1. Programska rešitev za upravljanje it opremeBlaž Hribernik, 2024, diplomsko delo Opis: Predmet diplomske naloge je razvoj programske rešitve za upravljanje informacijsko
komunikacijske opreme kot osnovnega sredstva v obravnavanem podjetju.
Zatečeno stanje je bilo v današnjem digitalnem svetu povsem zastarelo, saj je podjetje
v delovnem procesu še vedno uporabljalo ročno izpolnjene papirnate obrazce in za bazo
zapisov tabelo v programu Excel. Posnetek stanja je razkril vse pomanjkljivosti in
težave, ki so se pojavljaje pri samem delu.
V začetni fazi smo izbirali med že razvitimi namenskimi rešitvami in razvojem
programske rešitve v programu Power Apps, ki je del sklopa programov okolja
Microsoft 365. Za bazo podatkov smo uporabili Microsoft Dataverse.
Programska rešitev omogoča sodoben vnos opreme v bazo podatkov, urejanje
podatkov o sami opremi in uporabnikih, ki opremo uporabljajo, pripravo dokumenta za
potrebe arhiviranja, pošiljanje sprememb v dotičen oddelek podjetja ter na koncu še
podrobno analizo in pregled stanja opreme tako v tabelarični kakor tudi grafični obliki.
Med uporabniki je bila programska rešitev zelo pozitivno sprejeta, saj je enostavna za uporabo,
pregledna, uporabniku prijazna in hkrati upošteva vse smernice sodobnega razvoja
programskih rešitev. Z rešitvijo smo dosegli vse zastavljene cilje, to je prihranek časa in
minimizacija možnosti napak, s postopkom digitalizacije pa delovni proces postavili tudi v
sodoben čas. Praktično delo uporabnikov je pokazalo nekaj priložnosti za izboljšave zlasti pri
vnosu opreme v bazo, sočasnem pošiljanju sprememb bodisi pri uporabniku ali osnovnem
sredstvu in vse do možnosti uvedbe sodobnejših tehnologij, ki nadomeščajo tehnologijo črtne
kode. Ključne besede: programska rešitev, osnovna sredstva, programiranje z malo ali brez
kode Objavljeno v DKUM: 19.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (1,69 MB) |
2. Primerjalna analiza obstoječega in priporočenega SAP S/4 HANA procesa planiranja proizvodnjeSavin Svit Bošnjak, 2023, diplomsko delo Opis: Izdelava modelov procesov in njihova primerjava z obstoječim in željenim stanjem postajajo vse bolj uporabni, še posebno takrat, ko podjetje prenavlja informacijski sistem, na katerem upravlja večino opravil, ki se izvaja v njem. V postopku prenove informacijskega sistema je trenutno podjetje Helios TBLUS d.o.o., ki želi vedeti, če so procesi, ki jih izvajajo, primerljivi s SAP-ovo najboljšo prakso. Za prikaz in primerjanje procesov se je podjetje odločilo za uporabo programske rešitve za modeliranje procesov SAP Signavio Process Manager. Za izvajanje analize procesov smo se odločili za proces iz planiranja proizvodnje, in sicer iz primera naročila na zalogo, saj je teh primerov znotraj podjetja največ. Simulacija in analiza procesa sta pokazali, da je trenutno stanje dovolj dobro, da se ga uvede v novo okolje. Ključne besede: BPMN 2.0, simulacija, Best Practice (BP oz. najboljša praksa), programska rešitev SAP Signavio Process Manager, SAP ERP, SAP S/4 HANA Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 352; Prenosov: 34
Celotno besedilo (2,63 MB) |
3. Analiza uporabe rešitev time & space v podjetju iskra mehanizmi d. o. o.Luka Zupan, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo temelji na poglobljeni analizi implementacije rešitev Time&Space v podjetju Iskra Mehanizmi. Osredotočili se bomo na celovito razumevanje produktov, ki sestavljajo to rešitev, in njihovo vlogo v celotni organizaciji. Poglobili se bomo v njihovo funkcionalnost, namen uporabe in raznolike modele, ki jih ponujajo.
Poseben poudarek bo namenjen preučevanju različnih načinov uporabe teh izdelkov znotraj podjetja in njihovega vpliva na delovne procese. Raziskali bomo tudi različne programe, ki omogočajo učinkovito upravljanje naprav in sistemov po celotnem podjetju, s ciljem zagotoviti optimalno delovanje in varnost.
Z analizo študije primerov uporabe bomo izvedli temeljito analizo, ki nam bo omogočila presojati učinkovitost uporabe teh rešitev in njihov prispevek k celostni varnosti podjetja. Ključno je razumeti, da smo za uspešno izvedbo analize najprej morali pridobiti temeljno znanje o produktih, nato smo se lotili razkritja primerov, ki ponazarjajo njihovo praktično uporabo. Ključne besede: upravljanje delovnega časa, analiza uporabe, programska rešitev, TimeAndSpace, Iskra Mehanizmi. Objavljeno v DKUM: 03.10.2023; Ogledov: 560; Prenosov: 28
Celotno besedilo (3,52 MB) |
4. Nadgradnja informacijske podpore pri dobavi trgovin z očali: analiza pričakovanjPatricija Planinšič, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskovali elektronsko medpodjetno sodelovanje (angl. Busines to business – B2B). V poglavju o B2B smo tako opisali pomen B2B in tudi elektronsko poslovanje, ki poteka med podjetji. Našteli smo vrste poslovanj B2B ter razlike med oblikama business to business in business to customer. Predstavili smo optike, njihove zaposlene in njihovo delovanje. V tretjem poglavju smo opisali optike, v katerih smo izvedli delno strukturirane intervjuje. Opisali smo Optiko Arena, Optiko in okulistiko Kameleon ter Optiko Julius. V nadaljevanju smo izvedli analizo poslovnih zahtev podjetja Essilor d.o.o. in optik. V tem poglavju smo predstavili podjetje Essilor, kjer smo opisali njegovo zgodovino in njegovo poslovanje. Izvedli smo tudi strukturirane intervjuje z optikami in podjetjem Essilor. Zatem smo predstavili programsko rešitev Opsysweb, kako deluje in kakšne funkcije so na voljo med uporabo rešitve. Na koncu smo podali nekaj predlogov, ki bi pripomogli k boljši funkcionalnosti programske rešitve Opsysweb.
Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, ali je smiselno programsko rešitev Opsysweb nadgraditi. Tukaj se je pojavilo vprašanje, ali so uporabniki Opsysweba zadovoljni s trenutno različico Opsysweba ali bi jo lahko izboljšali in povečali njegovo uporabo z nadgradnjo. Tako smo v empiričnem delu ugotavljali, ali je smiselno nadgraditi programsko rešitev Opsysweb. Ključne besede: medpodjetno poslovanje, elektronsko poslovanje, programska rešitev, optika. Objavljeno v DKUM: 21.10.2021; Ogledov: 957; Prenosov: 59
Celotno besedilo (2,01 MB) |
5. Implementacija celovite programske rešitve v podjetje xMateja Krajnik, 2020, diplomsko delo Opis: Celovita programska rešitev je skupek povezanih posameznih programskih rešitev, ki jih podjetje potrebuje za celovito informacijsko podporo za opravljanje ključnih procesov. Na našem trgu je veliko podjetij, ki se ukvarjajo z različnimi dejavnostmi (prodaja, proizvodnja, storitve itd.), zato se neprestano razvijajo tudi nove celovite programske rešitve oziroma se nadgrajujejo in izboljšujejo že obstoječe. Celovita programska rešitev je dandanes nujna za poslovanje vsakega podjetja, in če le ta ni ustrezna ali ne zadovoljuje potreb podjetja, lahko podjetje zaradi tega izgublja čas in denar. Zato lahko predvidimo, da sta izbor in implementacija primerne celovite programske rešitve za podjetje izrednega pomena. Implementacija se začne že z izborom ustrezne rešitve, pri kateri pa morajo biti zadovoljena vsa pomembna merila, kot so cena, ustreznost, prilagodljivost, enostavnost uporabe in možnost oddaljene pomoči uporabnikom. V diplomskem delu analiziramo implementacijo celovite programske rešitve VASCO v manjše družinsko podjetje, ki se primarno ukvarja z izdelavo končnih izdelkov po naročilu. V nalogi najprej predstavimo teoretične osnove o celovitih programskih rešitvah, analiziramo obstoječe stanje v podjetju, potek implementacije rešitve od začetne faze izbora do uspešne uvedbe, ključne dejavnike pri implementaciji ter možnosti nadaljnjega razvoja. Ključne besede: celovita programska rešitev, implementacija, uporabniki Objavljeno v DKUM: 18.06.2020; Ogledov: 1065; Prenosov: 130
Celotno besedilo (1,39 MB) |
6. Vpliv informacijskega sistema za večprojektno vodenje na razporejanje kadrovskih virovSašo Nunar, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga se je nanašala na problem razporejanja virov v večprojektnem okolju s poudarkom na človeških virih, pri čemer se organizacije srečujejo predvsem z omejitvami njihovih izkušenj, kompetenc in razpoložljivosti. Problem se je nanašal na programsko rešitev 4PM in sicer, ali lahko z uvedbo celovite programske rešitve 4PM učinkoviteje razporejamo kadre v večprojektnem okolju. Problem je aktualen predvsem zato, ker morajo managerji v današnjem času sprejemati hitre odločitve, imeti jasno zastavljene in določene cilje, prav tako pa morajo učinkovito razporejati vire. Stanje lahko v nasprotnem primeru postane neobvladljivo, nakar prihaja do zamud na projektih, stroškov, izgub, odhoda kadrov, slabe volje itd., zato je pomembno, da se kadre učinkovito in pravilno razporeja.
Problem smo reševali na podlagi študije primera, saj smo lahko dostopali do konkretnega podjetja in s tem tudi do konkretnih problemov in izzivov, s katerimi se podjetje sooča pri načrtovanju zasedenosti kadrov v večprojektnem okolju. Razvili smo protokol, s katerim smo opredelili metode zbiranja podatkov kot je intervju ter metode analiziranja podatkov kot je analiza intervjuja. Pri opredeljevanju problema smo si pomagali s teoretičnimi osnovami, ki smo jih pridobili na podlagi ustrezne literature in s pridobljenimi podatki iz podjetja.
Po opravljenem intervjuju in analizi informacij smo ugotovili, da se je stanje v podjetju glede razporejanja in upravljanja človeških virov po uvedbi programske rešitve 4PM izboljšalo, saj 4PM nudi veliko različnih funkcionalnosti, s katerimi podjetje lahko lažje in učinkoviteje upravlja s človeškimi viri, poleg tega pa jim 4PM nudi odličen pregled nad projekti in njihovimi nalogami ter oddelanimi urami posameznih zaposlenih na projektu.
Na koncu oziroma v zaključku smo podali tudi nekatere smernice za naprej, s katerimi bi lahko izboljšali nekatere funkcionalnosti 4PM, ki jih trenutno ni, in na podlagi katerih bi bilo upravljanje s človeškimi viri lažje in učinkovitejše. Ključne besede: projekt, projektna pisarna, večprojektno okolje, upravljanje s človeškimi viri, programska rešitev 4PM Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 1084; Prenosov: 100
Celotno besedilo (778,55 KB) |
7. Razvoj programske rešitve za podporo poslovnim procesom na področju upravljanja z nepremičninami : magistrsko deloTeo Prica, 2019, magistrsko delo Opis: Znotraj magistrskega dela smo v uvodnem delu predstavili problemsko področje, cilje, raziskovalna vprašanja, hipoteze, uporabljene raziskovalne metode in področje poslovnih procesov. V nadaljevanju smo, na podlagi analize poslovnih procesov podjetja iz nabora, izbrali najbolj ustrezen proces, ki smo ga s pomočjo modeliranja (AS-IS in TO-BE) ter simuliranja uspešno optimizirali. Podporo poslovnemu procesu smo zagotovili s pomočjo implementirane programske rešitve. Na podlagi programske rešitve smo izvedli anketo sprejetosti rešitve med zaposlenimi. Znotraj zaključnega dela smo strnili rezultate in ugotovitve. Ključne besede: poslovni proces, podpora, programska rešitev, asp.net Objavljeno v DKUM: 08.11.2019; Ogledov: 1432; Prenosov: 163
Celotno besedilo (3,74 MB) |
8. Razvoj prototipne programske rešitve za spremljanje procesa luženja v podjetju SIJ AcroniSašo Ilić, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je rezultat sodelovanja med podjetjem SIJ Acroni, d. o. o., in Fakulteto za organizacijske vede Univerze v Mariboru. Gre za razvojno-raziskovalni projekt z namenom izboljšanja učinkovitosti v proizvodnji oddelka Lužilnica v obratu Predelava debele pločevine (PDP). Končni namen projekta je razvoj modela za optimizacijo procesa luženja, namen diplomskega dela pa je ugotoviti, kateri podatki v internem informacijskem sistemu podjetja SIJ Acroni, d. o. o., so dostopni in katere podatke bi še potrebovali za razvoj optimizacijskega modela. Cilj je razviti prototipno programsko rešitev, ki bo omogočala beleženje manjkajočih podatkov in jo bo mogoče integrirati v obstoječi informacijski sistem podjetja. V uvodu je predstavljen problem, s katerim se srečujemo, in okolje, v katerem poteka delo. V drugem poglavju so opisane teoretične osnove programiranja v programskem jeziku Visual Basic in sama metoda opazovanja procesa luženja in beleženja podatkov. Sledi opis obstoječega stanja oz. trenutnega stanja po podatkih v informacijskem sistemu. To zajema pregled interne dokumentacije in analizo obstoječih podatkov. Sama programska rešitev je predstavljena v četrtem poglavju, v zaključkih pa so podani pogoji za uvedbo, učinki uvedbe in možnosti nadaljnjega razvoja programske rešitve. Ključne besede: ‒ jeklarska industrija
‒ luženje
‒ optimizacija procesa
‒ zajem podatkov
‒ prototipna programska rešitev Objavljeno v DKUM: 22.10.2019; Ogledov: 1229; Prenosov: 84
Celotno besedilo (2,70 MB) |
9. Zahteve in pričakovanja mikropodjetja do poslovne programske opreme: analiza primeraŽiga Pirš, 2019, magistrsko delo Opis: Podjetja dandanes v svoje poslovanje neprestano vnašajo spremembe, s katerimi odpravljajo pomanjkljivosti, preprečujejo stagnacijo in se z njimi razvijajo. V želji po čim boljšem poslovanju nenehno ugotavljajo, kaj bi bilo možno izboljšati in na kakšen način to doseči. S spremembami, prilagajanjem in prenovo poslovnih procesov si podjetja želijo cenejše, hitrejše in bolj kakovostno poslovanje, s ciljem povečati konkurenčnost na neizprosnem trgu. Prenova poslovnih procesov je v trenutni dobi tehnološkega napredka za podjetja postala še toliko pomembnejša, saj je digitalizacija prinesla in omogočila številne izboljšave na vseh področjih poslovanja. Te se odražajo v večji učinkovitosti pri delu, ki vodi v boljše poslovne izide. V namen doseganja le teh, so bile razvite številne programske opreme in rešitve.
V magistrski nalogi se ukvarjamo s primerom mikropodjetja, ki si želi sprememb na področju poslovanja, v smislu uvedbe programske rešitve, ki bi digitalizirala in posodobila trenutne zamudne in zastarele procese. Skozi magistrsko nalogo raziskujemo področno teorijo in analiziramo primer ter ugotavljamo ali je v analizirano mikropodjetje primerno uvesti vzorčno programsko rešitev.
V prvem delu magistrskega dela smo predstavili področje analize zahtev, kot ene izmed začetnih faz pri uvajanju poslovne rešitve, poslovne procese, poslovne informacijske sisteme in mikropodjetja. V drugem delu magistrske naloge smo opravili analizo zahtev na primeru mikropodjetja, ki smo jo začeli z analizo trenutnega poslovanja. Nadaljevali smo z zbiranjem zahtev in pričakovanj ter jih uredili v končno specifikacijo zahtev in pričakovanj analiziranega mikropodjetja do programske opreme. Po pregledu ponudbe na trgu smo izbrali vzorčno ERP rešitev in pridobljene funkcionalne zahteve primerjali s funkcionalnostjo rešitve. Ugotovili smo, da rešitev zadošča zahtevam in pričakovanjem lastnika mikropodjetja ter tako prišli do sklepa, da je ERP rešitev v analizirano mikropodjetje primerno in smiselno uvesti. Ključne besede: analiza zahtev, mikropodjetje, poslovanje, poslovni proces, programska oprema, ERP rešitev Objavljeno v DKUM: 14.08.2019; Ogledov: 1158; Prenosov: 130
Celotno besedilo (2,75 MB) |
10. Primerjava spletnih orodij za modeliranje z jezikom UMLPatrik Šplajt, 2018, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je bil primerjati pet najbolj priljubljenih spletnih orodij za UML modeliranje. Najprej smo izbrali kriterije in diagrame za primerjavo, nato smo v vsakem orodju narisali diagrame. Primerjali smo skladnost orodij z jezikom UML, kakšno pomoč nudijo, ali si lahko uporabniški vmesnik prilagajamo, kako lahko prilagodimo diagrame za tisk, ali podpirajo delo več uporabnikov na istem projektu in ali omogočajo generiranje dokumentacije. Po primerjavi se zdi, da spletna orodja ne morejo povsem nadomestiti namiznih. Se pa dobro razvijajo in upamo, da se v prihodnosti izboljšajo do te mere, da povsem nadomestijo namizne različice. Ključne besede: informacijski sistem, modeliranje, UML, načrtovanje, programska rešitev, primerjava Objavljeno v DKUM: 19.10.2018; Ogledov: 1178; Prenosov: 146
Celotno besedilo (3,47 MB) |