| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 47
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Predlog novega modela določanja uporabnine za uporabo javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji
Adnan Genjac, 2016, magistrsko delo

Opis: Za uporabo javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji je upravljavec upravičen do denarnega nadomestila za koriščenje infrastrukture oz. uporabnine, ki je namenjena vzdrževanju in vodenju prometa na javni železniški infrastrukturi, ter tako pomeni manjši prispevek za državo. Zakonodajni okvir Evropske unije ureja zelo širok segment železniškega sektorja, zaračunavanje uporabe železniške infrastrukture pa podrobneje ureja Direktiva 2012/34/EU z dne 21. novembra 2012 o vzpostavitvi enotnega evropskega železniškega območja ter na njeni podlagi sprejeta izvedbena Uredba komisije o načinih izračunavanja stroškov, ki nastanejo neposredno pri izvajanju storitve železniškega prometa z dne 12. junija 2015. Z vidika zaračunavanja uporabe železniške infrastrukture je pomembna tudi politika Evropske unije, ki določa usmeritve in ukrepe za vzpostavitev okolju prijaznejšega prometa in s tem vključitev internalizacije eksternih stroškov v uporabnino za uporabo prometne infrastrukture. Razvoj področja prometa kot temeljni politični dokument v Republiki Sloveniji narekuje prometna politika, ki v celoti implementira usmeritve in cilje, ki jih določa Skupna prometna politika Evropske unije. Resolucija o prometni politiki Republike Slovenije - Intermodalnost: Čas za sinergijo iz leta 2006 tako v celoti sledi izhodiščem razvoja prometa v Evropski uniji ter hkrati zagotavlja doseganje prioritetnih ciljev slovenskega prometnega sektorja. Kot enega izmed ključnih in splošnih ukrepov nacionalna prometna politika načrtuje uvedbo sistema plačevanja uporabe prometne infrastrukture po načelu mejnih družbenih stroškov (stroškov, ki jih uporabnik infrastrukture povzroči sebi, drugim uporabnikom infrastrukture in družbi kot celoti), s čimer se želi pri uporabi prometne infrastrukture doseči temeljni cilj prometne politike - družbeni optimum v delu, ki se nanaša na prometni sektor (Paretov optimum). Paretov optimum pravi, da so resursi v družbi optimalno porazdeljeni in zagotavljajo najvišjo možno skupno blaginjo. V magistrskem delu je tako raziskana in analizirana nacionalna in evropska zakonodaja s področja uporabnine ter možnost vključitve eksternih stroškov prometa v uporabnino, s katerimi bi lahko v največji možni meri uresničevali zastavljeno nacionalno prometno politiko na področju sistema plačevanja uporabe prometne infrastrukture. Poleg tega je predstavljeno tudi obstoječe stanje javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji s stroški vzdrževanja in vodenja prometa ter obstoječi in bodoči prometni tokovi na slovenskem železniškem omrežju. Izhodiščno stanje infrastrukture predstavlja osnovo za določitev oz. realno oceno višine potrebnih stroškov tekočega vzdrževanja oz. zamenjav v okviru vzdrževanja, ki so osnova za odločanje o tem, kolikšna bo uporabnina, kolikšen delež stroškov vzdrževanja in vodenja prometa bo pokrila in koliko sredstev bo moral zagotoviti lastnik, tj. država. To magistrsko delo je nastalo v želji raziskati in analizirati teoretične in praktične sisteme zaračunavanja uporabnine v Evropski uniji ter posledično predlagati boljšo rešitev plačevanja uporabe železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji, s katero bi uporabniki železniške infrastrukture, poleg stroškov vzdrževanja in upravljanja javne železniške infrastrukture, pokrili tudi stroške, ki nastanejo med uporabniki; na primer stroške nesreč in stroške, ki jih utrpi družba kot celota (na primer škode v okolju, škode zaradi hrupa).
Ključne besede: uporabnina železniške infrastrukture, prometna politika, eksterni stroški prometa, javna železniška infrastruktura (JŽI), stroški vzdrževanja železniške infrastrukture in stroški vodenja prometa
Objavljeno: 04.08.2016; Ogledov: 932; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (4,53 MB)

2.
MODELI IN KONCEPTI REZERVACIJE PARKIRNIH MEST
Vivien Lorenčič, 2015, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektni nalogi je predstavljena problematika parkiranja v mestih. Predstavljen je sistem iskanja in rezervacije prostega parkirnega mesta, to je »Parkauto«, ki se je uveljavil pri nas. Na praktičnem primeru je prikazana uporaba sistema »Parkauto«. Za primer smo uporabili parkirišče tehniških fakultet. Primer zajema analizo obstoječega stanja in pričakovano stanje po vzpostavitvi sistema »Parkauto« na parkirišču. Na podlagi primera in predstavljene problematike so bile podane ugotovitve raziskave.
Ključne besede: promet, prometna politika, parkiranje, parkirni sistem, »Parkauto«, rezervacije parkirnih mest
Objavljeno: 28.08.2015; Ogledov: 1957; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

3.
Tovorni promet v mestih in možne ekološke rešitve
Aljaž Pavlič, 2012, diplomsko delo

Ključne besede: tovorni promet, prometna politika, emisije, dostava
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 767; Prenosov: 31
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Analiza sistema vozilo-človek-okolica v urbanem okolju
Gregor Salobir, 2013, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Projektna naloga obravnava osebno vozilo kot primarno prevozno sredstvo v cestnem prometu v urbanem okolju ter njegov vpliv na okolje in na ljudi. Predstavljen je razvoj motorizacije, način uporabe vozila, osebno vozilo kot glavni onesnaževalec v cestnem prometu, vpliv okolice in ljudi na razvoj osebnega vozila. Na koncu so podane alternative k uporabi osebnega vozila v urbanem okolju.
Ključne besede: promet, avtomobil, vozilo, mobilnost, prometna politika, razvoj avtomobila, Prometno Inženirstvo, Maribor, mesto, kupec, anketa, analiza
Objavljeno: 05.09.2013; Ogledov: 1201; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

5.
Nova prometna politika Evropske unije in njeni učinki na Slovenijo
Vasja Povše, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo razložili pojme, ki se pojavljajo na področju prometne politike, opredelili trajnostni razvoj, obrazložili različne modele trajnostnega razvoja in pojasnili, zakaj se mora prometna politika oklepati trajnostnega razvoja. Sledil bo prikaz delitve prometa ter pomen prometne politike in njena umeščenost. Opisali bomo, kako se je razvijala evropska prometna politika in kateri glavni akti na tem področju so bili sprejeti. Nato bodo natančno predstavljeni tudi ukrepi Bele knjige prometne politike Evropske unije in ukrepi, ki jih predpisuje Resolucija o prometni politiki Republike Slovenije. Zakonodajna akta bomo med sabo primerjali in ugotavljali podobnosti in razlike. Nakazali bomo, kateri ukrepi morajo biti sprejeti na ravni RS, da se bo približala prometni politiki Evropske unije, saj bo le na ta način dovolj konkurenčna in trajnostna ter hkratno pomagala razvoju gospodarstva.
Ključne besede: prometna politika, trajnostni razvoj, razvoj prometa, prometna infrastruktura
Objavljeno: 01.11.2012; Ogledov: 2174; Prenosov: 498
.pdf Celotno besedilo (803,78 KB)

6.
Tovorni promet v mestih in možne ekološke rešitve
Aljaž Pavlič, 2012, diplomsko delo

Opis: Danes je problematika varovanja okolja čedalje pomembnejša, zato se moramo zavedati, da smo prav ljudje glavni krivci za onesnaževanje okolja. Eden izmed glavnih onesnaževalcev je prometni sektor, ki se nenehno povečuje. Zlasti je skrb zbujajoča vztrajna rast cestnega osebnega in tovornega prometa v mestih. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov, ki se med sabo povezujejo in dopolnjujejo. V uvodu opredelimo problem, za katerega v celotnem diplomskem delu iščemo ustrezne, to je, dovolj celovite rešitve. Sledi prvo poglavje, in sicer teoretična izhodišča, kjer najprej predstavimo prometno politiko Evropske unije, nato preidemo na prometno politiko Republike Slovenije in na koncu predstavimo še prometno politiko Mestne Občine Ljubljana. V drugem delu predstavimo obstoječe stanje v Mestni občini Ljubljana ter zglede dobrih praks v tujini, potem pa te primerjamo s stanjem v Mestni občini Ljubljana. V zadnjem delu podamo na podlagi pomanjkljivosti, ki smo jih zaznali v prejšnjem poglavju, nabor rešitev za izboljšanje prometa v Mestni občini Ljubljana.
Ključne besede: tovorni promet v mestih; prometna politika v Evropski uniji; prometna politika v Republiki Sloveniji; prometna politika v Mestni občini Ljubljana; emisije; dostava
Objavljeno: 30.09.2012; Ogledov: 1404; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (4,29 MB)

7.
Javni mestni prevoz prihodnosti
Monika Krajnc, 2012, magistrsko delo

Opis: Mesta se zaradi prostorskih in finančnih omejitev s težavo soočajo z vedno večjimi zastoji, naraščajočo odvisnostjo od avtomobila, upadanjem javnega potniškega prometa in pomanjkanjem parkirnih mest. Vse omenjeno pa ni posledica zgolj slabe prometne ureditve, problem je tudi nizka zasedenost osebnih avtomobilov in slaba kultura vožnje. Vedeti moramo, da niso samo mesta tista, ki si želijo izboljšati obstoječe stanje v prometu, ampak tudi širša EU. Slednja želi s pomočjo smernic evropske prometne politike vzpostaviti trajnostni in enotni prometni sistem v Evropi. Možnosti za izboljšave se kažejo tudi na področju razvoja okolju prijaznih vrst pogonov vozil, ki bi lahko nadomestila uporabo prevladujočih fosilnih pogonskih goriv. Prav tako avtomobilska industrija z novimi koncepti vozil nakazuje smer razvoja osebnih vozil. Ob tem lahko zaznamo tudi trende razvoja gradnje naprednih in avtomatiziranih parkirnih, prostorsko bolje izkoriščenih, sistemov. V magistrskem delu smo tako poiskali primerno rešitev za mestni promet, ki temelji na obstoječih tehnologijah. Obstoječe stanje smo poskušali izboljšati in poenostaviti tako, da bi bilo najboljše za uporabnika, sam sistem in njegovo okolico. Vse našteto je lahko izvedeno brez večjih sprememb obstoječe infrastrukture in posegov v okolje.
Ključne besede: Zastoji v prometu, evropska prometna politika, alternativni viri pogona, konceptna vozila, avtomatizirani parkirni sistemi.
Objavljeno: 24.09.2012; Ogledov: 1883; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

8.
Prometni sistemi
Bojan Rosi, Marjan Sternad, 2009, drugo učno gradivo

Ključne besede: promet, prometni sistemi, prometna politika, visokošolski učbeniki
Objavljeno: 05.06.2012; Ogledov: 2139; Prenosov: 259
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Modeli za upravljanje prometnih tokov
Marjan Lep, Beno Mesarec, 2009, objavljeni povzetek strokovnega prispevka na konferenci

Ključne besede: raziskave v prometu, upravljanje prometnih tokov, prometni modeli, prometna politika, projekti
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 1315; Prenosov: 34
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici