| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Planiranje GNSS izmere z odprtokodnimi programi
Rok Kovačič, 2016, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projekti nalogi sem najprej opisal različne globalne navigacijske satelitske sisteme. Kasneje sem povzel katere metode GNSS izmere vse poznamo, opisal sem tudi slovensko omrežje SIGNAL in pa globalno omrežje IGS. V nadaljevanju sem primerjal dva odprtokodna programa (Trimble GNSS Planning Online in Topcon Occupation Planning) za GNSS planiranje in prikazal kako poteka samo planiranje. Oba programa nam lahko rezultate planiranja podata grafično, točne vrednosti števila satelitov in pa DOP vrednosti pa nam lahko prikaže le program Topcon. V nadaljevanju sem se lotil še vrednostne analize programov, kjer sem v primerjavo vključil še en program, ki pa ni brezplačen in ugotovil, da je ravno ta program najboljši po lastnostih, po relativni vrednosti pa je najbolj optimalna izbira za planiranje GNSS izmere program Topcon. Za tem sem prikazal kako je potekala sama terenska izmera, kjer sem opravil tri meritve z GNSS sprejemnikom znamke Topcon Hiper V, nato podatke obdelal z programom Magnet Office Tools in jih primerjal z rezultati planiranja. Ugotovil sem, da so se DOP vrednosti v programu za planiranje izkazale za malenkost manjše kot pa v rezultatih s terena, kar pa je normalno, saj programi za planiranje predvidijo idealne razmere, ki pa se na terenu pojavijo redkeje. Pri dveh meritvah je prišlo do odstopanj v številu satelitov, s katerimi se je GNSS sprejemnik povezal, DOP faktorji pa so ostali skoraj enaki, kar pa nam pove, da DOP vrednosti niso odvisne samo od števila satelitov, ampak predvsem od razporeditve le teh na nebu.
Ključne besede: gradbeništvo, geodezija, projektna naloga, planiranje, GNSS
Objavljeno v DKUM: 21.09.2016; Ogledov: 1423; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (4,41 MB)

2.
PRIMERJAVA RAVNE STREHE Z VGRAJENIMI BITUMENSKIMI TRAKOVI IN PVC FOLIJO Z UPORABO VREDNOSTNE ANALIZE
Žan Pušnik, 2016, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Ravne strehe so najzahtevnejše oblike streh, ki se večinoma pojavljajo v urbanem okolju in so z gradbenega stališča določena kot vodoravna ploskev, namenjena zaščiti prostorov pod njo. Predstavljajo posebno gradbeno fizikalno področje, saj zaradi svojega minimalnega naklona voda odteka počasneje kot na poševni strehi, zato moramo poskrbeti za posebno odvodnjavanje ter vodotesnost detajlov. Hidroizolacija je eden najpomembnejših sestavnih delov ravne strehe. Uporabljajo se različni materiali za hidroizolacijsko zaščito ravnih streh, ki imajo različne lastnosti. V projektni nalogi smo primerjali projekt A z bitumenskimi trakovi in projekt B s PVC folijo, naredili terminski plan in oceno stroškov. Nato smo z vrednostno analizo ugotovili, da je za nas najbolj primerna uporaba bitumenskih trakov, tako po lastnostih, kot tudi cenovno.
Ključne besede: projektna naloga, ravne strehe, primerjava, vrednostna analiza, hidroizolacijski materiali, bitumenski trakovi, PVC folije.
Objavljeno v DKUM: 04.07.2016; Ogledov: 849; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (955,51 KB)

3.
PROJEKT HIDROELEKTRARN NA MURI - DINAMIČNI HIDROPOTENCIAL
Nataša Ivanc, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno pridobivanje električne energije iz vodne energije. Opisane so Peltonova, Francisova in Kaplanova vodna turbina, ki se v elektrarnah največkrat uporabljajo ter razlika med pretočnim in akumulacijskim hidroelektrarnam. Predstavljene so hidroelektrarne v Sloveniji na rekah Drava, Sava in Mura. Izračunana je časovna razporeditev kinetičnega hidropotenciala reke Mure glede na njen dnevni pretok. Opisani sta dve metodi pouka projektni pouk oz. naloga in eksperiment. V 7. razredu pri tehniki in tehnologiji se lahko z učenci izvaja ta projektna naloga. Za informiranje učencev na temo hidroelektrarne, je pripravljena predstavitev v PowerPointu. Izdelan je tudi tehnološki list in delavniške risbe.
Ključne besede: hidroelektrarna, vodne turbine, reka Mura, projektna naloga, eksperiment.
Objavljeno v DKUM: 02.08.2012; Ogledov: 2686; Prenosov: 330
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

4.
PROIZVODNI SISTEMI V OSNOVNOŠOLSKEM IZOBRAŽEVANJU
Igor Vitrih, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem poskušal predstaviti vsebine proizvodnih sistemov (splošnih teoretičnih izhodišč in konkretnih primerov iz prakse) v povezavi z vsebinami osnovnošolskega učnega načrta pri predmetu Tehnika in tehnologija ter njenih izbirnih predmetih (Obdelava gradiv – les). Te povezave sem iskal predvsem iz učnih vsebin v osnovnošolskem programu, ki se navezujejo na spoznavanje lesa, lesnih polizdelkov, strojne obdelave lesa in jih poskušal povezati s prej omenjenimi vsebinami proizvodnih sistemov ter s tem podati učencu nek širši vpogled razumevanja tovrstnih vsebin. Pri učnih vsebinah spoznavanja lesa (lesnih polizdelkov) sem se osredotočil na lepljence, predvsem na vrste lameliranega lesa (BSH, DUO in TRIO nosilce, X-Lam nosilce) ter na dolžinsko spojene lepljence (KVH nosilce), njihovo uporabnost, lastnosti, način izdelave itd. Ravno pri načinu izdelave sem se navezal na vsebine proizvodnih sistemov podjetja Ledinek, ki izdeluje stroje in proizvodne linije za izdelavo prej omenjenih lepljencev.
Ključne besede: proizvodni sistemi, lepljenci, izdelava lepljencev, podjetje Ledinek, osnovna šola, projektna naloga, priprave
Objavljeno v DKUM: 11.07.2012; Ogledov: 1842; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (7,32 MB)

5.
PROJEKTNA NALOGA V FUNKCIJI PRIDOBIVANJA VEDENJ IN STALIŠČ O POMENU TEHNIŠKE DEDIŠČINE
Matevž Jurše, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Glavni namen diplomskega dela z naslovom Projektna naloga v funkciji pridobivanja vedenj in stališč o pomenu tehniške dediščine je ugotoviti predznanje, izkušnje in interes učencev za praktično delo v povezavi s tehniško dediščino in zbrati mnenja o vključevanju znanj in vedenj o dediščini pri različnih učnih predmetih s poudarkom na tehniški dediščini v pedagoškem procesu. Prav tako je namen naloge ugotoviti, ali in v kolikšni meri imajo učitelji tovrstne pedagoške izkušnje pri svojem delu. Skozi raziskavo in praktično izvedeno projektno nalogo se želi pridobiti čim več znanj, vedenj in izkušenj tako pri načrtovanju, organizaciji, praktični izvedbi projekta v pedagoškem procesu, evalvaciji kot tudi pri predstavitvi znanj in konkretnih izdelkov, nastalih med projektnim delom v obliki razstave, javnega nastopa ali prijave na morebitni javni natečaj. Raziskovanje je kombinacija kvantitativnih in kvalitativnih metod ter tehnik. Uporabljena je kombinirana metoda triangulacije, ki izhaja iz predpostavke, da vsak izmed udeležencev raziskave (učitelj izvajalec, učitelj opazovalec ter učenci) vidi in razlaga isto dogajanje drugače, morda celo nasprotno, torej zastavljeni problem obravnava s treh različnih perspektiv. V drugem delu raziskovanja je uporabljena kavzalna deskriptivna neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja s pomočjo anketnega vprašalnika za učitelje in učiteljice razrednega pouka na OŠ Janka Glazerja Ruše in OŠ Lovrenc na Pohorju. Raziskovalni vzorec je naključen, ciljna skupina pa učenci četrtega razreda devetletne osnovne šole. Rezultati raziskave (triangulacije kažejo), da učenci poznajo pomen materialne tehniške dediščine in imajo do nje pozitiven odnos, da razumejo pomen razvoja ideje za projektni izdelek, so tolerantni do izbora najboljše ideje in jo s svojimi močmi dopolnijo, z veseljem izdelajo prvi izdelek na nivoju makete in ga skupno dopolnijo, se znajo razporediti po tako imenovanih delovnih postajah in tako aktivno izvajati delovne operacije, znajo zaigrati in ustvariti prijetno vzdušje za predstavitev svojih izdelkov ter nenazadnje vrednotiti svoje delo in skrbeti za varnost pri delu ter racionalno izrabo materiala. Učitelji pa menijo, da učenci poznajo pojme dediščina, tehniška dediščina, muzej in maketa, da uporabljajo te pojme pri pouku različnih učnih predmetov, trdijo, da učenci v času šolanja na razredni stopnji obiskujejo muzeje, izdelujejo makete, gradijo z gradniki, izdelajo maketo tehniške naprave, izdelajo igračo in glasbilo, trdijo tudi, da učenci radi in z veseljem praktično izdelujejo tehnične izdelke, so prepričani, da bi pri pouku lahko izdelali maketo drče ali druge primere materialne tehniške dediščine, menijo da je koristno ter pomembno učence seznanjati s tehniško dediščino, šegami in navadami ter z načinom življenja nekoč. Učitelji so prepričani, da učni načrti na razredni stopnji osnovne šole vsebujejo dovolj ciljev, ki obravnavajo kulturno in tehniško dediščino, šege in navade ter načine življenja nekoč in vsaj občasno pri obravnavi učnih sklopov izvajajo projektno učno delo.
Ključne besede: Ključne besede: tehniška dediščina, gozdarstvo, dnevi dejavnosti, projektna naloga, maketa drče.
Objavljeno v DKUM: 29.03.2011; Ogledov: 2469; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (3,72 MB)

6.
OBLIKOVANJE PREDMETOV ZA IGRO IZ PRIJAZNIH GRADIV
Ksenija Kranjc, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge sem predstavila, kaj je projektno učno delo na splošno, razčlenitev projektne naloge ter tipe projektne naloge. Diplomska naloga zajema tudi strategije vzgojno-izobraževalnega dela pri zgodnjem učenju tehnike in tehnologije ter osnovne značilnosti projektnega učnega dela. Omenila sem tudi poglavje Otrok in tehnika na splošno, saj se mi zdi pomembno, da se otroci že v predšolskem obdobju srečajo z tehniko, saj zelo vpliva na razvoj otrokove osebnosti. Otrok se mora srečati z novimi vsebinami, tehnikami, saj tako se imajo možnost razvijati na vseh področjih. Pri tehnični vzgoji otrok rokuje z različnim orodjem in spoznava različne materiale in tehnike dela. Pomembno je, da mu damo možnost se rokovati z različnim orodjem, saj si samo tako lahko pridobi nova znanja in izkušnje. Glede na to, da otroci ponavadi pri tehniki izdelajo vsak svoj izdelek, je pri tej projektni nalogi zanje novost proizvodno delo, saj se s tem še niso srečevali. Pri tej projektni nalogi so se srečali z novimi tehnikami dela in orodjem. S tem so pridobili nova znanja in izkušnje. Opisovala som tudi vzgojna področja, ki lahko prisostvujejo pri izdelavi projekta in o samem izdelku, se pravi lutkah na splošno. Kar pa je pri naši izdelavi najbolj pomembno, je otrok sam. Zato sem omenila tudi njegove sposobnosti, starostna obdobja in razvoj. Na koncu teoretičnega dela pa tudi nekaj besed o materialu, se pravi o moosgumiju, orodju, ki ga bomo uporabljali in seveda, da ne pozabimo, kar je zelo pomembno, je varnost pri delu. Otroci morajo spoznati varno delo, saj če se tega ne bomo držali, lahko pride kasneje do kakšnih poškodb. V empiričnem delu sem predstavila razvojne hipoteze in interpretacijo podatkov, ki sem jih dobila na podlagi opazovanj. Na primeru projektne naloge je predstavljen koncept dela za izdelovanje uporabnega predmeta, v našem primeru lutke na palici.
Ključne besede: Otrok, projektna naloga, lutke, igra.
Objavljeno v DKUM: 07.07.2010; Ogledov: 2244; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (5,51 MB)

7.
POVEZAVA POUKA Z DEJAVNOSTMI IN IZVEDBA TEHNIŠKEGA DNEVA NA PRIMERU VARSTVA OKOLJA
Urška Škofljanec, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu želim prikazati dejstvo, da se učenci najbolje in največ naučijo ob lastni dejavnosti. To dosežemo predvsem z dnevi dejavnosti, ki nadgrajujejo poučevanje po predmetih in s svojo medpredmetnostjo presegajo pogosto preostro začrtane meje med posameznimi predmeti. Opredelila sem se predvsem na tehniške dni, ki skupaj z drugimi dnevi dejavnosti predstavljajo vez med predmeti, predmetnimi področji in življenjsko prakso. Ker je tehnika močno povezana z okoljem, sem tehniški dan povezala ravno z naravoslovjem, to je varstvom okolja. Povezavo sem naredila s Tednom otroka, v sklopu katerega so bili učenci v Naravnem parku Jovsi. Od tu so tudi dobili idejo za izdelek iz lesa — zabavnega lesenega ptiča. V teoretičnem delu je opisan predmet Tehnika in tehnologija ter povezava pouka z dejavnostmi, obravnavane so teoretične osnove tehniških dni v osnovni šoli in osnove projektnega učnega dela. Opisanih pa je tudi nekaj bistvenih tehničnih znanj za načrtovanje in razvoj izdelka. V praktičnem delu je opisana izvedba tehniškega dneva, ki je potekala dva dni in sicer na projekten učni način. V empiričnem delu so podane metode zbiranja in interpretacije podatkov ter analiza anketnega vprašalnika. Glede na praktičen del ter vse izdelane izdelke učencev tehniški dnevi prinašajo v šolsko prakso način dela, ki tako učencem kot učiteljem omogoča bolj ustvarjalno in sproščeno okolje, česar jim v vsakdanjem pouku vsekakor primanjkuje.
Ključne besede: dnevi dejavnosti, tehniški dan, projektna naloga, varstvo okolja, skupinsko delo, izdelovanje lesenega izdelka
Objavljeno v DKUM: 23.12.2009; Ogledov: 3931; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

8.
OBLIKOVANJE IN PREOBLIKOVANJE OBSTOJEČE EMBALAŽE V OKVIRU PROJEKTNEGA DELA V VZGOJNIH ZAVODIH
Bernarda Hrovat, 2009, diplomsko delo

Opis: Temo, izbrano v okviru predmeta didaktika tehnične vzgoje, sem teoretično in praktično obdelala na primeru oblikovanja in preoblikovanja iz obstoječe embalaže. Otrokom sem želela skozi izdelavo uporabnega izdelka – ptičje krmilnice iz odpadne embalaže pokazati, da lahko različno embalažo še koristno uporabimo, preden jo zavržemo, in s tem naredimo nekaj dobrega za okolje. To je hkrati tudi odličen način za spodbujanje otrokove ustvarjalnosti. V teoretičnem delu diplomske naloge sem predstavila projektno učno delo na splošno in na področju tehnike in tehnologije, povezanost tehnike in tehnologije z ostalimi področji ter otrokov razvoj in razvoj otrokove ustvarjalnosti. Predstavila sem tudi material, ki smo ga uporabili pri praktičnem delu, tj. odpadno embalažo. V empiričnem delu sem predstavila razvojne hipoteze in interpretacijo podatkov, ki sem jih dobila na podlagi opazovanj. Na primeru projektne naloge je predstavljen koncept dela za izdelovanje uporabnega predmeta.
Ključne besede: Ključne besede: tehnika in tehnologija v vrtcu, projektna naloga, odpadna embalaža, ptičja krmilnica.
Objavljeno v DKUM: 08.07.2009; Ogledov: 2730; Prenosov: 668
.pdf Celotno besedilo (5,88 MB)

9.
Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici