| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1387
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba projektnega managementa pri strateškem načrtovanju projekta PARTY LINIJA
Miha Šmigoc, 2024, magistrsko delo

Opis: Projekcija, strateška zasnova, načrtovanje in izvedba projekta PARTY LINIJA so zahtevna naloga. Gre namreč za inovaDvni projekt, ki ga še ni na trgu in predstavlja nekaj povsem novega in drugačnega, nekaj, česar ljudje še ne poznajo. Za osnovno razumevanje in usmeritev poslovnega načrta smo se osredotočili na teoretično opredelitev projektnega managementa, pri čemer smo definirali projekt kot uporabo določenih virov v interesu ustvarjanja novosti. Raziskali smo različne vrste projektov, njihove cilje, življenjski cikel, faze delovanja, značilnosti ter dokumentacijo. Skozi projektni management smo izpostavili, da gre za proces, ki ga opravljamo z namenom doseganja zastavljenih ciljev ob sočasni kontroli časa, kakovosti, ljudi in drugih dejavnikov. Funkcionalnosti projektnega managiranja vključujejo planiranje, motiviranje, nadziranje, usmerjanje in spremljanje oziroma kontrolo. Zastavljen avtobusni projekt smo pripravili na podlagi strateškega managementa, ki se osredotoča na analizo in izbiro ustreznih strategij za nadaljnje delovanje. Poleg tega smo natančno razčlenili projektne udeležence in tveganja projekta, kar nam je omogočilo ustvariti trdno podlago in temelje za pripravo projektnega oziroma poslovnega načrta. V magistrski nalogi smo ugotovili, da je projekt PARTY LINIJA zelo odvisen od zakonodaje. Ključni nalogi sta zagotovitev, da projekt deluje v skladu z zakoni in predpisi, ter vzpostavitev izjemne varnostne sheme. Varnost in zakonodaja sta temeljna elementa vseh vidikov in aktivnosti projekta. Avtobus ne bo običajen, temveč bo preurejen v skladu s predpisi in homologacijo. Avtobusna linija bo povezovala točke v središču Maribora, kjer poteka glavno večerno dogajanje, z bolj naseljenimi predeli mesta, od koder potrebujejo ljudje zaradi oddaljenosti prevoz. Projekt PARTY LINIJA je nov izdelek, ki združuje dva svetova in ima tako neposredne kot posredne učinke, koristne za družbo. Prav zato se bo pojavila potreba po zaščiti projekta s patentom in blagovno znamko. Strateški načrt avtobusa bo izveden v okviru podjetja X, da ga odobrijo za javni promet, kar odpira priložnosti za potencialna sofinanciranja in sponzorstva. Raziskava in analiza empiričnih podatkov kažeta na izjemen interes ljudi za projekt. Zlasti v večernih in nočnih urah primanjkuje možnosti za prevoz, poleg tega pa so rezultati raziskave pokazali na težave zaradi vožnje pod vplivom alkohola in pomanjkanja parkirnih mest. S pravilno izvedbo in ustrezno cenovno politiko lahko pozitivno vplivamo na družbo, zmanjšamo navedene težave in okrepimo izkoriščenost avtobusov podjetja X, ki v teh urah ne obratujejo in bi bili v standardni obliki nekonkurenčni.
Ključne besede: projekt, projektni management, proces, avtobus, PARTY LINIJA
Objavljeno v DKUM: 23.04.2024; Ogledov: 11; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (4,29 MB)

2.
Preiskave sledi obuval - namen, omejitve, razultati
Andrej Gerjevič, 2006, objavljeni povzetek strokovnega prispevka na konferenci

Ključne besede: forenzične preiskave, sledi obuval, proces individualizacije, individualizacija, vrednotenje, stopnje verjetnosti
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 70; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (240,80 KB)

3.
Hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost: modeliranje sprememb izbire modalitete kot posledica zunanjih dejavnikov : doktorska disertacija
Simona Šinko, 2024, doktorska disertacija

Opis: V doktorski nalogi je predstavljen hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost, ki smo ga razvili. Omogoča prostorsko modeliranje najverjetnejše izbire modalitete osebnega prevoza za izbrano zaključeno geografsko področje. Model upošteva kompromis med subjektivnimi dejavniki odločitve in merljivim stroškom med posameznimi modalitetami. Za pridobitev preferenčnih stopenj posameznih modalitet ter njihovo končno razvrstitev glede na tri upoštevane dejavnike odločitve (udobje/ugodje in priročnost uporabe posamezne modalitete, dostopnost modalitete in okoljski vidik uporabe modalitete) je uporabljen analitično hierarhični proces (AHP), objektivni dejavniki pa so izraženi s časom potovanja. Čas potovanja je izračunan od vnaprej definiranih con na izbranem geografskem območju do namembne destinacije glede na razpoložljivo izbiro modalitet. Model je bil testiran na primeru mesta Dunaj v dveh časovnih obdobjih, med katerima se je zgodila ena večjih zdravstvenih kriz – izbruh virusa SARS-CoV-2. Rezultati modela kažejo na to, da javni prevoz na Dunaju v času omejitev, ki so veljale zaradi širjenja virusa, ni bil prevladujoča izbira prevoznega sredstva, kot je bila pred izbruhom virusa. Glavni rezultat modela so geografsko opredeljena območja uporabe posameznih modalitet za obe analizirani obdobji, ki so prikazana na končnem zemljevidu. Na podlagi obeh prikazov je izdelan še prikaz sprememb pri odločitvi za modaliteto zaradi nastale pandemije. Takšen prikaz lahko zagotovi teoretično podporo oblikovalcem prometnih politik in načrtovalcem prometa. Prednost predstavljenega modela je, da jo je mogoče uporabiti tudi za druga mesta po svetu ter za analizo sprememb ob ostalih lokalnih in globalnih dogodkih, ki imajo vpliv na izbiro modalitete.
Ključne besede: analitično hierarhični proces (AHP), merljivi strošek, modeliranje izbire modalitete, osebni prevoz, spremembe zaradi pandemije COVID-19, subjektivni dejavniki odločitve
Objavljeno v DKUM: 20.03.2024; Ogledov: 121; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (6,38 MB)

4.
Vodenje zalog in digitalizacija procesa nabave v podjetju Doorson : magistrsko delo
Tine Glodež, 2024, magistrsko delo

Opis: V predloženem magistrskem delu je predstavljen proces digitalizacije v podjetju Doorson s posebnim poudarkom na digitalizaciji v oddelku nabave. V teoretičnem delu so najprej na splošno opisani nabavni procesi v podjetju, ki v splošnem zajemajo ustrezno spremljanje in analiziranje zalog v podjetju in potem metode naročanja za uravnavo teh zalog. V nadaljevanju je teoretično opisan še proces digitalizacije in z njo povezane glavne značilnosti in usmeritve industrije 4.0. Glavni del naloge predstavlja digitalizacija procesa nabave v podjetju Doorson. Najprej je podana analiza trenutnega stanja na tem področju in ocena trenutnih možnosti za uvedbo digitalizacije z uporabo informacijskega sistema Pantheon. Ugotavljeno je bilo, da predstavlja digitalna transformacija velike izzive in priložnosti pri vodenju zalog in nabavnem procesu ter ima velik vpliv na učinkovitost nabavnega procesa v podjetju Doorson. Na podlagi teh ugotovitev so podane tudi nadaljnje smernice za uvajanje digitalizacije nabave v podjetju Doorson.
Ključne besede: proces nabave, vodenje zalog, digitalizacija, industrija 4.0
Objavljeno v DKUM: 04.03.2024; Ogledov: 110; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

5.
Izdelava in nadzor navideznega procesa pretoka vode v rezervoarju z uporabo factory i/o in vizualizacije preko zaslona hmi : diplomsko delo
Jan Kmetec, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava izdelavo in nadzor navideznega procesa pretoka vode v rezervoarju. Glavni cilj diplomske naloge je izdelati proces pretoka vode v rezervoarju v programskem okolju Siemens S7-PLCSIM, ki omogoča simulacijo delovanja programabilnega logičnega krmilnika (PLK), v kombinaciji s programskim okoljem Factory I/O za načrtovanje, simulacijo in upravljanje virtualnega industrijskega procesa. Glavni namen diplomske naloge je bil, kako nadzorovati virtualni industrijski proces z uporabo programskega okolja S7-PLCSIM in programskega okolja Factory I/O. Za izdelavo smo najprej oblikovali virtualni industrijski proces v programskem okolju Factory I/O, ki je vključeval rezervoar in druge dodatne elemente. Nato smo s programskim okoljem Siemens Step 7 napisali in prevedli program PLK ter virtualni PLK povezali z virtualnim procesom v programskem okolju Factory I/O. Ta pristop ima potencial, da proizvajalcem zagotovi prilagodljiv in stroškovno učinkovit način za optimizacijo proizvodnih procesov.
Ključne besede: Virtualni proces, programabilen logični krmilnik (PLK), Siemens S7- PLCSIM, Factory I/O
Objavljeno v DKUM: 01.03.2024; Ogledov: 378; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (3,78 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Načrtovanje nadzora kakovosti proizvodnega procesa v podjetju Kolding d.o.o. : diplomsko delo
Miha Krajnc, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava načrtovanje nadzora kakovosti maloserijskega proizvodnega procesa v podjetju Kolding d. o. o. Delo vsebuje povzetek zahtev standarda ISO 9001, analizo trenutnega stanja nadzora kakovosti v podjetju v vseh fazah proizvodnega procesa, vključno z vhodnim in končnim nadzorom kvalitete. Na podlagi zahtev standarda in analize trenutnega stanja so podani predlogi za spremembe, katerih namen je izboljšanje stanja nadzora kakovosti v podjetju.
Ključne besede: vodenje kakovosti, nadzor kakovosti, proizvodni proces, meritve
Objavljeno v DKUM: 28.02.2024; Ogledov: 114; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)

7.
Izbira dobavitelja s pomočjo metode AHP v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Monika Sidar, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja raziskavo o pomembnem vidiku poslovanja – izboru dobavitelja. V ospredju raziskave je uporaba metode Analytic Hierarchy Process (AHP), ki omogoča sistematično in strukturirano odločanje v kontekstu večkriterijskega izbora dobaviteljev. Namen raziskave je bil razviti smernice za izboljšanje procesa izbire dobaviteljev v našem izbranem podjetju. V prvem delu diplomske naloge smo posvetili del naloge – nabavi. Temeljito smo predstavili koncept nabave, pomen tega ključnega področja v podjetju ter nabavni proces, ki igra ključno vlogo pri zagotavljanju nemotenega delovanja podjetja. Nato smo na praktičnem primeru spoznali, kako poteka proces osvajanja novih dobaviteljev in materialov v izbranem podjetju. Nato pa smo teoretično znanje prenesli na izbiro dobavitelja v podjetju z uporabo AHP metode. Razvili smo hierarhično strukturo kriterijev, vključno s kakovostjo, ceno, z dostavo in s fleksibilnostjo ter pridobili ocene ključnih odločevalcev v podjetju. Rezultati so pokazali, da je metoda AHP učinkovito orodje za izboljšanje procesa izbire dobaviteljev v podjetju. Poleg tega pa smo ugotovili, da je kakovost pomemben kriterij. Na koncu smo prišli do zaključka, da je ključnega pomena, da se podjetja zavedajo možnosti, ki jih ponuja metoda AHP pri izbiri dobaviteljev, in da se izobražujejo ter usposabljajo svoje zaposlene za učinkovito uporabo te metode. Tako da lahko rečemo, da je uporaba metode AHP v izboru dobavitelja v podjetju prinesla pozitivne rezultate in izboljšala proces odločanja. To dokazuje, da lahko sistematični pristop k izbiri prispeva k boljšemu poslovanju in konkurenčnosti na trgu.
Ključne besede: nabavni proces, metoda AHP, večkriterijsko določanje, izbor dobavitelja
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 172; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

8.
Vpeljava nove proizvodne linije v podjetju Budič d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Lara Budič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na obsežnih raziskavah in opazovanjih proizvodnih procesov v podjetju Budič, d. o. o. Predstavi različne tipe proizvodnih procesov. V teoretičnem delu je obravnava uporabljene metode, kot je diagram poteka. Osrednji del diplomskega dela podrobno predstavlja analizo obstoječega procesa s pomočjo diagrama poteka in vzročno-posledičnega diagrama ter identificira njegove ključne značilnosti pred morebitno prenovo. Kot izboljšave predlaga organizacijske spremembe na delovnem mestu in investicijo v novo opremo za izdelavo sokov. Zaključek diplomske naloge se osredotoča na izbiro nove opreme, predstavitev pripadajočih stroškov ter izračun časa, v katerem se bodo ti stroški povrnili.
Ključne besede: polnilna linija, proces, prenova, časovna analiza
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 166; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Logistika kontejnerskih pošiljk v času pandemije covida-19 v podjetju DHL Global Forwarding : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Kristjan Debelak, 2023, diplomsko delo

Opis: Logistika kontejnerskih pošiljk je kompleksen sistem, ki optimizira gibanje blaga s standardiziranimi kontejnerji od začetka do konca oskrbovalne verige, pri tem pa mora zadovoljiti kupca. Pandemija Covida-19 je izpostavila ranljive točke pri oskrbovalnih verigah in nas postavila pred izziv hitrega prilagajanja na položaj. Te nove, hitre spremembe so povzročile motnje pomorskega tovornega prometa, kar je privedlo do velikih upadov uvoza in izvoza blaga po svetu. V diplomskem delu je prikazano delo špediterja med pandemijo Covida-19. Predstavili smo pomen ustrezne dokumentacije, vključenih klavzul, ustrezne opreme, ter se osredotočili na konkreten primer pošiljke, ki jo je podjetje organiziralo med pandemijo in se soočilo s problematiko, ki je nastala v danem položaju. Opisali smo celoten postopek organizacije pošiljke, ki je potovala od Celja do Ho Chi Minha. Kljub temu, da se je podjetje, zaradi ukrepov proti pandemiji spopadlo z mnogimi izzivi med samo organizacijo, so največje težave pestile zaradi zamud pri odhodu ladij, kar je povzročilo precejšnje spremembe in izzive v procesu organiziranja. Kljub tem oviram pa se je podjetje odzvalo izjemno odločno in hitro, pri čemer je implementiralo nove rešitve, da bi zagotovili nemoteno delo. Najprej so morali poskrbeti za varnost in zdravje zaposlenih, saj so želeli omogočiti, da bi delo potekalo čim bolj brez težav. V ta namen so zagotovili zaščitne maske in razkužila, ter omogočili delo od doma, s čimer so skušali preprečiti morebitno širjenje virusa. Po vzpostavitvi varnih delovnih pogojev pa so se morali lotiti reševanja izzivov, ki so se pojavili pri organiziranju transporta pošiljk. Na zamujanje ladij niso mogli vplivati, vendar smo uspešno sledili njihovemu gibanju s pomočjo programa Vesselfinder, kar je omogočilo napovedovanje njihovega prihoda in natančno spremljanje nadaljnjih procesov. Poleg tega so se soočali tudi s težavami, povezanimi s pomanjkanjem opreme in voznikov, zato so morali večkrat uporabiti iste kontejnerje oz. jih re-usati ali jih celo prevzeti v drugih pristaniščih.
Ključne besede: pandemija, proces, organizacija, oskrbovalna veriga
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 158; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

10.
Testiranje podatkovnega skladišča : diplomsko delo
Maja Gracej, 2023, diplomsko delo

Opis: Zagotavljanje verodostojnosti in celovitosti uporabljenih ter vnesenih podatkov v podatkovno skladišče je ključnega pomena. Testiranje podatkovnega skladišča omogoča zagotovitev zanesljivosti integriranih podatkov, kar je ključno za informirano odločanje podjetja in pravilno analitiko. Namen diplomskega dela je zajeti temeljne koncepte podatkovnih skladišč ter raziskati področje testiranja s poudarkom na testiranju procesa ETL in v obsegu tega raziskati različne tehnike testiranja ter izpostaviti pogoste izzive, ki jih testiranje prinaša. Podrobneje se bomo usmerili v področje testiranja procesa ETL, in sicer kako ga načrtovati in avtomatizirati. Vključili bomo praktični prikaz testiranja procesa ETL z uporabo orodja Apache NiFi, vse to pa zahteva tudi pripravo testnega okolja.
Ključne besede: podatkovno skladišče, proces ETL, testiranje, Apache NiFi
Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 362; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

Iskanje izvedeno v 3.95 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici