1. Nabavni proces v podjetju Kompani d. o. o.Jaka Knez, 2024, diplomsko delo Opis: Nabava je proces, ki vodi do identifikacije potrebe po materialih, izdelkih in storitvah. Vsebuje določanje zahtev, iskanje bodočih ponudnikov/dobaviteljev, ocenjevanje ponudnikov in izbiro najboljših, pogajanja in sklepanje pogodb, naročanje, spremljanje dostave, prevzem in pregled blaga, skladiščenje in distribucijo ter nenazadnje plačilo dobaviteljem. Vključuje identifikacijo potreb iz proizvodnih načrtov ali povpraševanja kupcev, oceno dobaviteljev glede cene, kakovosti, zanesljivosti in finančne stabilnosti, čemur sledijo pogajanja, ki določajo pogoje poslovanja. Blago se ob prevzemu pregleda glede skladnosti s specifikacijami, njihova neskladja pa se odpravijo z reklamacijami. Celoten proces vključuje tudi oceno uspešnosti dobavitelja in analizo nabavnih aktivnosti, da opazimo izboljšave in tako optimiziramo prihodnje nabave. Nabavni proces se šteje za zelo pomembnega in je učinkovit za zmanjšanje stroškov, izboljšanje kakovosti in zanesljivosti dobavne verige ter povečanje konkurenčnosti podjetij.
V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo opredelili nabavo, njeno vlogo in pomen ter cilje in naloge. Nato smo raziskali, kako se povezuje z ostalimi funkcijami v podjetju, opredelili vse faze nabavnega procesa ter predstavili še, kako se rokuje z zalogami. V praktičnem delu smo nato s pomočjo teorije na primeru podjetja Kompani d.o.o. analizirali, kako pri njih poteka nabava. Ključne besede: Nabava, nabavni proces, naročila, zaloge, življenjski cikel nabave. Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (1,55 MB) |
2. Vodenje zalog in digitalizacija procesa nabave v podjetju Doorson : magistrsko deloTine Glodež, 2024, magistrsko delo Opis: V predloženem magistrskem delu je predstavljen proces digitalizacije v podjetju Doorson s posebnim poudarkom na digitalizaciji v oddelku nabave. V teoretičnem delu so najprej na splošno opisani nabavni procesi v podjetju, ki v splošnem zajemajo ustrezno spremljanje in analiziranje zalog v podjetju in potem metode naročanja za uravnavo teh zalog. V nadaljevanju je teoretično opisan še proces digitalizacije in z njo povezane glavne značilnosti in usmeritve industrije 4.0. Glavni del naloge predstavlja digitalizacija procesa nabave v podjetju Doorson. Najprej je podana analiza trenutnega stanja na tem področju in ocena trenutnih možnosti za uvedbo digitalizacije z uporabo informacijskega sistema Pantheon. Ugotavljeno je bilo, da predstavlja digitalna transformacija velike izzive in priložnosti pri vodenju zalog in nabavnem procesu ter ima velik vpliv na učinkovitost nabavnega procesa v podjetju Doorson. Na podlagi teh ugotovitev so podane tudi nadaljnje smernice za uvajanje digitalizacije nabave v podjetju Doorson. Ključne besede: proces nabave, vodenje zalog, digitalizacija, industrija 4.0 Objavljeno v DKUM: 04.03.2024; Ogledov: 359; Prenosov: 55 Celotno besedilo (2,96 MB) |
3. Prenova procesa nabave v izbranem podjetjuTamara Drenik, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, je obravnavana opredelitev poslovnih procesov. Opisali smo vrste poslovnih procesov in njihove sestavne dele. Opisali smo soodvisnost med temeljnim, informacijskim in upravljalnim procesom. Opredelili smo ključne in podporne poslovne procese. Ravno tako smo opredelili nabavo in opisali posamezne faze nabavnega procesa. Opisali smo nabavo in izboljšanje nabavnega poslovanja v storitvenih organizacijah. Proces nabave predstavlja osrednje področje diplomskega projekta.
V empiričnem delu najprej podajamo opis izbranega podjetja. Opisali in zarisali smo trenutni proces nabave in podali analizo trenutnega procesa nabave. Podali smo rešitev, ki bi pripomogla pri samem procesu nabave. Predlagana rešitev je, da bi se uporabljal dosledno ERP program za planiranje in nabavo materiala, katerega podjetje že ima. Spremenili bi proces nabave v podjetju, da bi vsak zaposleni bil odgovoren za svoje delo. Zarisali smo predlog nove zasnove in podali oceno učinkov na prenovo, ki vpliva na zaposlene, podjetje in kupce. Za konec smo opredelili pogoje in omejitve za uvedbo predlagane rešitve. Ključne besede: poslovni procesi, proces nabave, proizvodno storitveno podjetje, izboljšanje procesa nabave. Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 730; Prenosov: 134 Celotno besedilo (849,49 KB) |
4. |
5. Nabavno poslovanje v podjetju mlinopek d. d.Marina Balaic, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov: v teoretičnem delu so predstavljeni nabavna funkcija z definicijami različnih avtorjev, bistvene odgovornosti, cilji, strategije nabave in nabavnega procesa, opisani pa so tudi postopek poteka iskanja dobaviteljev v podjetju, sklepanje pogodb, naročilo in prevzem materiala ter evidentiranje.
V drugem, praktičnem delu diplomskega projekta sta najprej predstavljeni živilskopredelovalna industrija in uspešnost poslovanja v Sloveniji na splošno. Nato predstavimo podjetje Mlinopek d. d., njegovo vizijo in cilje. V nadaljevanju sta opisana nabavno poslovanje ter potek nabave v enem izmed nabavnih oddelkov podjetja, v pekarni. Na koncu podamo svoje predloge za izboljšanje nabave v organizaciji. Ključne besede: Nabava, management nabave, nabavni proces, Mlinopek, živilska industrija Objavljeno v DKUM: 11.11.2020; Ogledov: 1215; Prenosov: 226 Celotno besedilo (2,48 MB) |
6. Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.Urška Berden, 2019, diplomsko delo Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev.
V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami.
V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse. Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave. Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1681; Prenosov: 221 Celotno besedilo (1,50 MB) |
7. Management nabave v podjetju vobo d.o.o.Sebastijan Vozič, 2017, diplomsko delo Opis: Kupovanje izdelkov je nekaj vsakdanjega, tako za fizično osebo kot za podjetje. Vse se začne pri zaznavanju potreb in iskanju načinov kako jih zadovoljiti. Bolj kot je pomembna potreba za nas, več časa in truda zapravimo pri iskanju rešitev. Enako je pri podjetjih, kjer je potrebno zadovoljiti mnogo potreb vseh oddelkov in ljudi znotraj njih. Razlika med podjetji pa nastane v učinkovitosti, ekonomičnosti in znanju nabave. Zato je pomembno, kako podjetje upravlja z nabavo oziroma njen management nabave.
Nabavni management ima dandanes velik vpliv na konkurenčnost, uspeh in učinkovitost podjetij. Povezan mora biti z vsemi oddelki podjetja in vsi oddelki morajo delati v korist podjetja. V tem diplomskem projektu bomo opisovali management nabave na praktičnem primeru podjetja Vobo d.o.o. Raziskovali bomo proces nabave, upravljanje zalog, skladiščenje zalog in računalniško podporo v nabavi znotraj tega podjetja. Ta področja bomo podrobno obdelali in izpostavili vse podrobnosti in njihove slabosti ter prednosti. Ključne besede: Nabava, management nabave, upravljanje zalog, skladiščenje, nabavni proces Objavljeno v DKUM: 04.12.2017; Ogledov: 1325; Prenosov: 149 Celotno besedilo (1,92 MB) |
8. Obvladovanje sistema vodenja kakovosti (svk) v podjetju Roto d.o.o.Tanja Kranjec, 2017, magistrsko delo Opis: Vsako podjetje je edinstveno in se razlikuje od drugih. Eno izmed takšnih je tudi podjetje ROTO D.O.O. Vsebina magistrskega dela se bo nanašala na podjetje Roto d.o.o. , v katerem sem trenutno zaposlena. Podjetje se ukvarja z razvojem, izdelavo in prodajo plastičnih izdelkov. Je družinsko podjetje, vodeno s strani lastnikov ter procesno organizirano. Poslovne funkcije podjetja se spremljajo skozi procese, katerih sistem delovanje temelji na profitni usmerjenosti. Podrobneje bom predstavila proces nabave, ki ima funkcijo nabave surovin in materialov za razvoj in izdelavo izdelkov. Proces je določen, se izvaja in ima svoje merljive kazalnike za izboljšanje učinkovitosti. Gospodaren in učinkovit proces nabave lahko pripomore k učinkovitosti poslovanja podjetja, zaradi česar mora biti nabava zelo dobro organizirana.
V delu bo zajeta sprememba standarda ISO9001. Torej pomen uvedbe spremembe standarda ISO9001:2008 glede na novo verzijo ISO9001:2015, ki temelji na odkrivanju kritičnih točk in ugotavljanj možnih napak in posledic v vseh določenih procesih podjetja. Na podlagi pridobljenih rezultatov s pomočjo ustreznih metod bo prikazan dejanski primer v podjetju Roto d.o.o. Kakšne so možne izboljšave glede na spremembe tega standarda in pomen spremembe v podjetju Roto d.o.o.
Glede na celotno analizo lahko predlagamo izboljšave v samem podjetju.
Pri tem ne smemo zanemariti spremljanje in obvladovanje stroškov, ki so ključnega pomena v podjetju in povezani z zalogami podjetja. Prav tako sta med seboj močno povezani kvaliteta in cena , ter-ki med seboj vplivata ena na drugo. Na podlagi novega standarda ISO9001:2015 želim prikazati kaj bo za podjetje pomenila ta sprememba in kakšna bo pridobitev tega standarda. Ključne besede: Proces nabave, standard ISO9001:2015, stroški, kazalniki, izbira dobaviteljev. Objavljeno v DKUM: 12.07.2017; Ogledov: 1827; Prenosov: 236 Celotno besedilo (1,14 MB) |
9. PRIMERJALNA ANALIZA MODULOV NABAVA IN PRODAJA V CELOVITIH INFORMACIJSKIH REŠITVAH SAP IN MICROSOFT DYNAMICS NAVNikolaj Balažic, 2016, diplomsko delo Opis: Celovite informacijske rešitve oziroma v nadaljevanju imenovane ERP rešitve dandanes predstavljajo temelj vsakega uspešnega podjetja in prav zastareli informacijski sistemi ter hitre spremembe v poslovanju so ključnega pomena, zakaj so podjetja prisiljena pristopiti k boljšim informacijskim sistemom. Poznamo veliko konkurenčnih ponudnikov celovitih informacijskih rešitev, ampak na področju Evrope sta najbolj razširjena ponudnika SAP in Microsoft. V večina primerih ponudniki rešitev zahtevajo od podjetij, da prenovijo poslovne procese na tak način, da so združljivi z poslovnimi procesi celovitih informacijskih rešitev, saj je uporabnosti hitrejša in enostavnejša.
V diplomskem projektu bomo najprej spoznali celovite informacijske rešitve, in sicer njihovo zgradbo, značilnosti, module ter njihovo uporabnost. Spoznali bomo tudi dva glavna ponudnika celovitih informacijskih rešitev. V naslednjih dveh poglavjih si bomo podrobneje ogledali modula nabava in prodaja v celovitih informacijskih rešitvah. Najprej bomo opisali, kako poteka proces prodaje v programu SAP in v programu Microsoft Dynamics NAV, nato pa bomo na enak način predstavili, kako poteka proces nabave v programu SAP in v programu Microsoft Dynamics NAV. V zadnjem poglavju pa bomo naredili primerjalno analizo med rešitvi SAP in Microsoft Dynamics NAV. Primerjali bomo modul prodaja in nabava v obeh rešitvah in iskali podobnosti, razlike ter izboljšave za prihodnost. Ključne besede: Celovite informacijske rešitve, rešitve ERP, prodaja v ERP, proces prodaje v SAP, proces prodaje v Microsoft Dynamics NAV, nabava v ERP, proces nabave v SAP, proces nabave v Microsoft Dynamics NAV. Objavljeno v DKUM: 16.11.2016; Ogledov: 1597; Prenosov: 308 Celotno besedilo (1,43 MB) |
10. PRENOVA PROCESA NABAVE V IZBRANEM PODJETJUŠpela Lašič, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, je obravnavana opredelitev poslovnih procesov. Opisali smo vrste poslovnih procesov ter najpomembnejše lastnosti njihove prenove. V okviru procesne obravnave smo podrobneje opredelili proces nabave, ki predstavlja osrednje področje obravnavane naloge. Ravno tako smo opredelili temeljne naloge nabave, potek tipičnega procesa nabave, načrtovanje in vrste nabave.
V empiričnem delu najprej podajamo opis izbranega storitvenega podjetja, v katerem smo izboljševali proces nabave. Na podlagi pridobljenih informacij smo zarisali trenutni potek procesa nabave in podali njegovo kritično analizo. Nato smo podali dve rešitvi, ki bi po našem mnenju pripomogli k izboljšanju in optimiranju procesa nabave v izbranem podjejtu. Prva, ki smo jo predlagali je uvedba računalniškega programa za enostavnejše izvajanje procesa nabave, druga pa je zaposlitev dodatnega delavca, ki bi naročal dnevno prodano blago. Predlagane rešitve smo predstavili in tudi prikazali na zarisu prenovljenega procesa nabave. Ob koncu smo opisali še možne učinke predlaganih rešitev po prenovi na zaposlene, podjetje, ostale poslovne procese in stranke. Opredelili smo tudi pogoje in omejitve za uvedbo predlaganih rešitev. Ključne besede: poslovni procesi, prenova procesov, storitveno podjetje, proces nabave, izboljšanje procesa Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 2036; Prenosov: 224 Celotno besedilo (999,90 KB) |