SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
OTROK RAZISKUJE SNOVI
Maja Bezjak, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je omogočiti otrokom neposredno spoznavanje in prepoznavanje snovi, ki jih vsakodnevno srečujejo v domačem okolju. Te snovi otrokom približamo s pomočjo projektnega dela, ki jim omogoča samostojno raziskovanje. V teoretičnem delu tako predstavljamo možnosti in pomen zgodnjega uvajanja naravoslovja v povezavi s kognitivnim razvojem otroka ter projektno delo kot model, ki omogoča aktivno vključevanje otrok v raziskovanje naravnega okolja. V empiričnem delu je najprej predstavljena idejna in didaktična zasnova projekta 'Otrok raziskuje snovi'. Projekt je trajal pet dni. Za vsak dan je podan opis izvedbe in analiza z osnovnimi ugotovitvami.
Ključne besede: Ključne besede: projektno delo, zgodnje učenje naravoslovja, snov, raziskovanje.
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 1769; Prenosov: 340
.pdf Polno besedilo (3,55 MB)

2.
RAZISKOVANJE SNOVI V PREDŠOLSKEM OBDOBJU (PROJEKT:SOL, KAJ JE TO?)
Petra Sakovič, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljen model izkustvenega učenja, na katerem temelji projektno delo, ki omogoča otrokom raziskovanje snovi z lastno aktivnostjo, reševanje problemov in razvijanje sposobnosti pridobivanja in izmenjave informacij v okviru manjših skupin. Podrobneje je predstavljena tudi snov, ki jo otroci pri projektnem delu raziskujejo – to je sol. Empirični del predstavlja projekt o soli, ki je bil izveden v skupini otrok, starih od štiri do šest let. Ciljna zasnova projekta je bilo pridobivanje konkretnih izkušenj za neposredno učenje na temelju reševanja problemov. Pred vsakim eksperimentom so otroci v razgovoru v manjših skupinah predstavili svojo hipotezo in možnosti rešitve eksperimentalnega problema. Po izvedbi poskusa so to hipotezo ovrgli ali jo potrdili. Otroci so skozi projekt uspešno razvijali sposobnost reševanja problemov, pridobivanja informacij in učenja iz lastnih izkušenj. Razvijali so sposobnost opazovanja, interpretacije in opisovanja. Delo v manjših skupinah pa je vsakemu dalo možnost, da svojo zamisel izrazi in tako so prihajali v ospredje tudi otroci, ki se drugače, pri drugih dejavnostih, neradi izpostavljajo oz. sodelujejo pri izvedbi in razgovorih.
Ključne besede: izkustveno učenje, projektno delo, reševanje problemov, sol, predšolski otrok, raziskovanje.
Objavljeno: 05.09.2011; Ogledov: 2012; Prenosov: 274
.pdf Polno besedilo (23,14 MB)

3.
PREDŠOLSKI OTROK RAZISKUJE IN SPOZNAVA VOSEK (PROJEKT)
Polonca Lorenci, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je omogočiti otrokom, da doživijo raziskovalno učenje kot prijeten in zanimiv način pridobivanja informacij z lastno aktivnostjo in medsebojnim sodelovanjem. V teoretičnem delu tako predstavljamo zgodnje naravoslovje kot bogat vir pridobivanja izkušenj v predšolskem obdobju. Podrobneje je predstavljen model raziskovalnega učenja, na katerem temelji projektno delo, ki omogoča otrokom raziskovanje živali in snovi z lastno aktivnostjo, reševanje problemov in razvijanje sposobnosti pridobivanja novih informacij. V empiričnem delu je predstavljen projekt o raziskovanju in spoznavanju živali (čebele), ter spoznavanje snovi (voska) ob raziskovalno-eksperimentalnem delu. Ciljna zasnova projekta je bila, da otroci pri izvajanju raziskovalnih nalog v sklopu raziskovalnih problemov in poizkusov z lastno aktivnostjo ter z lastnim reševanjem problemov spoznajo lastnosti živali (čebele) in se seznanijo z lastnostjo snovi (voska). V prvem delu so podatki pridobljeni na osnovi opazovanja 22 otrok, starih štiri leta, v drugem delu pa z opazovanjem šestih naključno izbranih otrok, starih štiri leta. Rezultati so predstavljeni opisno in grafično.
Ključne besede: Ključne besede: raziskovalno učenje, zgodnje naravoslovje, projektno delo, vosek, raziskovanje, raziskovalno-eksperimentalno delo, poizkusi.
Objavljeno: 08.05.2012; Ogledov: 1435; Prenosov: 265
.pdf Polno besedilo (4,98 MB)

4.
SODOBNE DIDAKTIČNE METODE ZA ZGODNJE POUČEVANJE NARAVOSLOVJA
Ines Kačič, 2013, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem diplomskem delu so predstavljene sodobne didaktične metode za poučevanje naravoslovja, in sicer projektno učno delo, problemsko učenje, izkustveno učenje, raziskovalni pouk in eksperimentalno učno delo. Pri sodobnih didaktičnih metodah v ospredje postavimo pomen otroškega raziskovanja v naravi, dejavnosti, pri katerih otroci sprejemajo in vrednotijo dejavnosti na podlagi lastno pridobljenih izkušenj, načrtovanje dejavnosti z uporabo sodobnih didaktičnih metod ter faze izvedbe. V predšolskem obdobju je pomembno, da se otroci seznanijo z znanstveno–raziskovalnim načinom dela v naravoslovju, kjer se učijo postavljati hipoteze oziroma napovedovati, samostojno raziskovati in opazovati naravo, spremljati in zapisovati pridobljene podatke, te podatke analizirati in vrednotiti ter poročati rezultate. V diplomskem delu opredelimo tudi vlogo vzgojiteljice pri izvajanju navedenih dejavnosti ter njene naloge pri načrtovanju le-teh. Diplomsko delo izrazito opisuje pozitivne lastnosti sodobnih didaktičnih metod za zgodnje poučevanje naravoslovja, ki otroku omogočajo pridobivanje znanja in razvijanje vrsto spretnosti in sposobnosti. Ob opisu vsake sodobne didaktične metode za zgodnje poučevanje naravoslovja so dodani tudi primeri dobre prakse, kjer lahko vidimo, kako zapisano teorijo tudi praktično izvedemo.
Ključne besede: predšolska vzgoja, sodobne didaktične metode, raziskovalno učenje, projektno učenje, izkustveno učenje, problemsko učenje, eksperimentalno učno delo.
Objavljeno: 16.10.2013; Ogledov: 1317; Prenosov: 867
.pdf Polno besedilo (875,70 KB)

5.
PROJEKTNO DELO PRI PREDMETU DRUŽBA
Maja Podkrižnik, 2014, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo druge bolonjske stopnje z naslovom Projektno delo pri predmetu družba obravnava teorijo na področju predmeta družbe, projektnega učnega dela in geografskih značilnosti domače pokrajine. Delo je sestavljeno iz treh delov, in sicer iz teoretičnega, praktičnega in krajšega empiričnega dela. V praktičnem delu magistrskega dela je predstavljena izvedba projektne naloge, katere namen je bil približati učencem domačo pokrajino preko projektnega dela in ugotoviti njihov odnos do izvedenega projektnega dela. Pri izdelavi zaključnega dela smo uporabili neslučajnostni vzorec učencev četrtega razreda Osnovne šole Podgorje pri Slovenj Gradcu v šolskem letu 2013/14 pri predmetu družba. Izvedene so bile štiri učne ure iz tematskega sklopa Ljudje v prostoru in Ljudje v času pri vsebini Domača pokrajina. Ure so bile izvajane v razredu matične šole ter na terenu. V zadnjem delu zaključne naloge je predstavljen krajši empirični del, kjer smo s pomočjo vprašalnika ugotavljali, kakšen odnos so imeli učenci do izvedene projektne naloge. Ugotovili smo, da imajo četrtošolci pozitiven odnos do projektnega dela. Najbolj zanimivo jim je bilo aktivno delo na terenu ter kviz o domačem kraju. Dejavnosti so bile aktivno naravnane in ne samo teoretične. Učenci so spoznali naravne značilnosti domače pokrajine, značilnosti naselij in razlike med njimi ter gospodarske in druge dejavnosti v domačem kraju. V praksi so razširili svoje znanje in pokazali zanimanje za domačo pokrajino.
Ključne besede: predmet družba, izkustveno učenje, naravne sestavine pokrajine, domača pokrajina, projektno učno delo, delo na terenu
Objavljeno: 12.11.2014; Ogledov: 994; Prenosov: 183
.pdf Polno besedilo (9,07 MB)

6.
ASTRONOMIJA V VRTCU SKOZI LUTKOVNO GLEDALIŠKE-DEJAVNOSTI
Polona Obrovnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Astronomija v vrtcu skozi lutkovno-gledališke dejavnosti je praktično diplomsko delo, v katerem je predstavljen inovativen umetniški naravosloven projekt, ki lahko služi kot učni model v vrtcu. Njegov poglavitni namen je spoznavanje osnov astronomije ob dejavnostih z lutkami. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili astronomijo. Poseben poudarek smo namenili planetom in ostalim nebesnim telesom v Osončju. Podrobneje smo predstavili lutke, otrokov razvoj ob igri z lutko ter metode dela z lutkami. Veliko pozornosti smo usmerili v lutkovno igro kot simbolno igro. V praktičnem delu je opisana izvedba projekta v vrtcu, v skupini otrok drugega starostnega obdobja. V petih pripravah so opisane vse dejavnosti, ki so nam pripomogle h končnemu rezultatu. Rdeča nit, ki je povezovala celoten projekt, je bila zgodba Kometek Raketek in Sončeva darila, skozi katero so otroci spoznali naše Osončje – planete in nebesna telesa ter njihove osnovne značilnosti. Skupaj z otroki smo pripravili vse potrebno za izvedbo preproste lutkovne predstave; otroci so spoznali zgodbo, sestavili so svojo lastno dramatizacijo, izdelali lutke v podobi planetov in nebesnih teles ter sceno za lutkovno predstavo. Končni rezultat projekta je bila lutkovna predstava, vendar smo dali večji poudarek procesu, skozi katerega so se otroci učili celostno. V zaključku smo opisali lastne vtise in spoznanja o projektu ter izpolnjene cilje.
Ključne besede: astronomija v vrtcu, Osončje, planeti in nebesna telesa, lutke, lutke na vrvicah, lutkovna igra, učenje skozi lutkovne dejavnosti, projektno delo kot učni model.
Objavljeno: 10.06.2015; Ogledov: 767; Prenosov: 250
.pdf Polno besedilo (2,16 MB)

7.
NARAVOSLOVNI PROJEKT V VRTCU: Drevo, moj prijatelj
Romana Žnidar, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga, Drevo, moj prijatelj, je praktično delo, kjer je v ospredju projektni način učenja naravoslovnih vsebin, ki otrokom omogoča, da preko aktivnega pristopa in lastne izkušnje pridejo do zastavljenega cilja. Teoretičen del zajema predstavitev pomena zgodnjega naravoslovja v predšolskem obdobju, temeljne spoznavne in naravoslovne postopke, pomen raziskovanja pri odkrivanju naravnega okolja in vloga vzgojitelja pri slednjem. Sledi podrobna razčlenitev in zgradba projektnega dela kot učnega modela v predšolskem obdobju, podrobno so predstavljene posamezne etape le-tega. V nadaljevanju je opisano drevo, od življenjsko pomembnih korenin, drevesne skorje in lubja, vejic in popkov, raznolikosti listov, drevesa kot življenjskega okolja, njihove ogroženosti, smrti drevesa. Praktični del vsebuje vse elemente didaktične zasnove projekta, ki je trajal deset dni. Namen projekta je bil predstaviti konkreten primer aktivnega učenja v vrtcu na področju naravoslovja, kjer so skozi stopnje projektnega učnega dela v korelaciji z ostalimi področji kurikuluma izpeljane dejavnosti, temelječe na vodeni samostojni aktivnosti otrok. Vsak dan projekta je predstavljen z didaktično pripravo, opisom poteka dela in analizo zastavljenih dnevnih ciljev.
Ključne besede: drevo, projektno delo, aktivno učenje, naravoslovne sposobnosti in spretnosti, vloga vzgojitelja, zgodnje naravoslovje
Objavljeno: 16.12.2015; Ogledov: 699; Prenosov: 137
.pdf Polno besedilo (2,86 MB)

8.
SODOBNI PRISTOPI PRI POUČEVANJU KNJIŽEVNOSTI V OSNOVNI ŠOLI
Marko Lük, 2016, diplomsko delo

Opis: Čeprav je mnenje večine, da so načini poučevanja zastareli in je z njimi težje dosegati nadpovprečne rezultate, so zaenkrat še vedno podprti v učnih načrtih in kurikulumih in ponujajo lažjo rešitev za preobremenjene učitelje po slovenskih osnovnih in srednjih šolah. A vseeno – ali pa morda ravno zato – je potrebno iskati nove, raznolike načine, kako snov podati učencu, pa tudi učitelju prijazno, brez prevelikega stresa, a še vedno z največjo učinkovitostjo. Da dosežemo to, je potrebno pogledati širše, iskati temelje v psihologiji, sociologiji in ostalih “mehkih” vedah ter na njihovi podlagi kreirati vsebine, ki so potrebne, da učenci usvojijo predpisano znanje. Pomembno vlogo igra tudi okolje, urejenost učilnic in splošno vzdušje na šoli. Podajanje vsebine skozi pristope, ki vzpodbudijo razmišljanje in omogočijo lažjo konzumacijo podane snovi ter lažjo memorizacijo, se vedno znova izkazuje za bolj učinkovito. To od učitelja sicer zahteva za priprave in izvedbo več časa, a učenci snov zato tudi težje pozabijo. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem bom predstavil in raziskoval razlike med tradicionalnimi in sodobnimi pristopi poučevanja, opisal sodobne učne oblike, pristope in metode pri pouku, v drugem delu pa skozi izobraževalne projekte, ki potekajo na osnovnih in srednjih šolah v okviru kulturnih dnevov, šolskih ur ali izvenšolskih dejavnosti, opisal primere dobrih praks.
Ključne besede: sodobni pristopi, bralna pismenost, projektno poučevanje, psihologija okolja, branje in učenje, vzpodbujanje branja
Objavljeno: 05.05.2016; Ogledov: 683; Prenosov: 86
.pdf Polno besedilo (8,57 MB)

9.
PROJEKTNI TEDEN V 3. RAZREDU - BOŽIČ
Jasmina Tikvič, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo PROJEKTNI TEDEN V 3. RAZREDU – BOŽIČ sestavljata dva dela – teoretični in praktični. Teoretični del sestavljajo štirje sklopi, in sicer sociološki sklop (v njem so opisani prazniki in njihov pomen, poseben poudarek je na božiču), psihološki sklop (v njem so opisane razvojne in psihofizične lastnosti osemletnikov), geografski sklop (v njem je predstavljeno mesto Ptuj) ter didaktični sklop (v njem je predstavljen predmet spoznavanje okolja, izkustveno učenje ter izpostavljene glavne značilnosti projektnega dela). V praktičnem delu diplomske naloge je predstavljen projektni teden BOŽIČ KOT NEKOČ, ki je bil izpeljan v tretjem razredu osnovne šole. Po narejenem ugotavljamo, da imajo učenci, vključeni v projektno delo, večjo notranjo motivacijo za delo in končni cilj, ki ga sami določijo, ter da projektno delo temelji predvsem na integriranem pouku in lahko nastane načrtovano ali spontano ob nastanku trenutnega problema.
Ključne besede: projektno delo, božič, osnovna šola, tretji razred, izkustveno učenje
Objavljeno: 06.05.2016; Ogledov: 363; Prenosov: 45
.pdf Polno besedilo (2,34 MB)

10.
SPOZNAVANJE CERKVENJAKA SKOZI IZKUSTVENO UČENJE V 3. RAZREDU
Nina Hanžel, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Spoznavanje Cerkvenjaka skozi izkustveno učenje v 3. razredu je sestavljeno iz treh med seboj povezanih celot – teoretične, praktične in empirične. V teoretičnem delu podrobneje predstavljamo projektno učno delo, njegove tipe in etape, izkustveno učenje od začetka do danes ter analizo učnega načrta Spoznavanje okolja (2011) v zvezi z raziskovalnim problemom. Ker je diplomsko delo vezano na poznavanje Cerkvenjaka, slednjega v teoretičnem delu predstavljamo skozi šest področij: šolstvo, gospodarstvo, cerkev svetega Antona, zgodovino kraja, kmetijske panoge in samega kraja Cerkvenjak. V praktičnem delu smo nanizali podrobno učno pripravo, potek dela in evalvacijo učnega sprehoda po domačem kraju. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati odgovorov anketiranih učencev, ki so bili vključeni v praktični del naloge, o domačem kraju pred in po učnem sprehodu. Ugotavljamo, da je znanje učencev po učnem sprehodu o domačem kraju mnogo boljše.
Ključne besede: projektno učno delo, izkustveno učenje, spoznavanje okolja, tretji razred, moj domači kraj.
Objavljeno: 06.05.2016; Ogledov: 254; Prenosov: 26
.pdf Polno besedilo (1,68 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici