| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
UPORABA ORODIJ ZA PROGNOZIRANJE DALJINSKEGA PROMETA, PRIMER TRANS-TOOLS
Dejan Prapotnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Hitro naraščanje prometa v Evropi in s tem tudi na slovenskem prometnem omrežju, vodi do številnih problemov v prometu. Ti problemi so na primer zastoji, povečane emisije v zraku, hrup in neposredno tudi povečanje ogroženosti in varnosti udeležencev v prometu. Da bi lažje predvideli stanje v prihodnosti in da do teh nevšečnosti ne bi prihajalo, lahko z uporabo prometnih modelov pravočasno predvidimo in zagotovimo potrebe po prometni infrastrukturi. Ti omogočajo, da preskusimo (testiramo) rešitve in ukrepe, preden jih izvedemo v realnem svetu. Model je poenostavljena prezentacija le dela realnega sveta in je osredotočen na določen problem iz določenega zornega kota. Evropska komisija je za potrebe načrtovanja prometa in mobilnosti v Evropi ugotovila, da potrebuje orodje, ki bi presegalo nekatere pomanjkljivosti obstoječih prometnih modelov, in tako so razvili model Trans-Tools, s katerim smo skozi diplomsko nalogo tudi sami pognali in preizkusili določene scenarije, ki bi se v prihodnosti v Sloveniji lahko zgodili.
Ključne besede: prometni modeli, modeliranje prometa, prometni tokovi, napovedovanje prometnih tokov, Trans-Tools
Objavljeno: 26.03.2012; Ogledov: 1664; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

3.
Analiza vpliva prometnega toka pešcev na prepustno zmožnost krožišča z uporabo diskretnih simulacij
Tomaž Tollazzi, Tone Lerher, Matjaž Šraml, 2006, izvirni znanstveni članek

Opis: Podobno kakor v običajnih nesemaforiziranih kriziščih lahko tudi pri krožiščih, v posebnih prometnih razmerah, prihaja do bistvenega zmanjšanja prepustnosti. V takih primerih je značilno, da je prometni tok pescev in/ali kolesarjev pri prečkanju enega ali več krakov krozišča tako močan, da vpliva na polnjenje ali na praznjenje krozišča. Namen prispevka je ponazoriti, kako lahko uporaba diskretnih simulacij prispeva k odločitvi o izvedbi krožišča, oziroma ali bo krožišče primerno izpolnjevalo pogoj zmogljivosti ob pričakovanem prometnem toku pešcev in/ali kolesarjev. Predlagan je nov način obravnave problematike dimenzioniranja krožišč z vidika matematičnega modeliranja prometnih tokov z uporabo metode diskretnih simulacij, z upoštevanimi statistično ovrednotenimi vhodnimi podatki za prometni tok vozil in pešcev. Rezultati simulacij so uporabni pri določanju prepustnosti načrtovanih krozišč, ki bodo delovali v različnih prometnih okoliščinah. Predstavljen model izhaja iz sprejemljive časovne praznine v prometnem toku pešcev, ki jo uporabljajo motorna vozila za uvažanje in izvažanje iz krožišča, če upoštevamo, da imajo pešci prednost. Simulacijska analiza je preverjena na dejanskem primeru montažnega krožišča v Mariboru, na Koroški ulici, kjer so bile izvedene tudi potrebne meritve prometnega toka motornih vozil ter pešcev in kolesarjev. Postopek, prikazan v prispevku, predstavlja poleg znanstvenega postopka matematičnega modeliranja tudi praktično metodo za pomoč pri odločanju o smiselnosti izvedbe krožišča v primeru močnega toka pešcev in/ali kolesarjev.
Ključne besede: cestni promet, krožišča, prometni tokovi, analiza vplivov, simulacijski modeli
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 1096; Prenosov: 33
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Modeli za upravljanje prometnih tokov
Marjan Lep, Beno Mesarec, 2009, objavljeni povzetek strokovnega prispevka na konferenci

Ključne besede: raziskave v prometu, upravljanje prometnih tokov, prometni modeli, prometna politika, projekti
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 975; Prenosov: 29
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici