| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 324
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj Marketing vodiča za mala vinarstva: strateško načrtovanje in praktični vpogled : magistrsko delo
Teodora Marković, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava razvoj marketinškega vodiča za manjše vinske kleti, ki temelji na modelu marketinškega miksa 4P in razširjenega 7P. Glavni cilji raziskave so bili ugotoviti, kateri so glavni izzivi pri promociji izdelkov manjših pridelovalcev vin ob omejenih finančnih sredstvih in kako vodič prispeva k praktični uporabi marketinških strategij. Na podlagi kvalitativne analize intervjujev z lastniki vinskih kleti smo ugotovili, da vodič predstavlja koristno orodje za boljše razumevanje in implementacijo promocijskih strategij, čeprav so zaradi omejenih virov možnosti za njegovo polno uporabo omejene. Promocija se je izkazala za osrednji element, pri katerem vodič prinaša največ koristi, saj omogoča večjo prepoznavnost in ciljno povezovanje s strankami. Kljub temu pa so časovne in finančne omejitve ter pomanjkanje kadrov ključni izzivi pri izvajanju strategij. Delo tako prispeva k razumevanju praktičnih potreb manjših vinskih kleti ter nakazuje na pomen prilagodljivih marketinških orodij, ki so dostopna tudi podjetjem z omejenimi resursi.
Ključne besede: Marketinški vodič, marketinški model, manjše vinske kleti, promocija
Objavljeno v DKUM: 11.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

2.
Raziskovanje všečnosti pokrajine : eksperimentalna primerjava Avatarja, Kitajske in Havajev
Kaja Šetinc, 2024, magistrsko delo

Opis: Ali so turistom fiktivno pretirane pokrajine bolj všeč kot realistične? Magistrska naloga raziskuje všečnost realističnih in fiktivnih predstavitev pokrajin z uporabo eksperimentalne primerjave med slikami dejanskih destinacij na Kitajskem in Havajih ter prizori iz filma »Avatar: Pot vode«. Teorija tekočnosti obdelave zagovarja, da lahko fiktivne, tj. pretirane in izmišljene pokrajine bolj privlačijo turiste zaradi nenavadnosti in edinstvenosti, v nasprotju z realističnimi pokrajinami na Zemlji. Tako smo na podlagi tega zastavili hipoteze in izvedli raziskavo s 400 anketiranci. Njihova naloga je bila oceniti privlačnost prikazanih pokrajin. Pričakovano je bilo, da bodo fiktivne pokrajine zaradi pretiravanja resničnih, že obstoječih pokrajin, bolj privlačne, a so rezultati pokazali ravno nasprotno. Čeprav so fiktivne destinacije všečne, je bilo ugotovljeno, da so udeleženci raje izbrali realistične predstavitve pokrajin, ki so sprožile večjo željo po obisku in so se z njimi udeleženci bolj poistovetili z aktualno in idealno samopodobo v navezavi s podobo destinacije. Povezava rezultatov nakazuje na močno povezanost Slovencev z naravo, saj so izbrali pristne in realistične destinacije nad fiktivnimi. Poleg tega so bile realistične podobe pokrajin visoke kakovosti in opremljene z zeleno/modro barvno paleto, s čimer se predstavlja tudi Slovenija. Raziskava je korak bližje k razumevanju turistične promocije v Sloveniji, ki poudarja pomembnost resničnosti in skladnosti samopodobe.
Ključne besede: Všečnost pokrajine, realističnost vs. fiktivnost, turistična promocija, želja po obisku destinacije, samopodoba, Avatar: Pot vode
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

3.
Reprezentacija vinskega turizma v filmih : diplomsko delo univerzitetnega študija
Nikola Mahnić, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Prvi del obsega teorijo obravnavne teme, drugi del opisuje našo raziskavo. V teoretičnem delu smo opisali vinski turizem in vinskega turista. Prav tako smo s pomočjo sodobnejših virov opredelili vinski turizem v Sloveniji ter izpostavili nekaj primerov promocije in komuniciranja vinskega turizma v filmih. V raziskovalnem delu smo analizirali filma Stranpota (Sideways) in Vinsko deželo (Wine Country). Izbrali smo si prizore, v katerih smo zaznali povezavo z vinskim turizmom. Nato smo razpravljali, ali je reprezentacija vinskega turizma v filmih učinkovita promocijska strategija za Slovenijo. Odkrili smo, da je filmski turizem lahko zelo učinkovit za promocijo turizma le v določenih primerih in da je potrebno upoštevati razvitost turistične ponudbe destinacije, ki bi jo želeli promovirati. Spoznali smo tudi prednosti in slabosti, ki jih takšna promocija prinaša.
Ključne besede: Vinski turizem, vinski turist, filmski turizem, reprezentacija, promocija
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

4.
Analiza družbenih omrežij kot orodje za promocijo blagovne znamke
Aljaž Šteger, 2024, diplomsko delo

Opis: Družbena omrežja so v današnjem poslovnem svetu postala ključna platforma za vzpostavljanje neposrednih stikov s strankami, gradnjo prepoznavnosti blagovnih znamk ter spodbujanje poslovne rasti. Diplomska naloga opredeljuje in definira pojme blagovna znamka, družbena omrežja in marketing preko družbenih omrežij. Proučuje zgodovinski razvoj družbenih omrežij, različne vrste platform ter izpostavlja najpriljubljenejše med njimi. Predstavlja različne oblike marketinga na družbenih omrežjih. Naloga vključuje tudi primere uspešnih marketinških kampanj ter ponuja vpogled v prihodnost marketinga na družbenih omrežjih. Teoretični del sem podprl z anketnim vprašalnikom. Z njim sem pridobili vpogled v najbolj priljubljena družbena omrežja, koliko časa posamezniki povprečno preživijo na teh omrežjih ter kako pogosto se srečujejo s promocijskimi objavami blagovnih znamk. Anketa je razkrila tudi, kako se uporabniki odzivajo na te objave, kateri dejavniki so jim pri promociji najbolj pomembni ter kakšen vpliv imajo družbena omrežja na njihove nakupne odločitve. Na podlagi pridobljenih podatkov smo prav tako lahko ocenili njihovo splošno zadovoljstvo z nakupi, opravljenimi na podlagi promocij na družbenih omrežjih, in zbrali mnenja o učinkovitosti teh omrežij kot orodja za promocijo blagovnih znamk.
Ključne besede: Blagovna znamka, družbena omrežja, digitalni marketing, promocija.
Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

5.
Učinkovita uporaba družbenih omrežij pri gradnji in promociji nove blagovne znamke
Amadea Peršuh, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava pomen uporabe družbenih omrežij v kontekstu gradnje in promocije blagovne znamke, zlasti za nova podjetja v dinamičnem poslovnem okolju. Osredotoča se na MissTote, novo znamko, ki proizvaja inovativne bombažne torbice z žepi, z namenom reševanja organizacijskih izzivov vsakdanjega življenja. Glavni poudarek raziskave je razumevanje, kako učinkovito izbrati in uporabiti družbena omrežja (Facebook, Instagram, TikTok) za promocijo blagovne znamke. Raziskava preučuje vlogo vsebine na družbenih omrežjih pri privabljanju in zadrževanju pozornosti ciljne publike ter analizira, kateri formati objav (slike, video) so privlačnejši in interaktivni. Metode raziskave vključujejo analizo obstoječe literature, poglobljeno študijo primerov znamke MissTote in analizo objav na družbenih omrežjih (doseg, interakcija). S tem bosta zagotovljena teoretični in praktični vpogled v uporabo družbenih omrežij v digitalnem marketingu ter njihov vpliv na gradnjo blagovne znamke. Cilja diplomskega dela sta razumevanje in identifikacija smernic za učinkovito uporabo družbenih omrežij pri gradnji trajne in prepoznavne blagovne znamke, kar prispeva k praktičnim vpogledom in teoretičnemu razumevanju tega marketinškega pristopa.
Ključne besede: gradnja blagovne znamke, družbena omrežja, promocija, MissTote, digitalni marketing
Objavljeno v DKUM: 09.09.2024; Ogledov: 125; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

6.
Vloga in kompetence svetovalnega delavca pri prepoznavanju motenj razpoloženja otrok in mladostnikov : magistrsko delo
Nives Lazar, 2024, magistrsko delo

Opis: Nacionalni inštitut za javno zdravje nam daje vpogled v vedno večje zaznavanje težav otrok in mladostnikov na področju duševnega zdravja. V magistrskem delu z naslovom Vloga in kompetence svetovalnega delavca pri prepoznavanju motenj razpoloženja otrok in mladostnikov smo želeli raziskati in ugotoviti, kakšni sta vloga in kompetence svetovalnega delavca pri zaznavanju motenj razpoloženja otrok in mladostnikov v šoli, kako kompetentne se čutijo svetovalni delavci pri prepoznavanju zgoraj omenjenih motenj, kje zaznavajo primanjkljaj v svojem znanju in kompetencah ter kakšno vlogo imajo pri izvajanju promocijskih in preventivnih dejavnosti. V raziskavi je sodelovalo 97 svetovalnih delavcev osnovnih in srednjih šol. Podatke smo zbirali s pomočjo anonimnih spletnih anketnih vprašalnikov. Rezultati raziskave so pokazali, da se svetovalni delavci zavedajo pomembnosti svoje vloge pri prepoznavanju motenj razpoloženja otrok in mladostnikov. Prav tako smo ugotovili, da se čutijo dovolj kompetentne za prepoznavanje tovrstnih težav, da so tudi ustrezno pismeni na področju prepoznavanja motenj razpoloženja. Svetovalni delavci se dodatno in samoiniciativno izobražujejo, prav tako poznajo načine in korake ukrepanja. V primeru zaznavanja težav pri otroku ali mladostniku sodelujejo z ostalimi strokovnimi delavci, ki so z mladim v stiku, ga poznajo, hkrati se povežejo tudi z drugimi zunanjimi strokovnjaki. Pojavile so se statistično značilne razlike pri pismenosti na področju prepoznavanja motenj razpoloženja pri starejših svetovalnih delavcih.
Ključne besede: svetovalni delavec, motnje razpoloženja, promocija in prevencija, otroci in mladostniki, vzgoja in izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 01.08.2024; Ogledov: 118; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

7.
Promocija zdravja in preventivna uporaba večsevnih probiotikov za preprečevanje okužb zgornjih dihal pri starejših osebah
Maja Strauss, 2024, doktorska disertacija

Opis: Uvod: Življenjska doba se povečuje, s starostjo pa prihaja do različnih sprememb v imunskem sistemu, ki vodijo v povečano tveganje za nastanek okužb, od katerih so najpogostejše okužbe gastrointestinalnega in respiratornega trakta. Zato so številne raziskave usmerjene v preprečevanje infekcij dihal pri tej populaciji z namenom izboljšanja kakovosti življenja. Pomembno vlogo pri ohranjanju zdravja starejših oseb ima uravnotežena črevesna mikrobiota, ki posredno vpliva na imunski sistem. Probiotiki izkazujejo koristno podporo črevesni mikrobioti. Z doktorsko disertacijo smo želeli raziskati, kakšna je vloga promocije zdravja in preventivne uporabe probiotikov pri preprečevanju okužb zgornjih dihal. Metode: Izvedena je bila dvojno slepa, s placebom kontrolirana klinična študija z uporabo večsevnega probiotika OMNi-BiOTiC® Active. V raziskavi so bili uporabljeni validirani anketni vprašalniki: mini prehranska anamneza (MNA), vprašalnik o zdravju EQ-5D-5L, vprašalnik o kakovosti življenja (SF-36) in profil zdravega življenjskega sloga II (HPLP II). Zbrane podatke smo analizirali s statističnim programom SPSS (IBM SPSS 28.0, SPSS Inc., Chicago, IL, USA). Uporabljeni so bili opisna statistika, t-test za neodvisne vzorce, Mann-Whitneyjev U-test, t-test za odvisne vzorce, hi-kvadrat test in Fisherjev eksaktni test. Rezultati: V klinično študijo je bilo vključenih 32 (33,7 %) moških in 63 (66,3 %) žensk. Povprečna starost udeležencev študije je bila 70,3 ± 4,8 leta; moških 72,1 ± 4,8 leta in žensk 69,3 ± 4,5 leta. V skupino, ki je prejemala probiotik, je bilo razporejenih 49, v skupino placebo pa 46 starejših oseb. Populacija je bila normalne prehranjenosti, saj je bil povprečni vmesni rezultat orientacijskega testa MNA 13,2 ± 1,1. Pojavnost okužb zgornjih dihal ni pokazala statistično značilne razlike med obema skupinama (p = 0,52449). Udeleženci klinične študije, ki so uživali probiotike, so imeli statistično značilno (p = 0,011) krajši čas trajanja bolezni, in sicer 3,1 ± 1,6 dneva, medtem ko je bil čas trajanja v placebo skupini 6,0 ± 3,8 dneva. Rezultati kažejo, da se starejše osebe premalo udeležujejo delavnic promocije zdravja in da lahko preventivna uporaba probiotikov pomaga skrajšati trajanje poteka bolezni. Razprava: Promocija zdravja ima ključno vlogo pri zagotavljanju kakovosti življenja pri starejši populaciji. Za izboljšanje zdravja starejše populacije sta potrebna sistemski pristop ter nudenje skupinskega in tudi individualnega izobraževanja. Ugotovitve naše raziskave kažejo, da je priporočljivo uživanje večsevnih probiotikov pri starejših osebah, saj lahko pripomorejo k lažji obliki akutne okužbe zgornjih dihal. Večsevni probiotiki imajo različne še neraziskane učinke na zdravje, zato so možnosti nadaljnjega raziskovanja odprte na številnih področjih.
Ključne besede: promocija zdravja, probiotiki, starejše osebe, okužba zgornjih dihalnih poti
Objavljeno v DKUM: 29.07.2024; Ogledov: 105; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)

8.
Overcoming cultural cleavages: results from a health promotion intervention among Roma
Erika Zelko, Igor Švab, 2016, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: promocija zdravja, intervencija, Romi
Objavljeno v DKUM: 11.04.2024; Ogledov: 179; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (102,57 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

9.
Neformalno izobraževanje fizikalnih vsebin in mladinsko raziskovalno delo : mladi raziskovalci, raziskovalni tabori in festivali
Mitja Slavinec, Eva Klemenčič, 2024

Opis: Gradivo je namenjeno študentom izobraževalne fizike, bodočim učiteljem. Neformalno izobraževanje je pomembna dopolnitev formalnim oblikam izobraževanj na vseh ravneh šolanja, saj podpira razvoj ključnih kompetenc ter vzpodbuja mlade k raziskovanju. V gradivu se osredotočamo na mladinsko raziskovalno delo in raziskovalne tabore. Ker so učitelji mentorji mladim raziskovalcem, predstavimo potek in napotke za pripravo in predstavitev mladinskih raziskovalnih nalog s poudarkom na področju fizike in astronomije. Bralce seznanimo z naborom številnih raziskovalnih taborov in dogodkov, ki se izvajajo v Sloveniji, ter podrobneje predstavimo astronomski tabor, na katerem sodelujejo tudi učitelji fizike.
Ključne besede: mladinsko raziskovalno delo, mladi raziskovalci, raziskovalni tabori, izvenšolske dejavnosti, promocija znanosti
Objavljeno v DKUM: 05.04.2024; Ogledov: 241; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Odziv YouTube destinacijske promocije na COVID-19 krizo: vloga emocionalnega nagovarjanja : vloga emocionalnega nagovarjanja
Uroš Podgoršek, 2022, diplomsko delo

Opis: Turistična promocija je pomemben stik z obiskovalcem, kjer se turistična destinacija predstavi na trgu in si tako utre pot k svojemu obiskovalcu in predstavi svojo turistično ponudbo. Temelj naše raziskave je prisotnost promocije na uradnih YouTube kanalih izbranih evropskih destinacij in pomembnost emocionalnega nagovarjanja obiskovalcev v obdobju, ko je svet zajela pandemija COVIDA-19. S kvantitativno analizo smo analizirali 34 YouTube kanalov destinacij in 116 videoposnetkov v obdobju od februarja 2020 do vključno februarja 2021. Rezultati so pokazali povečanje promocije v dobri tretjini analiziranih turističnih destinacij v primerjavi s predhodnim izbranim obdobjem pred pandemijo. Pri tem še posebej izstopa promocija Slovenije: z 243 videoposnetki je na drugem mestu po pogostosti uporabe YouTuba, kar v prvi vrsti pripišemo kampanji Zdaj je čas zate #mojaslovenija. Analiza čustvenih apelov je pokazala uporabo predvsem pozitivnih čustvenih apelov, ki poskušajo spodbuditi obiskovalce k obisku destinacije.Med redkimi prikazi negativnih čustev pa po pogostosti izstopa hrepenenje. Pojavljanje zdravstvene varnosti destinacije je v nasprotju s pričakovanji poudarjalo zgolj 11 % analiziranih videoposnetkov. Večina se je torej odločila prikazati destinacije brez spominjanja gledalcev na pandemijo. V določeni meri so novonastale razmere turistične destinacije, v skladu s takratno razpravo o potrebnih spremembah turizma po pandemiji, potisnile tudi v promocijo inovativnejših oblik digitalnega in trajnostnega turizma. Predvsem pa je to bilo obdobje pogostejšega nagovarjanja domačih gostov in usmeritve k prednostim primernim za domače goste.
Ključne besede: turistične destinacije, turistična promocija, emocije v turistični promociji, COVID-19, nove oblike turizma
Objavljeno v DKUM: 07.07.2023; Ogledov: 471; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici