| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 31
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Vključevanje didaktičnih iger v kontekst izvedbe prometnovarnostnih vsebin v 4. in 5. razredu osnovne šole : magistrsko delo
Nuša Mernik, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Vključevanje didaktičnih iger v kontekst izvedbe prometno varnostnih vsebin v 4. in 5. razredu osnovne šole je sestavljeno iz treh delov. V teoretičnem delu smo predstavili promet, vrste prometa, otroka kot udeleženca v prometu in opisali otroka kot pešca in otroka kot kolesarja, opisali vidike prometne varnosti, prometne nesreče in navedli značilnosti otrokovega razvoja z vidika prometne varnosti, navedli vsebine prometne vzgoje pri pouku, opisali igro, uporabo iger pri pouku in predstavili didaktične igre. V empiričnem delu smo s pomočjo empirične raziskave ugotovili, kaj učitelji menijo o vključevanju didaktičnih iger v kontekst prometno varnostnih vsebin. Ugotovili smo, da večina učiteljev vključuje didaktične igre v kontekst izvedbe prometno varnostnih vsebin, da najpogosteje vključujejo igre vlog in igre s pravili, da večina učiteljev izdela svoje didaktične igre in da so vsi sodelujoči učitelji opazili večjo motivacijo učencev za sodelovanje pri didaktičnih igrah. Slaba plat vključevanja didaktičnih iger pa so pomanjkanje časa in problem zagotavljanja discipline in reda v razredu. V praktičnem delu smo zasnovali in preskusili didaktične igre kviz Kolo sreče o prometu, kviz Pravilno ali nepravilno, namizno igro Promet in prometni znaki in karte Poišči par. Igre smo prikazali učencem in ti so jih preizkusili.
Ključne besede: prometna vzgoja, didaktične igre, razredni pouk
Objavljeno v DKUM: 05.09.2023; Ogledov: 406; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

2.
Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Tabor I Maribor : magistrsko delo
Špela Klemenčič, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Tabor I Maribor je sestavljeno iz treh delov. V teoretičnem delu smo predstavili promet, vrste prometa, razvojne značilnosti otrok in prometno vzgojo, s pregledom ciljev osnovnošolskih predmetov pa smo dokazovali, da je prometna vzgoja medpredmetno področje. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov ugotavljali, kakšni so znanje učencev v prometu in njihovo ravnanje v njem, kakšno je mnenje staršev o znanju in ravnanju njihovih otrok v prometu. V praktičnem delu smo predstavili varnostno-prometni načrt in cilje za njegovo oblikovanje, šolski okoliš in demografsko območje Osnovne šole Tabor I Maribor. Izdelali smo prometno-varnostni načrt, pri tem pa opozorili na nevarna mesta, ki ogrožajo varnost učencev in ostalih udeleženih v prometu. Oblikovali smo štiri varne poti, ki vodijo do šole.
Ključne besede: vrste prometa, varnost otrok, prometna vzgoja, načrt šolskih poti, Osnovna šola Tabor I Maribor
Objavljeno v DKUM: 13.10.2022; Ogledov: 579; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (4,01 MB)

3.
Razvoj iger in igrač v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju pri prometnovarnostni vzgoji
Nina Šulc, 2020, magistrsko delo

Opis: Igra je za vsakega otroka izredno pomembna, saj skozi njo spoznava in si pomaga pri razumevanju resničnega sveta. Omogoča mu namreč, da preizkuša različne družbene vloge, da zna sprejemati in postavljati pravila, hkrati pa si otrok pri igranju gradi samozavest, komunikacijo, pozitiven odnos do drugih itd. Zato je zelo dobrodošlo, da tudi v šolo prinašamo različne igre, t. i. didaktične igre, ki imajo jasno zastavljen cilj iz nacionalnega učnega načrta in predstavljajo odlično podporo učnemu procesu. Ne samo, da bodo učenci veliko bolj motivirani, aktivni udeleženci učnega procesa, ob igranju iger se bodo tudi zabavali. Najpomembnejše pa je, da se bodo skozi igro nevede tudi učili oz. utrjevali snov. Vsaka igra, ki jo pripravljamo, pa mora biti tudi vsebinsko ustrezna za predmet in starostno stopnjo otrok. Različni avtorji so o prometu zapisali že veliko, zato se nam je zdela tukaj odlična priložnost, da vse, kar o prometu vemo in je primerno za določeno starostno stopnjo otrok, uporabimo v didaktičnih igrah. Otroci namreč še vedno veljajo za izredno rizično skupino v prometu, saj se v veliki meri še ne zavedajo nevarnosti, ki prežijo nanje. Ravno zaradi tega, da izboljšamo njihovo znanje o odgovornem obnašanju in ravnanju v prometu in posledično s tem tudi njihovo varnost, smo razvili 9 didaktičnih iger s področja prometnovarnostne vzgoje. Od tega so tri igre primerne za prvi, tri za drugi in tri za tretji razred osnovne šole. Namenjene so obravnavi tematiki pri predmetu spoznavanje okolja, pri posebej tistih temah, ki se dotikajo prometnih vsebin npr. varno na poti v šolo, prevozna sredstva, pomen rumene rutice, prometni znaki pomembni za pešce ipd. Igre smo zasnovali tako, da z njimi učenci usvajajo različne cilje, se izobražujejo in ponavljajo teoretične vsebine iz prometnega področja, vse to pa bodo kasneje prenašali v prakso, realno okolje. Didaktične igre so izdelane doma in so plod lastne ideje, lahko jih izdela vsak učitelj. Vsebujejo tudi igralne kartončke z nalogami za posamezni razred, ki se lahko pri igrah uporabijo. Ker smo s pomočjo iger želeli krepiti tudi sodelovanje, skupinski duh, »zdravo« tekmovalnost, je igre možno igrati v manjših skupinah. Prav tako pa smo za učitelje pripravili tudi učne priprave za izvedbo učnih ur pri predmetu spoznavanje okolja, ki se dotikajo vsebin iz prometnovarnostne vzgoje, v katerih smo podali vsebinske predloge za izvedbo posameznih etap učne ure in v katere smo vključili tudi svoje didaktične igre, ki v zadnji etapi učne ure služijo ponovitvi usvojene snovi.
Ključne besede: prometna vzgoja, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, igra in igrača, spoznavanje okolja.
Objavljeno v DKUM: 28.10.2020; Ogledov: 872; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (4,58 MB)

4.
Varne šolske poti v okolici Osnovne šole narodnega heroja Rajka Hrastnika
Marijana Stjepić, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Varne šolske poti v okolici Osnovne šole narodnega heroja Rajka Hrastnika je sestavljeno iz treh zaokroženih celot: teoretične, empirične in praktične, ki se med seboj dopolnjujejo in nadgrajujejo. V teoretičnem delu je predstavljena relevantna literatura. Definiran je promet (otroci v prometu, preventivne akcije in prometne nesreče, podrobneje je opredeljena prometna vzgoja. V empiričnem delu je predstavljena analiza raziskave med učenci OŠ narodnega heroja Rajka Hrastnik, kjer so preverjene izkušnje učencev s prometno varnostjo, razumevanje pojma prometna varnost, vloga staršev pri prometni varnosti ter kako na to vplivajo spol, razred šolanja in kraj bivanja. V praktičnem delu je izdelan prometno-varnostni načrt OŠ narodnega heroja Rajka Hrastnik, opremljen s fotografijami nevarnih mest na šolski poti. V zemljevid šolskega okoliša so vrisane tudi najvarnejše poti do šole.
Ključne besede: prometna vzgoja, učenci, prometno-varnostni načrt, prometna varnost, promet, Hrastnik.
Objavljeno v DKUM: 10.03.2020; Ogledov: 1611; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (3,43 MB)

5.
Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Apače in podružnične Osnovne šole Stogovci
Klaudija Perko, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Apače in podružnične Osnovne šole Stogovci je sestavljeno iz treh med seboj smiselno povezanih delov. V teoretičnem delu smo se osredotočili na vzgojo o prometu, na razvojne značilnosti otrok, na njihovo razumevanje prometa, na izobraževanje o prometu in seveda tudi na statistiko prometnih nesreč v Evropi, Sloveniji in v apaškem okolišu. V empiričnem delu smo anketirali učence od prvega do devetega razreda ter njihove starše in učitelje. Z rezultati smo želeli oceniti varnost oziroma nevarnost šolskih poti. V praktičnem delu smo se osredotočili na predvidena nevarna mesta in predvsem na avtobusna postajališča ter na podlagi dobljenih rezultatov ob koncu izdelali tudi prometno-varnostni načrt. V magistrskem delu je bilo ugotovljeno, da obstajajo nekatera potencialno nevarna mesta. Ugotovili smo tudi, da je avtobusnim postajališčem treba dati poseben poudarek, saj so le-ta po večini brez čakališč, nevarno pa je tudi ustavljanje avtobusa ali šolskega kombija na cestišču. Prav tako smo ugotovili, da bankine ob glavnih cestah niso urejene, kakor tudi ne pločniki in kolesarske steze.
Ključne besede: prometno-varnostni načrt, varnost otrok, osnovna šola, prometna vzgoja, avtobusne postaje
Objavljeno v DKUM: 10.05.2019; Ogledov: 1178; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (15,64 MB)

6.
Prometno varnostni načrt Osnovne šole Loka Črnomelj
Matic Nagode, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi so zbrana vsa pomembna dejstva, ki so mi omogočila izdelavo Prometnovarnostnega načrta Osnovne šole Loka Črnomelj. V začetnem delu naloge sem se posvetil teoretičnim izhodiščem, ki jih je potrebno usvojiti, če želimo razumeti pomen prometnovarnostnega načrta. Tako sem v teoretičnem delu najprej predstavil razvojne značilnosti osnovnošolskih otrok, pri čemer me je predvsem zanimal vpliv razvojnih značilnosti na prometno vzgojo. Nato sem se osredotočil na prometno vzgojo znotraj družine ter na različne dejavnosti in akcije, s katerimi številne organizacije, med drugim tudi osnovna šola, zagotavljajo večjo varnost otrok na njihovi šolski poti. V sklopu empirične raziskave sem anketiral učence od 4. do 9. razreda na Osnovni šoli Loka Črnomelj ter na njenih dveh podružnicah OŠ Griblje in OŠ Adlešiči. V raziskavo so bili vključeni tudi starši vseh učencev zgoraj omenjenih šol. S tem, ko sem anketiral učence in starše, sem dobil celostno sliko o trenutnem stanju prometne varnosti v šolskem okolišu OŠ Loka Črnomelj. Teoretični in empirični del sta mi dala osnovo, na podlagi katere sem izdelal načrt šolskih poti OŠ Loka Črnomelj z njenima podružnicama. Načrt šolskih poti zajema vsa nevarna mesta, s katerimi se učenci srečujejo ob prihodu v šolo in odhodu iz nje, zaradi nazornosti pa so vsa nevarna mesta predstavljena tudi s slikovnim materialom. Poleg okolic osnovnih šol so me zanimala tudi avtobusna postajališča in njihova ureditev.
Ključne besede: Prometna vzgoja, otroci v prometu, prometnovarnostni načrt, osnovna šola, učenci.
Objavljeno v DKUM: 24.08.2018; Ogledov: 1438; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (5,28 MB)

7.
Kaj o prometni varnosti vedo in kako varno se vključujejo v promet učenci prvega triletja
Ines Bračko, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Kaj o prometni varnosti vedo in kako varno se vključujejo v promet učenci prvega triletja je sestavljeno iz dveh zaokroženih celot, ki se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta; teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je definiran trajnostni razvoj, promet (vrste prometa, otroci v prometu in preventivne akcije), podrobneje pa je opredeljena prometna vzgoja – pojasnjena je njena kroskurikularnost. V empiričnem delu je predstavljena empirična raziskava na vzorcu učencev prvega triletja (n=120) OŠ Kamnica, s katero je bilo ugotovljeno, da učenci poznajo prometno-varnostna pravila, vendar v vsakodnevni rutini ne ravnajo v skladu z njimi.
Ključne besede: trajnostni razvoj, promet, prometna vzgoja, I. triletje, prometna varnost.
Objavljeno v DKUM: 28.07.2017; Ogledov: 1032; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

8.
Razvoj in uporaba didaktičnih iger pri izvedbi prometno-varnostnih vsebin v 4. razredu
Tjaša Lebar, 2017, magistrsko delo

Opis: Didaktična igra je igra, ki ima zastavljene določene cilje iz nacionalnega učnega načrta in je lahko zelo v pomoč v učnem procesu. Učenci so bolj motivirani in vključeni v poučevanje. O prometu je veliko napisanega, vendar se premalo zavedamo, kako pomembni smo v prometu, še posebej otroci. Da bi jih spodbudili k razmišljanju o tem, kako se pravilno vesti v prometu, smo jim pripravili štiri različne didaktične igre s prometno-varnostnimi vsebinami. V teoretičnem delu smo najprej opredelili, kaj je promet, katere cilje zajema prometna vzgoja, kako pomembni so otroci v prometu ter program prometne vzgoje v izobraževanju. Nato smo se osredotočili na tri učne predmete, in sicer na predmet spoznavanje okolja, predmet naravoslovje in tehnika ter predmet družba. Vsak predmet smo najprej opredelili, nato še opisali splošne cilje. Sledi kognitivni razvoj otroka s poudarkom na predoperacionalni stopnji in stopnji konkretno logičnega mišljenja. Potem smo opisali igro ter njen pomen, izpostavili smo pomen didaktičnih iger, opisali nekaj teorij o igrah, njene elemente in vrste. Za na konec smo zapisali še nekaj o igračah ter njihovih zahtevah. V praktičnem delu smo predstavili osem didaktičnih iger domače izdelave z vsemi učnimi cilji, medpredmetnimi povezavami, pravili in fotografijami. Štiri od teh iger smo tudi izvedli v 4. razredu osnovne šole, ostale štiri so samo kot dodatek in za izvedbo za vnaprej. Namen je bil razviti didaktične igre in jih skozi specifične metode proučiti in ugotoviti, kako učenci sprejemajo takšen način dela. Odziv učencev je bil izjemno pozitiven, kar smo izvedeli preko anonimnega vprašalnika.
Ključne besede: razredni pouk, prometna vzgoja, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, družba, didaktična igra.
Objavljeno v DKUM: 07.06.2017; Ogledov: 2560; Prenosov: 583
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

9.
Preventivne akcije za ranljive udeležence v cestnem prometu - primer delovanja v občini Krško
Sabina Mežič, 2016, diplomsko delo

Opis: Varnost v cestnem prometu je pomemben dejavnik, ki prispeva h kakovostnemu bivalnemu okolju vseh prebivalcev. Diplomsko delo se osredotoča na varnost ranljivejših skupin udeležencev cestnega prometa, kar je tudi prikazano s statistiko prometnih nesreč na državni ravni v primerjavi s članicami EU. V nadaljevanju opisujemo pretekle preventivne aktivnosti, ki so bile izvedene v Sloveniji, in ugotavljamo, kako aktiven je na tem področju Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu občine Krško. Prikazana je statistika prometnih nesreč v občini Krško, kjer ugotavljamo, da so pešci med najbolj ranljivimi udeleženci v cestnem prometu. V zadnjem delu so predstavljene preventivne aktivnosti in dogodki, pri katerih sem tudi sama sodelovala. Diplomsko delo se zaključi s predstavitvijo nekaterih dosedanjih ukrepov ter našimi predlogi za izboljšanje varnosti ranljivejših udeležencev cestnega prometa v občini Krško. Podane so ugotovitve, ki so nastale na podlagi opravljenih analiz ter raziskovanja.
Ključne besede: prometne nesreče, preventivne akcije, prometna vzgoja, ranljivi udeleženci, varnost v cestnem prometu
Objavljeno v DKUM: 23.06.2016; Ogledov: 1819; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (4,59 MB)

10.
PROMETNO ZNANJE IN RAVNANJE UČENCEV V OŠ ČRENŠOVCI
Manuela Kozlar, 2016, magistrsko delo

Opis: Diplomsko delo »Prometno znanje in ravnanje učencev v OŠ Črenšovci« je sestavljeno iz dveh zaokroženih celot – teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavljali literaturo v zvezi z raziskovalnim problemom. Podrobneje smo razložili pojem promet, prometne nesreče, razvojne značilnosti otrok pri vključevanju v promet ter pomen prometne varnosti. Predstavili smo tudi program prometne vzgoje v devetletni osnovni šoli, Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu v Republiki Sloveniji ter Prometno-varnostni načrt šole. V empiričnem delu pa je predstavljena analiza raziskave med učenci OŠ Črenšovci, kjer smo preverjali znanje ter stališča učencev o prometu, natančneje od 3. do 9. razreda. Za testiranje postavljenih hipotez smo uporabili test znanja in lestvico stališč. Zanimalo nas je tudi, kako na prometno znanje in ravnanje učencev vplivata spol in razred šolanja. Ugotovili smo, da imajo učenci dokaj dobro znanje o prometu, prav tako stališča. Postavljene hipoteze glede zveze med znanjem in stališči so bile večinoma zavrnjene.
Ključne besede: prometna varnost, prometna vzgoja, osnovna šola, razredna stopnja, ravnanje v prometu.
Objavljeno v DKUM: 26.04.2016; Ogledov: 1386; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici