| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PROMOCIJA ZDRAVJA V DELOVNEM OKOLJU IN OBVLADOVANJE ZDRAVSTVENEGA ABSENTIZMA
Anica Repolusk, 2009, diplomsko delo

Opis: Delo predstavlja pomemben del vsakdana večine aktivne in zdrave populacije. Poklic prinaša človeku dohodek, družbeni status, socialni stik in zadovoljuje njegove specifične potrebe. Ob porušenem razmerju teh naštetih dejavnikov se lahko pojavita ali beg v delo (deloholičnost) ali beg pred delom. Žal se vse prepogosto pojavlja prav slednji. Eden glavnih pokazateljev nezadovoljnosti delavcev se kaže v večanju deleža bolniških staležev. Bolniški stalež predstavlja začasno odsotnost z dela, ki so lahko medicinske in nemedicinske narave. Dejavniki, ki vplivajo na pojavnost bolniškega staleža so lahko vezani na podjetje, družbo, organizacijo in delo zdravstvene službe ter na delavca. Diplomska naloga nakazuje potrebo po prihodnjih usmeritvah na področju problematike zdravstvenega absentizma in nakazuje pomen promocije zdravja v delovnem okolju ob sodelovanju zdravstvene dejavnosti kot je medicina dela, prometa in športa. Glede na statističen podatek, da so zdravstveni izostanki še posebej visoki med zaposlenimi, starimi okrog 40 let, manj izobraženimi in med ženskami, so v sklepu predstavljeni predlogi za vrsto ukrepov, ki bi vplivali na zmanjšanje zdravstvenega absentizma.
Ključne besede: - absentizem - bolniški stalež - promocija zdravja - zakonodaja - varstvo pri delu
Objavljeno: 06.01.2010; Ogledov: 3130; Prenosov: 817
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

2.
PROMOCIJA ZDRAVJA PRI DELU IN NJEN VPLIV NA MOTIVACIJO IN DOBRO POČUTJE ZAPOSLENIH V PODJETJU BTL MARKETING D.O.O.
Sabina Kurbus, 2014, diplomsko delo

Opis: Zgodovina termina »promocija zdravja« sicer sega nekaj desetletij pred Ottawsko listino o promociji zdravja, ki jo nekateri enačijo za časovno prelomnico promocije zdravja. Prvič naj bi termin izpostavil znan zgodovinar medicine, Henry E. Sigerist, ki je leta 1945 promocijo zdravja opredelil kot eno izmed štirih temeljnih nalog medicine, torej poleg preprečevanja bolezni, zdravljenja bolnih in rehabilitacije. Zanje je promovirati zdravje pomenilo zagotavljati primerne življenjske razmere, izobrazbo, sredstva za počitek in rekreacijo. Po njegovem mnenju naj bi vsak nacionalni program zdravja zagotavljal brezplačno izobraževanje za vse ljudi, dobre delovne in življenjske pogoje ter možnosti za počitek in rekreacijo (Kanin, 2004). Temo diplomskega seminarja smo izbrali zato, ker je promocija zdravja v Sloveniji slabo raziskan, nepoznan in neizvajan projekt, pa tudi glede na trenutno gospodarsko stanje v državi. Veliko je brezposelnih, veliko je izkoriščanja delavcev, veliko je delodajalcev, ki ne izvajajo, po zakonu predpisanega programa promocije zdravja pri delu. To je področje, ki v prvi vrsti zahteva veliko vlaganj delodajalca, da sestavi program promocije, da ima sestavljene izjave o varnosti, oceno tveganja za vsako delovno mesto v podjetju, in da na koncu izvaja aktivnosti programa. Osredotočili smo se na zakon o Varnosti in zdravja pri delu in izhajamo iz primera podjetja BTL Marketing d.o.o.. Veliko pozornosti smo v diplomskem seminarju namenili zdravju, zadovoljstvu in motivaciji delavcev. Pomembno je, da imamo zdrave ljudi v organizacijah, da se na svojih delovnih mestih dobro počutijo, da so motivirani za delo, ki ga opravljajo, ker bodo takrat bolj uspešnejši in učinkoviti, kar je pa dobro tudi za organizacijo. Diplomski seminar smo razdelili na teoretični in praktični del. V prvem delu smo povzemali različne avtorje, ki tako ali drugače definirajo zdravje, promocijo zdravja pri delu, njen razvoj in zgodovino, zadovoljstvo zaposlenih pri delu, dobro počutje, motiviranost in vpliv na promocijo zdravja. V praktičnem delu smo opravili anketni vprašalnik med zaposlenimi v podjetju BTL Marketing d.o.o., dobljene rezultate predstavili v tabeli in na podlagi teh rezultati ovrgli ali potrdili hipoteze. V sklepnem delu smo opisali rezultate in podali mnenje.
Ključne besede: zdravje, promocija zdravja, promocija zdravja pri delu, zakon o varnosti in zdravja pri delu, motivacija, dobro počutje, podjetje BTL Marketing d.o.o..
Objavljeno: 04.11.2014; Ogledov: 890; Prenosov: 442
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

3.
PROMOCIJA ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU
Vesna Kondić, 2015, magistrsko delo/naloga

Opis: Varnost in zdravje pri delu sta ključna elementa pri zagotavljanju bolj zdravega in daljšega poklicnega življenja. Problem: Delo neposredno vpliva na zdravje, saj ljudje na delovnem mestu preživijo veliko časa, zato je zagotavljanje varnosti in zdravja delavcev pri delu zelo pomemben člen, ki ga mora delodajalec tudi zakonsko upoštevati. Namen: Namen magistrskega dela je proučiti učinkovitost promocije zdravja na delovnem mestu z vidika varovanja zdravja zaposlenih in ozaveščanja zaposlenih o pomembnosti promocije zdravja na delovnem mestu. Cilji: Cilja sta bila ugotoviti, ali zaposleni prepoznajo promocijo zdravja na delovnem mestu in kakšno je njihovo mnenje glede učinkovitosti promocije zdravja na delovnem mestu. Proučili smo tudi razlike v počutju zaposlenih v organizaciji, kjer se izvaja promocija zdravja na delovnem mestu. Metodologija: Uporabili smo kvalitativne (intervju z delodajalci oz. z njihovimi predstavniki) in kvantitativne metode (vprašalnik za zaposlene). Kvalitativni del raziskave je bil narejen v sedmih različnih podjetjih, kjer smo delodajalcem oz. njihovim predstavnikom postavili vnaprej pripravljena vprašanja. Za kvantitativni del so bili podatki zbrani s spletnim vprašalnikom, in sicer na podlagi metode snežne kepe. Populacijo so predstavljali vsi zaposleni v RS. Rezultati so bili obdelani s statističnim programskim paketom SPSS, verzija 22.0. Raziskovalni vzorec pa je bil predstavljen na podlagi frekvenc, pripadajočih odstotkov in na podlagi povprečnih vrednosti in standardnih odklonov. Primerjava je bila narejena na podlagi hi-kvadrat testa. Bistvene ugotovitve: Tako delavci kot tudi delodajalci se zavedajo, da je promocija zdravja na delovnem mestu koristna, a se očitno izvaja bolje v organizacijah, ki so v tuji lasti. Zaposleni v organizacijah s tujim lastništvom menijo, da so njihova delovna mesta bolj zdravo oblikovana, preprečujejo poškodbe na delovnem mestu, zmanjšujejo izpostavljenost škodljivim kemijskim snovem, imajo poskrbljeno za topel obrok, v primerjavi s tistimi zaposlenimi, ki delajo v organizacijah, kjer je lastništvo domače. Tako lahko tudi s to raziskavo potrdimo, da bi bilo v Sloveniji treba še dosti narediti na ukrepih, ki so bili do sedaj precej zanemarjeni. Vpliva promocije zdravja na delovnem mestu na zmanjšanje števila bolniških odsotnosti in število fluktuacij na delovnem mestu nismo dokazali.
Ključne besede: - promocija zdravja, - varnost in zdravje pri delu, - promocija zdravja na delovnem mestu, - absentizem.
Objavljeno: 19.02.2015; Ogledov: 2349; Prenosov: 981
.pdf Celotno besedilo (738,10 KB)

4.
PROMOCIJA ZDRAVJA V ZAVAROVALNIŠTVU PRI ZAVAROVALNEM ZASTOPNIKU NA TERENU
Renata Bedrač, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo predstavlja osnovne gradnike zdravja in varnosti pri delu ter predstavitev in pomen promocije zdravja na delovnem mestu. Delodajalci se morajo dobro zavedati svoje družbene odgovornosti glede varovanja zdravja svojih zaposlenih, ki vpliva tudi na motivacijo v podjetju, ki lahko tako svoje delo opravljajo bolj zavzeto, učinkoviteje in z večjim zadovoljstvom, kar posledično vpliva na socialno klimo med delavci in delodajalci in na poslovno uspešnost podjetja.Zdravi in zadovoljni zaposleni so uspešni in učinkoviti tako doma kot v službi in kot takšni predstavljajo ključ za uspešnost podjetja.
Ključne besede: zdravje in varnost pri delu, promocija zdravja, zavarovalni zastopnik.
Objavljeno: 26.06.2015; Ogledov: 491; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (349,73 KB)

5.
VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU V PODJETJU DIPLOMAT D.O.O.
Anja Nerat, 2015, magistrsko delo

Opis: Nekdaj so vladale na svetu epidemije, danes temu ni več tako. V sodobni družbi so najbolj pogoste kronične in poklicne bolezni, ki se pojavljajo na delovnih mestih zaradi premajhnega zavzemanja za zdravje zaposlenih. Sodobna bolezen je tudi stres, ki je v obravnavanem podjetju v veliki meri prisoten. Podjetja so sicer že začela reševati ta problem, vendar so razmere še vedno slabe. V ta namen smo preučili podjetje, ki je lahko drugim za vzgled, saj skrbi za varnost in zdravje zaposlenih, ima narejeno oceno tveganja in ukrepe za posamezna delovna mesta ter izvaja program promocije. Varnost in zdravje pri delu sta določena z Zakonom o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1), ki določa pravice in dolžnosti delodajalca o varnem in zdravem delu zaposlenih. Za podjetje je pomembno, da zakon upošteva, zraven tega pa so v zakonu opredeljene dolžnosti in obveznosti delodajalca in zaposlenega. Podjetja z zakonom spodbujajo tudi k uvajanju programa promocije in k prizadevanju za izboljšanje pogojev zaposlenih. S preučevanjem podjetja smo prikazali poglobljen vpogled v varnost in zdravje pri delu in prenašanje znanja na zaposlene. Z direktorjem podjetja smo izvedli intervju, s pomočjo katerega smo dobili realno sliko delovanja podjetja in osebni pogled na zdravje in varnost pri delu. Opravljanje varnosti pri delu se v večini podjetij zahteva tudi v primeru študentskega oziroma dijaškega dela, zelo malo pa se delodajalci posvečajo spodbujanju zdravega življenjskega sloga, kot je način prehranjevanja in redna telesna aktivnost ter premalo uveljavljajo ergonomske pripomočke, ki bi zaposlenim izboljšali delovne pogoje. Prav tako pa je vedno bolj prisoten stres, ki vpliva na produktivnost zaposlenih in lahko povzroča različne odvisnosti. Čeprav je stres v večini primerov negativen, pa lahko ima zdrav stres na zaposlenega pozitivne učinke, ki vplivajo na njegovo storilnost in velikokrat pripomore k inovativnim idejam. V obravnavanem podjetju se pojavljajo pomanjkljivosti. Morali bi še dodelati program promocije, dodati ukrepe za obvladovanje stresa in uvesti več ergonomskih ukrepov, a vendar upoštevajo vsa zakonska določila in obveznosti.
Ključne besede: varnost in zdravje pri delu, stres, ergonomija, promocija zdravja, psihosocialni dejavniki tveganja.
Objavljeno: 28.10.2015; Ogledov: 932; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

6.
NAČRTOVANJE IN IZVAJANJE PROMOCIJE ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU - DOLŽNOST DELODAJALCEV
Eva Langeršek, 2015, magistrsko delo

Opis: Slovenski delodajalec mora zagotavljati pogoje za varnost in zdravje delavcev v skladu s posebnimi predpisi o varnosti in zdravju pri delu. Lex specialis navedenega področja je Zakon o varnosti in zdravju pri delu /ZVZD-1/ (Ur.l. RS, št. 43/2011), ki v poglavju Temeljna načela neposredno za načelom preventive, opredeljuje novo načelo, tj. promocija zdravja na delovnem mestu. Institut dopolnjuje obstoječe dolžnosti delodajalca s področja preventivne in celovite skrbi za zdravje zaposlenih. To pomeni, da se obveznost delodajalca ne konča pri skrbi za telesno zdravje, temveč se njegova dolžnost razširja tudi na duševno zdravje zaposlenih. Zaradi raznolikosti dolžnosti, ki delodajalcem nalaga načrtovanje in izvajanje sistematičnih ciljanih aktivnosti in ukrepov, se v praksi pojavljajo novi problemi. Za celotno razumevanje instituta je v magistrski nalogi, na podlagi analize mednarodne zakonodaje, zakonodaje Evropske unije ter slovenske zakonodaje, celovito predstavljena zakonska dolžnost delodajalca in vse njene faze (načrtovanje, izvajanje, spremljanje ter finančno vrednotenje). Teoretična predstavitev dolžnosti je dopolnjena s predlogi ukrepov, katerih izhodišče je slovenska delovno pravna zakonodaja. Posamezen predlog aktivnosti je utemeljen s predvidenim učinkom, ki izkazuje koristi preventivnega prizadevanja delodajalca.
Ključne besede: varnost in zdravje pri delu, načelo preventive, promocija zdravja na delovnem mestu, psihosocialni dejavniki, načrtovanje, izvajanje, spremljanje, finančno vrednotenje, potencialni ukrep, pričakovan učinek
Objavljeno: 12.04.2016; Ogledov: 974; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (957,11 KB)

7.
PRAVNI IN DAVČNI VIDIKI VLAGANJA V PROGRAME PROMOCIJE IN KREPITVE ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU
Maja Šoba Tovšak, 2016, magistrsko delo

Opis: Zdravo življenje je bistvenega pomena za dobro počutje in za polno udeležbo v družbi. Še pomembneje, zdravje prispeva k socialni koheziji in gospodarskemu razvoju, v smislu večje produktivnosti, ponudbe delovne sile in javne porabe. Stroški prevzemanja odgovornosti za ohranjanje zdravja in kvalitete življenja zgolj s strani države so že zdavnaj presegli razumne meje njene zmogljivosti. Odgovornost za ohranjanje zdravja prebivalstva je treba bolj kot kadarkoli prenesti tudi na druge deležnike, t.j. na posameznika, lokalne skupnosti, socialne partnerje in delodajalce. Ker večina odrasle populacije preživi pretežen del svojega aktivnega časa na delovnem mestu, predstavlja delovno okolje eno najustreznejših in najdaljnosežnejših vstopnih točk do posameznika in idealno mesto za izvajanje programov promocije zdravja. Kljub številnim koristim vlaganja v ukrepe promocije zdravja na delovnem mestu in kljub zakonski obvezanosti so slovenski delodajalci, ki izvajajo promocijo zdravja skladno z zakonom, še vedno v manjšini. Razlogi za to so ne le v prenizki ozaveščenosti delodajalcev in zaposlenih o promociji zdravja na delovnem mestu in koristih, ki jih le-ta prinaša, temveč tudi v težavah pri zagotavljanju finančnih sredstev za izvajanje programov promocije zdravja na delovnem mestu. Poleg tega so izdatki, ki jih delodajalci namenjajo za te ukrepe, neugodno davčno obravnavani. Ustrezna davčna politika bi lahko pripomogla k večjemu vlaganju delodajalcev v zdravje zaposlenih oziroma v programe promocije in krepitve zdravja na delovnem mestu. To bi po drugi strani imelo pozitivne posledice ne le za posameznike in delodajalce, temveč tudi (predvsem) za državo oziroma državno blagajno in družbo nasploh. Zaradi zavedanja pomembnosti obravnavane tematike države članice EU in oblikovalci politik, ob pomoči Evropske agencije za varnost in zdravje pri delu, razvijajo rešitve, ki bi se lahko, upoštevajoč nacionalni pravni red, uvedle z namenom razbremenitve delodajalcev in delavcev pri vlaganju v varno in zdravo življenje in delovno okolje. V nalogi so preučene in predlagane možne rešitve ter predlogi sprememb davčnopravne zakonodaje.
Ključne besede: davčno pravo, varnost in zdravje pri delu, promocija zdravja na delovnem mestu, davčne spodbude, bonitete, EU-OSHA
Objavljeno: 21.07.2016; Ogledov: 711; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

8.
PROMOCIJA ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU PRI MALIH DELODAJALCIH
Kristina Gorenjak, 2016, magistrsko delo

Opis: V delovnem okolju se še zmeraj ne namenja zadostne pozornosti zdravju in dobremu počutju zaposlenih. Ker zdravja ne gre ločevati na zasebno zdravje in zdravje na delovnem mestu, je še posebej pomembno, da se v delovnem okolju spodbuja dobro zdravje, saj le zdrava delovna sila je kakovostna in je lahko kos globalni konkurenci. Opozoriti velja, da se danes soočamo s staranjem delovne sile. Z leti se zdravje zaposlenih slabša, zato je potrebno ustrezno ukrepati, če želimo, da ostanejo aktivni in produktivni čim dlje v starost. Dandanes je zavedanje o koristnosti varnega in zdravju naklonjenega delovnega okolja v slovenskem prostoru še zmeraj na dokaj nizki ravni. Novi Zakon o varnosti in zdravju pri delu (Uradni list RS št. 43/2011; v nadaljevanju ZVZD-1), ki je v veljavi od decembra 2011, vključuje promocijo zdravja pri delu (v nadaljevanju PZD). Po novem zakonu je delodajalec dolžan načrtovati in izvajati promocijo zdravja, zanjo zagotoviti potrebna sredstva ter določiti način spremljanja njenega izvajanja. Iz našega gledišča je problem v mišljenju delodajalcev, ki novo zahtevo, glede na spoznanja pripravljavcev študije, vidijo kot dodatno obremenitev in strošek. V poglavjih teoretičnega dela magistrskega dela smo opredelili temeljne pojme, predstavili ZVZD-1, opisali proces izvajanja PZD in predstavili nekaj podprogramov s predlogi ukrepov. V praktičnem delu pričujočega dela je opisana študija o promociji zdravja na delovnem mestu pri malih delodajalcih. Pripravljavci študije so ugotavljali kakšno je stanje na področju varnosti in zdravja pri delu pri malih delodajalcih in v kolikšni meri mali delodajalci v praksi načrtujejo, izvajajo in spremljajo PZD. Izsledki raziskave kažejo, da je poznavanje in izvajanje zakonskih zahtev s področja varnosti in zdravja pri delu razmeroma dobro. Podjetja za izvajanje zakonsko predpisanih ukrepov s področja varnosti in zdravja pri delu najemajo predvsem zunanje izvajalce. Izpostaviti velja ugotovitev, da se tako zaposleni kot tudi delodajalci zavedajo, da delo vpliva na zdravje človeka. Ugotovili smo, da precejšen delež t.i. mikro podjetij nima izdelanega načrta promocije zdravja in da precejšen delež sodelujočih ni seznanjen s tem ali ima njihovo podjetje izdelan načrt promocije zdravja. V okviru promocije zdravja podjetja nudijo predvsem športne in tematske aktivnosti. Večina delodajalcev naj bi spremljala izvajanje programov promocije zdravja. Pripravljavci študije so nekajkrat izrazili dvom v pristnost dobljenih rezultatov, saj delodajalci običajno ne želijo priznati, da zakonskih predpisov ne izpolnjujejo, zaradi strahu pred sankcijami s strani pristojnega inšpektorata. Menimo, da je potrebna sprememba miselnosti, in sicer delodajalci morajo v izvajanju PZD videti korist, ne pa dodatno obremenitev in strošek.
Ključne besede: zdravje, promocija zdravja pri delu, Zakon o varnosti in zdravju pri delu, izvajanje promocije zdravja pri delu, ukrepi promocije zdravja pri delu
Objavljeno: 16.06.2016; Ogledov: 542; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici