SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
POSKUSI Z VODO V PRVEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Manuela Tot, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni poskusi z vodo, ki sem jih pripravila za otroke v prvem razredu osnovne šole. V teoretičnem delu so na kratko opisane naravoslovne vede, učni načrt za prvi razred osnovne šole ter lastnosti vode. V empiričnem delu diplomske naloge je predstavljenih deset enostavnih poskusov, ki so primerni tako za predšolske otroke kot tudi za otroke prve triade devetletke. V zadnjem delu diplomske naloge je opisana priprava in izvedba poskusov ter skladnost vsebin z učnim načrtom. Dodani so tudi rezultati opravljenih anket, ki so bile izvedene neposredno pred poskusom in po njem. Predpostavljali smo, da se otroci v šoli premalo učijo ob poskusih in igri. Premalo je igranja z vodo in učenja preko igre pri fiziki ali širšem naravoslovju. To teorijo, da je v šoli preveč učenja in premalo igre, smo po poskusih z otroki v šoli le še okrepili. Poskusi zahtevajo mnogo več časa in potrpežljivosti kot branje knjige ali ogled filma. Verjetno je ravno čas tisti, ki ne dopušča, da bi se otroci učili skozi poskuse in si tako pridobili novo znanje. Vsekakor smo pri otrocih želeli vzpodbuditi zanimanje za naravoslovje skozi igro z vodo. Če bomo otrokom znali na primeren način približati naravoslovne vede, bodo le-ti pridobljeno znanje znali uporabiti v enakih ali podobnih situacijah.
Ključne besede: poskus, voda, naravoslovje, biologija, kemija, fizika, osnovna šola, prvi razred, otrok, učenje, demonstracije, prikaz, učni načrt, kurikulum, lastnosti vode, priprava in izvedba poskusov
Objavljeno: 07.05.2009; Ogledov: 9785; Prenosov: 2899
.pdf Celotno besedilo (4,16 MB)

3.
ŠEST LET TIMSKEGA IN TANDEMSKEGA DELA V PRVIH RAZREDIH DOLENJSKIH IN BELOKRANJSKIH OSNOVNIH ŠOL
Ariadna Agnič, 2009, diplomsko delo

Opis: Za naslov diplomske naloge smo si izbrali Šest let timskega in tandemskega dela v prvih razredih dolenjskih in belokranjskih osnovnih šol, ker so nas zanimala mnenja, občutki, kritike, predlogi učiteljev in vzgojiteljev, ki delajo skupaj po prenovljenih programih, z mlajšimi otroci. Namen je bil ugotoviti, kako se v praksi dejansko izvaja timsko in tandemsko delo ter kakšen odnos so si do te oblike dela v šestih letih ustvarili pedagoški delavci. Naši zastavljeni cilji so bili na podlagi izpolnjenih anketnih vprašalnikov pridobiti konkretne odgovore na zastavljena vprašanja in opraviti njihovo analizo. Vse odgovore smo predstavili s pomočjo grafov ali tabel ter jih obrazložili. Rezultati analize so potrdili hipoteze, da se timsko in tandemsko delo v praksi uspešno izvaja. Da je v prvih razredih devetletke večji poudarek in več časa namenjenega tandemskemu delu vzgojitelja in učitelja. Da so med šolami razlike glede prisotnosti vzgojitelja v razredu ter, da je močno prisotna potreba po vzgojiteljevi prisotnosti skozi celo dopoldne. Da se je iz rezultatov, ki vrednotijo količino skupnega načrtovanja, preverjanja ter ocenjevanja in evalvacije pokazalo, da so vzgojitelji še vedno v inferiornem položaju. To potrjuje tudi dejstvo, da so vzgojitelji svoje možnosti napredovanja ocenili slabše kot učitelji.
Ključne besede: predšolska vzgoja v EU, prenova, 6-letnik v šoli, prvi razred, timsko delo, tandemsko delo
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 1903; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (944,21 KB)

4.
RAZVOJ LIKOVNEGA IZRAŽANJA NA PRIMERU ČLOVEŠKE FIGURE V 1. RAZREDU
Majda Dajčman, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo razvoj likovnega izražanja na primeru človeške figure v prvem razredu. V prvem delu diplomskega dela je širše opredeljen likovni razvoj otrok. Podrobneje smo opisali razvojne značilnosti otrokovega likovnega izražanja ter likovne tipe otrok, ki smo jih spremljali tudi v raziskavi. V nadaljevanju so podrobneje opisani likovni elementi in likovne prvine, ki so pomemben dejavnik pri razvoju likovnega izražanja. Predstavljen je učni načrt za likovno vzgojo in na kratko izpostavljeni cilji slikanja in risanja v prvem razredu. V empiričnem delu smo iskali odgovore na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili. Zanimalo nas je, ali obstajajo v kontroliranem vzorcu razlike v upodabljanju človeške figure pri prikazu proporcev, okončin in detajlov. Izvedli smo longitudinalno raziskavo, ki je trajala eno šolsko leto. Likovna dela učencev smo ocenili po kriterijski skali, kjer smo ocenjevali, kaj od človeške figure je upodobljeno in kako so upodobljeni posamezni deli človeškega telesa. Izidi raziskave so pokazali, da so opazne razlike pri upodabljanju človeškega lika med prvim likovnim delom in upodabljanju ob zaključku prvega razreda.
Ključne besede: človeška figura, likovni razvoj, likovna vzgoja, prvi razred, osnovna šola.
Objavljeno: 29.05.2009; Ogledov: 3794; Prenosov: 470
.pdf Celotno besedilo (20,71 MB)

5.
PRIMERJAVA SLIKANJA Z VOŠČENKAMI IN VODENIMI BARVAMI
Erika Dobovšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Likovno prepoznavno izražanje otrok se začne okoli tretjega leta starosti. Spremljanje njihovega ustvarjanja je zelo zanimivo in raznoliko. Eden prvih motivov likovnega izražanja je človeška figura, ki jo otrok upodablja še v kasnejših obdobjih likovnega razvoja. V diplomski nalogi je zato obravnavana upodobitev človeške figure z dvema slikarskima tehnikama, in sicer slikanjem z voščenkami in slikanjem z vodenimi barvami. Izdelki so delo prvošolskih otrok različnih razredov. Zanimala nas je primerjava med omenjenima likovnima tehnikama, kje se učenci lažje izražajo, kje upodabljajo več podrobnosti, kako in koliko uporabljajo različne barve ter kakšna je upodobitev človeške figure. Diplomsko delo vsebuje teoretični in praktični del. V teoretičnem delu so ugotovitve in mnenja različnih avtorjev, naša predvidevanja in mnenja o likovnem razvoju otrok in slikanju, splošne resnice ter nacionalni učni cilji pri pouku likovne vzgoje. Praktični del pa vsebuje izdelke otrok prvih razredov, njihovo analizo in primerjavo. Na koncu je ugotovitev in obravnava uresničitve zastavljenih ciljev. Ugotovili smo, da so pri tehniki slikanja z voščenkami učenci upodobili več podrobnosti, linije so bolj ostre, barve pestre in čiste, človeška figura je upodobljena manjša kot pri slikanju z vodenimi barvami. Pri slednji tehniki so podrobnosti manj opazne, barve so nežne, opazno je tudi mešanje barv, linije so mehke, prehodi barv zabrisani.
Ključne besede: • prvi razred osnovne šole • likovni razvoj • slikanje • človeška figura • likovno ustvarjanje
Objavljeno: 20.01.2010; Ogledov: 3384; Prenosov: 402
.pdf Celotno besedilo (10,84 MB)

6.
UPORABA LUTKE V DRUGEM STAROSTNEM OBDOBJU V VRTCU IN PRVEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Alenka Stipič, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili cilje vzgoje in izobraževanja z lutko, metode dela z lutko, vlogo vzgojitelja pri delu z lutko, lutkovno igro kot simbolno igro in otrokov razvoj ob igri z lutko. V empiričnem delu smo predstavili pridobljene podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov (reševale so jih vzgojiteljice, zaposlene v posavskih vrtcih in šolah). Z anketnim vprašalnikom smo želeli ugotoviti, ali vzgojiteljice uporabljajo lutke v vzgoji in izobraževanju, ali jih uporabljajo kot ljubljenke skupine, ali imajo stalni lutkovni kotiček, kaj otroci najpogosteje spontano uprizarjajo, katere metode dela vzgojiteljice najpogosteje uporabljajo, ali uporabljajo lutko kot motivacijsko in kot terapevtsko sredstvo, ali pripravljajo lutkovne predstave za otroke in z otroki, ali obiščejo kdaj tudi lutkovno gledališče in kakšno mnenje imajo vzgojiteljice o pomenu lutke za otrokov razvoj. Zanimal nas je obstoj razlik glede na uporabo lutk v drugem starostnem obdobju v vrtcu in prvem razredu osnovne šole. Ugotovili smo, da vzgojiteljice lutke načeloma uporabljajo in so tudi otrokom dosegljive. Vendar je lutka pri večini uporabna v različne namene le občasno. Presenetil me je podatek, da več kot polovica vzgojiteljic nikoli ne obišče lutkovnega gledališča z otroki (tako v vrtcu kot v prvem razredu osnovne šole).
Ključne besede: Otrok, vzgojitelj, uporaba lutke, drugo starostno obdobje v vrtcu, prvi razred osnovne šole.
Objavljeno: 24.12.2010; Ogledov: 2875; Prenosov: 443
.pdf Celotno besedilo (563,88 KB)

7.
PRIPRAVLJENOST 1. RAZREDOV OSNOVNE ŠOLE ZA UVEDBO ANGLEŠČINE: EVALVACIJA RAZREDA IN UČBENIKOV
Anja Sovič, 2013, magistrsko delo

Opis: Projekt uvajanja angleščine v prvi razred osnovne šole je projekt, ki se naj bi začel v šolskem letu 2013/2014. Projekt je bil ustavljen. Raziskava je želela pokazati, kako so slovenske šole seznanjene s projektom, kakšne so njihove predhodne izkušnje z uvajanjem tujega jezika v nižjo stopnjo osnovne šole in kje zaznavajo probleme z uvajanjem. Z deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja so rezultati pokazali, da so osnovne šole slabo seznanjene s projektom. Ob tem je bilo nezadovoljstvo izkazano tudi znotraj postavljenih časovnih okvirov. Izvedena je bila tudi evalvacija učbenikov, ki so primerni za poučevanje angleščine v prvem razredu. Znotraj učbenikov je bila evalvacija osredotočena na ilustracijo. Kriteriji za evalvacijo ilustracij, osnovani glede na otrokov kognitivni razvoj, so bili razdeljeni na: estetsko analizo, analizo spolnih stereotipov, semiotično analizo in likovno analizo. Evalvacija je pokazala, da ilustracije potrebujejo popravke glede na opredeljene kriterije.
Ključne besede: Ključne besede: prvi razred, zgodnje uvajanje tujega jezika, slovenske šole, učni material, kognitivni razvoj
Objavljeno: 07.10.2013; Ogledov: 1467; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (4,66 MB)

8.
LUTKA KOT MOTIVACIJSKO SREDSTVO V 1. RAZREDU
Nina Štivan, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Lutka kot motivacijsko sredstvo v prvem razredu je praktično diplomsko delo. Namen tega je vključiti uporabo lutk v pouk v prvem razredu in jih uporabiti kot motivacijsko sredstvo ter izvesti in analizirati nastope v prvem razredu. Po izvedbi in analizi smo prišli do zaključka, da lahko lutko kot motivacijsko sredstvo uporabimo pri vseh predmetih v prvem razredu. Največjo motiviranost je bilo moč čutiti pri dejavnostih, kjer so učenci sami aktivno sodelovali – pri sami izdelavi lutk in pri izvajanju prizorov. S pomočjo lutke lahko dosežemo zastavljene učne cilje. Lutka se v vlogi motivacijskega sredstva dobro obnese. Ne le, da smo učence uspeli motivirati, uspeli smo aktivirati njihovo notranjo motivacijo in jih s tem vzpodbudili, da se nekaj naučijo. S tem smo vzpostavili prave pogoje za delo v razredu. Seveda so vsi ti učni cilji dosegljivi tudi brez uporabe lutk, a zakaj je ne bi vključili, če lahko do njih pridemo na zabaven način in s tem dodatno motiviramo učence. Z njeno uporabo tudi ugodno vplivamo na socialno in čustveno rast učencev, kar je še en dodaten razlog zakaj jo vključiti v pouk.
Ključne besede: lutka, motivacijsko sredstvo, prvi razred, motivacija, predmeti
Objavljeno: 23.07.2014; Ogledov: 957; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

9.
PRVOŠOLCI OSNOVNE ŠOLE DRAGA KOBALA IN ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA
Anita Golob, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga Prvošolci osnovne šole Draga Kobala in zdrav način življenja je sestavljena iz dveh delov, ki sta vsak zase zaokrožena celota, se pa med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. V prvem, teoretičnem delu, je predstavljen zdrav način življenja (kaj je, kako ga pridobiti oziroma ohraniti) in učni predmet Spoznavanje okolja skozi raziskovalni problem. V praktičnem delu je podana učna ura Zdrav način življenja v prvem razredu osnovne šole Draga Kobala Maribor (natančna učna priprava, potek in evalvacija), ki je upoštevala sodobne didaktične oblike in metode dela ter didaktične sugestije snovalcev učnega načrta Spoznavanje okolja.
Ključne besede: zdrav način življenja, navade in razvade, Spoznavanje okolja, prvo triletje, prvi razred
Objavljeno: 14.04.2015; Ogledov: 547; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

10.
ZGODNJE NARAVOSLOVJE - SADJE V PRVEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Maja Mežnarić, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Zgodnje naravoslovje – Sadje v prvem razredu osnovne šole, je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del zaokrožajo trije sklopi: psihološki (v njem so na kratko predstavljeni otroci, njihova psihologija, podrobneje pa opredeljene značilnosti šestletnih otrok), naravoslovni (pojasnjeno je naravoslovje, kako pomembno je začetno naravoslovje ter naravoslovna pismenost) in didaktični sklop (opredeljen je učni predmet Spoznavanje okolja, kjer se v edukacijski vertikali otroci prvič srečajo z naravoslovjem). V praktičnem delu so podani natančen načrt, izpeljava in evalvacija učne ure zgodnjega naravoslovja (vsebina sadja), ki zadošča teoretičnim zahtevam sodobnega pouka. Na osnovi narejenega ugotavljamo, da sodobne oblike in metode dela zahtevajo od učitelja daljšo in bolj natančno pripravo na pouk. Mlajši otroci morajo zaradi nezmožnosti abstraktnega mišljenja za lažjo predstavo delati s konkretnim materialom, saj otroci te starosti še niso popolnoma navajeni na sistem. Učitelj mora znati zato dobro predvidevati in v spremenjenih situacijah ustrezno odreagirati.
Ključne besede: zgodnje naravoslovje, prvo triletje, prvi razred, spoznavanje okolja, sadje
Objavljeno: 21.04.2015; Ogledov: 819; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici