| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba umetne inteligence v igrah igranja vlog : diplomsko delo
Jakob Mesarič, 2022, diplomsko delo

Opis: Danes so videoigre razširjene bolj kot kadarkoli. Eden popularnejših žanrov so igre igranja vlog, v katerih se igralec postavi v virtualni svet, ter se sooči z nalogami in izzivi, ki mu jih le ta ponuja. Razvijalci iger se trudijo, da so igre zanimive, raznolike, ter da igralca povežejo s samo igro. Pri tem veliko vlogo igra uporaba umetne inteligence. Cilj diplomskega dela je predstaviti komponente umetne inteligence, ki se uporabljajo v igrah igranja vlog.
Ključne besede: umetna inteligenca, igre igranja vlog, prototipiranje iger
Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 623; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

2.
Modeliranje in prototipiranje detajlov tekstilnih form : diplomsko delo
Sara Kurbus, 2021, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je bil ustvariti detajle, ki estetsko nadgradijo oblačilo in pritegnejo pozornost. Za realizacijo teh ciljev smo črpali nam zanimive detajle iz različnih virov, katerih kombinacije smo prikazali v kolekciji petih modelov ženskih oblek. Pripravili smo konstrukcijske skice in z računalniškim programom OptiTex smo modelirali detajle ter izbran prototip obleke za izdelavo. Iz prototipne tkanine smo sešili detajle oblačil in prototip obleke ter predstavili prototipe tekstilnih form.
Ključne besede: tekstilne forme, detajli oblačil, modeliranje oblačil, prototipiranje oblačil.
Objavljeno v DKUM: 29.09.2021; Ogledov: 650; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

3.
Obleka pripoveduje zgodbo : diplomsko delo
Mergime Rexhaj, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja raziskavo kostumografa, od teoretičnega dela do prototipa, z namenom ustvariti kostum za gledališko igro. Kot inspiracija je bil izbran grški mit o Meduzi. Teoretični del predstavlja antično Grčijo, vključno z umetnostjo in mitologijo tega obdobja. Podana je tudi razčlenitev področja kostumografije in način raziskovanja v oddelku za kostumografijo ter področja, na katera mora biti oblikovalec pozoren med procesom izdelave prototipa kostuma za igro. Praktični del vključuje razvoj krojev kostumov, mask in dodatkov kostuma ter predstavi izdelavo prototipov. Za lik Meduze sta bila izdelana dva kostuma, eden pred njeno preobrazbo in drugi po njej, vsakemu je dodana tudi obrazna maska.
Ključne besede: Grška mitologija, Meduza, umetnostna zgodovina, kostumografija, gledališče, obrazne maske, konstruiranje oblačil, prototipiranje oblačil in dodatkov
Objavljeno v DKUM: 20.09.2021; Ogledov: 906; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (4,73 MB)

4.
Oblikovanje in razvoj inovativnega produkta za krepitev prepoznavnosti lastne blagovne znamke : magistrsko delo
Nik Bračič, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se ukvarja z razvojem produkta za krepitev prepoznavnosti lastne blagovne znamke, ki je nastal kot posledica identificiranega problema, ki se pojavlja na trgu. V prvem delu opisuje teoretično ozadje produktnega oblikovanja, raziskavo izbranega področja dela ter iskanje problemov s katerimi se uporabniki soočajo. Na podlagi ugotovitev, je definiran problem za katerega je v drugem delu razvija produktna rešitev. Proces razvoja sledi smernicam metodologije dvojnega diamanta. Za izbran problem so pripravljene različne konceptne rešitve. Glede na predhodno postavljene kriterije je izbrana najboljša, ki je predstavljena z natančnejšimi risbami in virtualnim modelom. Sledi izdelava in predstavitev fizičnega prototipa v realni velikosti.
Ključne besede: produktni razvoj, oblikovalske smernice, metodologija dvojnega diamanta, prototipiranje
Objavljeno v DKUM: 29.09.2020; Ogledov: 1023; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

5.
Projekt razvoja izdelka inteligentnega pohištva z raziskavo marketinškega spleta izdelka
Vid Glinšek, 2018, diplomsko delo

Opis: K inovacijam stremi vsak posameznik in vsako podjetje. Prinašajo ključno prednost na neizprosnem novodobnem trgu. Inovativnost lahko spodbujamo na različne načine. Na primeru razvoja intuitivne postelje lahko vidimo preizkušene metode, s katerimi lahko pridemo do željenih inovacij. V diplomskem delu bomo predstavili potek inovacijskega projekta »Product innovation project«, rezultate naše skupine in raziskavo marketinškega spleta izdelka, ki pa je nerazdružljivo povezana s smernicami sodobnega marketinga.
Ključne besede: razvoj izdelka, metode generiranja idej, aditivne tehnologije, marketinški splet, cena, izdelek, distribucija, marketinško komuniciranje, prototipiranje
Objavljeno v DKUM: 27.09.2018; Ogledov: 1123; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

6.
Vloga izvedljivih prototipov pri razvoju mobilnih aplikacij
Marino Brnardić, 2017, magistrsko delo

Opis: Prototipiranje je eden izmed ključnih aspektov razvoja in oblikovanja programske opreme, pri kateri se ideje razvijajo in testirajo. Prototipiranje zagotavlja komunikacijo med različnimi vlogami razvijalske skupine. Magistrska teza preiskuje različne metode prototipiranja in izpostavi tisto, ki je najbolj ustrezna za učinkovito in uspešno komunikacijo med oblikovalci in razvijalci. Raziskuje tudi, na kakšen način in do katere mere je oblikovalec lahko vpleten v razvojno fazo modernih uporabniških vmesnikov. Rezultati so pokazali, da je morda funkcionalno prototipiranje najboljši odgovor na ta vprašanja, saj ponuja najbolj ustrezno razmerje med vloženim časom in učinkovitostjo. Kljub temu bodo za ta pristop oblikovalci morali nadgraditi svoje znanje programskih jezikov.
Ključne besede: uporabniški vmesnik, hitro prototipiranje, prototipiranje uporabniških vmesnikov, razvoj uporabniških vmesnikov, mobilni razvoj, mobilni dizajn, uporabniška izkušnja, hibridne aplikacije
Objavljeno v DKUM: 11.05.2017; Ogledov: 1268; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

7.
HITRO PROTOTIPIRANJE ALGORITMOV VODENJA V REALNEM ČASU ZA DRUŽINO MIKROKRMILNIKOV STM32 F4X V MATLAB
Primož Gerlič, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja hitro prototipiranje algoritmov vodenja za družino mikrokrmilnikov STM32F4X v MATLAB. Pri programiranju bom uporabil že razvite knjižnice, ki jih je razvilo podjetje Aimagin Co., za primer pa bom uporabil inverzno rotacijsko nihalo Apparatus PP-300. Pri delu sem ocenil uporabnost razvitih knjižnic in orodij za hitro prototipiranje algoritmov vodenja. Kot je zapisano v delu, so se orodja izkazala kot hitro priučljiva, preprosta za uporabo in zanesljiva, kar so verjetno glavne vrline orodij za hitro prototipiranje. Uporabljena orodja bi priporočil za uporabo v namene hitrega prototipiranja algoritmov vodenja, torej v začetni fazi načrtovanja in testiranja funkcij algoritmov vodenja.
Ključne besede: Prototipiranje algoritmov vodenja, MATLAB, Simulink, Waijung
Objavljeno v DKUM: 07.09.2016; Ogledov: 1267; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

8.
Ocenjevanje prileganja 3D virtualno izdelanih prototipov kril telesu
Tanja Pilar, Zoran Stjepanović, Simona Jevšnik, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: Cilj raziskave, izvedene v okviru magistrske naloge, je bil razviti in analizirati uspešnost procesa 3D prototipov kril, izdelanih s sodobnimi računalniškimi tehnologijami, in ga primerjati s klasičnim procesom prototipiranja. V ta namen smo najprej izvedli proces konvencionalnega razvoja prototipa šestih kril, ki je vseboval naslednje faze: konstrukcija in modeliranje krila, krojenje, fiksiranje; temu sledita fazi šivanja in likanja. Na koncu je bilo izvedeno pomerjanje in ocenjevanje prileganja realnemu manekenu. Na drugi strani so bili enaki računalniško modelirani krojni deli kril uporabljeni pri računalniškem razvoju prototipov, kjer je celoten razvoj prototipa potekal v virtualnem okolju, pri tem pa sta bila uporabljena dva virtualna modela telesa: (a) skenirano in (b) parametrično. Izdelava prototipov je za oba modela potekala v enakih fazah: tridimenzionalno zajemanje telesnih mer, priprava modela telesa, priprava podatkov za računalniški zapis lastnosti tekstilij, definiranje šivov in položajev krojnih delov ter simulacija prileganja oblačila telesu. Temu je sledilo ocenjevanje prileganja kril telesu. Postavljen je bil postopek ocenjevanja prileganja prototipov kril. Na koncu je bila izvedena primerjava prileganja oblačila telesu med konvencionalnim in računalniško podprtim prototipiranjem kril. Raziskava kaže, da je za uspešno virtualno prototipiranje kril potrebno dobro poznavanje parametrov tekstilij, ki se določijo posameznim krojnim delom oblačila, ter ustrezna izbira virtualnih teles, da se čim bolj približamo želenemu videzu virtualnih prototipov oblačil.
Ključne besede: 3D prototipiranje, krila, prileganje oblačil, virtualni modeli teles
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1495; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (581,50 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Primerjava realnega in virtualnega oblačila
Metka Zadravec, 2014, diplomsko delo

Opis: Izdelava in proizvodnja oblačil je zahteven postopek, za katerega se porabi veliko časa in denarja. Dandanes ponujajo virtualne tehnologije možno rešitev tega problema s hitrejšo in ugodnejšo možnostjo simuliranja virtualnih oblačil. Virtualno konstruiranje in prototipiranje oblačil ponuja oblikovalcu možnost oblačila preizkušati na virtualnem telesu. Programski paket OptiTex je eden od programov za tovrstno delo.
Ključne besede: Oblačila, fizikalno mehanske lastnosti tekstilij, virtualno prototipiranje oblačil, lastnosti simulacij
Objavljeno v DKUM: 15.10.2014; Ogledov: 2330; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

10.
Multifunkcionalna origami oblačila
Valerija Balažic, 2013, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na skoraj tisoč let staro tradicionalno japonsko umetnost, origami in njegovo vključevanje v sodobno oblikovanje multifunkcionalnih oblačil. Multifunkcionalna oblačila, ki se z eno potezo spremenijo v nov videz, so v sodobnem svetu zaželena, saj jih lahko nosimo za različne priložnosti, obenem pa privarčujemo pri nakupu novih oblačil in prihranimo prostor v omari. Namen magistrskega dela je bil vključiti origami v oblačilo in s tem dati oblačilu možnost spreminjanja v nove oblike različnih razsežnosti in uporabnosti. V pričujočem magistrskem delu smo raziskali tehniko origami in jo vključili v proces oblikovanja tekstilij s pomočjo njihovega plisiranja, kot tudi v proces oblikovanja sodobnih oblačil, ki vsebujejo multifunkcionalne lastnosti. V ta namen smo zasnovali ženski obleki, v kateri smo vključili obstoječa origami vzorca, prva modularni origami imenovan razpirajoči cvet in druga origami vzorec laterne, ter raziskali pogoje plisiranja za izbrane tkanine v origami obliko s pomočjo likalnika. Na podlagi rezultatov preskušanja obstojnosti plisiranih origami vzorcev smo razvili multifunkcionalni origami oblačili. Izdelani oblačili, imenovani cvet pomladi in laterna, s pregibanjem njunih origami vzorcev pridobita novo obliko in videz. Virtualni prototip oblačila cvet pomladi smo izdelali s programsko opremo Cinema 4D.
Ključne besede: origami, plisiranje, multifunkcionalna origami oblačila, računalniško konstruiranje in prototipiranje
Objavljeno v DKUM: 14.10.2013; Ogledov: 2316; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (6,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici