1. Informacijska podpora prodaji v proizvodnem podjetju: analiza primeraOskar Lah, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga z naslovom "Informacijska podpora prodaji v proizvodnem podjetju: analiza primera" se osredotoča na analizo informacijskih sistemov in tehnologij, ki podpirajo proces prodaje v poslovnem okolju podjetja AJM, specializiranega za stavbno pohištvo po meri. Naloga raziskuje obstoječe prakse in tehnologije ter ocenjuje njihove učinke pri izboljšanju prodajnih dejavnosti in doseganju poslovnih ciljev. Poseben poudarek je na primerjavi med klasičnim prodajnim podjetjem in proizvodnim podjetjem, ki vključuje inženiring izdelkov, ki so prilagojeni željam strank. V okviru raziskave se analizira trenutni sistem zbiranja, shranjevanja in uporabe prodajnih informacij v podjetju AJM ter ocenjuje učinke obstoječih poslovnih procesov in orodij, zlasti CRM sistema HubSpot in ERP sistema Cantor. Metodologija vključuje deskriptivni pristop v teoretičnem delu ter metodo analize primera v empiričnem delu, kjer se preučuje dejanska uporaba CRM in ERP sistema v podjetju AJM. V magistrskem delu je bilo s pomočjo uporabljenih metod ugotovljeno, da informacijska podpora pozitivno vpliva na prodajne rezultate, da CRM sistemi z avtomatizacijo izboljšujejo učinkovitost prodaje, in da poslovni uporabniki ocenjujejo informacijsko podporo kot pozitivno komponento na njihovo zadovoljstvo pri delu. Raziskava identificira ključne izzive in prednosti obstoječega sistema ter predlaga izboljšave, ki bi lahko prispevale k boljšemu razumevanju kupcev, učinkovitejši komunikaciji, upravljanju prodajnih podatkov in povečanju stopnje konverzij. Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, informacijska podpora, prodajne informacije, proizvodno podjetje, poslovni procesi, informacijsko orodje. Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
Celotno besedilo (4,05 MB) |
2. Uvajanje digitalne evidence dela v proizvodnem podjetju : diplomsko deloNejc Kočar, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga preučuje proces uvajanja digitalne evidence dela v proizvodnem podjetju z namenom izboljšanja učinkovitosti in sledljivosti proizvodnega procesa. S poudarkom na sodobnih tehnoloških rešitvah ter digitalizaciji delovnih postopkov, analizira prednosti, izzive in možnosti implementacije digitalne evidence dela. V teoretičnem delu so predstavljeni koncepti digitalne evidence, tehnološke platforme ter smernice za uspešno implementacijo. Empirični del raziskave vključuje študijo primera, kjer je bila uporabljena digitalna evidenca dela v proizvodnem okolju. Ključne besede: digitalizacija, sledljivost, evidenca dela, proizvodno podjetje Objavljeno v DKUM: 20.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 27
Celotno besedilo (3,53 MB) |
3. Prenova procesa nabave v izbranem podjetjuTamara Drenik, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, je obravnavana opredelitev poslovnih procesov. Opisali smo vrste poslovnih procesov in njihove sestavne dele. Opisali smo soodvisnost med temeljnim, informacijskim in upravljalnim procesom. Opredelili smo ključne in podporne poslovne procese. Ravno tako smo opredelili nabavo in opisali posamezne faze nabavnega procesa. Opisali smo nabavo in izboljšanje nabavnega poslovanja v storitvenih organizacijah. Proces nabave predstavlja osrednje področje diplomskega projekta.
V empiričnem delu najprej podajamo opis izbranega podjetja. Opisali in zarisali smo trenutni proces nabave in podali analizo trenutnega procesa nabave. Podali smo rešitev, ki bi pripomogla pri samem procesu nabave. Predlagana rešitev je, da bi se uporabljal dosledno ERP program za planiranje in nabavo materiala, katerega podjetje že ima. Spremenili bi proces nabave v podjetju, da bi vsak zaposleni bil odgovoren za svoje delo. Zarisali smo predlog nove zasnove in podali oceno učinkov na prenovo, ki vpliva na zaposlene, podjetje in kupce. Za konec smo opredelili pogoje in omejitve za uvedbo predlagane rešitve. Ključne besede: poslovni procesi, proces nabave, proizvodno storitveno podjetje, izboljšanje procesa nabave. Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 730; Prenosov: 141
Celotno besedilo (849,49 KB) |
4. Predlogi za izboljšanje kazalnikov notranjega transporta v proizvodnem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaMiha Primožič, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu Predlogi za izboljšanje kazalnikov notranjega transporta v proizvodnem podjetju smo v prvem delu najprej predstavili pojme, povezane z notranjim transportom in intralogistiko. Ugotovili smo, da moramo pri organizaciji notranjega transporta stremeti k izogibanju križanja transportnih poti, uporabi gravitacije, kjer je to mogoče, skrajšanju transportnih časov in prilagajanju nakladalnih enot možnostim transportnih sredstev. Dotaknili smo se tudi pojma vitka logistika in ugotovili, da je transport pravzaprav ena od izgub, zato je pomembno, da ga čim bolj optimiziramo. Našteli smo sisteme notranjega transporta, kamor spadajo transportne naprave, skladiščni prostori in pomožna oprema. V nadaljevanju smo podrobneje predstavili nekaj tem, ki so neposredno povezane z notranjim transportom. Osredotočili smo se na tri področja, in sicer na ravnanje z materialom, kjer smo predstavili tudi proces komisioniranja, na postavitev in organizacijo skladišča ter na transportna sredstva in naprave, kjer smo največ pozornosti namenili viličarjem. Na podlagi predstavljenih pojmov smo nato predstavili obstoječe stanje v obravnavanem proizvodnem podjetju. Na koncu diplomskega dela smo poskušali poiskati še možne izboljšave na področju notranjega transporta, s katerimi bi povečali predvsem produktivnost ali zmanjšali stroške. Ugotovili smo, da je notranji transport v podjetju dobro organiziran, vseeno pa smo ponudili nekaj izboljšav. Na področju ravnanja z materialom bi za izboljšanje produktivnosti in zmanjšanje stroškov uvedli strogo politiko o shranjevanju materiala in izdelkov ter viličarje s konfiguracijo človek-zgoraj. Da se izognemo morebitnim poškodbam na viličarjih, materialu in izdelkih, bi obnovili transportne površine in odpravili težavo z dvižnimi vrati, ki podaljšujejo transportne čase. Ključne besede: notranji transport, intralogistika, proizvodno podjetje, skladišče, viličarji Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 876; Prenosov: 85
Celotno besedilo (1,26 MB) |
5. Proces poslovne strateške transformacije proizvodnega podjetjaMaja Plavčak, 2022, diplomsko delo Opis: Živimo v časih, kjer je poznavanje tehnologije zelo pomembno za uspešno in učinkovito delo. Zato smo se v diplomskem delu poglobili v proces poslovne strateške transformacije podjetja, podrobneje digitalno transformacijo podjetja. Zanimalo nas je, kakšni so lahko razlogi in načini transformacije podjetja in kako poteka proces strateške transformacije.
Za lažje razumevanje procesa poslovne strateške transformacije smo v teoretičnem delu naloge raziskali upravljalno-vodstvene procese, nosilce in hierarhijo upravljanja v podjetjih, nato pa na podlagi teoretičnih dejstev opredelili, kdo od zaposlenih v podjetju lahko sodeluje v procesu transformacije in kaj so njihove naloge. Raziskali smo poslovno okolje podjetja in teoretično pojasnili, zakaj je poznavanje okolja podjetja pomembno.
V praktičnem delu diplomskega dela smo obravnavali primer slovenskega proizvodnega podjetja, ki se je v okviru projektov zavezalo k trajnostni poslovni transformaciji in digitalizaciji podjetja. Raziskali smo, kako poteka proces strateške transformacije podjetja, katere so naloge zaposlenih pri transformaciji in kakšne učinke pričakujejo v proučevanem podjetju po končanju projekta.
Ugotovili smo, da se vsako podjetje v času delovanja vsaj enkrat sooči z vprašanjem, ali je treba pristopiti k transformaciji podjetja. Digitalna doba je namreč čas, v katerem mora podjetje biti pripravljeno na nenehne in nepričakovane spremembe, pa čeprav se, kot ugotavljamo v raziskavi, zaposlenim digitalizacija poslovanja zdi manj pomemben dejavnik. Tudi proučevano podjetje se je soočilo z omenjenim izzivom, saj je digitalizacija procesov njihova glavna strategija transformacije. Ugotovili smo tudi, da je proučevano podjetje že v procesu transformacije razvilo dve inovaciji, na osnovi katerih pričakujejo večjo rast povpraševanja in višjo donosnost. Inovativnejši poslovni procesi pa omogočajo višjo zanesljivost in ustvarjalnost. Ob tem velja izpostaviti, da je proces transformacije treba začeti pri temeljih in zaposlene najprej informirati in izobraziti o pomembnosti vseh dejavnikov, ki vplivajo na delovanje podjetja, pa tudi o pričakovanih učinkih transformacije. Ključne besede: Reorganizacija podjetja, poslovna strateška transformacija, digitalizacija podjetja, proizvodno podjetje. Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 702; Prenosov: 101
Celotno besedilo (3,13 MB) |
6. Digitalizacija majhnega proizvodnega podjetjaŽan Grošelj, 2022, magistrsko delo Opis: Za izbor teme Digitalizacija majhnega proizvodnega podjetja, smo se odločili zaradi dela, ki ga upravljamo v podjetju, ki se ukvarja s proizvodno dejavnostjo, obenem pa je za njegovo rast in konkurenčnost nujno potreben prestop v digitalno dobo. Digitalizacijo smo obravnavali celostno, najprej v teoretičnem in nato tudi v praktičnem delu, kjer smo v začetku delo opravljali s pomočjo deskriptivne metode dela ter kompilacijo dela, kateri del je bil namenjen teoretičnim vsebinam. Empiričen del pa smo izvedli s pomočjo kvantitativne metode dela, in sicer z anketnim vprašalnikom ter kasneje tudi z analizo priložnosti in nevarnosti. Z zastavljenimi raziskovalnimi vprašanji smo prišli do rezultatov, ki nam bodo pomagali digitalizacijo podjetja pripeljati do konca oziroma do ravni, kjer bomo lahko rekli, da je podjetje digitalizirano. Dobili smo jasne odgovore, da je za podjetje smiselno in nujno, da se loti digitalizacije, da sta informacijska sistema SAP in GOinfo najprimernejša ERP-, MES- in SCADA-sistema, ter da bi bilo za njuno implementacijo treba investirati od 27.000 EUR do 39.000 EUR, za samo implementacijo pa bi potrebovali od 6 do 12 mesecev. Prav tako smo dobili odgovor na najpomembnejše vprašanje, in sicer smo sklenili, da se digitalizacija v omenjenem podjetju absolutno izplača, saj je to edini način, da podjetje ostane konkurenčno na nepredvidljivem trgu. Na koncu smo podjetju predlagali tudi dodatne rešitve, s katerimi bi nadgradili osnovno raven digitalizacije. Predlagamo vpeljavo poslovne inteligence, prav tako bi jim predlagali vsa navodila za delo spraviti v video obliko, smiselna bi bila uporaba pametnih očal za pomoč pri delu, ter AR očal za šolanje novo pridobljenega kadra ter na koncu tudi predlog vpeljave AMR sistema (avtonomni mobilni roboti), s katerimi bi podjetje olajšalo delo zaposlenih ter pridobilo učinkovitost in urejenost proizvodnje in skladišča. Ključne besede: digitalizacija, majhno proizvodno podjetje, proizvodna, informacijski sistemi Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 725; Prenosov: 129
Celotno besedilo (2,42 MB) |
7. Logistični procesi v podjetju Kozmetika AfroditaSamanta Kolar, 2022, diplomsko delo Opis: Logistični procesi so v podjetju odgovorni za pretok materiala skozi celoten proces proizvodnje, zato predstavljajo osnovo za tekočnost poslovanja vsakega proizvodnega podjetja. Ker so cilj vsakega podjetja čim nižji stroški, sočasno ob večji konkurenčnosti in večjemu dobičku, mora vsako podjetje poskrbeti za čim boljšo organiziranost nabavne, notranje, distribucijske ter poprodajne logistike.
V diplomskem delu smo proučevali logistične podsisteme v proizvodnem podjetju Kozmetika Afrodita d.o.o. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem logistike in jo razdelili glede na dejavnost, področje uporabe in opazovanja. Nato smo navedli in opisali vse štiri logistične podsisteme, torej nabavno, notranjo, distribucijsko in poprodajno logistiko, kar nam je bilo v naslednjih poglavjih diplomskega dela v pomoč pri proučevanju navedenih podsistemov na primeru podjetja. V drugem delu diplomskega dela smo izvedli empirično raziskavo in predhodno navedeno teorijo preučili ter jo aplicirali na primer podjetja Kozmetika Afrodita d.o.o. Fokusirali smo se predvsem na analizo poteka postopkov nabavne, proizvodne ter distribucijske logistike in opisali značilnosti poprodajne logistike v omenjenem podjetju. Pri tem smo prišli do zaključka, da so vsi omenjeni logistični procesi oziroma faze v proizvodnem procesu tesno povezani. Za uspešno poslovanje podjetja je ključnega pomena, da so oddelki podjetja medsebojno usklajeni in se dopolnjujejo. Ugotovili smo tudi, da nižji stroški poslovanja podjetju omogočajo doseganje konkurenčne prednosti, kar hkrati vodi do večjega dobička podjetja. Ključne besede: logistika, proizvodno podjetje, logistični procesi, logistični podsistemi Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 692; Prenosov: 174
Celotno besedilo (1,69 MB) |
8. Predlog uvedbe Industrije 4.0 v podjetje Arcont d.d. : magistrsko deloDavid Potočnik, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi je obravnavana tema Industrije 4.0. Opisane so osnovne značilnosti in tehnologije tega koncepta ter predstavljene komponente pametne tovarne. Priložnost za uvedbo Industrije 4.0 se kaže tudi v proizvodnji bivalnih enot, kjer problem predstavlja predvsem papirno vodenje montažnih del, ki ne omogoča hitrega odziva na spremembe in ugotovljene napake, zamudno pa je tudi ročno nadziranje vmesnih zalog. V ta namen je na podlagi analize obstoječega procesa montaže osnov, streh in bivalnih enot podan predlog digitalnega RFID sledenja in nadzora treh montažnih linij vključno z obvladovanjem vmesnih zalog. Ugotovitve so pokazale, da bi z uvedbo obravnavane tematike imeli v podjetju dostopnost podatkov o stanju montaže na montažnih linijah v realnem času, odzivi na spremembe in napake bi bili hitrejši, digitalno pa bi lahko spremljali tudi zalogo vmesnih skladišč. Ključne besede: Industrija 4.0, digitalizacija, montaža, RFID sistem, pametna tovarna, proizvodno podjetje Objavljeno v DKUM: 11.03.2019; Ogledov: 1512; Prenosov: 310
Celotno besedilo (4,98 MB) |
9. Varnost v proizvodnem podjetjuKristijan Perše, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Kadar govorimo o varnosti v proizvodnem podjetju, sta v ospredju predvsem dva sklopa varnosti, in sicer varnost in zdravje pri delu ter požarna varnost. Področje varnosti in zdravja pri delu določa Zakon o varnosti in zdravju pri delu (in podzakonski predpisi), določbe pa morata upoštevati tako delodajalec kot tudi zaposleni. Požarno varnost določa Zakon o varstvu pred požarom s podzakonskimi predpisi, ki se nanašajo na proizvodnje. Uspešna požarna varnost v proizvodnji temelji na oceni požarne ogroženosti, iz katere se potem določi požarni red. Ta narekuje postopke v primeru požara. Delodajalec mora poskrbeti, da so vsi zaposleni podučeni in seznanjeni tako z varnostjo in zdravjem pri delu kot tudi s požarno varnostjo. V proizvodnih podjetjih na varnost vpliva mnogo dejavnikov, kot so prenatrpane proizvodne linije, neustrezne kapacitete, malomarnost zaposlenih, zakonske omejitve, finance podjetja in zunanja okolica proizvodnje. Podjetja morajo zato stremeti k rešitvam znotraj proizvodnje, ki bi izničile te probleme, da bi delo v proizvodnji potekalo čim bolj varno. Ključne besede: proizvodno podjetje, varnost v proizvodnem podjetju, varnost in zdravje pri delu, požarna varnost, Zakon o varnosti in zdravju pri delu, Zakon o požarnem varstvu. Objavljeno v DKUM: 12.12.2018; Ogledov: 4716; Prenosov: 222
Celotno besedilo (1,25 MB) |
10. Prenova spletne trgovine za proizvodno in marketinško podjetjeKlemen Avsec, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi opisujemo izdelavo nove spletne trgovine za podjetje Ekom, d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo filtrov ter mehčalcev za vodo. Trenutna spletna stran podjetja ima statično obliko in predvsem predstavitveno nalogo, zato smo se v sodelovanju s podjetjem odločili za izdelavo nove spletne strani, ki omogoča tudi nakup izdelkov prek spleta. Spletna trgovina bo podjetju omogočila večjo pokritost trga in konkurenčno prednost, saj se število spletnih nakupovalcev povečuje. Želja podjetja je bila, da je spletna stran zasnovana na način, ki omogoča preprosto urejanje vsebine, s čimer bi bili neodvisni od zunanjih izvajalcev in si na ta način znižali stroške. S tem namenom smo primerjali tri sisteme za upravljanje z vsebino in s pomočjo programskega orodja za več parametrsko odločanje DEXi prišli do rezultata, ki nam je pokazal, da je najprimernejši sistem glede na določene parametre OpenCart. V sodelovanju s podjetjem smo nato izdelali načrt spletne strani. Na podlagi odobrenega načrta smo izbrali najustreznejšo predlogo in izdelali spletno trgovino. Prav tako smo poleg SWOT analize stare spletne strani izdelali tudi SWOT analizo nove spletne trgovine in ji dodali še stroškovno in časovno poročilo. Ključne besede: spletna trgovina, OpenCart, WordPress, Joomla, DEXi, proizvodno in marketinško podjetje Objavljeno v DKUM: 26.09.2017; Ogledov: 1499; Prenosov: 151
Celotno besedilo (2,28 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |