| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Nakupno vedenje odjemalcev v prodajalni z oblačili
Ana Ledenik, 2024, diplomsko delo

Opis: V današnjem globaliziranem svetu, kjer se tržni trendi neprestano spreminjajo, je razumevanje nakupnega vedenja potrošnikov ključno za uspeh vsakega podjetja, še posebej tistih, ki delujejo v industriji oblačil. Nakupovanje oblačil ni zgolj funkcionalen proces, temveč kompleksen in večplasten fenomen, ki ga v veliki meri določajo subjektivni dejavniki, kot so osebne preference, moda in socialni vplivi. Diplomsko delo je posvečeno proučevanju in analizi nakupnega vedenja odjemalcev v prodajalni z oblačili. Razumevanje motivacij, preferenc in vzorcev potrošniškega obnašanja je ključnega pomena za tržno usmerjanje in oblikovanje učinkovitih marketinških strategij, ki bodo izpolnjevale pričakovanja kupcev in hkrati povečevale konkurenčno prednost prodajaln z oblačili na trgu. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, kateri je najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na nakupno odločitev odjemalca, ali na izbiro oblačila vplivajo tudi trendi ali ne, kakšen vpliv imajo spletne prodajalne na fizične prodajalne in po čem anketiranci raje posežejo.
Ključne besede: nakupno vedenje, prodajalna, vplivni dejavniki, oblačila, spletna trgovina
Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 54; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

2.
Segmentiranje trga spletne prodajalne X
Julija Toplak, 2020, diplomsko delo

Opis: Razmere na trgu se nenehno spreminjajo. Ponudba izdelkov in storitev je vedno večja, odjemalci pa postajajo vedno zahtevnejši. Posledično se zaostruje konkurenčni boj med podjetji, ki si prizadevajo v največji možni meri zadovoljiti potrebe in želje odjemalca. Učinkovito segmentiranje trga je pri tem osnova za oblikovanje marketinškega spleta po meri odjemalcev v izbranih ciljnih segmentih. V prvem delu diplomskega projekta predstavljamo teoretična izhodišča na področju segmentiranja in spletne prodajalne. Prikazujemo postopek segmentiranja, ki se začne z izbiro osnov za segmentiranje ter z izbiro ciljnih trgov, konča pa s tržnim pozicioniranjem. Opisujemo prednosti in slabosti spletne prodaje ter dejavnike, ki vplivajo na učinkovitost, predstavljamo pa tudi sodobne trende na področju spletnih prodajaln. V drugem delu diplomskega projekta predstavljamo spletno prodajalno X, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo izdelkov iz naravnih in ekoloških materialov. Trg izbranega podjetja bomo segmentirali in oblikovali tržne segmente, na osnovi katerih bo lahko podjetje učinkoviteje komuniciralo s ciljnimi segmenti, jim prilagodilo marketinške aktivnosti, posledično pa se bo povečala tudi prodaja.
Ključne besede: segmentiranje, spletna prodajalna, tržni segmenti, ciljna skupina
Objavljeno v DKUM: 18.11.2020; Ogledov: 1204; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (843,64 KB)

3.
Oblikovanje spletne prodajalne oblačil
Niko Ploj, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt povzema projekt vzpostavitve spletne prodajalne oblačil. Zaradi prednosti, ki jih ponuja, tovrstna ponudba velja za izjemno priljubljen način kupovanja, kar pa pomeni poslovno priložnost za posameznike, katere takšno poslovanje zanima. V projektu želim prikazati, kako se lotiti vzpostavitve spletne prodajalne, saj oblikovanje le-te ne predstavlja samo njenega lansiranja na splet, ampak od nas pred prvim naročilom zahteva predhodno analiziranje, sprejemanje odločitev in natančno organizacijo. V diplomskem projektu je predstavljena pot, ki nas pripelje do lansiranja spletne prodajalne na trg, vsaka sprejeta odločitev na njej pa je lahko ključna za končen uspeh našega poslovanja. Ko je prodajalna na spletu aktivna, naše delo še ni zaključeno, saj je konkurenca na trgu z oblačili velika in še prehitro se lahko zgodi, da nas potencialni kupci v množici ponudnikov ne bodo opazili, če nismo inovativni in vselej v prednosti pred ostalimi. Zato sem na koncu svojega projekta predstavil tudi, kako pristopiti k oglaševanju, saj bodo iz konkurence najbolj izstopali tisti, ki bodo v posel vlagali več resursov, predvsem pa volje in dela v oglaševanje in predstavljanje prodajalne na trgu.
Ključne besede: spletna prodajalna, oblikovanje, oglaševanje
Objavljeno v DKUM: 18.11.2020; Ogledov: 879; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (545,03 KB)

4.
Asortiment v prodajalnah z oblačili
Martina Klobasa, 2018, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem seminarju sem obravnavala temo asortiment v prodajalnah z oblačili, ki se mi zdi v tem času zelo pomembna, namreč trg je vedno bolj nasičen s prodajalnami ter posledično je tudi konkurenca večja, zato se mi zdi celoten asortiment prodajalne ključnega pomena, da uspemo v današnjem času. Da bi pridobili nove potencialne odjemalce, menim, da je zelo pomemben sam imidž prodajalne ter tudi, sami dejavniki, ki vplivajo na to. Diplomski seminar sem razdelila na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu sledi razlaga pojmov, kaj je to izdelek, blagovna znamka, definicije asortimenta izdelka, opredelitev trgovine, vrste prodajaln z obzirom na specializirane prodajalne, imidž prodajalne ter njeni dejavniki. V empiričnem delu pa sem predstavila podjetje Tinkal d.o.o, kjer sem analizirala njihov asortiment, opredelila njihove dimenzije asortimenta izdelkov ter cene prodajnega asortimenta. Ugotovili smo, da imajo v podjetju ozek, globok in dolg asortiment izdelkov. Končna ugotovitev je tudi, da je konsistentnost asortimenta skladna, saj so, po vseh treh kriterijih, ki smo jih upoštevali, izdelki med seboj povezani. konkurenco podjetju pa predstavljata prodajalni H&M in Zara.
Ključne besede: izdelek, blagovna znamka, asortiment, trgovina, specializirana prodajalna, imidž prodajalne
Objavljeno v DKUM: 27.11.2018; Ogledov: 1097; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
Vzdušje v prodajalnah prestižnih blagovnih znamk
Pia Lara Kovačič, 2018, diplomsko delo

Opis: Prodajalne že od nekdaj pomenijo vez med kupcem in blagom. Čeprav je v zadnjih letih velik razmah doživela spletna prodaja, večina ljudi, še vedno rada obišče prodajalne, saj lahko le tako začutijo izdelek in posledično tudi blagovno znamko. Prodajalne so zlasti pomembne za prestižne blagovne znamke, saj pri teh ne gre le za prodajo izdelka in poudarjanje njegovih lastnosti, temveč predvsem za doživetje in edinstveno nakupovalno izkušnjo. Pri tem pa ima najpomembnejšo vlogo vzdušje v prodajalni, ki lahko potrošnika spodbudi k nakupu, hkrati pa mu nudi izjemno doživetje, ki vodi k njegovemu zadovoljstvu in ponovnemu obisku. Vzdušje v prodajalni se mora ujemati s podobo in ugledom blagovne znamke ter ji mora biti v podporo, za dosego želenih učinkov. Vsi elementi vzdušja, to so razporeditev opreme in izdelkov, barve, osvetlitev, glasba, vonj in prodajno osebje, morajo biti usklajeni in se dopolnjevati, saj jih kupci ne zaznavajo posamično, temveč kot celoto. V diplomskem projektu smo najprej predstavili trgovske organizacije, nato pa blagovne znamke, kjer je poudarek na prestižnih blagovnih znamkah in njihovemu pomenu tako za podjetje kot za potrošnika. V nadaljevanju smo se osredotočili na vzdušje v prodajalnah, zlasti prestižnih blagovnih znamk. Opredelili smo elemente, ki oblikujejo vzdušje ter preučili, kako ti vplivajo na kupce oziroma, na kakšen način jih ti dojemajo. Na koncu smo predstavili nekaj prodajaln prestižne blagovne znamke Escada in tako na praktičnem primeru prikazali vzdušje v prodajalni višjega ranga.
Ključne besede: prestižne blagovne znamke, vzdušje, prodajalna, vizualni merchandising, potrošnik, nakupovalna izkušnja
Objavljeno v DKUM: 26.11.2018; Ogledov: 950; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

6.
RAZISKAVA KUPCEV PRODAJALNE BOTTEGA VERDE V KOPRU
Snežana Grbec, 2016, diplomsko delo

Opis: V današnjem konkurenčnem okolju mora prodajalna, ki stremi k uspešnosti, razvijati učinkovite strategije na področju zagotavljanja zadovoljstva svojih kupcev. Poznavanje in razumevanje svojih kupcev ter ugotavljanje pomembnosti dejavnikov, ki vplivajo na nakupne odločitve in na kupčevo zadovoljstvo je za tržnike izjemnega pomena, saj jim omogoča prilagoditev ponudbe, ki ustreza kupčevim pričakovanjem in željam. Kupci, ki so zadovoljni s prodajalno in z blagovno znamko se pogosteje vračajo, razvijajo zvestobo prodajalni, so pripravljeni kupiti več, so manj dovzetni za konkurenčne ponudbe in pripovedujejo drugim o svojih pozitivnih izkušnjah. Ohranjanje in strateško spodbujanje zvestobe je učinkovito v kolikor se prodajalna osredotoči na prave skupine kupcev. Z raziskavo kupcev v prodajalni Bottega Verde v Kopru, smo z ugotavljanjem pomembnosti dejavnikov pri nakupovanju kozmetičnih proizvodov, merjenjem zadovoljstva s prodajalno in ugotavljanjem nakupnih navad pridobili potrebne podatke za oblikovanje predlogov za razvoj učinkovitih strategij zagotavljanja in vzdrževanja visoke ravni zadovoljstva in zvestobe obstoječih kupcev in priprave programa za pridobivanje novih kupcev. Večina anketiranih kupcev v prodajalni Bottega Verde v Kopru je ženskega spola, stara med 36 in 50 leti, zaposlena s srednješolsko izobrazbo. Velika večina (83%) kupcev že ima kartico zvestobe, ki jim prinaša določene ugodnosti in darila ob nakupu. Največ kupcev se je prvič s prodajalno seznanila po priporočilu prijateljev in znancev. Kot najpomembnejše dejavnike pri nakupovanju kozmetičnih izdelkov so kupci navedli kakovost izdelkov, učinkovitost izdelkov, prijaznost in ustrežljivost prodajalcev, znanje, strokovnost in svetovanje prodajalcev ter sestavine posameznega izdelka. 98% kupcev je z nakupovanjem v prodajalni zadovoljnih oz. zelo zadovoljnih. Dejavnika, ki po povprečni oceni zadovoljstva zasedata najvišji mesti sta oba vezana na prodajno osebje. Nezadovoljnih in povsem nezadovoljnih kupcev prodajalna nima.
Ključne besede: zadovoljstvo, pričakovanja, zvestoba, prodajalna, raziskava kupcev.
Objavljeno v DKUM: 22.07.2016; Ogledov: 2473; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

7.
VIZUALNI MERCHANDISING V PRODAJALNI COMMA
Tamara Bakić, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomski seminar je namenjen predstavitvi merchandisinga kot enega izmed osnovnih taktik v trženju ter vizualnega merchandisinga kot taktiko s pozitivnimi učinki. Med merchandisingom in pospeševanje prodaje lahko povežemo vzporednice, saj med njima ni velikih razlik, oziroma jih marsikdo ne opazi. Merchandising je bolj dolgoročno usmerjen, medtem ko pa je pospeševanje prodaje bolj kratkoročno usmerjeno. V teoretičnem delu so opisane naloge merchandisinga in koristi, katere imajo posamezni udeleženci v skupni dejavnosti, ter realizacija le-tega v prodajalni. V drugem poglavju teoretičnega dela je podrobneje opisan vizualni merchandising. Opisan je skozi zunanji in notranji izgled prodajalne ter atmosfero, ki je ključna za ugodje potrošnikov. V praktičnem delu je predstavljena blagovna zmanka Comma, katera je v lasti podjetja S. Oliver SLO d.o.o., prav tako pa je opisano izvajanje vizualnega merchandisinga na primeru prodajaln Comma v Sloveniji.
Ključne besede: merchandising, vizualni merchandising, pospeševanje prodaje, prodajalna, prodajni prostor, blagovna znamka Comma, podjetje S. Oliver SLO d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 07.11.2013; Ogledov: 4499; Prenosov: 722
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

