2.
JEZIK OGLASOV NA PRIMERU PRODAJNIH KATALOGOV (HERVIS IN GIGA SPORT)Primož Merf, 2010, diplomsko delo
Opis: V današnjem svetu množicna proizvodnja zahteva množicno potrošnjo. Pogoj
zanjo je tudi oglaševanje. V neusmiljenem boju za potrošnike prihaja do
povecane kolicine oglaševalskih besedil, ki so vprašljiva glede vsebinske in
oblikovne ustreznosti. Ena od osnovnih nalog oglasa je vzbujanje pozornosti, pri
cemer so oglaševalci jezik in vizualne podobe razvili do skrajnosti. Jezikovni
vidik v oglaševalskih besedilih ni zanemarljiv, saj takšna besedila zaradi
opaznosti in množicnosti vplivajo na splošno rabo in tako sooblikujejo podobo
sodobne knjižne slovenšcine. Osrednja pozornost v diplomskem delu je
namenjena jeziku oglasov v dveh športnih katalogih in njuni pravopisni
jezikovni podobi. Na pregleden nacin je opozorjeno in s konkretnimi primeri
prikazano na lahko odpravljive jezikovne pomanjkljivosti. Jezikovna analiza je
pokazala, da je knjižnojezikovna norma marsikdaj namerno zrahljana, velikokrat
pa so odstopi od norme odraz nizke jezikovne kulture piscev oglaševalskih
besedil. Veliko napak je tudi takšnih, ki so sicer odkloni glede na kodificirano
jezikovno normo, za vecino govorcev pa je raba povsem nevtralna. V oglasih so
tudi pozitivni primeri. Jezik v oglasih se namrec iz dneva v dan bolj in bolj kaže
kot zapletena, prefinjena, zahtevna in zabavna stvaritev ter predstavlja vse vecji
izziv ustvarjalcem (piscem oglasov), uporabnikom (kupcem) ter raziskovalcem
jezika (jezikoslovcem).
Ključne besede: slovenšcina, oglaševanje, prodajni katalogi, jezikovna
analiza
Objavljeno: 13.05.2010; Ogledov: 1791; Prenosov: 227
Celotno besedilo (12,03 MB)