| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 57
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Nudenje prve pomoči s strani policistov in usklajenost reševalnih ekip pri prometnih nesrečah
Gregor Lahajnar, 2007, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: cestni promet, prometne nesreče, prva pomoč, reševanje, reševalne ekipe, policisti
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 200; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (721,36 KB)

2.
Učenje predšolskih otrok prve pomoči in temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe: pregled literature
Adrijana Herga, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Strokovnjaki priporočajo začetek usposabljanja temeljnih postopkov oživljanja (TPO) in prve pomoči (PP) že v zgodnjem otroštvu, kljub temu da lahko intelektualne in telesne sposobnosti otrok predstavljajo oviro. V številnih primerih lahko otroci samo s klicem na pomoč nekomu rešijo življenje. Namen zaključnega dela je raziskati, ali so se predšolski otroci zmožni naučiti TPO in PP odrasle osebe ter smotrnost le-tega. Metode: Uporabili smo opisno metodo dela. Iskanje literature je potekalo z iskalnim nizom v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL (with Full Text) in Cochrane Libraryin ter s pomočjo pregleda spletnega bibliografskega sistema COBISS (angl. Co-operative Online Bibliographic System & Services) in iskalnika Google Scholar. Rezultati: Izmed 1099 zadetkov smo v končno analizo vključili 13 člankov. Obravnavajo 2962 otrok, starih od 4 do 14 let. Največ člankov je za prenos znanja izvedlo tečaje, ki so trajali od 30 do 45 minut. Te so ponovili od 2- do 6-krat. Vsi članki so uporabljali različne didaktične pripomočke, kot so: Rescube, Endless Book, lestvica Nonide, slike, pesmice, simulacijsko lutko nizke stopnje resničnosti, plišasto igračko itd. Le redki od teh so bili pred uporabo validirani s strani strokovnjakov s področja TPO in PP odrasle osebe. Razprava: Študije dokazujejo, da so predšolski otroci sposobni razumeti in izvajati TPO in PP odrasle osebe, ki se je naučijo s pomočjo inštruktorjev ali vzgojiteljev. Usposabljanje otrok za TPO in PP je izvedljivo in vodi v izboljšanje znanja, spretnosti in predvsem razvoj motivacije za pomoč.
Ključne besede: Kardiopulmonalno oživljanje, temeljni postopki oživljanja, prva pomoč, predšolski otroci
Objavljeno v DKUM: 19.12.2022; Ogledov: 750; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (691,01 KB)

3.
Poznavanje nudenja prve pomoči ob srčnem zastoju med prvimi posredovalci
Domen Ugovšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Uvod: Nenadni srčni zastoj v svetu predstavlja veliko skrb za javno zdravje. Nastane kot posledica prenehanja srčne aktivnosti in je pogosto vzrok smrti. Zgodnje ukrepanje izboljšuje možnosti preživetja in pripomore k ugodnim nevrološkim rezultatom po oživljanju. Delovanje prvih posredovalcev je usmerjeno k izvedbi zgodnjih temeljnih postopkov oživljanja in defibrilacije. Prvi posredovalci pacienta dosežejo prej kot reševalna ekipa in tako izboljšajo hiter dostopni čas ter zgodnje ukrepanje. Metode: V diplomskem delu smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja. Pridobljene podatke smo pridobili z anketiranjem. Za teoretični del diplomskega dela smo uporabili deskriptivno metodo raziskovanja. Empirični del diplomskega dela je sestavljen iz anonimnega strukturiranega anketnega vprašalnika, ki je sestavljen iz dveh delov. Rezultati: V raziskavo je bilo vključenih 52 prvih posredovalcev. Analiza rezultatov raziskave kaže, da imajo lokalni prvi posredovalci občine Polzela zadovoljivo znanje o srčnem zastoju ter nudenju prve pomoči ob srčnem zastoju. Razprava in sklep: Rezultati raziskave dokazujejo zadovoljivo znanje lokalnih prvih posredovalcev o nudenju prve pomoči ob srčnem zastoju. Sklepamo lahko, da se pogosto pridobljeno znanje sčasoma pozabi, zato bi bilo potrebno letno obnavljanje znanja na tem področju. Laike bi bilo dobro ozaveščati o pomembnosti temeljnih postopkov oživljanja.
Ključne besede: srčni zastoj, prva pomoč, prvi posredovalci, znanje
Objavljeno v DKUM: 17.09.2021; Ogledov: 1145; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (306,35 KB)

4.
Prva pomoč laikov pred prihodom nujne medicinske pomoči
Maja Selič, 2021, diplomsko delo

Opis: Prva pomoč je oskrba, ki jo na kraju nesreče/dogodka dobi pacient/ponesrečenec. Traja vse do prihoda nujne medicinske pomoči, običajno pa je izvedena s pomočjo enostavnih pripomočkov ter improvizacije. Je življenjsko pomembna, saj pomaga zmanjšati število poškodb ter trpljenje pacienta/ponesrečenca, poleg tega pa izboljša verjetnost preživetja poškodovanca oziroma obolelega.
Ključne besede: prva pomoč, laiki, nujna medicinska pomoč
Objavljeno v DKUM: 17.08.2021; Ogledov: 1816; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (691,19 KB)

5.
Poznavanje vsebin prve pomoči zadnje triade osnovnošolcev
Lidija Žunkovič, 2021, magistrsko delo

Opis: Uvod: V delu Poznavanje vsebin prve pomoči zadnje triade osnovnošolcev smo ugotavljali, kako so osnovnošolci seznanjeni z vsebinami prve pomoči, koliko jih pozna telefonsko številko za klic nujne medicinske pomoči in v kolikšni meri poznajo mesto stiskov prsnega koša pri TPO in mesto, kamor se nalepijo nalepke pri uporabi AED. Metode: Opravili smo kvantitativno raziskavo z zaprtim tipom vprašalnika. Sodelovali so 303 učenci iz 4 osnovnih šol. Za analizo smo uporabili statistični paket IBM SPSS 20.0, v okviru katerega smo za preverjanje statistične značilnosti hipotez uporabili inferenčne binomske statistične teste. Podatke, ki smo jih pridobili, smo kvantitativno obdelali s programskim orodjem SPSS for Windows, različica 20.0. Za odgovarjanje na zastavljena raziskovalna vprašanja smo uporabili statistično metodo opisne ali deskriptivne statistike. Rezultati: Hipotezo H1 smo potrdili, saj rezultati kažejo, da učenci šol, ki imajo v okviru OIV prvo pomoč, dosegajo višji rezultat pri predtestiranju kot učenci šol, ki teh vsebin nimajo, in sicer je razlika v povprečju višja za nekoliko več kot 1 točko. Hipotezo H2 smo potrdili, in sicer učenci, ki nimajo OIV prve pomoči, dosegajo višji rezultat v testiranju znanja iz prve pomoči po tečaju kot pred tečajem. Statistično značilne razlike v povprečjih znašajo več kot dva pravilna odgovora v vprašalniku. Hipotezo H3 smo potrdili, in sicer učenci šol, ki imajo OIV iz prve pomoči, dosegajo višji rezultat po tečaju kot učenci, ki nimajo OIV iz prve pomoči, razlike pri tem niso zelo visoke. Sklep: Vključitev vsebin PP v šolske predmete je smiselna in možna. Motivirani so tako učitelji kot učenci. Znanje iz PP je pomembno za širšo lokalno skupnost.
Ključne besede: osnovnošolci, izobraževanje, prva pomoč, temeljni postopki oživljanja, srčni zastoj
Objavljeno v DKUM: 09.07.2021; Ogledov: 3493; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (947,83 KB)

6.
Znanje prve pomoči pri otrocih tabornikih
Kaja Koželjnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Uvod: Prva pomoč (PP) je znanje, ki bi se ga moralo naučiti čim več ljudi. V Sloveniji se to znanje ne pridobiva v šolah, zato otrokom ostane samo učenje v drugih obšolskih dejavnostih. V raziskavah je bilo ugotovljeno, da so se otroci že sposobni učiti prvo pomoč od šestega leta naprej. Metode: Zanimalo nas je, kakšno znanje o prvi pomoči imajo otroci, ki so taborniki in obiskujejo zadnjo triado osnovne šole. Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Na anketni vprašalnik je odgovorilo 58 otrok, ki obiskujejo sedmi, osmi ali deveti razred osnovne šole. Anketo smo izvajali v sodelovanju z različnimi taborniškimi rodovi v Sloveniji. Podatke smo analizirali in obdelali s pomočjo programa Microsoft Office Excel. Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da je splošno znanje otrok o prvi pomoči dobro, saj je bilo pri večini vprašanj pravilnih odgovorov več kot 70 %. Znanje sedmošolcev je v primerjavi z znanjem devetošolcev malo boljše. Vsi so poznali klicno številko za pomoč, prav tako jih je večina vedela, kaj prva pomoč sploh je. 96 % otrok bi pravilno preverilo dihanje, skoraj 80 % otrok pa bi oživljalo v pravilnem razmerju. Razprava in sklep: Učenje prve pomoči pozitivno vpliva na človekovo pripravljenost dajanja prve pomoči in je nujno potrebno, če želimo vzpostaviti varnejše okolje. Ugotovili smo, da imajo otroci kar nekaj znanja o prvi pomoči, vendar se ta znanja lahko še bolj nadgradijo.
Ključne besede: prva pomoč, poznavanje, otroci
Objavljeno v DKUM: 30.06.2021; Ogledov: 1019; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (980,78 KB)

7.
Usposobljenost zdravstvenih delavcev o prepoznavanju simptomov akutne zastrupitve z nedovoljenimi drogami
Petra Rebernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Akutna zastrupitev z nedovoljenimi drogami je življenjsko ogrožajoče zdravstveno stanje, ki zahteva dobro poznavanje simptomov in temu primerno takojšnje ukrepanje. Zato je pomembno, da zdravstveni delavci hitro prepoznajo simptome in so dovolj dobro usposobljeni na tem področju. Raziskovalna metodologija: V teoretičnem delu diplomskega naloge smo uporabili opisno (deskriptivno) metodo dela. Predstavili smo najpogostejše nedovoljene droge, opisali simptome akutne zastrupitve z nedovoljenimi drogami ter navedli ukrepe prve in nujne medicinske pomoči. V raziskovalnem delu pa smo ugotavljali, kakšna je usposobljenost zdravstvenih delavcev za prepoznavanje simptomov akutne zastrupitve z nedovoljenimi drogami ter kakšno je njihovo poznavanje ukrepov prve in nujne medicinske pomoči. Rezultati: Ugotovili smo, da je po mnenju zdravstvenih delavcev prepoznavanje simptomov akutne zastrupitve z nedovoljenimi drogami odvisno predvsem od vrste droge, s katero se pacient zastrupi. Analizi zbranih podatkov je pokazala, da imajo zdravstveni delavci zadostno znanje o ukrepih prve pomoči in nujne medicinske pomoči pri akutni zastrupitvi z nedovoljenimi drogami ter da dodatnega izobraževanja ne potrebujejo Razprava in sklep: Menimo pa, da bi zdravstveni delavci morali pridobiti več znanja o tem, kako prepoznati simptome akutne zastrupitve z nedovoljenimi drogami.
Ključne besede: prepovedane droge, prva pomoč, nujna medicinska pomoč
Objavljeno v DKUM: 09.03.2021; Ogledov: 1189; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (688,83 KB)

8.
Pomen izobraževanja osnovnošolcev s področja temeljnih postopkov oživljanja
Marko Kukovec, 2020, magistrsko delo

Opis: V Sloveniji je stopnja nudenja temeljnih postopkov oživljanja ljudem, ki doživijo srčni zastoj, zelo nizka. Eden izmed razlogov, da se očividci raje umaknejo, je njihovo neznanje. Zato marsikje po svetu učijo osnovnošolce temeljnih postopkov oživljanja in uporabe avtomatskih zunanjih defibrilatorjev. S tem želijo skozi leta izobraziti čim večje število populacije.
Ključne besede: TPO, temeljni postopki oživljanja, oživljanje, prva pomoč, osnovna šola, defibrilator, CPR, cardiopulmonary resuscitation, first aid, basic life support, defibrillator, teach CPR, primary school, elementary school.
Objavljeno v DKUM: 10.02.2021; Ogledov: 1319; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (887,09 KB)

9.
Ozaveščenost staršev o nudenju prve pomoči pri poškodbah zob
Jasna Ana Novoselec, 2020, diplomsko delo

Opis: Izhodišče: Poškodbe zob se najpogosteje zgodijo v obdobju otroštva in mladostništva. Otroci se večinoma poškodujejo doma, zato je pomembno, da starši znajo pravilno ukrepati ob poškodbi, saj je od tega odvisna prognoza poškodovanega zoba. Namen zaključnega dela je predstaviti poškodbe zob pri otrocih in mladostnikih, ki so bili obravnavani v eni izmed specialističnih ambulant za otroško in preventivno zobozdravstvo ter preveriti ozaveščenost staršev o nudenju prve pomoči ob poškodbah zob. Metode: Uporabili smo kvantitativno raziskovalno metodologijo. Analizirali smo podatke otrok in mladostnikov, ki so utrpeli poškodbo zob in so bili obravnavani v specialistični ambulanti za otroško in preventivno zobozdravstvo. Ozaveščenost staršev o nudenju prve pomoči pri poškodbah zob smo preverjali z uporabo anketnega vprašalnika, ki je bil staršem posredovan preko spletne ankete 1ka. Vse zbrane podatke smo predstavili s tabelami in jih opisali. Rezultati: Ugotovili smo, da si otroci in mladostniki ob padcih in udarcih v zobe najpogosteje poškodujejo zgornje sekalce, pri čemer gre največkrat za poškodbo zobne krone, omajanje zoba in izbitje zoba. Te poškodbe so se najpogosteje zgodile v domačem okolju. Raziskava je pokazala, da so starši ozaveščeni o nudenju prve pomoči pri poškodbah zob, primanjkuje pa jim znanja, kako ravnati pri izbitju zoba. Zaključek: Starši se ne čutijo sposobni sami vstaviti izbitega stalnega zoba na njegovo prejšnje mesto, ker se s takšno situacijo še niso srečali ali zanjo slišali, zato pričakujejo več izobraževanj na to temo.
Ključne besede: otroci in mladostniki, poškodbe zob, prva pomoč, ozaveščenost staršev
Objavljeno v DKUM: 01.12.2020; Ogledov: 890; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

10.
Znanje in veščine prve pomoči študentov Medicinske fakultete v Mariboru tekom študija
Kaja Čeh, Ludvik Drobne, Ana Špehonja, 2019, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: prva pomoč, znanje, veščine, študenti, temeljni postopki oživljanja
Objavljeno v DKUM: 30.11.2020; Ogledov: 1307; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici