| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza odpornosti jeklene hale z mostnim žerjavom na lokaciji z visoko nadmorsko višino : diplomsko delo
Danilo Prelević, 2023, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu smo se posvetili analizi jeklene hale z vključeno žerjavno progo, pri čemer sem zajel statično analizo. Konkretno smo preučevali konstrukcijo jeklene hale, katere dimenzije znašajo 48,0 m x 25,0 m, z višino 10,0 m. Za izvedbo analize smo izhajail iz določenih dimenzij hale in specifikacij mostnega žerjava. Uporabili smo jeklo kakovosti S 355. V okviru naloge smo izvedli dimenzioniranje jeklene konstrukcije, talne plošče in tudi temelje. Dimenzije temelja so 2,5 m x 2,5 m, izdelan pa je bil iz armiranega betona C 25/30, pri čemer smo uporabili armaturo tipa B 500. Pri izračunih smo upoštevali obremenitve, ki jih povzročajo sneg, veter, delovanje žerjava ter potres, skladno s predpisi SIST EN 1990-1998. Kot zaključek naloge smo tudi predstavili količino porabljenega jekla ter strošek za izdelavo jeklene hale.
Ključne besede: gradbeništvo, jeklene konstrukcije, žerjavna proga, dimenzioniranje.
Objavljeno v DKUM: 19.09.2023; Ogledov: 567; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (5,30 MB)

2.
Ponovna vzpostavitev priključne proge na relaciji Celje-Velenje-Dravograd : diplomsko delo
Vid Mohor, 2022, diplomsko delo

Opis: Med leti 1899 in 1969 je železnica povezovala Celje, Velenje in Dravograd. Odsek proge med Velenjem in Dravogradom je bil nerentabilen, kasneje zaprt in odstranjen. Proga med Celjem in Velenjem še vedno obratuje, zadnje čase pa se promet na njej povečuje. V delu sem predstavil promet na obstoječi progi in njene trenutne tehnične karakteristike. V Evropski uniji so zaradi večanja potreb po transportu in prevelikega prevoza blaga po cestah ustanovili evropske železniške tovorne koridorje, ki povezujejo evropske države ter njihove celinske terminale s pristanišči. V svojem delu sem predstavil koridorje, ki potekajo skozi Slovenijo ali imajo v Sloveniji tudi izhodišče. V nalogi je opisana tudi količina tovora, ki se je v zadnjih letih prevozila po naših glavnih progah, oziroma število vlakov. Zaradi zdajšnjega povečevanja železniškega tovornega prometa bi se lahko še obstoječa proga obnovila, odsek od Velenja do Dravograda pa ponovno vzpostavil. Gradnja in posodobitev železnice bi prispevala k boljši trajnostni mobilnosti v državi. Z uvedbo lokalnih priključnih prog bi se izboljšale tako potniške (lokalne) kot tovorne povezave. V primeru izrednosti na glavnih progah, po katerih tečejo koridorji, bi ta železniška povezava lahko služila tudi kot obvozna ali alternativna proga. V diplomski nalogi bom predstavil svojo zamisel za vzpostavitev priključne proge na že omenjeni relaciji, razloge za obuditev, opisal tehnične komponente nove proge ter podal predlog vlečnih sredstev.
Ključne besede: planiranje železniške infrastrukture, železniška infrastruktura, železniški promet, priključna proga, potovalni časi
Objavljeno v DKUM: 22.12.2022; Ogledov: 894; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

3.
Izredni dogodki na odseku železniške proge Maribor-Dravograd : diplomsko delo
Dejan Milutin, 2022, diplomsko delo

Opis: Varnost v prometu je tako za vsakega posameznika kot celotno družbo ena izmed najpomembnejših potreb pri delovanju družbe. Izredni dogodki so ključni pokazatelji varnosti pri vseh vrstah prometa, torej tudi pri železniškem. Proučeni so bili izredni dogodki na odseku proge od Maribora do Dravograda v nekem časovnem obdobju. Analizirani so bili vsi nezaželeni dogodki, ki so se zgodili na omenjenem odseku in bi lahko vplivali na varnost železniškega prometa ne glede na to, ali so po svojem obsegu uvrščeni v kategorijo izrednih dogodkov. Analiza je pokazala, da so ukrepi in varnostne metode, ki se že izvajajo na omenjeni progi, v večini primerov zadostni. Za izboljšanje že obstoječih objektov in ukrepov so v zaključnem delu naloge predlagani dodatni ukrepi na infrastrukturi, kot so izdelava podpornih ali upornih zidov, izdelava oziroma postavitev gabionov, obnova prepustov, postavitev jeklenih mrež, temeljito čiščenje pobočij, izdelava palisadnih sten itd. Dodatne varnostne metode in ukrepi so podrobno predstavljeni v posameznih poglavjih diplomskega dela.
Ključne besede: gradbeništvo, promet, železnice, izredni dogodki, proga
Objavljeno v DKUM: 24.06.2022; Ogledov: 843; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

4.
Merjenje delovanja hladilniškega kroga in zmogljivosti toplotne črpalke voda-voda za segrevanje sanitarne vode : diplomsko delo
Klemen Vasle, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo merjenje delovanja hladilniškega kroga in zmogljivosti toplotne črpalke voda-voda za segrevanje sanitarne vode. Opisani so sestavni deli toplotne črpalke, vrste toplotnih črpalk in kaj je grelno število. Predstavljena je merilna proga in merjenec, na katerem so se izvajale meritve. Podani so opisi poteka vsake meritve posebej. Predstavljena sta postopek izračuna grelnega števila in diskusija rezultata grelnega števila.
Ključne besede: toplotna črpalka, grelno število, merilna proga, COP-meritev
Objavljeno v DKUM: 11.09.2018; Ogledov: 1207; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (4,42 MB)

5.
Konstruiranje preusmeritvenega in dvižnega modula valjčnega transporterja
Rok Kotnik, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen preusmeritveni in dvižni modul valjčnega transporterja za usmerjanje zabojčkov na želeno pozicijo. Izdelave modula sem se lotil postopno. Pri zasnovi preusmeritvenega modula sem si pomagal z video posnetki obstoječih transportnih modulov na spletu. Nato je sledilo konstruiranje že obstoječega preusmeritvenega mehanizma, dvižnega mehanizma, valjčne proge in preračun elektromotorja, s katerim dvigamo preusmeritveni mehanizem. Pri izdelavi modula ni bilo težav, le nekaj manjših, ki sem jih s programom SolidWorks uspešno odpravil. Končni izdelek bo služil za transport zabojčkov v Laboratoriju za logistiko na Fakulteti za strojništvo v Mariboru.
Ključne besede: preusmeritveni mehanizem, dvižni mehanizem, valjčna proga, konstruiranje
Objavljeno v DKUM: 04.09.2017; Ogledov: 1013; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

6.
7.
PROJEKTIRANJE IN ZAGON TESTNE PROGE ZA IZVAJANJE MERITVE PRETOKA ODPADNIH VOD
Aljaž Marin, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu je opisano projektiranje testne proge za izvajanje meritve pretoka odpadne vode. Pri tem so opisani vsi predpisi in določbe, ki urejajo področje izpustov odpadne vode v okolje. Predstavljene so enačbe in izračuni, ki smo jih uporabili za izračun potrebnih podatkovza postavitev testne proge. Ukvarjali smo se tudi z izbiro primerne pretočne črpalke. Črpalko smo potrebovali za pogon odpadne vode po testni progi. Podali smo več različič testne proge, ki bi jih lahko uporabili. V nadaljevanju smo se ukvarjali tudi s finančno platjo postavitve testne proge. Pridobili smo predračune in ponudbe za postavitev. V drugem delu sledi točen opis delovanja postavljene testne proge. Opisani so vsi postopki zagona testne proge.. Kot prvo smo določili mejne točke delovanja testne proge (hitrost pretoka odpadne vode, višina vodne gladine). Nato smo prešli v izvajanje eksperimentalnega dela na testni progi. Zanimala nas je točnost izmerjenih rezultatov na robnih točkah merilnega območja ultrazvočne sonde, s katero smo merili pretok. Proučevali smo kako bi lahko vplivali na pretok odpadne vode, da bi izmerjeni rezultati bili čimbolj natančni.
Ključne besede: Testna proga, odpadna voda, ultrazvočna merilna sonda, projektiranje testne proge, pretočne črpalke
Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1241; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (4,55 MB)

8.
PARAMETRI NADOMESTNEGA VEZJA TRIFAZNEGA ASINHRONSKEGA MOTORJA IN DINAMIČNI MODEL IZ MATLAB/SIMULINK
Miha Rožman, 2015, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je določitev parametrov nadomestnega vezja trifaznega asinhronskega motorja. Pri tem smo opravili meritve na testnem merjencu ter s pomočjo izmerjenih podatkov električnih veličin v različnih obratovalnih stanjih izračunali parametre nadomestnega vezja, ki so osnova za izdelavo simulacijskega modela, ki so predstavljali model asinhronskega stroja. Sledilo je ovrednotenje vrednosti izmerjenih veličin na testnem merjencu z izračunanimi vrednostmi simulacijskega modela električnega stroja. Simulacijski model je sestavljen v programskem paketu Matlab/Simulink, meritve pa smo opravili na opremi Laboratorija za aplikativno elektrotehniko in Laboratorija za električne stroje.
Ključne besede: trifazni asinhronski stroj, dinamični model, merilna proga, izračun parametrov
Objavljeno v DKUM: 04.11.2015; Ogledov: 2088; Prenosov: 853
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

9.
DALJINSKO VODENJE ŽELEZNIŠKEGA PROMETA NA KOČEVSKI PROGI
Armin Turanović, 2014, diplomsko delo

Opis: Regionalna železniška proga Grosuplje – Kočevje , imenovana tudi kočevska proga, je bila zgrajena leta 1893, kot del proge Ljubljana - Grosuplje - Kočevje. Proga naj bi imela predvsem gospodarski pomen. Proga je normalno obratovalo do šestdesetih let, ko je bila rekonstruirana cesta od Škofljice do Kočevja. Takrat je prišlo do upadanja tovornega prometa in drastičnega upadanja števila potnikov v potniškem prometu, tako da je v letih od 1968 do 1972 prišlo do ukinitve potniškega prometa. Od tedaj se na enotirni in ne elektrificirani kočevski progi odvija le tovorni promet pod posebnimi pogoji. Zaradi potrebe po ponovni vzpostavitvi potniškega prometa so leta 2008 začeli z obnovo proge. Proga je do danes obnovljena potrebno pa je še urediti signalnovarnostne naprave in center za daljinsko vodenje prometa. V diplomskem delu je predstavljeno kako opremiti in zavarovati progo in postaje od Grosuplja do Kočevja s sistemom za daljinsko vodenje železniškega prometa TRIS CTC.
Ključne besede: kočevska proga, signalno varnostne naprave, daljinsko vodenje železniškega prometa, sistem TRIS CTC
Objavljeno v DKUM: 18.09.2014; Ogledov: 2695; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

10.
POTREBA PO NADGRADNJI ŽELEZNIŠKE PROGE PRAGERSKO - ORMOŽ - HODOŠ
Tomi Mohorko, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom »Potreba po nadgradnji železniške proge Pragersko – Ormož – Hodoš« je predstavljena problematika odvijanja železniškega prometa na obravnavani progi ter predlogi ukrepov, s katerimi se zagotovi konkurenčnost, za kar je potrebna nadgradnja železniške proge. Železniška proga na trasi Pragersko – Hodoš je predmet obravnavanega diplomskega dela in je edini del V. Pan-evropskega prometnega koridorja, ki je neelektrificiran. V diplomskem delu so opisane prometno–tehnološke in gradbene značilnosti obstoječe železniške povezave Pragersko – Hodoš. V nadaljevanju so podane zahteve in potrebe za nadgradnjo proge, na osnovi katerih so predlagani ukrepi za nadgradnjo proge, pri čemer je poudarek na uvedbi elektrifikacije, GSM-R in ETCS sistema, povečanje progovne hitrosti in osne obremenitve ter ureditvi nivojskih prehodov. Obravnavana je problematika obstoječih izvennivojskih dostopov na perone, ki imajo posredni vpliv na zagotavljanje varnosti potnikov in prepustnosti proge. Na progi je potrebno nujno izvesti rekonstrukcijske ukrepe, kateri so ključni za povečanje prepustne in prevozne zmogljivosti proge od postaje Pragersko do postaje Hodoš.
Ključne besede: promet (železniški promet), okolje, predpostavke, omejitve, elektrifikacija, zmogljivost, nadgradnja, železniška proga Pragersko – Hodoš
Objavljeno v DKUM: 19.02.2013; Ogledov: 3455; Prenosov: 595
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici