SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
IZVEDBA LUTKOVNE IGRE S PRSTNIMI LUTKAMI
Tjaša Intihar, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Izvedba lutkovne igre s prstnimi lutkami je predstavljeno projektno vzgojno delo v vrtcu z otroki, starimi od 4 do 5 let. V teoretičnem delu diplomske naloge je na podlagi strokovne literature je opisana otroška igra; simbolna igra in dramska igra. Pojasnjen je pojem lutke, predstavljene so različne lutkovne tehnike in različni načini uporabe lutk v vrtcu. Nekoliko podrobneje so predstavljene prstne lutke, saj se le-te v gledališčih in literaturi redkeje pojavljajo. V nadaljevanju so podrobneje predstavljene prstne igre s primeri najbolj priljubljenih prstnih iger na Slovenskem. Namen praktičnega dela je bil, da otroke seznanimo z lutkovno tehniko, ki se redkeje pojavlja. To so prstne lutke. Prvi teden izvajanja projektnega dela smo se osredotočili na spoznavanje prstkov in iger z njimi. Igrali smo prstne igre in izštevanke. Drugi teden izvajanja projektnega dela smo izbrali zgodbo, izdelali lutke in sceno, ter izvedli lutkovno igro s prstnimi lutkami, s katero smo se predstavili ostalim oddelkom v vrtcu.
Ključne besede: simbolna igra, dramska igra, lutke, različni načini uporabe lutk v vrtcu, prstne lutke, prstne igre, projektno vzgojno delo, lutkovna igra.
Objavljeno: 27.02.2012; Ogledov: 3151; Prenosov: 634
.pdf Celotno besedilo (7,97 MB)

2.
VZGOJITELJI IN PROJEKTNO DELO V VRTCU
Maja Slapšak, 2013, diplomsko delo

Opis: Projektno delo v vrtcu je način vzgojnega dela, pri katerem otrok aktivno sodeluje. Omogoča mu celosten razvoj. Proces doživljajo otroci, vzgojitelji in ostali, ki se v projekt vključujejo. Za projektno delo je značilno, da presega okvire dejavnosti v vrtcu, saj se vsebinsko, organizacijsko, časovno in prostorsko ne omejuje na pogoje, ki so v vrtcu. Kot primer dobre prakse je predstavljen projekt »Po vzoru tete Pehte«. Projekt se osredotoča na spoznavanje hmelja, njegove zdravilne učinke in možnosti uporabe. Tema se znotraj projekta širi še na nekatera druga, za naše okolje pomembna in znana zdravilna zelišča in njihovo uporabo. V empiričnem delu naloge smo preko anketiranja raziskovali, ali vzgojitelji poznajo projektno delo, ali ga znajo sami načrtovati in koliko ga pravzaprav vključujejo v svoje delo. Zanimalo nas je tudi, kaj menijo o projektnem delu in koliko pri načrtovanju le-tega sodelujejo z zunanjimi sodelavci oziroma institucijami. Naša raziskava je pokazala, da vzgojitelji poznajo projektno delo in da se največkrat odločajo za projekte daljšega časovnega obdobja. Za projekte se večinoma odločajo sami, v samo načrtovanje pa vključujejo otroke in upoštevajo njihove interese.
Ključne besede: vzgojitelj, predšolski otrok, naravoslovje v vrtcu, projektno delo
Objavljeno: 07.11.2013; Ogledov: 2811; Prenosov: 478
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

3.
UPORABA PRSTNIH LUTK V VRTCU
Monika Plohl, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Uporaba prstnih lutk v vrtcu je predstavljen projekt Prstne lutke v vrtcu v skupini, kjer so otroci stari od 3 do 4 leta. V teoretičnem delu je na podlagi strokovne literature opisana igra, ki je temeljna dejavnost v vrtcu. Podrobno sta opisani simbolna in dramska igra, ki vključujeta lutke. Opredeljen je pojem lutke in opisan vpliv lutke na otrokov razvoj. V nadaljevanju so predstavljeni načini uporabe lutke v vrtcu. Med različnimi tehnikami lutk, ki jih poznamo, smo podrobneje opisali prstne lutke, ki so osrednja tema naše diplomske naloge. V nadaljevanju smo predstavili prstne igre in igre s prsti s primeri za izvedbo teh znanih slovenskih iger. V praktičnem delo pa je bil namen, da se otroci seznanijo s prstnimi lutkami, z izdelavo le-teh in njihovo uporabo. V začetku smo se osredotočili na igre s prsti in prstne igre, ki so osnova za izvedbo predstav s prstnimi lutkami. Otroke smo seznanili z znanimi slovenskimi igrami s prsti in prstnimi igrami. Sledilo je spoznavanje prstne lutke. S pomočjo prstne lutke smo spoznali zgodbo, ki je postala vodilo za izvedbo predstave s prstnimi lutkami. Iz različnih materialov smo izdelali tri različne prstne lutke. Na koncu smo s pomočjo izdelanih lutk izvedli kratko lutkovno predstavo, kjer so se otroci vživeli v svoje vloge in se poizkusili v vlogi lutkarja.
Ključne besede: Igra, lutke, vpliv lutk na otroka, različni načini uporabe lutk v vrtcu, prstne lutke, prstne igre, igre s prsti, projektno delo v vrtcu.
Objavljeno: 27.01.2015; Ogledov: 1133; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

4.
PLESNA DRAMATIZACIJA "PAJEK", PROJEKTNO UČNO DELO V OPB
Ana Trafela, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema plesno dejavnost učencev v oddelku podaljšanega bivanja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Nakazuje pa tudi izziv, pred katerim se znajde vzgojitelj predšolskih otrok, ki se zaposli kot učitelj podaljšanega bivanja v osnovni šoli, saj nima izkušenj z delom na tem področju iz časa študija. Pri svojem delu začne povezovati Kurikulum za vrtce in učne načrte za osnovno šolo in iskati poti za popestritev vsebin. Tako zaide tudi v vode projektnega dela. V prvem delu so tako predstavljena teoretična izhodišča: podaljšano bivanje, projektno učno delo, ples in plesna vzgoja v Kurikulumu za vrtce in učnih načrtih za osnovno šolo ter plesna dramatizacija. V drugem delu pa sta predstavljena projekt »Pajek« in izvedena plesna dramatizacija na istoimensko temo kot zaključna predstavitev projekta. Celoten projekt je bil realiziran v neposrednih pedagoških delovnih pogojih v OŠ Videm, Videm pri Ptuju, v oddelku podaljšanega bivanja (2. in 3. razred).
Ključne besede: Podaljšano bivanje, projektno učno delo, ples, plesna vzgoja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole in v vrtcu, plesna dramatizacija.
Objavljeno: 22.04.2015; Ogledov: 759; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

5.
ASTRONOMIJA V VRTCU SKOZI LUTKOVNO GLEDALIŠKE-DEJAVNOSTI
Polona Obrovnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Astronomija v vrtcu skozi lutkovno-gledališke dejavnosti je praktično diplomsko delo, v katerem je predstavljen inovativen umetniški naravosloven projekt, ki lahko služi kot učni model v vrtcu. Njegov poglavitni namen je spoznavanje osnov astronomije ob dejavnostih z lutkami. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili astronomijo. Poseben poudarek smo namenili planetom in ostalim nebesnim telesom v Osončju. Podrobneje smo predstavili lutke, otrokov razvoj ob igri z lutko ter metode dela z lutkami. Veliko pozornosti smo usmerili v lutkovno igro kot simbolno igro. V praktičnem delu je opisana izvedba projekta v vrtcu, v skupini otrok drugega starostnega obdobja. V petih pripravah so opisane vse dejavnosti, ki so nam pripomogle h končnemu rezultatu. Rdeča nit, ki je povezovala celoten projekt, je bila zgodba Kometek Raketek in Sončeva darila, skozi katero so otroci spoznali naše Osončje – planete in nebesna telesa ter njihove osnovne značilnosti. Skupaj z otroki smo pripravili vse potrebno za izvedbo preproste lutkovne predstave; otroci so spoznali zgodbo, sestavili so svojo lastno dramatizacijo, izdelali lutke v podobi planetov in nebesnih teles ter sceno za lutkovno predstavo. Končni rezultat projekta je bila lutkovna predstava, vendar smo dali večji poudarek procesu, skozi katerega so se otroci učili celostno. V zaključku smo opisali lastne vtise in spoznanja o projektu ter izpolnjene cilje.
Ključne besede: astronomija v vrtcu, Osončje, planeti in nebesna telesa, lutke, lutke na vrvicah, lutkovna igra, učenje skozi lutkovne dejavnosti, projektno delo kot učni model.
Objavljeno: 10.06.2015; Ogledov: 1163; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

6.
Medpodročne povezave v naravoslovnih projektih v vrtcu
Majda Kunčnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Otrok se vsakodnevno srečuje s situacijami, ki oblikujejo njegov pogled na svet in življenje nasploh. Te situacije so lahko iz različnih področij, ki jih vključuje Kurikulum za vrtce: gibanje, jezik, umetnost, družba, narava in matematika.V vsakem izmed področij Kurikuluma lahko najdemo stične točke, kjer se področja medsebojno povezujejo, dopolnjujejo, nadgrajujejo ali tako prepletajo, da jih je nemogoče oziroma nesmiselno ločevati. Povezanost vseh področij v naravoslovnih projektih je pomembna, da otrok dojema svet celostno, kot povezano celoto narave, družbe in posameznika, kulture in umetnosti ter medsebojnih odnosov in vplivov.
Ključne besede: naravoslovje v vrtcu, medpodročne povezave, projektno delo
Objavljeno: 13.10.2016; Ogledov: 603; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (4,11 MB)

7.
Mimične lutke - od izdelave lutk do predstave
Maruška Kužner, 2017, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu, z naslovom Mimične lutke – od izdelave lutk do predstave, bomo predstavili projektno delo, katerega cilj je bil izvedba lutkovne predstave na temo pravljice. Projektno delo je sestavljeno iz petih priprav in njihovih evalvacij. V teoretičnem delu diplomske naloge smo na podlagi strokovne literature najprej predstavili lutke, vrste lutk, opisali smo metode dela z lutko, predstavili smo, v kakšni povezavi sta vzgojitelj in lutka in otrok in lutka. V nadaljevanju smo predstavili še lutkovno gledališče in za konec še pravljico. V praktičnem delu je bil namen otrokom predstaviti pravljico in otrokom pomagati, da pravljico osvojijo. Nato na enostaven način predstaviti mimične lutke. Po pravljici skupaj izdelati mimične lutke ter otroke spodbuditi k igri in skupaj z otroki uprizoriti lutkovno predstavo. Na začetku smo se osredotočili na spoznavanje Afrike, afriških živali, ljudi ter njihovih običajev. Nadaljevali smo s predstavitvijo pravljice in mimične lutke. Sledilo je izdelovanje lutk in scene, katero smo nasledili z vajami za lutkovno predstavo, katero smo izpilili vse do lutkovne predstave.
Ključne besede: Lutke, otrok, pravljica, mimične lutke, lutkovna predstava, projektno delo v vrtcu.
Objavljeno: 08.11.2017; Ogledov: 790; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici