| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 51
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Usposobljenost zdravstvenih delavcev o prepoznavanju simptomov akutne zastrupitve z nedovoljenimi drogami
Petra Rebernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Akutna zastrupitev z nedovoljenimi drogami je življenjsko ogrožajoče zdravstveno stanje, ki zahteva dobro poznavanje simptomov in temu primerno takojšnje ukrepanje. Zato je pomembno, da zdravstveni delavci hitro prepoznajo simptome in so dovolj dobro usposobljeni na tem področju. Raziskovalna metodologija: V teoretičnem delu diplomskega naloge smo uporabili opisno (deskriptivno) metodo dela. Predstavili smo najpogostejše nedovoljene droge, opisali simptome akutne zastrupitve z nedovoljenimi drogami ter navedli ukrepe prve in nujne medicinske pomoči. V raziskovalnem delu pa smo ugotavljali, kakšna je usposobljenost zdravstvenih delavcev za prepoznavanje simptomov akutne zastrupitve z nedovoljenimi drogami ter kakšno je njihovo poznavanje ukrepov prve in nujne medicinske pomoči. Rezultati: Ugotovili smo, da je po mnenju zdravstvenih delavcev prepoznavanje simptomov akutne zastrupitve z nedovoljenimi drogami odvisno predvsem od vrste droge, s katero se pacient zastrupi. Analizi zbranih podatkov je pokazala, da imajo zdravstveni delavci zadostno znanje o ukrepih prve pomoči in nujne medicinske pomoči pri akutni zastrupitvi z nedovoljenimi drogami ter da dodatnega izobraževanja ne potrebujejo Razprava in sklep: Menimo pa, da bi zdravstveni delavci morali pridobiti več znanja o tem, kako prepoznati simptome akutne zastrupitve z nedovoljenimi drogami.
Ključne besede: prepovedane droge, prva pomoč, nujna medicinska pomoč
Objavljeno: 09.03.2021; Ogledov: 43; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (688,83 KB)

2.
Pomen izobraževanja osnovnošolcev s področja temeljnih postopkov oživljanja
Marko Kukovec, 2020, magistrsko delo

Opis: V Sloveniji je stopnja nudenja temeljnih postopkov oživljanja ljudem, ki doživijo srčni zastoj, zelo nizka. Eden izmed razlogov, da se očividci raje umaknejo, je njihovo neznanje. Zato marsikje po svetu učijo osnovnošolce temeljnih postopkov oživljanja in uporabe avtomatskih zunanjih defibrilatorjev. S tem želijo skozi leta izobraziti čim večje število populacije.
Ključne besede: TPO, temeljni postopki oživljanja, oživljanje, prva pomoč, osnovna šola, defibrilator, CPR, cardiopulmonary resuscitation, first aid, basic life support, defibrillator, teach CPR, primary school, elementary school.
Objavljeno: 10.02.2021; Ogledov: 100; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (887,09 KB)

3.
Ozaveščenost staršev o nudenju prve pomoči pri poškodbah zob
Jasna Ana Novoselec, 2020, diplomsko delo

Opis: Izhodišče: Poškodbe zob se najpogosteje zgodijo v obdobju otroštva in mladostništva. Otroci se večinoma poškodujejo doma, zato je pomembno, da starši znajo pravilno ukrepati ob poškodbi, saj je od tega odvisna prognoza poškodovanega zoba. Namen zaključnega dela je predstaviti poškodbe zob pri otrocih in mladostnikih, ki so bili obravnavani v eni izmed specialističnih ambulant za otroško in preventivno zobozdravstvo ter preveriti ozaveščenost staršev o nudenju prve pomoči ob poškodbah zob. Metode: Uporabili smo kvantitativno raziskovalno metodologijo. Analizirali smo podatke otrok in mladostnikov, ki so utrpeli poškodbo zob in so bili obravnavani v specialistični ambulanti za otroško in preventivno zobozdravstvo. Ozaveščenost staršev o nudenju prve pomoči pri poškodbah zob smo preverjali z uporabo anketnega vprašalnika, ki je bil staršem posredovan preko spletne ankete 1ka. Vse zbrane podatke smo predstavili s tabelami in jih opisali. Rezultati: Ugotovili smo, da si otroci in mladostniki ob padcih in udarcih v zobe najpogosteje poškodujejo zgornje sekalce, pri čemer gre največkrat za poškodbo zobne krone, omajanje zoba in izbitje zoba. Te poškodbe so se najpogosteje zgodile v domačem okolju. Raziskava je pokazala, da so starši ozaveščeni o nudenju prve pomoči pri poškodbah zob, primanjkuje pa jim znanja, kako ravnati pri izbitju zoba. Zaključek: Starši se ne čutijo sposobni sami vstaviti izbitega stalnega zoba na njegovo prejšnje mesto, ker se s takšno situacijo še niso srečali ali zanjo slišali, zato pričakujejo več izobraževanj na to temo.
Ključne besede: otroci in mladostniki, poškodbe zob, prva pomoč, ozaveščenost staršev
Objavljeno: 01.12.2020; Ogledov: 72; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

4.
5.
Informacijske tehnologije za prvo psihosocialno pomoč
Miha Peternelj, 2020, diplomsko delo

Opis: Uvod: V diplomskem delu smo raziskali, ali lahko s pomočjo sodobnih informacijskih tehnologij zagotovimo osnovno prvo psihosocialno pomoč tudi osebam, ki je drugače ne bi prejele ali pa se ne želijo izpostavljati in je poiskati same. Namen: Želeli smo preveriti, ali je današnja družba pripravljena na interakcijo in implementacijo informacijske tehnologije v povezavi z lastnim tako fizičnim kot mentalnim zdravjem. Metode dela: Želene in iskane podatke smo dobili z iskanjem podobnih rešitev na spletu, pridobivanjem informacij s pomočjo spletnih člankov ter druge literature, tudi s pomočjo spletnih portalov, kot je YouTube. Relevantne podatke za analizo in statistično obdelavo smo pridobili predvsem s spletno anketo, bazen anketirancev pa smo polnili s pomočjo socialnih omrežij. Rezultati: S pomočjo anketnega vprašalnika smo pridobili informacije o poznavanju prve psihosocialne pomoči, uporabi pametnih naprav v vsakdanu, ter zaupanju v informacije, ki bi jih moderna tehnologijja s pomočjo umetne intelligence ponudila na področju mentalnega zdravja ter spoprijemanja s stresom. Z njegovo pomočjo smo tudi statistično obdelali podatke. Zajetih je bilo 150 anketirancev. Vprašalnik je bil razdeljen na dva dela, kjer so anketiranci odgovarjali na vprašanja, vezana na poznavanje modernih tehnologij in poznavanje ter nudenje prve psihosocialne pomoči. Razprava in zaključek: Glede na tematiko in trenutno stopnjo ozaveščenosti predvidevamo, da je trenutna situacija nenaklonjena uporabi modernih tehnologij za možnosti prve psihosocialne pomoči. Prebivalstvo še vedno raje zaupa osebnemu stiku z zdravnikom, ki je zavezan poklicni molčečnosti, ali še raje ostaja anonimno in se tovrstne oblike pomoči sploh ne poslužuje.
Ključne besede: prva psihosocialna pomoč, umetna inteligenca, informacijske tehnologije
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 53; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

6.
Znanje prve pomoči študentov pedagoške smeri
Sandra Bedeković, 2020, diplomsko delo

Opis: Uvod: Poškodbe in nesreče so vodilni vzrok smrti otrok po celem svetu. Otroci in učitelji večino svojega časa preživijo v šolskem okolju, kar pomeni, da obstaja velika verjetnost za poškodbe ali nenadne bolezni, ki zahtevajo nudenje prve pomoči. Žal je veliko študij ugotovilo, da je znanje učiteljev na področju prve pomoči zelo nizko. V zaključnem delu želimo ugotoviti, kakšno je znanje prve pomoči študentov zaključnih letnikov pedagoške smeri. Metode: Podatke za empirični del raziskave smo pridobili z anketiranjem študentov 4. letnika Pedagoške fakultete v Mariboru in Pedagoške fakultete v Ljubljani, smer Razredni pouk. Podatke smo zbrali, analizirali, opisali in prikazali s pomočjo grafov. Uporabili smo deskriptivno statistično metodo analize podatkov. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo 45 anketirancev. Anketirani so pokazali slabo znanje prve pomoči. Najmanj znanja so pokazali s področja temeljnih postopkov oživljanja (13 %) in s področja imobilizacije zloma (24 %). 64 % anketiranih meni, da je njihovo znanje pomanjkljivo in prve pomoči ne bi mogli uspešno nuditi. Razprava in sklep: Znanje prve pomoči študentov pedagoške smeri ob zaključku študija je slabo. Ker imajo zelo slabo znanje iz temeljnih postopkov oživljanja in o svojem znanju prve pomoči niso prepričani, predlagamo nekajurno izobraževanje iz nudenja prve pomoči otroku v sklopu študija.
Ključne besede: prva pomoč, šola, znanje, učitelji, nujna stanja
Objavljeno: 30.10.2020; Ogledov: 127; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

7.
Poznavanje psihiatrične prve pomoči pri zdravstvenih delavcih
Tomaž Berlič, 2020, diplomsko delo

Opis: Psihiatrična prva pomoč je relativno nov koncept v zdravstveni negi. Nanaša se na pristop in pomoč osebam s težavami v duševnem zdravju. Psihiatrično prvo pomoč lahko izvajajo zdravstveni delavci in laična populacija, zato je pomembno, da je koncept jasen in znan vsem. Namen zaključnega dela je ugotoviti ali zdravstveni delavci poznajo psihiatrično prvo pomoč.
Ključne besede: duševno zdravje, prva pomoč, urgentna zdravstvena nega, psihiatrična zdravstvena nega, medicinske sestre.
Objavljeno: 03.03.2020; Ogledov: 318; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (954,23 KB)

8.
Poznavanje prve pomoči pri poškodbah oči med študenti zdravstvene nege
Florijan Lovrenčič, 2020, diplomsko delo

Opis: Izhodišče: Poškodbe očesa so v svetovnem merilu pomemben vzrok za okvaro vida in predstavljajo veliko breme za zdravstveno varstvo. Razdelimo jih glede na anatomijo, vzrok in način nastanka. Zdravstveni delavec nujne medicinske pomoči ne sme odkloniti. V svoji raziskavi smo želeli ugotoviti, kako dobro študenti zdravstvene nege poznajo poškodbe očesa in ali bi znali pravilno nuditi prvo pomoč osebi s poškodbo očesa, kar bo zanje v prihodnosti izrednega pomena. Metode: Podatke za empirični del raziskave smo pridobili z anketiranjem študentov 3. letnika in absolventov zdravstvene nege ene fakultete v Sloveniji. Podatke smo analizirali, grupirali ter prikazali s pomočjo programov Microsoft Excel in Microsoft Word. Uporabili smo deskriptivno statistično metodo analize podatkov. Rezultati: V raziskavo smo vključili 70 anketirancev, 77 % jih je predhodno obiskovalo srednjo zdravstveno šolo. Največ anketirancev bi znalo pravilno oskrbeti kemično poškodbo očesa (64 %), najmanj pa svetlobno (37 %) in topo (31 %) poškodbo ter tujek v očesu (26 % nezasajeni, 34 % zasajeni). Anketiranci so svoje znanje prve pomoči s celotnega področja poškodb oči povprečno ocenili s 3,2 ± 0,8 (1 – najslabše, 5 – najboljše). S tega področja si 93 % anketirancev želi več izobraževanja. Zaključek: Ob zaključku študija je znanje študentov zdravstvene nege o prvi pomoči pri poškodbah oči nezadostno. V večini so se pravilno odločili za najpomembnejše ukrepe, odstotek popolnoma pravilno oskrbljenih poškodb pa je bil nizek. Predlagamo obnovitvene tečaje prve pomoči v vsakem letniku študija.
Ključne besede: oftalmologija, anatomija očesa, poškodba očesa, prva pomoč, znanje, urgentna stanja v oftalmologiji
Objavljeno: 19.02.2020; Ogledov: 365; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (784,30 KB)

9.
Epilepsija pri otroku in mladostniku
Doroteja Lorber, 2019, diplomsko delo

Opis: Izhodišča, namen: Epilepsija velikokrat pri otroku vpliva na kakovost življenja. Predvsem na psihološke, socialne in poklicne elemente. Gre za bolezen, ki prizadene možgane. Namen zaključnega dela je raziskati, kako lahko medicinska sestra izboljša otrokovo delovanje v okolju ter kateri so negovalni problemi, ki vplivajo na vsakodnevne aktivnosti življenja dečka. Raziskovalne metode: Uporabljena je bila kvalitativna metoda raziskovanja, v sklopu katerega je bil izveden intervju odprtega tipa. Vprašanja za intervju smo sestavili po funkcionalnih vzorcih obnašanja Marjory Gordon. V raziskavi je sodeloval deček z epilepsijo. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da so najpogostejši problemi s katerimi se srečujejo otroci z epilepsijo strah pred nesprejetostjo v družbi, šoli, strah pred utopitvijo, nevarnost padcev, telesna prizadetost ter nepoučenost o diagnozi epilepsije. Prav tako smo ugotovili, da se otroci z epilepsijo še vedno težje vključijo v družbo, kot ostali, ki nimajo nobenih zdravstvenih težav. Diskusija in zaključek: Epilepsija se največkrat pojavi v otroštvu in ima velik vpliv na kvaliteto življenja. Stiske, ki spremljajo otroke in starše, so dolgotrajne in zahtevajo posebno obravnavo, zato morata družina in družba sprejeti otroka z epilepsijo kot celoto in ne kot osebo, ki ima omejitve.
Ključne besede: zdravstvena nega, prva pomoč, ketogena dieta, zdravstveno vzgojno delo, poučevanje staršev
Objavljeno: 16.12.2019; Ogledov: 421; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

10.
Odnos prostovoljnih gasilcev do nudenja prve pomoči ob intervenciji
Nejka Korenjak, 2019, diplomsko delo

Opis: Izhodišča: Prostovoljni gasilci so pri svojem delu na terenu, na intervencijah velikokrat prvi na kraju nesreče, dogodka in so tako primorani nuditi prvo pomoč obolelim/poškodovanim. Tu pa se pojavi vprašanje, ali so dovolj usposobljeni in suvereni za nudenje prve pomoči pred prihodom strokovno usposobljenih zdravstvenih delavcev. Raziskovalne metode: Za izdelavo diplomske naloge smo uporabili deskriptivno metodo dela ter kvantitativno metodo. Za izdelavo teoretičnega izhodišča smo uporabili tako domačo, kot tudi tujo literaturo. V empiričnem delu smo uporabili anonimni anketni vprašalnik, ki je bil sestavljen iz 15 vprašanj, ki so bila mešanega tipa in sicer vprašanja odprtega in zaprtega tipa ter delno odprta vprašanja. Ciljna populacija so bili gasilci prostovoljnih gasilskih društev pretežno severovzhodnega dela Slovenije. Rezultati: Anketirana populacija je mnenja, da se čutijo odgovorni za nudenje prve pomoči kot gasilci na intervenciji in kot laiki na ulici. Včasih se pri nudenju prve pomoči pojavijo tudi zadržki, kar pa ni pogost pojav, saj so mnenja da so prostovoljni gasilci načeloma dobro usposobljeni za nudenje prve pomoči na terenu in da so željni postati prvi posredovalci. Izpostavljeno je bilo le dejstvo, da je s strani države premalo skrbi za urejena izobraževanja in prispevanje za nabavo materiala in pripomočkov za ustrezno in hitro nudenje prve pomoči na terenu. Diskusija in zaključek: Prostovoljni gasilci so pripravljeni nuditi prvo pomoč na intervenciji, a mnogi anketiranci pogrešajo izobraževanja, kjer bi pridobili znanje za pravilno ravnanje ob morebitni potrebi po nudenju prve pomoči, saj so zaradi strahu pred neznanjem omejeni.
Ključne besede: prostovoljni gasilci, prva pomoč, prvi posredovalci, občutki pri oskrbi poškodovanca, usposobljenost
Objavljeno: 25.10.2019; Ogledov: 338; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici