| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 202
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vzpostavitev sistema mejnikov v sklopu projekta X
Gregor Serdinšek, 2022, magistrsko delo

Opis: V sklopu multiprojektnega poslovanja se lahko pojavljajo najrazličnejši problemi, ki zadevajo planiranje projektov in obvladovanje le-teh. Kot orodje za kontrolo in vodenje projektov se lahko uporabi sistem mejnikov, ki služi sledenju napredka in zagotovitvi, da se poglavitne aktivnosti dosežejo v predvidenem času. V magistrskem delu je znotraj podjetja Ledinek Engineering d.o.o. predstavljena vzpostavitev sistema mejnikov v sklopu projekta X, pri čemer je glavni predmet obdelave stroj za dolžinsko spajanje lesa. Vzpostavitev sistema mejnikov vodi preko analize oddelkov in njihovih aktivnosti do oblikovanja sistema mejnikov, ki prikazuje ključne faze projekta. Na osnovi izdelanega sistema mejnikov lahko potrdimo, da uporaba mejnikov v proces vodenja in planiranja projektov prinese večjo preglednost nad potekom projekta ter olajša napovedovanje kapacitet. Sistem mejnikov tako omogoči podjetju kakovostnejše planiranje projekta in prilagajanje resursov.
Ključne besede: mejniki, terminski plan, projektni management, projekt, planiranje
Objavljeno v DKUM: 21.09.2022; Ogledov: 16; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (5,64 MB)

2.
Strateško obvladovanje kriz v podjetju z uporabo projektnega managementa
Zala Cartl, 2022, magistrsko delo

Opis: POVZETEK Okolje podjetja postaja vedno bolj turbulentno, konkurenca pa je vse večja, zato se morajo managerji še posebej truditi, da podjetju omogočijo rast in razvoj ter posledično doseganje zastavljene konkurenčne prednosti. Z naraščanjem kompleksnosti podjetij se povečuje možnost nastanka kriz, s tem pa se povečuje tudi paleta vzrokov, ki lahko vodijo do krize. Lahko trdimo, da je kriza sestavni del življenjskega cikla podjetij in ni nekaj neobičajnega in izjemnega. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako sta med seboj povezana strateški in projektni management. Ugotovili smo, da je za samo uspešnost in učinkovitost podjetja ključnega pomena povezovanje med strateškim in projektnim managementom. Strateški management skrbi za identifikacijo strategij v samem podjetju, projektni management pa za njihovo izvedbo. V magistrskem delu smo proučevali različne vrste kriz in njihovo opredeljevanje glede na metodologije različnih avtorjev. Proučevali smo vzroke nastanka kriz in njihove posledice ter ugotavljali, če obstaja način, da se podjetje krizam izogne. Ugotovili smo, da mora podjetje nenehno proučevati zunanje in notranje okolje podjetja ter ugotavljati morebitne simptome, ki lahko vplivajo na prihodnost samega podjetja. Na simptome, ki nastajajo v okolju mora podjetje odgovoriti pravočasno z modifikacijo ali z novim opredeljevanjem strategij, za kar je zadolžen strateški management. Projektni management pa je odgovoren za izpeljavo zastavljenih strategij s projekti in s portfelji projektov. V empiričnem delu smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje na primeru podjetja X naredili analizo življenjskega cikla podjetja, pri katerem smo primerjali stanje podjetja leta 2019 in leta 2021. Ugotovili smo, da je v tem obdobju proučevano podjetje uspešno prešlo v fazo zrelega podjetja. Glede na značilnosti posameznih faz življenjskega cikla smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje in Kropfbergerja raziskovali, kakšne krize so prisotne v podjetju. Ugotovili smo, da je v podjetju X moč opaziti simptome potencialne krize prevelike ekspanzije in diverzifikacijsko krizo. Krize so v podjetju X obvladljive, kazalniki rasti in razvoja ne upadajo. V drugem delu empiričnega dela je sledil proces procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa. S pomočjo SWOT analize smo naredili celovito presojo podjetja in okolja. V zaključnem delu magistrskega dela smo glede na predhodne ugotovitve raziskav preučevanega podjetja identificirali potrebne projekte podjetja X za obdobje petih let. Opredelili smo projekte, ki so po našem mnenju potrebni za ohranjaje rasti in razvoja samega podjetja. Naredili smo načrt planirane izvedbe posameznih projektov in opisali, zakaj so po našem mnenju posamezni projekti v podjetju pomembni. Izpeljava posameznih projektov je po našem mnenju ključnega pomena za zagotavljanje dolgoročne uspešnosti podjetja.
Ključne besede: strateški management, projektni management, strategija, projekt, strateška kriza, poslovna kriza, kriza.
Objavljeno v DKUM: 19.07.2022; Ogledov: 197; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

3.
Spremljanje zadovoljstva udeležencev na projektih in s tem povezani akcijski ukrepi na praktičnem primeru podjetja
Adriana Žnidar, 2022, magistrsko delo

Opis: Projekti so del našega vsakdana. Aktualna situacija z epidemijo covida-19 in vplivi svetovne pandemije so še bolj izpostavili pomen agilnega pristopanja k našemu vsakdanu in projektom, ki krojijo naša življenja. Ob tem je izjemnega pomena, da poskrbimo za primerne temelje, na katerih slonijo projekti, ki so že obstoječi ali se vzpostavljajo na novo. Prav doseganje zadovoljstva udeležencev na projektih je pomemben skupni cilj vseh projektov. Skozi delo smo obravnavali različne projektne udeležence, ki imajo pomemben vpliv na zaključek projekta. Na praktičnem primeru podjetja smo se osredotočili na raziskovanje pomembnosti spremljanja zadovoljstva udeležencev na projektih ter potencialnih učinkov in posledic tega spremljanja. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo pripravili tudi akcijski plan, ki služi kot iztočnica k izboljšavi stopnje zadovoljstva. Danes, ko so organizacije spoznale ključni pomen in prednosti projektnih ekip, jih te ustanavljajo vedno več za doseganje različnih organizacijskih ciljev. Da bi projektne ekipe dosegle pozitivno uspešnost projekta, se morajo vodstvo in vodje projektov osredotočiti na ključne dejavnike, ki vključujejo zadovoljstvo projektnih udeležencev. Ohranjanje stopnje zadovoljstva projektnih udeležencev je nenehno delo, trud in spremljanje odzivov iz obeh strani. Dodatne kvalitativne ugotovitve so pokazale, da so hvaležnost, moralna načela, povečana odgovornost, vložek dodatnega truda in kakovost dela dodatni razlogi, zaradi katerih se lahko uspešno trdi, da je zadovoljstvo udeležencev v pomembni soodvisnosti z uspešnostjo projekta.
Ključne besede: Projektni management, projektni udeleženci, zadovoljstvo ob projektu, uspešnost projekta.
Objavljeno v DKUM: 14.07.2022; Ogledov: 138; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

4.
Priprava in vodenje projekta razvoja novega izdelka v malem podjetju
Tilen Klavžar, 2022, diplomsko delo

Opis: Bistvo razvoja je, da prinaša novosti, odkritja in izboljšave, kar pa je za podjetja lahko zelo drag in tehnično ter časovno zelo kompleksen proces. V diplomskem delu sem raziskal in opisal projekt razvoja novega izdelka v podjetju Naviter, d. o. o. Podjetje se ukvarja z razvojem naprav in aplikacij, ki olajšujejo jadralno letenje. V teoretičnem delu sem najprej opisal razvoj izdelkov, projektni management in letalske navigacijske naprave. Nato sem opisal podjetje Naviter, d. o. o., njegovo strukturo, področje dela in izdelke ter storitve, ki jih podjetje ponuja. Opisal sem prednosti in slabosti trenutnega načina dela v podjetju po agilnem modelu. Na podlagi teoretičnih izhodišč in dobrih praks sem predlagal vzpostavitev novega načina vodenja projektov, in sicer s klasičnim projektnim načinom dela.
Ključne besede: projektni management, malo podjetje, razvoj izdelka, letalski navigacijski instrumenti
Objavljeno v DKUM: 09.03.2022; Ogledov: 420; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

5.
Optimizacija procesa planiranja in vodenja montaže v podjetju Reflex Gornja Radgona d.o.o. : magistrsko delo
Kaja Seško, 2021, magistrsko delo

Opis: Podjetja se danes srečujejo z dinamičnim okoljem, ki se mu morajo hitro prilagajati in se odzivati na spremembe, ki se v njem dogajajo. Od sposobnosti odzivanja na spremembe in njihovega obvladovanja je odvisna konkurenčnost podjetja. Za zagotavljanje konkurenčnosti pa ni dovolj samo hitro odzivanje na spremembe, ampak njihovo predvidevanje, še preden se zgodijo. Postopek obvladovanja projektov zajema štiri glavne sklope opravil, in sicer: načrtovanje, organiziranje, vodenje in kontrolo izvajanja projektov. V magistrski nalogi smo opravili posnetek trenutnega stanja managementa projektov v sklopu montaže v podjetju Reflex Gornja Radgona d. o. o. in na podlagi analize rezultatov podali predloge za izboljšanje in optimizacijo procesa managementa montaže.
Ključne besede: projekt, projektni management, funkcija planiranja, funkcija organiziranja, funkcija vodenja, funkcija kontroliranja, montaža
Objavljeno v DKUM: 17.01.2022; Ogledov: 315; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,31 MB)

6.
Študija priložnosti in izzivov projektnega tovora v Sloveniji
Klemen Tomanič, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo želeli prikazati priložnosti in izzive projektnega tovora v Sloveniji. Osredotočili smo se na zaznane težave pri organizaciji cestnega transporta projektnega tovora preko edinega slovenskega pristanišča v izbranem logističnem podjetju. V prvem delu smo podali teoretične osnove o projektnem tovoru. Predstavili in opisali smo transportne tehnologije in modalitete transporta projektnega tovora, značilnosti projektnega tovora in potrebno tehnično opremo ter infrastrukturo za izvajanje transportov tovrstnih tovorov. V osrednjem delu smo s pomočjo analize obstoječega stanja oz. študije primera transporta projektnega tovora preko Luke Koper kritično opisali zaznane probleme. Ugotovili smo, da bi problem pomanjkanja tehnične opreme za cestni transport projektnega tovora rešili z nakupom večosne modularne polprikolice/prikolice. Ugotovili smo tudi, da bi pristaniško dvigalo nosilnosti 150 ton ali več odpravilo številne omejitve na terminalu za generalne tovore. Prav tako smo podali številne predloge za reševanje problematike neprimerne cestne in pristaniške infrastrukture. Prišli smo do spoznanja, da so možnosti za uvedbo rešitev uresničljive, vendar zahtevajo velik finančni vložek. S pomočjo rezultatov izvedene ankete v podjetju Comark d. o. o. smo na koncu sprejeli teze, zastavljene na začetku diplomskega dela.
Ključne besede: projektni tovor, transportne modalitete, tovor nestandardnih dimenzij in mas, tehnična oprema, infrastruktura
Objavljeno v DKUM: 21.12.2021; Ogledov: 380; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (3,36 MB)

7.
Krepitev organizacijske zrelosti projektnega managementa v skupini veplas
Petra Tomić, 2021, magistrsko delo

Opis: V svetu se vsakodnevno dogajajo spremembe, ki vplivajo na delovanje organizacije. Vsaka organizacija, ki želi uspešno delovati v svetu konstantnih sprememb, mora na te spremembe odreagirati hitro in učinkovito. Najbolj učinkovit način za odzivanje na spremembe v organizaciji je projektni management. Organizacije zato vedno več poudarka posvečajo rasti in razvoju le tega. Krepitev projektne kulture znotraj organizacije je postala ena izmed temeljnih nalog managementa. Zrelost projektnega managementa v organizaciji presojamo s pomočjo zrelostnih modelov. Poznamo veliko različic zrelostnih modelov, saj je glede na število in raznolikost organizacij v svetu nemogoče definirati zrelostni model, ki bi bil primeren za vse. S pomočjo presoje zrelosti projektnega managementa lahko nato organizacija opredeli ukrepe za rast in razvoj.
Ključne besede: projektni management, organizacijska zrelost projektnega managementa, srednje velika podjetja, optimizacija, temeljne funkcije managementa
Objavljeno v DKUM: 26.10.2021; Ogledov: 388; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

8.
Vpeljava sledljivosti lesnih polizdelkov z uporabo modularnih vozičkov : magistrsko delo
Aleš Plavčak, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo prikazuje vpeljavo sledljivosti lesnim polizdelkov ter izboljšanje notranje logistike. Predstavljeno je obravnavano podjetje, shema podjetja in obdelovalni procesi v proizvodnji. S procesnimi kartami v okviru kritične analize so prikazane procesne pomanjkljivosti sistema sledenja polizdelkom in kritične točke, ki predstavljajo velik vpliv na učinkovitost podjetja. V magistrskem delu je predstavljen natančen pregled tehnologij za sledenje polizdelkom in možne variante izboljšanja notranjega transporta. Predlagane so izboljšave, ki so bile ovrednotene s prenovljeno procesno karto. Ker gre pri vzpostavitvi nove tehnologije za projekt, je izračunana še stroškovna vrednost projekta, pripravljena je analiza tveganj projekta, izdelan terminski plan izvedbe projekta, vpeljava sledenja lesnim polizdelkom z uporabo modularnih vozičkov in ureditev delovnega okolja.
Ključne besede: intralogistika, notranji transport, sledljivost, projekt, projektni management, procesne karte, analiza učinkovitosti
Objavljeno v DKUM: 15.04.2021; Ogledov: 479; Prenosov: 0

9.
Projekt izgradnje platforme za povezovanje organizatorjev in potencialnih udeležencev dogodkov erasmus+ projektov
Petar Rizov, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih je program Erasmus+ postal eden od ključnih dejavnikov v procesu socio-kulturnega ozaveščanja evropskih državljanov in zmanjševanja diskriminacije med različnimi kulturami in narodi. Evropska unija vlaga veliko finančnih sredstev in znanja v razvoj programa. Na podlagi osebnih izkušenj in izvedenih raziskav smo ugotovili, da ne obstaja ustrezna rešitev oziroma neke vrste platforma, preko katere bi se lahko hitro in uspešno povezovali različni udeleženci programa Erasmus+, zato smo se v diplomski nalogi odločili, da bomo naredili celovit načrt ustvarjanja spletne aplikacije z namenom povezovanja vseh udeležencev tega programa. Naredili smo podrobno analizo trga in udeležencev programa, določili cilje ustvarjanja spletne aplikacije in naredili podroben načrt za izvedbo projekta. Na podlagi statistike in načrta Evropske unije za širitev programa Erasmus+ smo ugotovili, da obstaja ogromna priložnost za nadaljnjo širitev in napredovanje storitev, ki jih bo naša spletna aplikacija ponujala. Na osnovi analize stroškov razvoja ustrezne rešitve in njenih potencialnih ekonomskih učinkov lahko upravičeno sklepamo, da je ustvarjanje spletne aplikacije tega namena ekonomsko upravičeno.
Ključne besede: projekt, projektni management, Erasmus+, Evropska unija, mladinske izmenjave, spletna aplikacija
Objavljeno v DKUM: 24.03.2021; Ogledov: 345; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (676,53 KB)

10.
Opredelitev managementskega pristopa in snovanje splošno veljavnih smernic, za dosego učinkovitejšega delovanja managementa v državah v razvoju – primer andritz hydro gmbh
Gregor Obrulj, 2020, magistrsko delo

Opis: Ključni faktorji iz osrednje teme magistrskega dela in raziskave so management, managemenstki pristopi, učinkovitost ter vplivi iz »neobičajnega« zunanjega okolja na management in njegovo zmožnost tekočega delovanja kot tudi poslovanja. Celotna naloga sloni na temelju avstrijskega podjetja Andritz Hydro, katero je vodilno podjetje v svetu, na področju celovite izgradnje in obnov hidroenergetskih objektov. Samo delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer iz teoretičnega in aplikativnega dela. Pri tem naj omenimo, da je naravnanost teoretičnega dela v relaciji z aplikativnim delom naloge predvsem široka in posplošena. Do tega sta privedla dva razloga; eden od njiju je ta, da konkretna teorija na temo magistrskega dela v pisni ali elektronski obliki praktično ni eksistentna, prav tako je vsem preostalim informacijam, na temo delovanja ali poslovanja na gospodarsko manj razvitih območjih, relativno težko določiti kredibilnost izvora. Drugi razlog pa je ta, da smo si prizadevali, skozi teorijo, vam, bralcu, ustvariti vpogled o načinu in obsežnosti delovanja globalnega podjetja, v največji meri skozi vidik splošnega managementa, organizacijskih struktur ter funkcij in nalog posameznih managementov. Ker pa gre v našem primeru za projektno usmerjeno podjetje, pa smo v teorijo vključili tudi temeljne vidike projektnega managementa in projektne organiziranosti. Kot ste torej lahko razbrali, je teoretični del naloge namenjen boljšemu razumevanju, relativno zapletene tematike aplikativnega dela in pridobitve nekakšnega izhodiščnega občutka za celotno razsežnost in kompleksnost organizacije velikega podjetja na multinacionalnem nivoju. Prvo poglavje iz segmenta teorije je tako namenjeno razsežnosti managementa in njegovi vlogi v podjetju. V sklopu tega poglavja smo nekoliko podrobneje obravnavali hierarhijo managementa oz. managerjev ter opredelitev managerjevih spretnosti v relaciji z nivojem managementa v katerem je aktiven. Slednje smo obravnavali temeljne funkcije managementa in podrobneje predstavili vloge managerja po Mintzbergu. Nekolikšen fokus v sklopu opredelitve managementa smo posvetili tudi etiki in kulturi znotraj organizacije in njunemu pomenu za delovanje organizacije v mednarodnem okolju, ter manjši vpogled na vpliv in pomen digitalizacije za sodobne in prihodnje organizacijsko razvijanje. S tem se prvo in najobsežnejše poglavje iz sklopa teoretičnega dela naloge tudi zaključi in tako nadaljujmo z drugim in zadnjim poglavjem teoretičnega dela, kateri se nanaša na projektni management. Poglavje projektnega managementa smo nastavili tako, da pričnemo pri čistih osnovah, kar pomeni, da za azčetek razčistimo temeljne pojme projektnega managementa, kot so naprimer projekt, cilji projekta, oblike projekta idr. Magistrsko delo temelji na osnovi projektno usmerjenega podjetja in iz tega razloga nam je bilo pomembno v tem poglavju obširno teoretično prikazati vse relevantne pojme specifične za projektni management, kot tudi funkcije projektnega managementa, specifičnosti projektnousmerjenih podjetij, organizacijske strukture, projektne procese in opredeliti vrste projektov. Iz teorije smo skrbno izbrali tiste segmente, ki se skladajo s sliko podjetja na katerem temelji primer in tako, na podlagi tega, bralec dobi sliko glede posameznih potekov in funkcij znotraj podjetja iz teoretičnega vidika, kateri mu naj olajša razumevanje določenih odsekov aplikativnega dela naloge. Aplikativni, ali z drugimi besedami tisti ključni del naloge temelji na dveh primerih projektov podjetja Andritz Hydro GmbH, katera sta lokacijsko oba na območjih držav, s šibkejše razvitim gospodarstvom. S tem pojmom, ali drugimi sinonimi bomo skozi nalogo označevali t.i. države v razvoju. V primeru izbranih projektov, prej omenjenega podjetja gre pri lokaciji za Demokratično Republiko Kongo, katere lega je zahodno do centralno na afriškem kontinentu. V nalogi se osredotočamo predvsem na težavnost delovanja in poslovanja managementa v tem okolju, kajti razmere v t
Ključne besede: managementski pristop, projektni management, države v razvoju, Afrika, učinkovitost managementa, delovanje managementa.
Objavljeno v DKUM: 09.02.2021; Ogledov: 489; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici