| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Velika roka, majhni prstki v vrtcu : diplomsko delo
Lejla Kukuljčić, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil otroke v predšolskem obdobju spoznati s prstnimi in z ročnimi lutkami, jih spodbujati pri izdelavi in kasneje vodenju le-teh. V teoretičnem delu diplomske naloge smo na kratko predstavili igro, vlogo odraslih pri igri in motivacijo. Osredotočili smo se na to, kaj je lutka, katere so lutkovne tehnike in podrobneje spoznali prstne in ročne lutke. Raziskali smo tudi izdelavo lutke, komunikacijo z lutko in na koncu igro z lutko. V praktični del smo vključili sedem priprav usmerjenih dejavnosti, s katerimi smo predstavili, kako smo v vrtcu od spoznavanja prstnih in ročnih lutk prešli na izdelovanje lutk, se učili, kako jih animiramo in na koncu skupaj ustvarili še svoje gledališče. V dejavnosti je bilo vključenih 23 otrok, starih od 5 do 6 let. Otroci so na naših srečanjih razvili pozitiven odnos do lutk in se z improviziranim vodenjem urili v lutkovno-dramskem izražanju, nebesednem in jezikovnem izražanju.
Ključne besede: prstne lutke, ročne lutke, izdelava lutke, komunikacija z lutko, igra z lutko, gledališče
Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 779; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

2.
Pripovedovanje s prstnimi lutkami
Erika Lapornik, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega dela Pripovedovanje s prstnimi lutkami je nastala na lastno pobudo za čim večje vključevanje lutk v skupino otrok v vrtcu. Namen diplomskega dela je bil preizkusiti, kako v vrtcu uporabimo pripovedovanje s prstnimi lutkami ter s tem pozitivno vplivamo na otrokov kognitivni in verbalni razvoj. Pripovedovanje s prstnimi lutkami smo vnesli v otrokov vsakdan in s tem spodbudili prednostno nalogo jezika. Cilji diplomskega dela so: otroke popeljati v magični svet lutk; seznaniti jih s prstnimi lutkami; s pomočjo otrok urediti lutkovni kotiček; ustvariti potujoče gledališče; skozi vodene dejavnosti popeljati otroke do izdelave prstnih lutk; ustvariti zabavno, prijetno in sproščeno vzdušje v skupini; uporabiti lutko kot motivacijsko sredstvo pri pripovedovanju zgodb; uporabiti lutko pri prednostni nalogi – razvoju jezika; seznaniti otroke s poezijo s pomočjo lutke; izboljšati otrokovo verbalno in neverbalno komunikacijo. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu so predstavljeni lutka, vloga vzgojitelja v lutkovnem procesu, vrste lutk, delitev lutk, najprimernejši materiali za izdelavo lutk in scenografije, prstno gledališče, oder v rokah in pripovedovanje z lutko. S pomočjo praktičnega dela v oddelku smo pri otrocih dosegli, da pravilno vodijo prstno lutko, se vživijo v določen lik in spontano pripovedujejo zgodbo s pomočjo lutke. Lutke so tako postale del vsakdana in so otroke spodbujale ne le v lutkovno-dramskem izražanju, pač pa tudi v jezikovnem razvoju.
Ključne besede: gledališče, igra, improvizacija, pripovedovanje, izdelovanje, prstne lutke, predšolski otroci.  
Objavljeno v DKUM: 21.01.2021; Ogledov: 1208; Prenosov: 203
.pdf Celotno besedilo (4,73 MB)

3.
Prstne lutke zaigrajo pravljico
Klavdija Kangler, 2017, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo z naslovom Zaigrajmo pravljico s prstnimi lutkami je praktično zaključno delo. Njegov poglavitni namen je srečanje otrok s prstnimi lutkami in izvedba preproste lutkovne predstave z njimi. Zaključno delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili lutke, otrokov razvoj ob igri z lutkami, vrste iger, ki so temelj za gledališko igro pri predšolskih otrocih, pravljico ter projektno delo. V praktičnem delu je opisana izvedba projekta v vrtcu, v kombinirani skupini otrok. Pravljica Ime čarobnega drevesa je postala središče projekta, iz katerega so nastajale ideje za dejavnosti. Načrtovane dejavnosti so opisane v treh pripravah, ki so nam pripomogle k tekoči izvedbi projekta in h končnemu rezultatu. Skupaj z otroki smo pripravili vse potrebno za izvedbo lutkovne predstave; otroci so podrobno spoznali zgodbo, izbrali vloge, sestavili dramatizacijo, izdelali lutke in sceno za lutkovno predstavo. Končni rezultat projekta je bila lutkovna predstava, vendar smo dali večji poudarek na proces, skozi katerega so se otroci učili celostno.
Ključne besede: Lutke, prstne lutke, lutkovna igra, pravljica, projektno delo kot učni model.
Objavljeno v DKUM: 22.09.2017; Ogledov: 1638; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

4.
WALDORFSKE LUTKE
Nataša Obrul, 2016, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem diplomskem delu z naslovom Waldorfske lutke so na podlagi strokovne literature opisana načela waldorfske pedagogike ter življenje in delo njenega utemeljitelja Rudolfa Steinerja. Prav tako je na kratko predstavljena njegova duhovna znanost, imenovana antropozofija. Opisan je pomen ritma v waldorfski pedagogiki ter predstavljeni štirje temperamenti in njihova povezanost z barvami. Podrobneje so s področja umetnosti predstavljene lutke, ki so pomemben del življenja v waldorfskem vrtcu, in njihov vpliv na otrokov razvoj. Ker so waldorfske lutke zaradi svojih značilnih kreacij zelo posebne in ker so ljudem še dokaj neznane, je namen tega diplomskega dela predstaviti njihovo pojavnost in s tem opravičiti njihovo edinstvenost. Opisane so stoječe, ploske, prstne in senčne lutke, lutke za posebne priložnosti, marionete in waldorfska punčka. V zadnjem delu obravnavane teme so predstavljeni materiali in tehnike izdelovanja waldorfskih lutk. Podrobneje je predstavljena volna, njena predelava in uporabnost. Na koncu je predstavljena še waldorfska lutkovna pravljica, različne vrste scen in rekviziti, ki se uporabljajo v waldorfski lutkovni pravljici. Ugotovljeno je bilo, da waldorfske lutke pozitivno vplivajo na otrokov razvoj, zaradi naravnih materialov in preprostosti negujejo otrokove čute in otroke spodbujajo k uporabi domišljije. V waldorfskih vrtcih se najpogosteje uporabljajo stoječe lutke iz različnih tehnik, katerih liki so večinoma človeška bitja, elementarna bitja - palčki ter živali in waldorfska punčka. S to vrsto lutk se otroci tudi najpogosteje igrajo. Waldorfsko lutko bi lahko zaradi njene estetike, sestave in pozitivnega vpliva na otrokov razvoj imenovali tudi dobra igrača.
Ključne besede: Antropozofija, barve, bombaž, elementarna bitja, gibljive slike, letni časi, lutke, marionete, preproste lutke, prstne lutke, ritem, Rudolf Steiner, stoječe lutke, svila, temperamenti, waldorfska pedagogika, waldorfska lutkovna pravljica, waldorfska punčka
Objavljeno v DKUM: 27.05.2016; Ogledov: 2989; Prenosov: 340
.pdf Celotno besedilo (15,46 MB)

5.
Projektno delo z lutko pri predmetu narava
Veronika Vimer, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga v delu s teorijo splošno opisuje lutke in lutkovno gledališče. Na kratko smo predstavili prstne igre, katere se pričnemo z otroki igrati že zelo zgodaj. Predstavili smo izdelavo lutk in omenili spodbude za razvijanje otrokovega govora. Razložili smo, kako otrok ob lutki razvija domišljijo in ustvarjalnost. Opisali smo vrste lutk in razlike med njimi. Osredotočili smo se na ročne in mimične lutke, saj smo jih otrokom v praksi predstavili. Poudarili smo, da lutka otroku služi kot motivacijsko sredstvo, ker ji zaupa in jo dobro sprejema. Omenili smo vključitev lutk v kurikulum. Povedali smo, kakšna je vloga vzgojitelja in katere metode dela uporabljamo. V drugem delu smo se nagibali k naravi, opisali smo gozd. Opisali smo, kako razvijati odnos do naravnega okolja in kakšen je otrokov stik z njim. Osredotočili smo se na vzgojo in učenje otrok v naravnem okolju. Podrobneje smo opisali rastline in živali, ki jih najdemo v gozdu, predvsem mravlje, saj smo v praktičnem delu za zaključek več časa namenili spoznavanju le-teh kot nekakšno zanimivost v gozdu. Omenili smo še ogrožanje in varovanje gozdov. V praktičnem delu smo pripravili 6 priprav s cilji, ki smo jih skozi izvajanje dejavnosti tudi uresničevali. Otrokom smo približali lutke in jih vseskozi povezovali z gozdom. Poglavitni namen praktične naloge je bil otroke seznaniti z izdelavo različnih lutk ter hkrati predstaviti značilnosti gozda s pomočjo lutke.
Ključne besede: Lutke, prstne igre, domišljija in ustvarjalnost, motivacijsko sredstvo, gozd, mravlje.
Objavljeno v DKUM: 08.12.2015; Ogledov: 1910; Prenosov: 316
.pdf Celotno besedilo (5,47 MB)

6.
UPORABA PRSTNIH LUTK V VRTCU
Monika Plohl, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Uporaba prstnih lutk v vrtcu je predstavljen projekt Prstne lutke v vrtcu v skupini, kjer so otroci stari od 3 do 4 leta. V teoretičnem delu je na podlagi strokovne literature opisana igra, ki je temeljna dejavnost v vrtcu. Podrobno sta opisani simbolna in dramska igra, ki vključujeta lutke. Opredeljen je pojem lutke in opisan vpliv lutke na otrokov razvoj. V nadaljevanju so predstavljeni načini uporabe lutke v vrtcu. Med različnimi tehnikami lutk, ki jih poznamo, smo podrobneje opisali prstne lutke, ki so osrednja tema naše diplomske naloge. V nadaljevanju smo predstavili prstne igre in igre s prsti s primeri za izvedbo teh znanih slovenskih iger. V praktičnem delo pa je bil namen, da se otroci seznanijo s prstnimi lutkami, z izdelavo le-teh in njihovo uporabo. V začetku smo se osredotočili na igre s prsti in prstne igre, ki so osnova za izvedbo predstav s prstnimi lutkami. Otroke smo seznanili z znanimi slovenskimi igrami s prsti in prstnimi igrami. Sledilo je spoznavanje prstne lutke. S pomočjo prstne lutke smo spoznali zgodbo, ki je postala vodilo za izvedbo predstave s prstnimi lutkami. Iz različnih materialov smo izdelali tri različne prstne lutke. Na koncu smo s pomočjo izdelanih lutk izvedli kratko lutkovno predstavo, kjer so se otroci vživeli v svoje vloge in se poizkusili v vlogi lutkarja.
Ključne besede: Igra, lutke, vpliv lutk na otroka, različni načini uporabe lutk v vrtcu, prstne lutke, prstne igre, igre s prsti, projektno delo v vrtcu.
Objavljeno v DKUM: 27.01.2015; Ogledov: 2365; Prenosov: 355
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

7.
KO PRSTNE LUTKE OŽIVIJO
Andreja Majer, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Ko prstne lutke oživijo je predstavljeno projektno vzgojno delo v oddelku otrok, starih od 5 do 6 let. V teoretičnem delu projektne diplomske naloge so opisane prstne igre, prstno gledališče, prstne lutke, prstna lutka kot motivacija za učenje deklamacij, pesmi in uprizoritev zgodbe, vpliv lutk na otrokov razvoj ter izdelava lutk in dramatizacija s prstnimi lutkami. Namen praktičnega dela je bil, da otroke seznanimo s prstnimi igrami in prstnimi lutkami, skupaj z njimi uredimo lutkovni kotiček ter jih skozi spontano igro in vodene dejavnosti popeljemo do izdelave prstnih lutk ter dramatizacije z izdelanimi in kupljenimi prstnimi lutkami. Projektno delo smo izvedli v Vrtcu Jožice Flander, v enoti Vanček Šarh, v skupini Srn, v oddelku so otroci, ki so stari od 5 do 6 let. Pri projektu smo uporabili zgodbo Frana Levstika z naslovom Kdo je napravil Vidku srajčico in ljudski zgodbi Mojca Pokrajculja ter Volk in trije prašički.
Ključne besede: prstne igre, prstne lutke, prstno gledališče, lutkovni kotiček, dramatizacija zgodbe, projektno delo, vrtec
Objavljeno v DKUM: 25.09.2014; Ogledov: 3363; Prenosov: 465
.pdf Celotno besedilo (3,23 MB)

8.
IZVEDBA LUTKOVNE IGRE S PRSTNIMI LUTKAMI
Tjaša Intihar, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Izvedba lutkovne igre s prstnimi lutkami je predstavljeno projektno vzgojno delo v vrtcu z otroki, starimi od 4 do 5 let. V teoretičnem delu diplomske naloge je na podlagi strokovne literature je opisana otroška igra; simbolna igra in dramska igra. Pojasnjen je pojem lutke, predstavljene so različne lutkovne tehnike in različni načini uporabe lutk v vrtcu. Nekoliko podrobneje so predstavljene prstne lutke, saj se le-te v gledališčih in literaturi redkeje pojavljajo. V nadaljevanju so podrobneje predstavljene prstne igre s primeri najbolj priljubljenih prstnih iger na Slovenskem. Namen praktičnega dela je bil, da otroke seznanimo z lutkovno tehniko, ki se redkeje pojavlja. To so prstne lutke. Prvi teden izvajanja projektnega dela smo se osredotočili na spoznavanje prstkov in iger z njimi. Igrali smo prstne igre in izštevanke. Drugi teden izvajanja projektnega dela smo izbrali zgodbo, izdelali lutke in sceno, ter izvedli lutkovno igro s prstnimi lutkami, s katero smo se predstavili ostalim oddelkom v vrtcu.
Ključne besede: simbolna igra, dramska igra, lutke, različni načini uporabe lutk v vrtcu, prstne lutke, prstne igre, projektno vzgojno delo, lutkovna igra.
Objavljeno v DKUM: 27.02.2012; Ogledov: 4159; Prenosov: 771
.pdf Celotno besedilo (7,97 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici