v prvem starostnem obdobju
Nina Fajfar, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Razvrščanje v prvi starostni skupini smo želeli ugotoviti, kakšne so zmožnosti razvrščanja v Carrollov in drevesni diagram pri otrocih prve starostne skupine. V teoretičnem delu smo opisali vlogo matematike v predšolskem obdobju. Pri tem smo se osredotočali predvsem na vlogo vzgojitelja in na to, kakšno vlogo ima pri tem okolje. Prav tako smo opisali, kakšno vlogo ima pri tem kurikulum za vrtce. V nadaljevanju smo obravnavali vsebine, ki jih otroci srečujejo pri matematiki v vrtcu. V drugem delu, torej v empiričnem delu diplomske naloge, smo v osmih pod poglavjih predstavili naše ugotovitve. Preverjali smo, kako dobro otroci med 2. in 3. letom starosti razvrščajo v Carrollov in drevesni diagram. Rezultati so pokazali, da imajo otroci prvega starostnega obdobja še kar nekaj težav pri razvrščanju – predvsem z razpoznavanjem simbola in posledično s pravilnim razvrščanjem v diagrame.
Ključne besede: predšolski otroci, prvo starostno obdobje, razvrščanje, Carrollv diagram, drevesni diagram.
Objavljeno v DKUM: 20.11.2019; Ogledov: 6887; Prenosov: 591
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici