| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 967
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Napovedovanje gostote prometa z uporabo strojnega učenja
Andraž Kralj, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu naslavljamo problem dolgoročnih napovedi prometa. V ta namen najprej predstavimo sorodno delo in podamo teoretično osnovo izvedbe različnih modelov strojnega učenja ter kodiranja cikličnih podatkov. V nadaljevanju podrobneje predstavimo naš pristop, ki omogoča izvedbo letnih napovedi z urno ločljivostjo. Različne pristope pri tem sistematično primerjamo in z rezultati pokažemo, da smo obravnavni problem najučinkoviteje naslovili z uporabo metode XBoost in kodiranja cikličnih podatkov s podobnostjo.
Ključne besede: strojno učenje, promet, ansambel dreves, značilnice, obdelava podatkov
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 49; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (17,28 MB)

2.
Okvir za prilagajanje trajnostnega indeksa pametnih pristanišč: empirična študija o državah v razvoju : doktorska disertacija
Alaa Othman, 2023, doktorska disertacija

Opis: Trajnostni razvoj prometa postaja postopoma pomembnejši pri izboljšanju učinkovitosti pametnih pristanišč. Pametna pristanišča so širok koncept, ki vsebuje več vidikov pristaniških dejavnosti in ima različne stopnje integracije. Kljub trenutnemu razvoju koncepta pametnih pristanišč sprejemljiva definicija pametnih pristanišč in z njimi povezanih stebrov ter kazalnikov v literaturi ni bila dobro obravnavana. Na podlagi kritičnega pregleda najbolj ponavljajočih se tem v literaturi je bilo očitno, da lahko Egipt služi kot dobra empirična študija, ki predstavlja države v razvoju. Empirična študija je bila izvedena, da bi dokazali uporabnost raziskovalne metode in raziskali njihov trenutni indeks stanja v Egiptu, saj trenutno stanje, ki določa izvajanje pametnih praks v egiptovskem pristaniškem sistemu, ostaja nezadosten zaradi omejenih akademskih raziskav in pomanjkanja literaturo, ki je obravnavala trenutno stanje uspešnosti egiptovskih pristanišč in opredelila glavne izzive za prilagajanje pametnih praks z različnih vidikov. Pregled kaže, da se je v zadnjih letih povečalo število objav na to temo, zlasti v razvitih državah, opaženo je, da to ni dovolj za študij v državah v razvoju. Empirična študija egiptovskega morskega pristanišča je pokazala, da je mogoče digitalizacijo in prakse pametnih pristanišč uspešno prilagoditi. Prilagoditev trajnostnega pametnega pristanišča v Egiptu bo zelo koristna in bo rešila zastoje v pristaniščih in povečala učinkovitost časa, zmanjšala porabo fosilne energije, zmanjšala okoljske vplive plovil in odpravila varnostne/zaščitne izzive, s katerimi se soočajo ladje , kar bo privedlo do tekočega gibanja trgovanja v Egiptu. Izid raziskave je zagotovil uporabni okvir integriranega indeksa pametnih pristanišč, ki zajema različne elemente petih dimenzij pametnih pristanišč in jih povezuje s trajnostno uspešnostjo pristanišča ob upoštevanju stebra digitalizacije, z regresijsko analizo podatkov raziskave, ki preizkuša okvir glede prilagodljivosti trajnostnih in pametnih praks ter pregledati njeno uporabnost na egiptovskem pristanišču, kar velja za glavni znanstveni prispevek te študije. Predstavljen je načrt, ki poudarja glavne ovire in izzive, s katerimi bi se lahko soočila prilagoditev, s predlogi in priporočili za te ovire, da bi sprejeli digitalno preobrazbo v smeri trajnostnega razvoja pametnih pristanišč, da bi razpravljali in sklenili nekatere postopke, ki jih je mogoče prilagoditi za lažjo izvedbo pametne prakse in tehnološko zaposlovanje v egiptovskih pristaniščih. Raziskava zagotavlja avtentičen prispevek k znanju z razvojem celovitega trajnostnega indeksa pametnih pristanišč, ki upošteva naslednja področja: delovanje, okolje, energija, varnost in zaščita ter človeški dejavnik in preizkuša njihov vpliv na trajnostno delovanje pristanišč, ki upošteva digitalizacijo, ki bo bistveni steber. Tako lahko indeks pametnih pristanišč štejemo za prvi indeks, ki izvaja tako kombinacijo študij z razvojem uporabnega okvira, ki ga uporablja za egiptovska pristanišča. Raziskava je pokazala, da bo integrirani indeks pametnih pristanišč povečal pametnost pristaniških procesov in operacij ter vplival na trajnostno uspešnost in njene ravni (ekonomske, socialne in okoljske), saj oblikovalcem politik, direktorjem in administratorjem pomaga ohranjati tokove svojih procesov v učinkovit način z zmanjševanjem emisij porabe, onesnaževanja, stroškov in časa, zagotavljanjem ocene tveganja, produktivnosti, hitrosti, varnosti, varnosti, fleksibilnosti in znanja v procesih odločanja. Sprejetje trajnostnih pametnih pristanišč v Egiptu bo zelo koristno in bo rešilo zastoje v pristaniščih in povečalo učinkovitost časa, zmanjšalo porabo fosilne energije, zmanjšalo okoljske vplive plovil in odpravilo varnostne/zaščitne izzive, s katerimi se soočajo ladje, kar bo vodilo do pretočnosti v trgovalnem gibanju v Egiptu. Države v razvoju lahko sprejmejo okvir za olajšanje izboljšanja njihove trajnostne uspešnosti pametnih pristanišč
Ključne besede: trajnost, pomorski promet, pametna pristanišča, ključni kazalniki uspešnosti in človeški viri
Objavljeno v DKUM: 20.09.2023; Ogledov: 123; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

3.
Načrt kolesarske mreže v Občini Ruše : diplomsko delo
Til Egidij Toplak, 2023, diplomsko delo

Opis: Kolesarske površine je potrebno načrtovati tako, da so med seboj povezane in kolesarjem omogočajo neprekinjena ter varna potovanja. V diplomskem delu je proučena obstoječa zakonodaja in priporočila na področju načrtovanja kolesarske infrastrukture v Sloveniji. Prikazane so prednosti kolesarskega prometa in razlogi za izvedbo celovite kolesarske mreže. Na primeru Občine Ruše je izdelan načrt za vzpostavitev celovite kolesarske mreže na območju občine. Načrt je izdelan na podlagi opravljene analize stanja kolesarske infrastrukture in cilja po dvigu deleža kolesarskih potovanj v občini. Ugotovili smo namreč, da je z ustrezno zasnovano kolesarsko mrežo mogoče ustvariti pogoje za varno kolesarjenje in s tem prispevati k dvigu deleža kolesarskih potovanj v Občini Ruše.
Ključne besede: kolesarski promet, kolesarska mreža, načrtovanje, trajnostna mobilnost
Objavljeno v DKUM: 19.09.2023; Ogledov: 228; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (5,98 MB)

4.
Avtocestna policija : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Nina Ožir, 2023, diplomsko delo

Opis: Osrednja tema tega zaključnega dela je avtocestna policija v Sloveniji. Začetek, delovanje in tudi konec le-te, ter kaj se za varnost na avtocestah in hitrih cestah namerava storiti v prihodnje. V zadnjih letih so naše avtoceste zaradi vedno gostejšega prometa podvržene prometnim nesrečam in zastojem, ki so med drugimi tudi posledica nesreč. Ti dogodki povzročajo predvsem nejevoljo in nestrpnost pri voznikih. Prehitra vožnja, prekratka varnostna razdalja in vožnja pod vplivom alkohola so le nekateri od mnogih prometnih prekrškov, ki jih lahko pogosto zasledimo na avtocesti. Z vstopom v evropsko unijo in posledično vstopom Slovenije v schengensko območje, pa se je poleg ostalih stvari v veliki meri zmanjšal nadzor na mejnih prehodih držav članic, tako pa se je povečala tudi priložnost za kriminalne organizacije, ki delujejo na večjem območju oziroma na nadnacionalni ravni. Pretok trgovine z belim blagom, orožjem in prepovedanimi substancami tako poteka veliko bolj tekoče kot bi sicer. Predvsem zaradi teh razlogov je prišlo do ideje o ustanovitvi avtocestne policije s katero bi se v prvi vrsti povečal nadzor na avtocestah in hitrih cestah. Posledično bi se vzpostavila večja varnost in zmanjšalo število prometnih nesreč in žrtev teh. Vendar pa ustanoviti novo enoto zahteva veliko več kot le potreba po tej. V policijskih vrstah se že nekaj časa spopadajo s kadrovskim primanjkljajem, ki se z ustanovitvijo nove enote še poglobi. Prav tako nova enota avtocestne policije potrebuje prostore v katerih lahko učinkovito opravlja svoje delo ter hitro dostopa na kraj svojega delovanja, torej avtocesto. Potrebna so tudi nova vozila, ki bodo »kos« hitri in spretni vožnji v tem okolju ter tehnični pripomočki, za lažje in bolj učinkovito odkrivanje kaznivih dejanj. Skozi pisanje zaključnega dela smo prišli do zaključka, da je avtocestna policija v Sloveniji smiselna predvsem z vidika zagotavljanja varnosti, vendar pa bo na tem področju potrebno še veliko načrtovanja in strukturiranja preden bo ta lahko delovala nemoteno in uspešno.
