1. Optični osciloskopJan Bezgovšek, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obsega načrtovanje optičnega osciloskopa, ki temelji na analogno-digitalnem pretvorniku ADC08B200, hitri transimpedančni stopnji in mikrokrmilniku z vgrajenimi funkcijami digitalnega signalnega procesiranja. Analogno digitalni pretvornik vsebuje pomnilnik, v katerega lahko shranjuje tipan signal, nato pa te podatke posreduje mikrokrmilniku. S tem smo dosegli visoke frekvence vzorčenja analogno-digitalnega pretvornika, hkrati pa ohranili sistem, ki je združljiv z mikrokrmilnikom. Celoten sistem je zaradi tega cenovno učinkovit, hkrati pa omogoča različne tehnike signalnega procesiranja zajetih signalov. Zajeti in obdelani optični signali so prikazani v uporabniškem vmesniku, ki je narejen v programskem okolju LabVIEW. Ključne besede: krmilnik, programiranje, analogno digitalni pretvornik Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 135; Prenosov: 30
Celotno besedilo (4,02 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Izdelava spletne trgovine na osnovi JavaScript in MongoDBDanijel Gruden, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko nalogo sestavljajo opredelitev problema, zastavljanje ciljev in želenih rezultatov. V sklop naloge spada tudi proučitev orodij, s pomočjo katerih smo izdelali prototip. Za obličje spletne rešitve smo uporabili ogrodje Angular, ki je eno vodilnih za izdelavo spletnih aplikacij. Ker smo za spletno trgovino potrebovali še druge sestavne dele, kot na primer podatkovno bazo in strežnik, smo se odločili za priljubljeno kombinacijo tehnologiji Node.js, ExpressJS in MongoDB. V diplomski nalogi so opisane glavne funkcionalnosti in kako je potekala njihova implementacija v kodi. Pri izdelanem prototipu smo nato analizirali še možne nadgraditve za produkcijsko in razvojno okolje, ki bodo uporabne, ko se bo ta programska oprema začela uporabljati v prodaji. Ključne besede: programiranje, spletna stran, oblačne storitve Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 101; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,30 MB) |
3. Razvoj pametnega prezračevalnega sistema : diplomsko deloMatic Smogavec, 2022, diplomsko delo Opis: Zaključno delo govori o razvoju prezračevalnega sistema z možnostjo upravljanja le-tega s pomočjo telefona, tablice ali računalnika. Delo zajema metode kot so 3D modeliranje, načrtovanje vezja, Programiranje v C jeziku, programiranje v HTML in Javascript jezikih, sestava vezja oz. spajkanje ter montažo sistema. V začetku smo podrobneje analizirali podobne sisteme, ki so ponujeni na trgu in glede na to opredelili zahteve za naš sistem z namenom, da bi bil le-ta boljši. Sledila je izbira ustreznih komponent, ki so na voljo na trgu, nato pa načrtovanje in izdelava strojnih in elektronskih delov ter montažo teh v smiselno zaključeno celoto. Na koncu sledi analiza našega oz. lastnega sistema v kateri ugotavljamo ali sistem v celoti izpolnjuje v začetku postavljene zahteve in glede na to podamo rezultate. Sledi še opis in rešitev večjih težav, ki jih je pomembno izpostaviti in pa zaključni komentar z nekaj idejami za nadgradnjo. Ključne besede: razvoj, prezračevalni sistem, rekuperacija toplote, Wi-Fi, upravljanje na daljavo, 3D modeliranje, 3D tiskanje, načrtovanje, vezja, mikrokrmilnik, programiranje, C, C++, HTML, Javascript, CSS, spletna stran, Websocket Objavljeno v DKUM: 08.11.2022; Ogledov: 317; Prenosov: 84
Celotno besedilo (2,28 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Sodoben razvoj domorodnih aplikacij za iOS : diplomsko deloIvan Jovanović, 2022, diplomsko delo Opis: Za potrebe diplomskega dela smo razvili aplikacijo Philitas (slovenski slovar), ki trenutno uporablja lokalni strežnik napisan v NodeJS ter domorodno iOS aplikacijo z uporabo najnovejšega SDK z različico iOS 15, pri čemer smo izbrali SwiftUI za razvoj samega uporabniškega vmesnika. V diplomskem delu sta opisana programska jezika Objective-C in Swift, kjer smo se bolj osredotočili na Swift, saj le-ta predstavlja sedanjost in prihodnost razvoja aplikacij za iOS. Opisana sta imperativen način ustvarjanja pogledov v ogrodju UIKit ter deklerativen način ustvarjanja pogledov v ogrodju SwiftUI ter njuna integracija z življenjskim ciklom iOS aplikacije. Izbrali smo tudi primerne arhitekturne vzorce za obe ogrodji. Ključne besede: ios domorodna aplikacija, deklarativno programiranje, swift, swiftui, uikit, arhitekturni vzorci Objavljeno v DKUM: 28.10.2022; Ogledov: 171; Prenosov: 37
Celotno besedilo (2,53 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Razvoj sistema za preverjanje pravilnosti stavkov SQL : diplomsko deloLuka Lukarič, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo zajema razvoj sistema za preverjanje pravilnosti stavkov SQL. Namen sistema je testiranje znanja iz SQL programskega jezika in učenje jezika SQL. Uporabnik dobi naključno vprašanje izbranega tipa, na katerega ima možnosti odgovoriti s pomočjo jezika SQL. Uporabnikov vneseni stavek se primerja s pravilno rešitvijo za to vprašanje, nato pa se izpiše njegova rešitev in pravilna rešitev. Delo vsebuje podroben opis razvoja sistema in implementacijo vseh delov sistema. Ključne besede: SQL, programiranje, razvoj Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 77; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,98 MB) |
6. Razvoj spletne učilnice z uporabo PHP in ogrodja Laravel : diplomsko deloMaja Štrucl, 2022, diplomsko delo Opis: Živimo v času, ko prenos znanja na daljavo postaja vse pomembnejši, spletne učilnice pa so tiste, ki ta prenos znanja olajšujejo. Ob tem ne smemo zanemariti dejstva, da mora biti spletna učilnica fleksibilna in enostavna za uporabo tako nosilcu znanja kot tudi prejemniku. V diplomskem delu smo zato razvili novo spletno učilnico, ki je uporabniško prijazna, varna in funkcionalna za uporabnike in za nosilca znanja. Spletna učilnica je bila razvita z uporabo programskega jezika PHP in ogrodja Laravel ter testirana glede na različne zmogljivostne kriterije. Ključne besede: razvoj spletne učilnice, PHP, programiranje, ogrodje Laravel Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 80; Prenosov: 14
Celotno besedilo (3,26 MB) |
7. |
8. |
9. Standardizirano preverjanje znanja temeljnih konceptov programiranja za nivo osnovne šoleFranc Jakoš, 2022, doktorska disertacija Opis: Preverjanje znanja je bistvenega pomena pri vsakem izobraževalnem procesu. Preverjanje je sestavni del vrednotenja znanja, pri katerem zbiramo odzive učečih, ki povedo, v kolikšni meri učeči dosega učne cilje oz. standarde znanja. Preverjanje znanja ima formativno vlogo oz. temelji na spremljanju znanja učencev in ima izobraževalni namen s ciljem izboljšati učenje in znanje. Področje računalništva v osnovni šoli nima veljavnih in zanesljivih inštrumentov za preverjanje znanja v pedagoške in raziskovalne namene. Zveza učiteljev računalniške znanosti (angl. Computer Science Teachers Association - CSTA) predlaga razvoj inštrumentov, ki upoštevajo učne cilje iz učnih načrtov in so neodvisni od programskih jezikov. V disertaciji obravnavamo možnosti prilagoditve standardnih metod za izdelavo inštrumentov za preverjanje znanja iz uvodnega programiranja v osnovni šoli. Raziskujemo možnost izdelave novega inštrumenta za preverjanje znanja temeljnih konceptov programiranja neodvisno od programskih jezikov in izobraževalnih okolij. V postopku izdelave inštrumenta upoštevamo predpostavke in omejitve poučevanja uvodnega programiranja v osnovni šoli in analiziramo artefakte za presojo veljavnosti in zanesljivosti inštrumenta.
Cilj te disertacije je oblikovanje nove metodologije, ki bo omogočala izdelavo veljavnih in zanesljivih inštrumentov za preverjanje znanja temeljnih konceptov uvodnega programiranja v osnovni šoli neodvisno od programskih jezikov in izobraževalnih okolij. V ta namen smo predlagali štiri prilagoditve standardnih metod: dodaten korak za preverjanje neodvisnosti nalog od programskih jezikov in izobraževalnih okolij, poenostavitev postopka za identifikacijo zmotnih prepričanj in drugih težav učečih pri uvodnem programiranju, kombinacijo raziskovalnih in statističnih metod za presojanje nekaterih merskih lastnosti inštrumenta, dodaten korak za napovedovanje primernosti nalog z metodami strojnega učenja. Prilagoditve analiziramo v sklopu petih študij in odgovorimo na sedem raziskovalnih vprašanj. Najprej opredelimo konceptualno vsebino, ki jo želimo preverjati. Nato predlagamo enovit konstrukt nalog, s pomočjo katerega so oblikovane vse naloge v raziskavi. V postopku oblikovanja nalog odprtega tipa preverjamo neodvisnost nalog od programskih jezikov in izobraževalnih okolij. V postopku izdelave nalog izbirnega tipa analiziramo možnosti oblikovanja nepravilnih odgovorov (motilcev) na podlagi izsledkov analize izzivanja zmotnih prepričanj in drugih težav učečih. V zaključku postopka obravnavamo vse zbrane artifakte za presojo veljavnosti in zanesljivosti inštrumenta in testiramo metode strojnega učenja za napovedovanje primernosti nalog. Na koncu predstavimo novo metodologijo v obliki urejenega seznama vseh korakov in diagrama poteka korakov.
Nova metodologija omogoča standardizirano izdelavo veljavnih in zanesljivih inštrumentov za preverjanje temeljnih konceptov uvodnega programiranja na nivoju osnovne šole. Nastali inštrumenti bodo primerno težavni in občutljivi za zmožnosti učencev in bodo preverjali različne taksonomske stopnje znanja. Ključne besede: preverjanje znanja, uvodno programiranje, računalništvo v osnovni šoli, veljavnost in zanesljivost inštrumenta, zmotna prepričanja pri programiranju Objavljeno v DKUM: 18.10.2022; Ogledov: 142; Prenosov: 36
Celotno besedilo (10,97 MB) |
10. Avtomatizacija delovnega mesta za prelaganje palet : diplomsko deloMiha Unterlehner, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je opisan postopek avtomatizacije delovnega mesta za prelaganje palet. Podjetje, ki je sprožilo postopek avtomatiziranja, je bilo Gorenje d. o. o. PROGRAM PSA, saj hočejo čim bolj oziroma še bolj avtomatizirati proizvodnjo pralnih strojev. Pred avtomatizacijo je delavec na tem delovnem mestu privijačil nogice aparata na njegovo ohišje in nato nanj postavil paleto. Za tem delovnim mestom se aparat obrne tako, da sedaj stoji na tej paleti in se od tukaj naprej vozi po proizvodnji na tej paleti. Podjetje je tako izdalo povpraševanje po možni avtomatizaciji tega delovnega mesta. Diplomska naloga opisuje različne faze in postopke takšnega projekta: ponudbo s problemom, koncept, vizualizacijo stroja oziroma rešitve, dokončno delovanje, izdelavo elektro in strojnega načrta. Poudarek je na inženirskih zaključnih delih, kot so elektrifikacija stroja oziroma rešitve, programiranje PLK za napravo, testiranje, integracija rešitve v obstoječo proizvodnjo in na koncu še končni prevzem rešitve. Ključne besede: avtomatizacija procesa, manipulacija palet, programiranje, Siemens Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 134; Prenosov: 29
Celotno besedilo (4,02 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |