1. Virtualna produkcija, temelječa na grafičnem pogonu Unreal : diplomsko deloGašper Valentin Mlakar, 2024, diplomsko delo Opis: Virtualna produkcija predstavlja prihodnost filmske in televizijske produkcije, saj omogoča učinkovitejše sisteme dela, ki spodbujajo jasno skupno vizijo in iterativen proces izboljševanja. Diplomsko delo zajema zgodovinski razvoj in opredelitev virtualne produkcije kot pojem. Opisuje komponente, sisteme in postopek postavitve studia virtualne produkcije za potrebe zavoda za vizualno in medijsko produkcijo Studio ALP. Ključne besede: Virtualna produkcija, upodabljanje v živo, komponiranje, zajemanje gibanja kamere Objavljeno v DKUM: 19.03.2024; Ogledov: 436; Prenosov: 69
Celotno besedilo (2,58 MB) |
2. Razvoj orkestra/orkestracije od baročnega do jazz orkestra in vloga klaviature, elektronskih pripomočkov ter sodobnihtehnologij pri orkestraciji : magistrsko deloTim Matičič, 2022, magistrsko delo Opis: Delo sprva namenja poseben poudarek razvoju orkestracije čez čas. Prikaže, kako je razvoj instrumentov prinesel tudi spremembe v tehnikah orkestracije, kompozicije in igranja. V prizadevanju po kar najboljšem prikazu razvoja orkestra in orkestracije so predstavljene zgolj novitete, ki so se pojavljale v določenem obdobju ali pri določenem skladatelju. Dalje se magistrsko delo osredotoči na zgodovino, uporabo ter tehnike glasbene računalniške tehnologije, snemanja ter reprodukcije z namenom razumevanja obstoječe tehnologije in praks. Delo z zgodovinskega vidika postopoma preide v sedanjost ter namesto raziskovalnega dela predstavi vodič za uporabo računalniške tehnologije, katerega cilj je doseganje različnih tehnoloških, snemalnih in kompozicijskih ciljev.
Metodološko je delo zasnovano na zgodovinski metodi, ki temelji na proučevanju daljne in bližnje preteklosti s pomočjo arhivskih virov o razvoju orkestra/orkestracije, skladateljev, ki so bili nosilci razvoja, ter razčleni razvoj orkestrske glasbe v filmski glasbi. Ključne besede: orkester, skladatelj, tehnologija, filmska glasba, snemanje, produkcija, reprodukcija, zvočne komponente, učinki, MIDI, mikrofon, sintetizator, sampler, računalnik, DAW. Objavljeno v DKUM: 18.11.2022; Ogledov: 587; Prenosov: 76
Celotno besedilo (2,77 MB) |
3. Produkcija promocijskega videa za varovanje okolja : diplomsko deloLaura Balog, 2022, diplomsko delo Opis: Produkcija promocijskega videa je priljubljen način za promocijo sporočila ali izdelka. Produkcija in distribucija promocijskega videa za varovanje okolja pomaga ljudi opozoriti na posledice onesnaževanja okolja. Namen diplomskega dela je raziskati in predstaviti zasnovo promocijskega videa o varovanju okolja. Tema promocijskega videa je onesnaževanje okolja v času covida-19. Naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V empiričnem delu smo na temeljih teoretičnega dela in izsledkov analize obstoječih promocijskih videov za varovanje okolja ustvarili lasten promocijski video, v katerem smo se osredotočili na varstvo okolja. Ključne besede: video produkcija, promocijski video, produkcija promocijskega videa Objavljeno v DKUM: 07.11.2022; Ogledov: 828; Prenosov: 172
Celotno besedilo (896,97 KB) |
4. Delovanje in funkcija reportažnega vozila v mobilni televizijski produkciji : diplomsko deloTim Cof, 2022, diplomsko delo Opis: Za javne prireditve in dogodke, ki se odvijajo zunaj televizijske hiše, je za izvedbo televizijskih prenosov potrebna mobilna produkcijska skupina (ang. Outside Broadcast Team). Ta uporablja reportažno vozilo (ang. Outside Broadcasting Van), namenjeno mobilni režiji. Nadzor slike (ang. Vision Control), mešanje slike (ang. Vision Mixing) in mešanje zvoka (ang. Sound Mixing) so funkcije, ki se izvajajo v vozilu.
Delovni proces je kompleksen in zahteven, vse od priprave vozila do izvedbe samega prenosa. Delo v reportažnem vozilu zahteva specifična znanja iz različnih področij in obvladovanje kompleksnih naprav. V diplomski nalogi smo raziskovali naloge in proces dela mobilne skupine ter podrobneje predstavili tehnične karaktersitike vgrajenih naprav. Ključne besede: Reportažno vozilo, mobilna televizijska produkcija, produkcijska skupina, mobilna režija. Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 609; Prenosov: 95
Celotno besedilo (1,64 MB) |
5. Proces nastajanja nove gledališke predstave v koprodukcijiSamir Botonjić, 2021, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je predstavitev procesa nastajanja nove mladinske gledališke predstave v koprodukciji med Cankarjevim domom in zunanjimi producenti, pri tem pa pokazati na nekatere pomanjkljivosti ter navesti specifične sugestije, s pomočjo katerih bi racionalizirali in optimizirali procese.
V prvem delu se dotikamo teorije gledališča, v nadaljevanju pa preidem na kronološki pregled delovanja Cankarjevega doma, pri čemer izpostavljam konstitutivno vizijo te kulturne ustanove, ter za zaključek podam predstavitev področja delovanja pri lastni produkciji in koprodukciji.
V drugem delu se sprehodimo skozi obstoječe stanje na področju realizacije koprodukcijske predstave in spoznamo na kakšen način pride do vabila o sodelovanju, kako je sestavljena pogodba o sodelovanju, kako in na kakšen način se predstava uvrsti v urnik, kakšna je vloga trženja in kakšne so metode trženja predstav.
Proti koncu drugega dela spoznamo samo nastajanje predstave, udeležence pri njenem nastajanju ter način dela pri ponovitvah in gostovanjih, zaključimo pa ga s primerom v praksi, pri gledališko-glasbeni predstavi Tesla in težavami s katerimi se pogosto srečujemo.
Zadnji, sklepni del diplomske naloge, je posvečen predlogom za izboljšavo pri nastajanju gledaliških predstav, do katerih smo prišli na podlagi pogovorov z različnimi ustvarjalci, ter izhajanju iz lastnih dolgoletnih izkušenj pri koprodukcijskih predstavah kot so Prosto po Prešernu, Veliki pok, iCankar, Hlapec Jernej in njegova pravica, Afriški živalski raj, ter še nekatere preostale, pri katerih sem participiral tudi sam. Ključne besede: produkcija, koprodukcija, gledališka predstava Objavljeno v DKUM: 29.11.2021; Ogledov: 786; Prenosov: 53
Celotno besedilo (1,01 MB) |
6. Maksimalna produkcija entropije in maksimalna shannonova informacijska entropija v encimski kinetikiMarko Šterk, 2018, magistrsko delo Opis: Princip maksimalne produkcije entropije je osrednji optimizacijski princip neravnovesne termodinamike. Princip je dobro raziskan in uveljavljen v sistemih, kjer je zveza med silami in tokovi linearna. Za sisteme, kjer je ta zveza nelinearna pa princip še ni povsem uveljavljen. Primer sistema, kjer je zveza med silami in tokovi nelinearna, so encimske reakcije. V tem magistrskem delu z uporabo principa maksimalne produkcije entropije analiziramo encimsko reakcijo, ki jo poganja encim trioza-fosfat izomeraza, ki je pomemben člen v procesu glikolize in s tem pri proizvodnji energije v večini organizmov. Encim poganja reverzibilno reakcijo v kateri pretvarja substrat dihidroksi acetonfosfat v gliceraldehid-3-fosfat preko vmesnega člena iz skupine enediolov. Z upoštevanjem zakona o ohranitvi mase sistema, ohranitvi encima in fiksne ravnovesne konstante reakcije pokažemo, da v neravnovesnem stacionarnem stanju sistema obstaja maksimum produkcije entropije v odvisnosti od poljubno izbrane kinetične konstante encima. Pokazano je tudi, da v stanju z maksimalno produkcijo entropije soobstajata maksimuma Shannonove informacijske entropije in kinetične fleksibilnosti, kar pomeni, da je stanje z maksimalno produkcijo entropije hkrati tudi najverjetnejše stacionarno stanje, v katerem je encim najfleksibilnejši. Tako napovedane optimalne kinetične konstante encima trioza-fosfat izomeraza primerjamo z eksperimentalno določenimi vrednostmi iz literature in s teoretičnimi napovedmi, ki so jih podali drugi raziskovalci z uporabo svojih optimizacijskih metod. Ključne besede: trioza-fosfat izomeraza, encimska kinetika, produkcija entropije, informacijska entropija, kinetična fleksibilnost Objavljeno v DKUM: 04.02.2021; Ogledov: 1281; Prenosov: 71
Celotno besedilo (773,67 KB) |
7. Uporaba programskega orodja vMix za izboljšavo procesa video produkcijeDragan Vuković, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu obravnavamo proces video produkcije različnih dogodkov z uporabo programskega orodja vMix. Namen dela je prikazati razlike med obstoječim načinom produkcije v medijski hiši in produkcijo z obravnavanim orodjem ter oceniti učinke morebitne vpeljave v redno uporabo. V nalogi so kratko opisane alternative orodju vMix in značilnosti tega orodja. Izdelan je splošni model procesa video produkcije, z diagramsko tehniko BPMN. Preizkus orodja vMix je obsegal testni prenos, novinarsko konferenco in športne dogodke. Na vseh testnih primerih uporabe orodja vMix ocene kažejo, da bi za približno isto oziroma sprejemljivo kakovost video produkcije medijska hiša imela nižje skupne stroške. Usposabljanje operaterjev za uporabo orodja vMix, ki že poznajo proces in tehnologijo, predstavlja minimalen napor in stroške. Ključne besede: televizijski prenos, video produkcija, vMix, pretakanje, prenos v živo Objavljeno v DKUM: 02.02.2021; Ogledov: 895; Prenosov: 49
Celotno besedilo (3,49 MB) |
8. Sodobna produkcija elektronske glasbe : diplomsko deloŽan Kapun, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je osredotočeno na sodobno elektronsko glasbo ter strojno in programsko opremo, ki se pri tem uporablja. V teoretičnem delu so opisani elektronska glasba, strojna oprema, komponente, iz katerih je sestavljen zvok, ter koncept mešanja in masteringa. Vsi ti elementi so nato uporabljeni za ustvarjanje primera elektronske glasbe, na podlagi katerega je bilo prikazano ustvarjanje glasbe brez klasičnih inštrumentov in z uporabo minimalne strojne in programske opreme. Ključne besede: zvok, glasbena produkcija, DAW, zvočni miks, mastering Objavljeno v DKUM: 04.11.2020; Ogledov: 1342; Prenosov: 109
Celotno besedilo (1,52 MB) |
9. |
10. Produkcija promocijskega videa za gorsko kolesarstvo : diplomsko deloMiha Horvat, 2020, diplomsko delo Opis: Predmet diplomskega dela je video produkcija v gorskem kolesarstvu in kako produkcija takšnega videa poteka. V nalogi je predstavljen pomen videov v gorskem kolesarstvu in kje se uporabljajo. Predstavljeni so nameni gorsko kolesarskega videa, analiza obstoječih primerov, pristop k načrtovanju videa in tehnične značilnosti videa. Na koncu so opisane značilnosti najbolj pogostih družabnih omrežij, ki se uporabljajo za objavljanje gorsko kolesarskih videov. Ključne besede: gorsko kolesarstvo, produkcija, seznam posnetkov, oprema, družabna omrežja Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 1048; Prenosov: 162
Celotno besedilo (674,44 KB) |