8.
POTROŠNIŠTVO IN FENOMEN MODNEGA OUTLETA
Eva Ogrizek, 2012, diplomsko delo

Opis: Ko govorimo o potrošništvu in potrošnji, le redkokdaj zasledimo pojem outlet. Družboslovje tega področja do sedaj še ni raziskalo, čeprav je danes ta fenomen prodaje že kar razširjen in bi težko rekli, da gre za novost. Tudi ko govorimo o tržnih raziskavah, tega pojma ne zasledimo. Zdi se, kot da ta maloprodajni format nikogar ne zanima. Namen raziskovanja diplomske naloge je umestiti pojem outleta v množično potrošnjo. Naloga se osredotoča na trgovine z oblačili, ki ponujajo blago blagovnih znamk srednjega cenovnega razreda. Blago v outletih torej ni produkt blagovnih znamk najnižje kakovosti, po drugi strani pa se v outletih le redko prodaja blago najprestižnejših imen in najvišje kakovosti. Kaj je outlet, definicije, razlage in utemeljitve tega pojma pojasnjuje drugi del diplomske naloge, medtem ko se prvi osredotoča na vzroke, zaradi katerih se človek oblači, in zakaj se oblači, kot se oblači. V nadaljevanju prvega dela pa je govora o modi in o tem, zakaj človek sledi modi in kateri so družbeni razredi, ki jo dejansko najbolj spremljajo. V poglavju o potrošništvu so opisani in pojasnjeni razlogi, zakaj človek nakupuje; kaj ga vodi v nakupne odločitve in zakaj se pri tem obnaša, kot se. Glavna značilnost outlet trgovin je ta, da so navadno umeščene na oddaljene in tako tudi manj dostopne lokacije. Na ta način ne konkurirajo drugim trgovinam, ki prodajajo blago po normalnih cenah. Za potrošnika to pomeni, da se za obisk teh prodajaln odloča zavestno in v naprej načrtuje obisk.
Ključne besede: outlet, nakupovalna središča, moda, potrošništvo, obleka, stil, kupec, prodajalna
Objavljeno v DKUM: 10.12.2012; Ogledov: 2831; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (394,88 KB)

9.
ANALIZA USPEŠNOSTI E-TRGOVINE
Denis Stojko, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju sem se osredotočil predvsem na analizo spletne prodajalne, ki sem jo naredil z izbranimi spletnimi orodji. Vendar pa sem se moral do dobra spoznati tudi z drugimi dejavniki spletne prodajalne. Tako sem se v prvem delu osredotočil k teoriji spletne prodajalne, v drugem delu sem spoznal načine analiziranja spletne prodajalne, v tretjem delu diplomskega seminarja, pa sem izbrano spletno prodajalno analiziral. Če primerjamo med seboj spletno in klasično prodajalno vidimo, da ima spletna prodajalna določene prednosti. Tako na primer za nakup porabimo manj časa, nakup je enostavnejši, prav tako pa je tudi informiranost o produktih večja. Prav tako pa je pomembna tudi varnost. Spletne prodajalne so vedno bolj varne, kar se odraža tudi na zaupanju obiskovalcev do njih. To je le nekaj prednosti, ki jih premore spletna prodajalna glede na klasično. To so spoznali tudi slovenski kupci, saj se je od leta 2004 pa do danes število nakupov, ki se izvedejo na spletnih prodajalnah povečalo kar za 80%. Da lahko analiziramo spletno prodajalno je pomembno, da vemo na kakšen način se naj lotimo dela. Tako poznamo več vrst analize spletnih mest. Najbolj razširjena in tudi najbolj enostavna je tehnična analiza. Gre za analizo dnevniških datotek, programsko analizo ali slikanje zaslona. Jaz sem se odločil za programsko analizo. Pri analizi nam pomagajo določene aplikacije, katere beležijo najrazličnejše aktivnosti, ki se dogajajo na spletnem mestu. Predvsem so pomembne aktivnosti naših obiskovalcev, saj so le — ti ključen dejavnik za obstoj spletnega mesta, še zlasti to velja za spletno prodajalno. Pomemben dejavnik, ki sem ga omenil v diplomskem seminarju je tudi pojavljivost spletnih mest v spletnih iskalnikih. Veliko obiskovalcev pride na spletno mesto preko spletnih iskalnikov. Ti uporabljajo tako imenovane ključne besede. Če bo ključna beseda dovolj dobro povezana z našim spletnim mestom, se bo ta znašel zelo visoko v spletnem iskalniku, v nasprotnem primeru se to ne bo zgodilo, kar lahko privede do manjšega števila obiskovalcev na našem spletnem mestu. V zadnjem delu diplomskega seminarja sem na kratko predstavil aplikacije z katerimi sem analiziral spletno prodajalno Mimovrste, prikazal rezultate in analiziral dobljene rezultate. Pri analizi sem uporabil štiri spletne aplikacije. To so Alexa — The Web Information Company, Google page rank, Keyword density checker in pa Google trends. S pomočjo dobljenih podatkov sem nato analiziral spletno prodajalno, predstavil podatke in analizirane podatke tudi komentiral.
Ključne besede: Spletna prodaja, spletna prodajalna, analiza spletne prodajalne, internet, spletno nakupovanje
Objavljeno v DKUM: 04.11.2011; Ogledov: 2212; Prenosov: 297
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

10.
E-POSLOVANJE ZAVODA ZA KULTURO, TURIZEM IN RAZVOJ
Nives Brezovnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Razvoj informacijskih tehnologij je tako kot na drugih področjih odločujoče spremenil poslovanje in trženje tudi na področju turizma. V turistični panogi se zavedamo, da se je v današnjem svetu poslovanja potrebno neprestano in hitro prilagajati spremembam na trgu, ki silijo v vpeljevanje vedno novih tehnologij in sistemov kar omogoča ohranitev obiskovalcev, ki imajo vedno večje in vse bolj specifične želje. Uporaba e-poslovanja in e-trženja prinaša zbliževanje obeh tako potrošnikov kot ponudnikov. Potrošniki lahko z e-poslovanjem na učinkovit način predstavijo želje in njihove potrebe, ponudniki pa lahko z e-poslovanjem nadzorujejo zmožnost uresničevanja želja in potreb potrošnikov. V svetu e-trženja je danes kupec tisti, ki odloča kaj želi videti, kdaj, kje in koliko časa. Kupec pokaže zanimanje za določen turističen produkt že z obiskom spletne strani na kateri lahko brez vsiljevanja raziskuje informacije o turistični destinaciji, ki jo želi obiskati. V diplomski nalogi smo vsa predstavljena dejstva upoštevali pri integraciji e-poslovanja in e-trženja na področje zavoda za kulturo, turizem in razvoj. Integracije smo se lotili s temeljitim pregledom prednosti in slabosti tako e-poslovanja kot e-trženja. Bralcu smo v diplomski nalogi orisno predstavili dejavnost turističnih storitev zavoda ter opisali turistične produkte, ki jih ponujamo predvsem za lažje razumevanje potreb vključevanja e-poslovanja in e-trženja na področje zavoda. E-poslovanje smo vključili tudi na podlagi pobud obiskovalcev, katerih mnenja in predloge smo raziskali z anketno raziskavo. Sledil je razvoj spletne promocije za vse dejavnosti, ki jih ponuja zavod (Muzej na prostem Rogatec, Dvorec Strmol in Športna dvorana Rogatec). E-poslovanje smo vključili na področje zavoda z razvojem informacijskega spletnega portala, ki vključuje naslednje spletne aplikacije: e-rezervacije in razpored zaposlenih, e-seznami inventarne opreme, e-seznami kontaktnih podatkov in e-arhiviranje. Spletne aplikacije informacijskega portala so integrirane na spletne strani zavoda tako, da dajejo celovitejšo podobo. Omenjene spletne aplikacije bodo pomembno pripomogle k boljši organiziranosti dela zaposlenih in preglednosti podatkov na zavodu. Spletna prodajalna predstavlja novo obliko kataloške prodaje oziroma e-trženja s to razliko, da je katalog izdelkov predstavljen v obliki spletnih tehnologij. Obiskovalci spletne prodajalne si lahko ogledajo katalog izdelkov in nato izbrane izdelke tudi naročijo. Glavna prednost spletne prodajalne oziroma e-trženja je dostopnost ciljnih kupcev saj je spletno ponudbo spletne prodajalne mogoče videti vsakomur, ki ima dostop do spleta. V zavodu smo na podlagi prednosti, ki jih prinaša spletna prodajalna in na podlagi povpraševanja obiskovalcev po spletnem nakupovanju izdelkov odločili vpeljati Muzejsko spletno prodajalno e-Lodn. V ponudbi spletne prodajalne e-Lodn je mogoče najti izdelke mojstrov domače in umetne obrti iz širše okolice Rogatca.
Ključne besede: turistična ponudba, e-poslovanje, e-trženje, zavod za kulturo, turizem in razvoj, spletna promocija, družabna omrežja, informacijski portal, spletna prodajalna.
Objavljeno v DKUM: 03.11.2011; Ogledov: 2314; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (9,80 MB)

Iskanje izvedeno v 3.62 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici