1. Uporaba družbenih omrežij pri nakupnem odločanjuNeja Zavec, 2024, diplomsko delo Opis: V današnjem sodobnem življenju imajo družbena omrežja pomembno vlogo pri povezovanju stikov med posamezniki. Potrošnik je deležen vpliva družbenih omrežij pri njegovem nakupnem odločanju za izdelek ali storitve. Kadar je v fazi odločanja gre skozi proces nakupnega odločanja, kjer je deležen vpliva različnih dejavnikov. Diplomsko delo je posvečeno proučevanju kako uporaba družbenih omrežij pripomore pri nakupnem odločanju potrošnika.
V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, ali se uporabniki hitreje odločijo za nakup po priporočilu vplivneža, koliko uporabnikov uporablja družbena omrežja za iskanje informacij pred nakupom, ali imajo zaupanje v podane ocene za izdelek ali storitev in koliko uporabnikov je bilo že deležnih pasti pri nakupu. Ključne besede: Družbena omrežja, vpliv družbenih omrežij, nakupno odločanje, proces nakupnega odločanja, potrošnik. Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 85; Prenosov: 36 Celotno besedilo (1,05 MB) |
2. Analiza nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčkeJanja Črnko, 2021, diplomsko delo Opis: Delo diplomskega projekta preučuje nakupne navade potrošnikov izdelkov za dojenčke. Zaradi širokega trga izdelkov za dojenčke se marsikateri starši težko odločijo za »pravilen« izdelek. Tudi nakup v specializiranih trgovinah za otroke ni več samoumeven, saj se je pojavilo mnogo nizkocenovnih in diskontnih trgovin, ki nudijo izdelke za dojenčke po dostopnejših cenah. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature predstavili nakupno vedenje, model zadovoljstva potrošnikov, zvestobo potrošnikov, dejavnike, ki vplivajo na proces nakupnega odločanja, ter proces nakupnega odločanja. V empiričnem delu diplomskega projekta so prikazani rezultati raziskave nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčke. Ugotovili smo, da so potrošnikom najbolj pomembni dejavniki kakovost izdelkov ter predhodne izkušnje. Cena in blagovna znamka nista tako pomembna dejavnika, saj so starši pripravljeni narediti/kupiti vse, da bi uspešno zadovoljili potrebe svojih otrok. Zvestoba blagovnim znamkam izdelkov za dojenčke ni tako prisotna pri potrošnikih, kot smo pričakovali. Potrošniki še zmeraj v večini nakupujejo izdelke za dojenčke v specializiranih trgovinah zaradi dostopnosti vseh izdelkov na enem mestu, se pa zvišuje delež potrošnikov, ki kupujejo v trgovinah s splošno ponudbo ali pa rabljene izdelke predvsem zaradi nižjih cen. Ključne besede: potrošnik, nakupne navade, proces nakupnega odločanja, dejavniki, izdelki za dojenčke Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 1238; Prenosov: 151 Celotno besedilo (1,11 MB) |
3. Analiza dejavnikov nakupnega odločanja ob nakupu papirnatih izdelkovMaša Vižintin, 2018, magistrsko delo Opis: Na izbiro in nakup izdelka vpliva veliko število dejavnikov, ki se razlikujejo pri vsakem posamezniku, zato je njihovo vlogo in pomembnost težko preučevati. Hkrati pa za tržnike predstavljajo izjemno pomemben pokazatelj potrošnikovega vedenja ob nakupu izdelka določene kategorije. Da bi potrošnikovo obnašanje lažje razumeli, so tržniki razvili model procesa nakupnega odločanja, ki nam pomaga pri prepoznavanju specifik vedenja potrošnikov pri nakupu izdelkov. Na podlagi tega so opredelili tudi različne vrste potrošnikovega vedenja ter določene dejavnike, ki na sam proces in odločitev o nakupu vplivajo v največji meri. Kljub temu pa se je pomembno zavedati dejstva, da se vedenje potrošnikov v procesu nakupnega odločanja razlikuje pri nakupu izdelkov različnih kategorij, zato je potrebno vedenje ob nakupu različnih izdelkov na podlagi teoretičnih dejstev vsakič znova preučiti.
Namen magistrskega dela je preučiti dejavnike, ki vplivajo na nakup papirnatih izdelkov na slovenskem trgu in ugotoviti njihovo pomembnost. Pri tem smo se osredotočali predvsem na pomembnost in razmerje pomembnosti med dejavnikoma »blagovna znamka« in »cena«. Ključne besede: dejavniki nakupnega odločanja, proces nakupnega odločanja, papirnati izdelki, blagovna znamka, cenovni nakupni dejavniki Objavljeno v DKUM: 15.10.2018; Ogledov: 1538; Prenosov: 279 Celotno besedilo (1,95 MB) |
4. RAZISKAVA POMENA DEJAVNIKOV IZBIRE PRI NAKUPU BRISAČ IZ FROTIRJAMajda Knez, 2016, magistrsko delo Opis: Za uspešno delovanje organizacije je nujno poznavanje in preučevanje vedenja porabnikov. Porabniki se odločijo za nakup izdelka na osnovi zaznanih potreb oziroma problemov. Od izdelka pričakujejo, da bo zadovoljil njihove potrebe oziroma rešil njihov problem. Da lahko ponudnik oblikuje izdelek, ki bi ustrezal porabniku, mora poznati dejavnike, ki vplivajo na njihove nakupne odločitve.
Namen magistrske naloge je bil proučiti dejavnike izbire , ki vplivajo na nakup frotirastih brisač ter ugotoviti katerim dejavnikom porabniki na slovenskem trgu pripisujejo največjo pomembnost. Zanimalo nas je tudi ali obstajajo razlike v pomembnosti dejavnikov izbire pri nakupu, kadar se kupec odloča za nakup za lastne potrebe oziroma kadar se odloča za nakupa za darilo. V raziskavi nas je zanimalo tudi ali obstajajo razlike med dejavniki izbire pri individualnih kupcih in pri organizacijah.
V teoretičnem delu magistrske naloge smo s pomočjo domače in tuje literature predstavili proces nakupnega odločanja, vrste nakupnega odločanja, stopnje v procesu nakupnega odločanja ter podrobneje opisali dejavnike izbire pri nakupu.
V empiričnem delu magistrske naloge smo opravili raziskavo pomena dejavnikov izbire pri nakupu frotiraste brisače s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati raziskave so podali vpogled v pomembnost posameznik dejavnikov izbire pri nakupu frotirastih brisač pri individualnih kupcih in pri organizacijah.
Vsako podjetje bi se moralo zavedati pomembnosti proučevanja dejavnikov izbire pri nakupu, saj poznavanje le teh lahko predstavlja pomembno izhodišče pri oblikovanju njihovih trženjskih strategij. Podjetje mora porabniku ponuditi to kar si želi in kar v največji meri zadovolji njegovo potrebo oziroma reši problem. Ključne besede: dejavniki izbire pri nakupu, proces nakupnega odločanja, vrste nakupnega odločanja, frotirasta brisača. Objavljeno v DKUM: 14.09.2016; Ogledov: 1252; Prenosov: 139 Celotno besedilo (1,31 MB) |
5. DEJAVNIKI SPLETNEGA NAKUPA NA PRIMERU SPLETNE TRGOVINE OBOZUJEMKOCKE.SITomaž Eisenhut, 2016, diplomsko delo Opis: Spletno nakupovanje je v velikem porastu, zato je potrebno izbrati prava tržno-komunikacijska orodja, prepoznati prave ciljne skupine in številne dejavnike, ki vplivajo na to, da obiskovalce spremenimo v kupce. Predpostavlja se, da atraktiven izgled ter pregledna predstavitev in opis izdelkov pozitivno vplivajo na obisk spletne trgovine. S povečanjem obiska in prepoznavnosti, priporočili prijateljev, nižjimi stroški poštnine ali brezplačno dostavo ter različnimi možnostmi plačila, naj bi prepričali potrošnika in pozitivno vplivali na prodajo v spletni trgovini. V diplomski nalogi se ukvarjamo z identificiranjem dejavnikov, ki najbolj vplivajo na uporabnika in ga prepričajo v nakup ter širjenje dobrega glasu o spletni trgovini. Ključne besede: elektronsko poslovanje, spletno nakupovanje, dejavniki spletnih nakupov, proces nakupnega odločanja, spletna trgovina Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1521; Prenosov: 180 Celotno besedilo (868,77 KB) |
6. Ključni dejavniki procesa odločanja pri nakupu ležiščaPetra Polutnik, 2016, magistrsko delo Opis: Spanje je ena izmed osnovnih življenjskih potreb vsakega posameznika. Kako dragoceno je spanje, po katerem se zbudimo spočiti in naspani, pa se pogosto zavemo šele takrat, ko spanca ni več. Ker v postelji preživimo tretjino svojega časa, je zelo pomembno, da ta čas preživimo oziroma prespimo kakovostno.
Ponudba ležišč v Sloveniji presega povpraševanje. Posamezniki imajo na razpolago veliko izbirno območje, a ker je konkurenca med ponudniki vsak dan ostrejša, se nam je pojavilo vprašanje, kako se posameznik odloči za nakup določenega ležišča. Se odloča na podlagi blagovne znamke, cene, garancije, preizkusa, naravnih materialov ali zgolj na podlagi oglasov, priporočil prijateljev in znancev, prodajnega osebja ali prodajnega mesta? To je vprašanje, ki smo ga želeli raziskati in prikazati ključne dejavnike procesa odločanja, ki vplivajo na posameznika in ga privedejo do odločitve za nakup oz. nenakup ležišča.
Teoretični del magistrskega dela je predstavljen v drugem poglavju. S pomočjo izbranega gradiva s področja problematike na področju nakupnega vedenja porabnikov smo opredelili kulturne, družbene, osebne in psihološke dejavnike nakupnega vedenja. Predstavili smo proces odločanja pri nakupu ležišča ter dejavnike, ki vplivajo nanj, ter opredelili stopnje procesa odločanja.
V tretjem in četrtem poglavju smo predstavili trg ležišč v Sloveniji in ključne dejavnike procesa odločanja pri nakupu ležišča.
V drugem delu magistrskega dela predstavljamo raziskavo ključnih dejavnikov procesa odločanja pri nakupu ležišča in njihovo pomembnost. Ugotovili smo, da so osebe, vključene v raziskavo, izrazito racionalne. Na njih ne vpliva samo ena informacija, en oglas, ampak več dejavnikov. Ključni dejavniki, ki vplivajo na proces odločanju pri nakupu ležišča, na podlagi rezultatov raziskave, so: priporočila prijateljev in znancev kot glavni viri informacij, naravni materiali kot glavna značilnost ležišča ter garancija ležišča kot daleč najpomembnejša dodatna storitev pri nakupu ležišča. Podrobnejše ugotovitve in predloge za ponudnike ležišč smo strnili v zaključnem delu magistrskega dela. Ključne besede: ključni dejavniki procesa odločanja, nakupno vedenje, dejavniki nakupnega vedenja, proces odločanja pri nakupu, stopnje procesa odločanja, aktivno in pasivno poznavanje, marketinško komuniciranje, gospodinjstvo, ležišče, trg ležišč v Sloveniji, pomembnost ključnih dejavnikov pri nakupu ležišč, poznavanje ležišč Objavljeno v DKUM: 01.07.2016; Ogledov: 1974; Prenosov: 308 Celotno besedilo (4,34 MB) |
7. Analiza dejavnikov nakupa mlečnih prehrambnih izdelkov v SlovenijiDanijela Babenko, 2016, magistrsko delo Opis: Namen magistrske naloge je bil proučiti dejavnike, ki vplivajo na nakup mlečnih prehrambnih izdelkov, in ugotoviti, kateri dejavniki so pri slovenskih porabnikih in njihovih nakupnih odločitvah, najpomembnejši.
V teoretičnem delu magistrske naloge je s pomočjo teoretičnih izhodišč obravnavanih avtorjev domače in tuje literature predstavljeno nakupno odločanje porabnikov, nakupni proces, dejavniki in vrste nakupnega odločanja ter podrobneje več dejavnikov, ki vplivajo na odločitve o nakupu prehrambnih izdelkov. V praktičnem delu magistrske naloge je bila izvedena raziskava dejavnikov nakupa mlečnih prehrambnih izdelkov v Sloveniji. Rezultati raziskave so podali vplogled v preference porabnikov, njihove poglede, stališča in vrednote glede obravnavane tematike.
Proučevanje porabnikov in nakupnih dejavnikov bi moralo ponudnikom predstavljati pomembno izhodišče pri oblikovanju njihovih trženjskih strategij. Le poznavanje porabnika lahko vodi podjetje do doseganja ključnih ciljev. Porabniku je potrebno ponuditi, kar želi in potrebuje, sicer bo odšel h konkurenci, pridobiti porabnika nazaj pa je veliko dražje in težje kakor ga obdržati. Ključne besede: dejavniki nakupnega odločanja, proces nakupnega odločanja, vrste nakupnega odločanja, porabnik, domači in tuji mlečni prehrambni izdelki, kakovost in cena izdelka Objavljeno v DKUM: 14.04.2016; Ogledov: 1960; Prenosov: 383 Celotno besedilo (2,18 MB) |