1. Proces Evropske integracije Črne Gore kot države Zahodnega Balkana : magistrsko deloJelena Bulajić, 2024, magistrsko delo Opis: Študij magistrskega dela se osredotoča na proces evropske integracije Črne gore kot države Zahodnega Balkana. Glavni motivacijski dejavnik te študije je njen pomen in aktualnost v kontekstu evropske perspektive Črne gore. Namen raziskave je predstaviti proces vključevanja Črne gore v EU in njene perspektive kot države Zahodnega Balkana z ugotavljanjem ključnih dosežkov in glavnih ovir na poti do članstva v Evropski uniji.
Problematika Zahodnega Balkana odpira vprašanje razlogov za podaljševanje evropskega integracijskega procesa. Vladavina prava, dobro upravljanje in temeljne pravice so za EU ključna področja in najpomembnejši dejavniki pri oceni napredka držav Zahodnega Balkana.
Črna gora je prevzela vodilno vlogo pri postavljanju Zahodnega Balkana na pot poskusov gradnje tesnejših vezi z EU. Njene zgodovinske in geografske vezi z evropsko celino vzbujajo težnje po evropski integraciji. Črna gora je od razglasitve neodvisnosti od Srbije leta 2006 kot svoj ključni strateški cilj poudarjala evropsko integracijo. Za proces Črne gore je temeljna reforma uskladitev pravnih, gospodarskih in institucionalnih okvirov z evropskimi standardi. Črna gora velja za državo kandidatko, ki izkazuje največjo usklajenost z zunanjo politiko EU, vendar njena notranja politika in zavezanost vladavini prava ovirata njeno popolno uskladitev s politikami EU. S premagovanjem teh izzivov bi lahko imela Črna gora obetavno evropsko prihodnost kot država članica EU. Ključne besede: Evropske integracije, države Zahodnega Balkana, Evropska unija, proces Črne Gore, evropski standardi. Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4 Celotno besedilo (2,76 MB) |
2. Mikrobonitetni nadzor bankMatic Skrbinšek, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu preučujemo mikrobonitetni nadzor bank v evropskem bančnem prostoru in s tem tudi v Sloveniji. S pregledom relevantne literature s področja bančnega nadzora se seznanimo z vzroki, ki so poglavitno prispevali k spremembam in modifikacijam evropskega bančnega nadzora po veliki recesiji in dolžniški krizi, in predstavimo baselske standarde na katerih temelji evropska bančna zakonodaja, ter bančno unijo, katere cilj je enotno, preglednejše in varnejše evropsko bančništvo. Ugotovimo, da je enotni mehanizem nadzora temelj učinkovitega in doslednega nadzora nad kreditnimi institucijami v evrskem območju, zato podrobneje predstavljamo razdelitev nalog, njegovo organizacijsko strukturo ter potek odločanja, sodelovanje z drugimi institucijami in organi ter posebnosti pri nadzoru določenih subjektov. Posvetimo se tudi nadzornemu ciklu v okviru enotnega mehanizma nadzora in skupnim postopkom, za katere je pristojna Evropska centralna banka. Ugotovimo, da je proces nadzorniškega pregledovanja in ovrednotenja temelj tekočega ocenjevanja tveganj, notranjega upravljanja ter kapitalskega in likvidnostnega stanja bank in bančnih skupin. Nadzorniki namreč z njegovo pomočjo ocenjujejo tveganja s katerimi se soočajo banke, in preverjajo ali s temi tveganji tudi ustrezno upravljajo. Zaradi njegove pomembnosti podajamo podrobno predstavitev vseh štirih elementov na katerih bazira in predstavitev celotnega procesa od faze priprave do končne odločitve. V empiričnem delu magistrskega dela se posvetimo predstavitvi ključnih tveganj slovenskega bančnega sistema, preverimo pa tudi njegovo odpornost z vidika solventnosti in dobičkonosnosti ter likvidnosti. Slednje podkrepimo s primerjalno analizo kapitalskih in likvidnostnih količnikov v slovenskem bančnem sistemu in drugih državah članicah evrskega območja, pri čemer ugotovimo, da sta tako kapitalska kot likvidnostna ustreznost bank v Sloveniji na visokih ravneh. V zadnjem delu magistrskega dela predstavimo še rezultate procesa nadzorniškega pregledovanja in ovrednotenja za banke v Sloveniji, kjer ugotovimo, da so rezultati iz leta 2023 na splošno pozitivni, saj se je ocena tveganj izboljšala, kapitalska zahteva iz drugega stebra pa znižala. Ključne besede: mikrobnitetni nadzor, enotni mehanizem nadzora, razdelitev nalog med ECB in pristojnimi nacionalnimi organi, proces nadzorniškega pregledovanja in ovrednotenja, kapitalska in likvidnostna ustreznost. Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12 Celotno besedilo (4,11 MB) |
3. Vpliv prodajnega procesa poslovne programske opreme na uporabniško izkušnjo končnega poslovnega uporabnikaNino Kaučič, 2024, magistrsko delo Opis: V raziskavi smo se osredotočili na preučevanje vpliva osebnega svetovanja, jasnosti komunikacije in strokovnosti prodajnega osebja na uporabniško izkušnjo poslovnih uporabnikov programske opreme. Naš glavni namen je bil ugotoviti, kako ti dejavniki vplivajo na zadovoljstvo uporabnikov in njihove odločitve za nakup ter nadaljnjo uporabo programske opreme.
Raziskavo smo izvedli s kvalitativno metodologijo, pri čemer smo analizirali transkripte poglobljenih intervjujev s poslovnimi uporabniki iz različnih industrijskih sektorjev. Cilj intervjujev je bil pridobiti vpogled v njihove resnične izkušnje, potrebe, pričakovanja in dojemanja, ki oblikujejo njihovo zadovoljstvo ali nezadovoljstvo s poslovno programsko opremo.
Ugotovili smo, da je osebno svetovanje s strani prodajnih predstavnikov ključno za pozitivno uporabniško izkušnjo. Uporabniki so izrazili visoko stopnjo zadovoljstva z jasnostjo in transparentnostjo komunikacije ter strokovnostjo prodajnega osebja. Njihovo znanje in sposobnost prilagoditve informacij specifičnim potrebam uporabnikov sta bistveno prispevala k odločitvi za nakup in kasnejši uporabi programske opreme.
Rezultati naše raziskave bodo imeli pomemben vpliv na strategije podjetij, ki razvijajo in tržijo poslovno programsko opremo. Poudarjajo potrebo po vlaganju v usposabljanje prodajnega osebja, da bi izboljšali njihovo tehnično znanje in komunikacijske veščine. Prav tako priporočamo vzpostavitev sistemov za zbiranje in upoštevanje povratnih informacij uporabnikov, kar lahko vodi k večjemu zadovoljstvu strank in izboljšanju produktov ter storitev.
Z implementacijo teh ukrepov lahko podjetja izboljšajo svojo konkurenčnost na trgu, povečajo zvestobo strank in dosežejo boljše poslovne rezultate. Naša raziskava tako ponuja dragocene uvide za podjetja, ki želijo izboljšati svojo uporabniško izkušnjo in s tem dolgoročno uspešnost na trgu. Ključne besede: uporabniška izkušnja, osebno svetovanje, jasnost komunikacije, strokovnost prodajnega osebja, poslovna programska oprema, zadovoljstvo strank, kvalitativna raziskava, poglobljeni intervjuji, prodajni proces, povratne informacije uporabnikov Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9 Celotno besedilo (1,60 MB) |
4. Uporaba didaktičnih iger pri pouku zgodovine v osnovni šoli : magistrsko deloEva Fekonja, 2024, magistrsko delo Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil s pomočjo kvantitativnega in kvalitativnega metodološkega pristopa ugotoviti, v kolikšni meri se učitelji zgodovine v osnovni šoli poslužujejo didaktičnih iger pri svojem pouku.
V teoretičnem delu smo analizirali otroško igro, različne vrste iger, kot so fizična igra, simbolna igra in igra s pravili, ter raziskali, kako te oblike iger prispevajo k razvoju in učenju otrok. Poseben poudarek smo namenili didaktičnim igram in njihovi vlogi pri spodbujanju aktivnega učenja ter inovativnim učnim metodam, ki presegajo tradicionalne pedagoške pristope. Primerjali smo tradicionalni pouk in pouk, obogaten z didaktičnimi igrami, ter preučili prednosti in slabosti obeh metod. V empiričnem delu smo s kvantitativno raziskavo preučevali pogostost uporabe didaktičnih iger pri pouku zgodovine ter jih kvalitativno preizkusili na Osnovni šoli Fram. Rezultati kažejo, da učitelji prepoznavajo didaktične igre kot učinkovito dopolnilo pri utrjevanju in ponavljanju snovi, saj spodbujajo aktivnost in motivacijo učencev. Učitelji, ki uporabljajo formativno spremljanje, igre pogosteje vključujejo v pouk, vendar se hkrati soočajo z izzivi, kot sta pomanjkanje časa in manjša primernost iger za preverjanje znanja. Ključne besede: Otroška igra, didaktične igre, formativno spremljanje, učni proces, učenje Objavljeno v DKUM: 28.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19 Celotno besedilo (1,78 MB) |
5. Optimizacija skladiščenja v podjetju ZETA GmbH : magistrsko deloMatej Ivanek, 2024, magistrsko delo Opis: V raziskavi smo si pogledali in raziskali problematiko skladiščenja in skladiščnih procesov v podjetju ZETA Holding na avstrijskem Štajerskem, natančneje v Liebochu, kjer proizvodni proces temelji na projektnih delih, kar pomeni potrebo po veliki prilagodljivosti skladiščenja. Ker se podjetje v zadnjih letih srečuje z rastjo in povečano proizvodnjo, je prišlo do težav in pomanjkanja skladiščnih prostorov ter ustrezne manipulacije. Pomanjkljivosti se odražajo tudi v samih skladiščnih sistemih in načinih skladiščenja. V ta namen smo raziskali različne pristope k reševanju omenjenega problema in trg sodobnih skladiščnih sistemov ter možnosti za njihovo uporabo. Hkrati potrebujemo za sodobne skladiščne sisteme različne vrste manipulativnih sredstev, ki smo jih s pomočjo izkušenj in znanj poiskali pri različnih dobaviteljih ter s tem poiskali najprimernejše izvedbe le-teh. Na koncu smo raziskave združili in poiskali optimizirano rešitev skladiščenja z najprimernejšimi manipulativnimi sredstvi tako, da smo maksimalno izkoristili velikost razpoložljivih skladiščnih prostorov. Ključne besede: skladiščni proces, skladiščenje, MRP, manipulacijska sredstva Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4 Celotno besedilo (6,83 MB) |
6. Umetna inteligenca na področju izobraževanja z vidika učiteljevFeliks Strehar, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo umetne inteligence (UI) v izobraževanju z vidika učiteljev. Namen dela je bilo raziskati, kakšne so dosedanje izkušnje z uporabo orodij UI, ali vidijo UI kot uporabno, ali jo uporabljajo v svojem učnem procesu, kako jim najbolj koristi ter kakšne so njihovi pogledi na prihodnost izobraževanja. Uporabljena metodologija vključuje anketiranje učiteljev, katerih odgovore smo analizirali. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji prepoznavajo prednosti UI, kot so prilagajanje učnih vsebin in avtomatizacija rutinskih nalog, vendar opozarjajo tudi na potrebo po dodatnem usposabljanju. Ugotovitve vključujejo priporočila za večje vlaganje v tehnično izobraževanje učiteljev ter skrb za etično uporabo UI v izobraževalnem procesu. Zaključki nakazujejo, da lahko UI bistveno izboljša izobraževanje, vendar je potreben premišljen pristop k njeni integraciji, da bi ohranili človeški element v učenju. Ključne besede: Umetna inteligenca (UI), pogledi učiteljev, izobraževalni proces, etična uporaba umetne inteligence. Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14 Celotno besedilo (962,73 KB) |
7. Nabavni proces v podjetju Kompani d. o. o.Jaka Knez, 2024, diplomsko delo Opis: Nabava je proces, ki vodi do identifikacije potrebe po materialih, izdelkih in storitvah. Vsebuje določanje zahtev, iskanje bodočih ponudnikov/dobaviteljev, ocenjevanje ponudnikov in izbiro najboljših, pogajanja in sklepanje pogodb, naročanje, spremljanje dostave, prevzem in pregled blaga, skladiščenje in distribucijo ter nenazadnje plačilo dobaviteljem. Vključuje identifikacijo potreb iz proizvodnih načrtov ali povpraševanja kupcev, oceno dobaviteljev glede cene, kakovosti, zanesljivosti in finančne stabilnosti, čemur sledijo pogajanja, ki določajo pogoje poslovanja. Blago se ob prevzemu pregleda glede skladnosti s specifikacijami, njihova neskladja pa se odpravijo z reklamacijami. Celoten proces vključuje tudi oceno uspešnosti dobavitelja in analizo nabavnih aktivnosti, da opazimo izboljšave in tako optimiziramo prihodnje nabave. Nabavni proces se šteje za zelo pomembnega in je učinkovit za zmanjšanje stroškov, izboljšanje kakovosti in zanesljivosti dobavne verige ter povečanje konkurenčnosti podjetij.
V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo opredelili nabavo, njeno vlogo in pomen ter cilje in naloge. Nato smo raziskali, kako se povezuje z ostalimi funkcijami v podjetju, opredelili vse faze nabavnega procesa ter predstavili še, kako se rokuje z zalogami. V praktičnem delu smo nato s pomočjo teorije na primeru podjetja Kompani d.o.o. analizirali, kako pri njih poteka nabava. Ključne besede: Nabava, nabavni proces, naročila, zaloge, življenjski cikel nabave. Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17 Celotno besedilo (1,55 MB) |
8. Uporaba družbenih omrežij pri nakupnem odločanjuNeja Zavec, 2024, diplomsko delo Opis: V današnjem sodobnem življenju imajo družbena omrežja pomembno vlogo pri povezovanju stikov med posamezniki. Potrošnik je deležen vpliva družbenih omrežij pri njegovem nakupnem odločanju za izdelek ali storitve. Kadar je v fazi odločanja gre skozi proces nakupnega odločanja, kjer je deležen vpliva različnih dejavnikov. Diplomsko delo je posvečeno proučevanju kako uporaba družbenih omrežij pripomore pri nakupnem odločanju potrošnika.
V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, ali se uporabniki hitreje odločijo za nakup po priporočilu vplivneža, koliko uporabnikov uporablja družbena omrežja za iskanje informacij pred nakupom, ali imajo zaupanje v podane ocene za izdelek ali storitev in koliko uporabnikov je bilo že deležnih pasti pri nakupu. Ključne besede: Družbena omrežja, vpliv družbenih omrežij, nakupno odločanje, proces nakupnega odločanja, potrošnik. Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 85; Prenosov: 39 Celotno besedilo (1,05 MB) |
9. Vpliv optimizacijskega algoritma procesa komisioniranja na postavitev regalnega skladišča : magistrsko deloPija Soršak, 2024, magistrsko delo Opis: Skladišča so namenjena shranjevanju, upravljanju in distribuciji blaga. Komisioniranje je najdražji proces v skladišču, saj predstavlja 55 % operativnih stroškov. Z izbiro ustrezne komisionirne strategije in optimalno postavitvijo regalnega skladišča lahko skrajšamo komisionirne poti in izboljšamo pretok blaga, kar vodi do znižanja operativnih stroškov. V magistrskem delu smo preučili vpliv razmerja dimenzij v tradicionalni postavitvi skladišča na dolžino opravljene komisionirne poti. S pomočjo algoritma avtorjev Ratliff in Rosenthal smo izračunali povprečno dolžino komisionirne poti v treh različnih velikostih in oblikah tradicionalnega regalnega skladišča. Poleg tega smo s simulacijo v spletnem orodju analizirali vpliv različnih komisionirnih strategij v tradicionalno postavljenem regalnem skladišču izbranega podjetja. Namen raziskave je bil dokazati, da je optimizacijski algoritem po avtorjih Ratliff in Rosenthal praktično uporaben in je primernejši od preostalih komisionirnih strategij. Ugotovili smo, da lahko z uporabo algoritma avtorjev Ratliff in Rosenthal v poprečju skrajšamo komisionirno pot do 27 %. Ključne besede: regalno skladišče, iskanje najkrajše poti, algoritem Ratliff in Rosenthal, proces komisioniranja, analiza učinkovitosti Objavljeno v DKUM: 07.08.2024; Ogledov: 124; Prenosov: 60 Celotno besedilo (3,51 MB) |
10. Virtualni proces paletiranja in avtomatskega skladiščenja izdelkov z uporabo programskih orodij festo fluidsim in factory i/oUroš Farazin, 2024, diplomsko delo Opis: Cilj diplomske naloge je izdelati virtualni industrijski proces avtomatskega paletiranja in skladiščenja v programskem okolju »Factory I/O«. Krmiljenje bo izvedeno preko krmilnika v programskem okolju »FluidSIM«, komunikacija pa bo zagotovljena z OPC strežnikom preko Festo Didactic EzOPC. Izvedena bo simulacija proizvodnega procesa.
Dobljeni rezultati kažejo, da je z uporabo programskega okolja »FluidSIM« mogoče nadzorovati virtualni industrijski proces. Ključne besede: Factory I/O, FluidSIM, Festo Didactic EzOPC, OPC komunikacijski protokol, virtualni industrijski proces, elektro-pnevmatski sistem Objavljeno v DKUM: 11.07.2024; Ogledov: 103; Prenosov: 33 Celotno besedilo (5,26 MB) |