Ključne besede: avtocestna policija, promet, varnost, Slovenija, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 24.07.2023; Ogledov: 176; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

5.
Prometno varnostna analiza infrastrukturnih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti na prehodih za pešce : magistrsko delo
Damjan Pungaršek, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena problematika prometne varnosti na prehodih za pešce v Republiki Sloveniji in na obravnavanem odseku na Ljubljanski ulici v Mestni občini Maribor ter opravljena analiza prometnih nesreč na prehodih za pešce z udeleženimi pešci v letih od 2009 do 2019. Opisali smo infrastrukturne ukrepe za izboljšanje prometne varnosti na prehodih za pešce ter naprave za umirjanje prometa. Na obravnavanem odseku na Ljubljanski ulici v Mestni občini Maribor smo prikazali in ugotavljali, kakšna je infrastrukturna situacija na prehodih za pešce z vidika prometne varnosti pešcev. Na osnovi obstoječega stanja in ukrepov na izbranem odseku smo predlagali nove ukrepe na podlagi le teh, ki bi bili izboljšava že obstoječih in uvedba novih. V delu so predstavljene dobre in malo manj dobre rešitve na področju infrastrukturnih ukrepov na prehodih za pešce in predstavljene dobre prakse na drugih prehodih za pešce v Mariboru, ki bi ji veljalo slediti tudi na obravnavanem odseku za večjo prometno varnost pešcev.
Ključne besede: prometne nesreče, promet pešcev, pešci, ukrepi in naprave za umirjanje prometa, prehod za pešce
Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 297; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (4,97 MB)

6.
Vključevanje okoljskih danosti v kontekst razumevanja prometnih vsebin na razredni stopnji : magistrsko delo
Jožica Garmut, 2023, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrske naloge smo se osredotočili na vpliv okoljskih danosti, v katerem se osnovna šola nahaja (ruralno, suburbano ali urbano), na razumevanje prometnih vsebin. Vključeni so bili razredi na razredni stopnji. Naloga je razdeljena na tri dele. V prvem, teoretičnem delu, smo temo spoznali in obravnavali z različnimi viri in s pomočjo učnih načrtov za spoznavanje okolja ter naravoslovje in tehniko. Sledil je empirični del, kjer smo predstavili rezultate raziskave, katere namen je bil raziskati in primerjati znanje učencev o prometu glede na okolje, v katerem živijo. Zanimalo nas je, ali morebitne razlike dejansko obstajajo ter ali bi bilo morda potrebno na katerih področjih znanje izboljšati. Raziskava je bila narejena na vzorcu 390 učencev iz šestih različnih osnovnih šol, po dve iz vsakega okolja. Zbrane podatke smo obdelali s pomočjo SPSS programa. Rezultati kažejo, da učenci pravzaprav zelo dobro poznajo teme o prometu na razredni stopnji, saj je bilo nalog, kjer se je pojavila statistično značilna razlika, zelo malo (izmed vseh nalog jih je bilo le 10 takšnih). Razlika v znanju glede na okolje se pojavi v 5. razredu, kjer so najbolje reševali učenci iz ruralnega okolja. Tendenca k statistično značilni razliki pa se kaže tudi pri rezultatih v 2. in 4. razredu. V 2. razredu je bila razlika največja med ruralnim in urbanim okoljem, v 4. pa med ruralnim in suburbanim.
Ključne besede: ruralno, suburbano, urbano, promet, razredna stopnja
Objavljeno v DKUM: 12.05.2023; Ogledov: 181; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (6,09 MB)

7.
8.
9.
Konceptualna zasnova inovativnega sistema upravljanja dostopa tovornih vozil v mestna središča : magistrsko delo
Matjaž Majcen, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava področje reguliranja tovornega prometa v urbanih območjih. Podrobneje so analizirani problemi in izzivi mestne logistike ter raznoliki ukrepi za njeno reševanje. Posebna pozornost je namenjena obstoječim sistemom za omejevanje tovornega prometa v mestih. Izveden je sistematičen in kritičen pregled raznolikih sistemov in pristopov v Evropi. S ciljem zagotoviti fleksibilnejši in samouravnalen sistem je predstavljen koncept upravljanja mestne logistike s pomočjo tržnih dovolilnic in tehnologije veriženja blokov. Podana je ocena učinkov predlagana sistema in potencialne smeri nadaljnjega razvoja.
Ključne besede: mestna logistika, tovorni promet, omejevanje prometa, okoljska območja, cestninjenje, tržne dovolilnice, tehnologija veriženja blokov, sistem upravljanja
Objavljeno v DKUM: 19.01.2023; Ogledov: 405; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

10.
Varnost motoristov v cestnem prometu: analiza prometne varnosti voznikov motornih koles v Republiki Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Tilen Zajc, 2022, diplomsko delo

Opis: V cestnem prometu so dnevno udeleženi tako vozniki motornih vozil (avtomobilov, motorjev), kolesarji kot tudi pešci. Prav zato je zavedanje o varnosti v cestnem prometu za vse udeležence še toliko bolj pomembno. Večina ljudi v določenem trenutku postane voznik, naj bo to motorno vozilo ali ne. Zavedati se je treba tako odgovornosti za dejanja kot tudi za vse morebitne posledice, ki se lahko pripetijo vsakemu udeležencu. Motoristi poleg kolesarjev in pešcev spadajo med bolj ogroženo skupino udeležencev v prometu. Hiter tempo življenja, nezbranost in redno spreminjanje cestne infrastrukture povzročajo nesreče, ki so večkrat končajo tragično. Do nesreč motoristov največkrat prihaja zaradi zdrsa motorja, ki ga večinoma povzročijo nepravilnosti na cestišču. Med pogostejšimi vzroki so tudi izguba nadzora nad vozilom in neprilagojena hitrost. V vseh naštetih primerih je motorist za nesrečo kriv sam. Analiza prometne varnosti v Republiki Slovenij prikazuje tudi, da je v primerih, ko motorist za nesrečo ni kriv sam, najpogostejši vzrok nesreče odvzeta prednost na cesti in neprimerno vedenje drugih udeležencev v prometu. Preučevane statistike sicer prikazujejo, da se varnost na slovenskih cestah počasi izboljšuje. Velik del k temu prispevajo tudi redne akcije, ki opozarjajo na pomen varnosti v cestnem prometu s strani Agencije RS za varnost prometa in slovenske policije. S tem se vsi udeleženci v prometu bolj zavedajo svoje ranljivosti in posledic, ki jih lahko neznanje ali nezbranost na cesti povzročita.
Ključne besede: varnost, promet, cestni promet, ceste, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 380; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici