2.
POSLOVNO-ORGANIZACIJSKI MODEL ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ POSLOVNIH PROCESOV V INŽENIRING PODJETJUDrago Pavlič, 2016, magistrsko delo
Opis: Novi tržni pogoji in nenehne spremembe zahtevajo od podjetja hitro odzivanje in prilagajanje, pri tem mora podjetje vseskozi skrbeti za razvoj svojih procesov, ki mu omogočajo konkurenčni nastop na trgu in posledično uspešnost. V kolikor želimo vzpostaviti pravi poslovno organizacijski model v podjetju, ki nam bo omogočal trajnostni razvoj procesov in posledično razvoj podjetja, moramo najprej spoznati možne oblike organiziranosti. Tako smo v nalogi najprej izvedli kratek pregled sodobnih oblik organiziranosti ter seveda njihovo teoretično soodvisnost. Pri tem nismo mogli spregledati potencialov nekaterih sodobnih organizacijskih teorij, ki so nam v nadaljevanju omogočale zasnovo ustreznega poslovno organizacijskega modela. Brez poznavanja inženiring dejavnosti, kjer so ključna projektno usmerjena podjetja, je nemogoče vzpostaviti notranje poslovno okolje, ki bi omogočalo ustrezno odzivanje na spremembe v zunanjem poslovnem okolju. Zato smo v nalogi raziskali stanje konkurenčnosti v inženiring dejavnosti slovenskih podjetij. Obenem pa smo postavili zasnovo variabilnih kriterijev novih vidikov konkurenčnosti poslovanja inženiring podjetja. V nadaljevanju smo v nalogi predstavili temeljne procese in organiziranost obravnavanega referenčnega podjetja. Ob tem smo upoštevali sodobna spoznanja procesne organiziranosti, kakor tudi strategije izvedbe reinženiringa poslovnih procesov v podjetju. Na osnovi razvoja POM v podjetju v preteklih letih, še posebej pa koncept razvoja POM, ki smo ga začeli v vodstvu podjetja razvijati v letu 2007, je nastala naslednja generacija POM, ki vsebuje prvine managementskega koncepta tretje generacije. Pri tem smo vključevali vizijo vodilnih managerjev glede poslovanja obravnavanega podjetja za nekaj let vnaprej. Za razvoj organizacije in poslovanja je potrebno poznavanje lastnega podjetja, ob upoštevanju in razumevanju razvojnih trendov managementa, kar nam je omogočilo, da smo uspeli zasnovati model, ki bo podjetju omogočal nadaljnjo konkurenčnost in uspešnost na trgu. V nalogi smo potrdili vse tri hipoteze. Prav tako z argumenti in rezultati potrjujemo, da je na osnovi preteklih dosežkov, nova generacija POM tista, ki omogoča referenčnemu podjetju konstantno izboljševanje poslovanja, ne glede na to, da je dejavnost, v kateri podjetje deluje, v krizi, ki se še poglablja in doživlja novi padec. POM naslednje generacije omogoča razvoj sodobne konkurenčnosti podjetja v hitro spreminjajočih se razmerah poslovanja ter uspešno in učinkovito in predvsem pravočasno ukrepanje.
Ključne besede: Management, poslovno organizacijski model, projekt, procesi, projektni management, inženiring podjetje, projektno usmerjeno podjetje, konkurenčnost
Objavljeno: 13.12.2016; Ogledov: 614; Prenosov: 5
Celotno besedilo (3,12 MB)